Σάββατο, 8 Αυγούστου 2015

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ

Όσοι θέλουν να μάθουν για τους Θεούς πρέπει από την παιδική τους ηλικία να ανατρέφονται σωστά και να μην έρχονται σε επαφή με ανόητες δοξασίες.
Ακόμη, είναι απαραίτητο να είναι από την φύση τους αγαθοί και έμφρονες, ώστε να έχουν κάποια ομοιότητα με τους λόγους των διδασκαλιών.
Τέλος, πρέπει να γνωρίζουν τις κοινές έννοιες. Κοινές είναι έννοιες στις οποίες όλοι οι άνθρωποι, αν ερωτηθούν σωστά, θα καταλήξουν σε συμφωνία∙ για παράδειγμα, ότι κάθε Θεός είναι αγαθός, ότι είναι απαθής, ότι είναι αμετάβλητος.
Διότι καθετί που μεταβάλλεται γίνεται καλύτερο ή χειρότερο∙ αν γίνει χειρότερο, τείνει προς το κακό, κι αν γίνει καλύτερο, αυτό οφείλεται στο ότι από την αρχή ήταν κακό.
«διότι οι ψυχές που πρόκειται να τελειοποιηθούν από κάτι, πρέπει πρώτα να πλησιάσουν εκείνο και μέσω της γνώσεως και της αντιλήψεως να συνδεθούν μαζί του• διότι προηγείται η γνώση, έπειτα η πέλασις (=προσέγγιση) και έπειτα η ένωση• διότι δεν μπορεί κανείς να ενωθεί με αυτό το οποίο δεν μπορεί να πελάσει (=προσεγγίσει) και δεν μπορεί κανείς να πελάσει (=προσεγγίσει) εκείνο το οποίο δεν έχει γνωρίσει.»
—(Βλ., Πρόκλος «Υπόμνημα εις τον Πλάτωνος Παρμενίδην» 669.29 – 669.36)—
...
Οι Θεοί δηλώνουν τα πράγματα στους ανθρώπους χωρίς να έχουν την ανάγκη σωματικών οργάνων, αλλά σχηματίζοντας, κατά τη βούλησή τους, τον αέρα. Καθώς δηλαδή είναι πιο εύπλαστος και από το κερί, δέχεται τις αποτυπώσεις των Θείων Νοήσεων που έρχονται από μέρους των Θεών χωρίς κίνηση και φτάνουν μέχρι σε εμάς με τον ήχο, τον φθόγγο και τη μεταβολή. Έτσι λέμε ότι μας έρχονται και οι χρησμοί από τους Θεούς, χωρίς εκείνοι να φθέγγονται αλλά με το να χρησιμοποιούν τα αέρινα σχήματα σαν όργανα, γεμίζοντας δίχως πλήγμα ή επαφή, την ακοή με τη γνώση που της αντιστοιχεί. Είναι γεγονός άλλωστε ότι και η συνύπαρξη του ενός με τον άλλο γίνεται μέσω των νοήσεων και γνωρίζει ο ένας τον άλλο νοητικώς, χωρίς τη μεσολάβηση των αισθήσεων.
—(Βλ., Πρόκλος «Εις τον Κρατύλον Πλάτωνος εκλογαί χρήσιμοι» 77.1 – 77.12) —
...
Κατανοούμε ότι τα συγγράμματα που μας έχουν αφήσει οι παλαιοί Έλληνες, για παράδειγμα: τα Ομηρικά Έπη, οι Πλατωνικοί διάλογοι, οι Τραγωδίες, δεν είναι κάποια λογοτεχνικά κείμενα, που στην καλύτερη περίπτωση πρέπει να τα εκλαμβάνουμε ως μία μορφή ηθικολογίας. Αλλά είναι, όπως λέει ο Ιεροκλής, ο δρόμος της ζωής που πορεύθηκαν εκείνοι οι παλαιοί άνθρωποι για να φτάσουν στην ομοίωση με το Θείον, κατά την ρήση του Πλατωνικού Θεαίτητου (176.b).
Κεφάλας Δ. Ευστάθιος (Αμφικτύων)

2 σχόλια:

αγγελος είπε...

πως ομως θα μπορέσουμε να γνωρίσουμε το θείο? και πιο συγκεκριμενα πως μπορούμε να καταλάβουμε ότι όντως κατανοησαμε το θείο αν αυτο ποτε συμβεί ώστε να μην πέσουμε σε πλάνη και αυταπάτη?

Σείριος είπε...

Φανταστείτε πόσες εκπομπές τηλεοράσεων, ραδιοφώνων, ασύρματης τηλεφωνίας κλπ, κατακλύζουν συνεχώς τον χώρο που ζούμε. Εμείς όμως δεν αντιλαμβανόμαστε τίποτα αν δεν πατήσουμε το κατάλληλο κουμπί της κατάλληλης συσκευής και τότε βλέπουμε όποια εικόνα θέλουμε και ακούμε όποιον ήχο μας αρέσει.
Αυτό το κουμπί ψάξτε να βρείτε στον εαυτό σας για να πάρετε επαφή με τους Αθανάτους Θεούς και τον Υπερβατικό Κόσμο.

Αυτό όμως είναι προσωπική υπόθεση και προσωπικός αγώνας του καθενός.

Όπως οι Υπερβατικές Οντότητες δεν χρωστούν διαπιστευτήρια στον καθέναν… έτσι, όποιος έχει προσωπικά βιώματα (όχι τυχαία) να μην προσπαθεί διόλου να πείσει το οποιονδήποτε για ότι του συνέβη άλλα μόνο να χαίρεται για την τιμή που του έγινε.
Διότι η μεγαλύτερη μορφή αγνοίας είναι όταν κάποιος απορρίπτει κάτι για το οποίο δεν ξέρει απολύτως τίποτα.

Η πιο συχνή αιτία που οι άνθρωποι πέφτουν σε πλάνη, είναι επειδή ακούν τους άλλους και όχι την διαίσθηση τους. Τσεκαρισμένο αυτό. Και η διαίσθηση δεν είναι άλλο από το Δαιμόνιο μας όπως αυτό του Σωκράτη, η συνοδός οντότητα μας. Πρέπει να έχουμε συνεχώς το μυαλό και την παρατήρηση μας σε εγρήγορση, ώστε να μη μας ξεφεύγουν τα μηνύματα που μας έρχονται με κάθε τρόπο.

Όσο για την αποφυγή της αυταπάτης, αρκεί η εφαρμογή των Δελφικών Παραγγελμάτων.

Μην ξεχνάτε, όταν επισκέπτεστε τους Αρχαίους Ιερούς Τόπους μας απαιτείται καθαρή καρδιά χωρίς αρνητικά συναισθήματα όπως κακία μίσος ζήλια τύψεις ενοχές άγχος κλπ. Διότι τα αρνητικά συναισθήματα εμποδίζουν κάθε είδους επαφή με τις Θετικές Δυνάμεις.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου