Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (570-496 π.Χ.)

Ο Πυθαγόρας γεννήθηκε στην Σάμο και ήταν γιος του Μνησάρχου και της Πυθαιδος. Ο Διογένης ο Λαέρτιος, ο Ιάμβλιχος και ο Πορφύριος αναφέρουν πολλά για την ζωή και το έργο του μεγάλου φιλοσόφου. Από την σφαγή των Πυθαγορείων υπό τον Κύλωνα, διεσώθησαν μόνο ο Άρχιππος, ο Φιλόλαος και ο Λύσις, ο οποίος διέφυγε στην Θήβα και εκεί δίδαξε τον Επαμεινώνδα. Ο Πυθαγόρας δίδασκε «τας λεωφόρους μη βαδίζειν», δηλαδή να μη συντάσσεται με την γνώμη των πολλών. (Χρυσά Έπη). Για το «Κυάμων απέχεσθαι» δηλαδή να αποφεύγεται τα κουκιά, κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι ο Πυθαγόρας απέφευγε τα κουκιά διότι πίστευε, λένε…, ότι εκεί κατοικούσαν κακά πνεύματα. Ως γνωστόν οι κύαμοι, δηλ. τα κουκιά, ήταν οι ψήφοι. (πράγματι!!! στις ψήφους υπάρχουν κακά πνεύματα, μόνο που βγαίνουν μόλις ανοίξει η κάλπη… κάτι ήξερε ο Πυθαγόρας.) Ο Πυθαγόρας ασχολήθηκε και με τις θεωρίες περί ψυχής. Υποστήριζε ότι η ψυχή είναι αθάνατη και μετενσαρκώνετε σε αλλά σώματα και άπειρες φορές, με σκοπό τον εξαγνισμό και την άνοδο. Λέγεται ότι παρακολούθησε μαθήματα του Θαλή και του Αναξίμανδρου. Ο Πυθαγόρας ως μέθοδο έρευνας χρησιμοποιούσε την παρατήρηση. Παρατηρώντας διαπίστωσε ότι στην φύση επικρατεί τάξις και αρμονία και για αυτόν τον λόγο, αυτός, έδωσε στο σύμπαν το όνομα κοσμος. Για να υπάρχει αυτή η αδιασάλευτη τάξη και αρμονία σημαίνει ότι τα όντα δεν εξαντλούνται σε όσα υποπίπτουν στις αισθήσεις μας (φαινόμενα, ύλη κλπ.) αλλά προφανώς υπάρχει κάποια δύναμη, μια ουσία, που βρίσκεται και υπάρχει στα πάντα, και παντού. Δεν γίνεται αντιληπτή από τις αισθήσεις μας αλλά εξασφαλίζει την τάξη και την αρμονία. Την ουσία αυτήν ο Πυθαγόρας απεκάλεσε ΑΡΙΘΜΟΝ. Ο αριθμός αυτός δεν είναι μαθηματικός , αλλά συμβολικός και υποδηλώνει την ουσία, η οποία υπάρχει εντός όλων των όντων. Έπρεπε να περάσουν 2500 χρόνια για να δικαιωθεί ο Πυθαγόρας από την επιστήμη, η οποία ανέπτυξε την θεωρία του ατομικού αριθμού, ο οποίος παριστά μονάδες ενέργειας (ηλεκτρισμός) που ενυπάρχουν σε όλες τις γνώστες μορφές της ύλης. (πηγή:Έλληνες Φιλόσοφοι Κ. Πλεύρη Εκδόσεις: Νέα Θέσις)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου