Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

ΑΠΟΛΛΩΝ (Μέρος τέταρτον)

Η γέννησις του Απόλλωνος ετελέσθη στην Δήλο, η οποία τον εξεδήλωσε-εφανέρωσε, στο κέντρο μάλιστα του ελληνικού πολιτισμού, καταμεσίς στο ηλιόλουστο Αιγαίον Πέλαγος, ορίζουσα έτσι την Ελλάδα, ως τον χώρο ενάρξεως της ζωής και το αιώνιο επίκεντρο της φιλοσοφίας όλου του κόσμου.
Ο σημαντικότερος ναός του θεού Απόλλωνος, ταυτόσημος με το περίφημο πνευματικό κέντρο της Ελλάδος, ευρίσκεται εις την μεσημβρινώς εστραμμένη δίκορφη πλάκα, εις τους λοξούς βράχους των Δελφών.
Ο θεός αναπαριστάται με το χρώμα του χρυσού, επειδή συμβολίζει και τις χρυσές ακτίνες του ηλίου, προς τούτο δε κρατεί στα χέρια του τόξο, δηλώνων ούτως ότι βάλλει μακρόθεν. Επίσης, αναπαριστάται και με την επτάχορδη λύρα, η οποία συμβολίζει τους επτά κοντινούς πλανήτες (οι οποίοι φέρουν ονόματα θεών). Περιστρεφόμενοι γύρω από τον Ηλιο, διαγράφουν τα αιθέρια σώματα της Γης (τα οποία είναι αντίστοιχα με αυτά του σώματός μας) και δημιουργούν έτσι αρμονικές κοσμικές δονήσεις.
Παίζων την λύρα του, δημιουργεί – κατά τον Πυθαγόρα – την ουρανία μουσική, ρυθμίζων έτσι τις εποχές του έτους και τις ώρες. Επομένως, ο Απόλλων κατέχει τις συνθέσεις των ιερών ειδώλων και την σφραγίδα της γονιδιακής ταυτότητας. Η κωδική καταγραφή ιδεών και συμβόλων, μιμείται το έργο του, καθ’ ότι – χάρις στις Μούσες – αναβιώνουν στις ψυχές των επερχομένων γενεών. Εκ της ιδιότητας αυτής έλαβε την προσωνυμία Μουσαγέτης (ηγέτης των Μουσών). Οπότε, ο Χρυσολύρης θεωρείται προστάτης του πολιτισμού εν γένει, ιδιαιτέρως πρέπει να τιμάται και ως προστάτης του γραπτού λόγου, καθώς και του σχεδιασμού των συμβόλων.
Ο Φοίβος εποπτεύει τα μεγαλύτερα πεδία, αλλά και τους μικρούς κύκλους της ζωής, μέσα στο ηλιακό μας σύστημα, με χαρακτηριστικότερο κύκλο, αυτόν του έτους, όπου οι μορφές έρχονται κα παρέρχονται. Παρομοίως λειτουργεί ο ισόβιος κύκλος του ανθρώπου, επιφέρων το «λιπαρόν γήρας» κατά το τέλος του βίου. Ο Απόλλων, ως θεός της ωριμάνσεως, επιφέρει το τελικό πνευματικό έργο ως Πυθοκτόνος, δηλαδή απολλύει την οφιογενή δαιμονική μορφή του γηίνου γένους, η οποία ακολουθεί κάθε άτομο έως ότου μυηθεί

(Τό νά αυτοτιτλοφορείσαι "Ελλην" καί τό νά έχης συνείδηση τί αυτή η έννοια σημαίνει, είναι δύο διαφορετικά πράγματα."Ελλην" σημαίνει Φώς καί Πνεύμα. Σημαίνει Ανθρωπος καί Εξανθρωπιστής. Σημαίνει Αρετή καί Κάλος κι Ανδρεία. Σημαίνει Ελευθερία καί Δίκαιον καί σεβασμό Ετεροδόξων. "Ελλην" σημαίνει Αρμονία καί Ηθος καί Ερως γιά τήν Φύση καί τόν Κόσμο.Βαρύ τό φορτίο τής κληρονομιάς ενός τέτοιου ονόματος καί λίγοι έχουν τό δικαίωμα νά τό φέρουν. Περικλής Γιαννόπουλος 1870-1910)

Πηγή: Τα κείμενα για τον θεό Απόλλωνα είναι αποτέλεσμα κοπιαστικής εργασίας και έρευνας των Ορφικών και Πλατωνικών κειμένων και των σχολίων του Πρόκλου, μιας ελληνιδος κορης, η οποία φέρει επάξια το όνομα Ελληνις. Ένα ευχαριστώ είναι λίγο!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου