Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΠΕ Ο ΝΟΤΗΣ

O Αλέξανδρος Α', ήταν βασιλιάς της Μακεδονίας, από το - 495  έως το -450. Ήταν γιος του βασιλιά Αμύντα Α’.  Σε νεαρή ακόμη ηλικία επέδειξε την οργή του σε συμπόσιο που είχε παρατεθεί προς τιμή Περσών πρέσβεων όταν παρεκτράπηκαν αυτοί προς τις γυναίκες του Μακεδονικού Οίκου, τους οποίους και φόνευσε (- 513). Όταν ανήλθε στο θρόνο, υπόδουλος αυτός και η Μακεδονία στην Περσική κυριαρχία και στον Ξέρξη έδειξε ιδιαίτερα πατριωτικά αισθήματα απέναντί των υπολοίπων Ελλήνων στη μάχη των Θερμοπυλών και στην μάχη των ΠλαταιώνΌσο και κατά τη φυγή των περσικών στρατιωτικών λειψάνων από τη Μακεδονία, όπου ο ίδιος συμπλήρωσε τη καταστροφή τους. wikipedia
Προειδοποιώντας λοιπόν τους άλλους Έλληνες, Αθηναίους και Σπαρτιάτες, ο βασιλιάς της Μακεδονίας, Αλέξανδρος ο Α’ (πριν από τον Μ. Αλέξανδρο και πριν από τον Φίλιππο) για την πρόθεση εισβολής των Περσών στην υπόλοιπη Ελλάδα, δήλωσε: «Άνδρες Αθηναίοι… Αυτός τε γαρ Έλλην γένος ειμί τω αρχαίον και αντ ελευθέρης δεδουλωμένην ουκ αν εθέλοιμι οράν τη Ελλάδα… Ειμί δε Αλέξανδρος ο Μακεδών.»  Νεοελληνική απόδοση: «Άνδρες Αθηναίοι δεν θα έλεγα αυτά τα λόγια, αν δεν φρόντιζα υπερβολικά για όλη την Ελλάδα εν γένει, γιατί και εγώ είμαι Έλληνας από παλαιά και δε βαστά η ψυχή μου να βλέπω την Ελλάδα υποδουλωμένη αντί ελευθέρας». (Ηρόδοτου Ιστορία, βιβλίο Θ’, 45).
Κάνοντας  ένα άλμα στην Ιστορία, συναντούμε τον πρώτο πατριάρχη της τουρκικής σκλαβιάς, τον Γεννάδιο Σχολάριο, να δηλώνει: «Τους ασεβείς και καταραμένους αυτούς Ελληνιστές, και με φωτιά και με ξίφος και με πνιγμό και με κάθε τρόπο θανατώστε τους. Μαστιγώστε, φυλακίστε, κόψτε τους τη γλώσσα, ύστερα το χέρι και αν επιμένουν, τότε στείλτε τους στο βυθό της θάλασσας. Είμαι χριστιανός, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Έλλην. Αν με ρωτήσει κανείς τι είμαι, απαντώ Χριστιανός είμαι.» (Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος 1456)
Κάνουμε άλλο ένα άλμα και ερχόμαστε στην εποχή του Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος και αυτός κάνει τον διαχωρισμό δηλώνοντας:  «Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού δεν είσθε Έλληνες, δεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ' είσθε ορθόδοξοι χριστιανοί...»  Κοσμά Αιτωλού 1779, Διδαχαί, εκδ. Αρχιμανδρίτου Α.Ν.Καντιώτου 1959, σελ. 59.
Το αυτονόητο λοιπόν είπε ο Κώος τραγουδιστής Νότης Σφακιανάκης, μιλώντας το Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010 στην εκπομπή «Life & Style» της Δέσποινας Καμπούρη στο «Alter», λέγοντας πως δεν είναι Χριστιανός, διότι απλούστατα είναι Έλληνας . http://www.youtube.com/user/MrGYLIPPOS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου