Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2016

ΦΑΡΣΑΛΑ: «Η ΘΕΤΙΣ ΒΑΠΤΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΧΙΛΛΕΑ» - ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή (11/9) η εκδήλωση για την τοποθέτηση της ορειχάλκινης γλυπτικής σύνθεσης «Η Θέτις βαπτίζει τον Αχιλλέα» του Κωνσταντίνου Αργύρη στον Απιδανό ποταμό, που εκτός των άλλων, αναφέρεται στη Μυθολογία, ως το ποτάμι, που στα νερά του, βάφτισε τον Αχιλλέα και τον έκανε αθάνατο.
Το κοινό είχε την δυνατότητα να παρακολουθήσει ένα ξεχωριστό μουσικοχορευτικό δρώμενο εμπνευσμένο από τον μύθο του Πηλέα, της Θέτιδας και του Αχιλλέα την επιμέλεια της οποίας είχε η αρχαιολόγος ειδική συνεργάτης του Δημάρχου κ. Βάσω Νούλα.
Λίγα λόγια για την παράσταση
Τυμπανιστές ανακοινώνουν τον ερχομό του βασιλέα της Φθίας, του πολυαγαπημένου των Θεών, του Πηλέα.
Νύμφες του φορούν τα βασιλικά του ενδύματα και του αποδίδουν τα σύμβολα της εξουσίας του.
Η θεά Θέτιδα, κόρη του άρχοντα της θάλασσας, Νηρέα, αναδύεται από το υδάτινο βασίλειό της, μέσα σε μια βροχή από ροδοπέταλα, παρουσία Ναϊάδων και Νηρηίδων.
Οι Νηρηίδες την υποδέχονται στην στεριά φορώντας της τα βασιλικά – θεϊκά σύμβολα.
Ναϊάδες κρατούν κοχύλια και φυσούν, μεταφέροντας το μήνυμα του ερχομού της Θεάς.
Η Αύρα παρασύρει το πέπλο της κόρης του Νηρέα, ενώ μια θεότητα βαστά στο χέρι το τρίκλωνο, ένα κλαδί σπασμένο σε τρία σημεία, σύμβολο ξεχωριστό των χτυπημάτων της μοίρας, αλλά και αυτού του ίδιου του τρίπτυχου: γέννηση – ζωή – θάνατος.
Στην ακρογιαλιά του ακρωτηρίου της Σηπιάδας την αντικρίζει να χορεύει ο Πηλέας.
Την πολιορκεί ερωτικά κι εκείνη στροβιλίζεται μανιασμένα, στην προσπάθειά της να του ξεφύγει. Παίρνει διαδοχικά τη μορφή της φωτιάς, του νερού, του φιδιού και του λιονταριού. Μα ο Πηλέας τη νικά και εκείνη υποταγμένη του επιτρέπει να λύσει τη ζώνη της παρθενίας της.
Στρώνεται το τραπέζι του γάμου, όπου κυριαρχούν τα μήλα, αρχέγονα σύμβολα της ερωτικής ένωσης.
Η Θέτιδα αποκτά τον πολυαγαπημένο γιό της. Την παρακολουθούμε να νανουρίζει τον νεογέννητο Αχιλλέα, με ένα παραδοσιακό νανούρισμα μοιρολόι της Χίου (που απήγγειλε ο Γιώργος Σεφέρης στον πανηγυρικό του λόγο στην σουηδική ακαδημία κατά την τελετή απονομής του βραβείου Νόμπελ) και έπειτα να βυθίζει τον Αχιλλέα στα μαγικά νερά του Απιδανού στην απέλπιδα προσπάθειά της να τον καταστήσει αθάνατο. Μα η μοίρα είχε άλλα σχέδια για το παιδί αυτό, που έμελλε να γίνει ο μεγαλύτερος όλων των ηρώων, αλλά να χαθεί μάταια, ποιος ξέρει, στο απόγειο της δόξας του.
Η πόλη των Φαρσάλων όμως, αποθανατίζει το λαμπρό της βλαστάρι μονάχα στις καλύτερές του στιγμές. Τρία χρόνια πριν, στην πλατεία του Δημαρχείου στήσαμε τον ορειχάλκινο ανδριάντα του ανίκητου πολεμιστή και τώρα εδώ, σήμερα, παγώνουμε τον χρόνο στη μαγική στιγμή της βάπτισής του, στην απαρχή της αθανασίας.
Συντελεστές της παράστασης
Οργάνωση – σχεδιασμός – επιμέλεια: Βάσω Κων. Νούλα
Μυθοπλαστικές σκηνές – κείμενα – συμβολισμοί της αισθητικής: Πέλα Ρουκά
Χορογραφίες – διδασκαλία κίνησης: Φένια Θεοχάρη
Μουσική επιμέλεια: Γκέλυ Ζάμπαλου – Ιορδάνης Σοφιάδης – Νίκος Κουτσούγκουλος
Τύμπανα: Νίκος Κουτσούγκουλος – Γκέλυ Ζάμπαλου –Τάσος Κοντούλης
Φλάουτο: Ιορδάνης Σοφιάδης – Ευαγγελία Πελεκούδα
Σκηνοθεσία: Βάσω Κων. Νούλα – Φένια Θεοχάρη
Σκηνικά: Πέλα Ρουκά
Λαμβάνουν μέρος
Θέτιδα – γήινο στοιχείο: Φένια Θεοχάρη
Θέτιδα – υπερβατικό στοιχείο: Αλεξάνδρα Μανετζή
Πηλέας: Παναγιώτης Πελεκούδας
Αυλητρίδα: Ευαγγελία Πελεκούδα
Νηρηίδες & Ναϊάδες (αλφαβητικά):
Αθανασίου Χριστιάνα, Αλεξίου Αλεξάνδρα, Αλεξίου Ηρώ, Βασιλείου Γεωργία, Γεράκα
Ραφαηλένια, Γιωτοπούλου Σίλια, Γκουντούλα Μιρέλλα, Δημακοπούλου Βάγια,
Θανασιά Χρύσα, Καλογεροπούλου Κωνσταντίνα, Κατμέρου Κατερίνα, Κατσιλέρου Νεφέλη, Κορλού Ηρώ, Μακρή Δέσποινα, Μακρυγιάννη Κατερίνα, Μίχου Ελένη, Μουχτή Άννα, Νικολαΐδου Νικολέττα, Νικολάου Χρύσα, Ντίνου Ελένη, Σόρκου Δήμητρα, Τασόκα Ελένη
Η γενική ευθύνη και επιμέλεια υλοποίησης της εκδήλωσης ανήκει στον Δήμαρχο Φαρσάλων Άρη Καραχάλιο.
Φωτογραφίες βίντεο του Κώστα Ρίζου από την τελετή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου