Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2017

ΔΙΩΝ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ή ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝΝΟΙΑΣ

Για τον σύγχρονο ερευνητή και αρχαιογνώστη ο Ολυμπιακός είναι σωστό χρυσωρυχείο. Πρόκειται για ένα κήρυγμα- διακήρυξη της Ελληνικής Θρησκείας και Τέχνης.
Την ομιλία του αυτή ο Δίων την εκφώνησε μπροστά στο γιγάντιο άγαλμα του Δία στην Ολυμπία, στη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων του +105. Έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα σημαντικότερα κείμενα στην ιστορία των θρησκειών. Ο ένθερμος θρησκευτικός ζήλος του Δίωνα, ίσως θα πρέπει να προσεχτεί ιδιαίτερα. 
Σε ολόκληρη την ομιλία του, ο θεοσεβέστατος Δίων πουθενά δεν επιστρατεύει την έννοια της πίστης. Την ίδια τη λέξη δεν την εκφέρει ούτε μία φορά. Αντίθετα, τον ενδιαφέρει να στηρίξει την άποψή του για το πώς και γιατί άρχισαν οι πρώτοι άνθρωποι να συλλαμβάνουν την έννοια του θεού και να τον λατρεύουν. Οι λέξεις που χρησιμοποιεί είναι υπόληψη (αντίληψη, σύλληψη), δόξα (άποψη, γνώμη), επίνοια (ιδέα, έμπνευση), κλπ.
Ο θρησκευόμενος Δίων δεν έχει να στηριχτεί σε «εξ Αποκαλύψεως» αλήθειες. Ως γνήσιος Έλληνας, στηρίζεται σε λογικά επιχειρήματα και λογικές υποθέσεις.
Ο Δίων ταυτίζει τη σχέση παιδιού με γονέα με τη σχέση ανθρώπων και θεού. Οι άνθρωποι δεν είναι δούλοι του θεού, είναι απόγονοί του.
Ο κόσμος είναι τέλεια ισορροπημένος. Δεν κυριαρχείται από το κακό και την αμαρτία, και τους ανθρώπους δεν βαραίνει κανένα προπατορικό αμάρτημα. Η ανθρωπότητα δεν χρειάζεται θεόσταλτους μεσσίες ιουδαικής έμπνευσης. Χρειάζεται τους ποιητές, τους φιλοσόφους και τους καλλιτέχνες.
Αυτά και πολλά άλλα στοιχειοθετούσαν τη χαώδη διαφορά των θεοσεβούμενων Ελλήνων με τον σύγχρονό τους  ιουδαιοχριστιανισμό.
ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΟΙ, ΔΙΩΝ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΥΡΑΘΕΝ 
----------------
Ο Δίων ο Χρυσόστομος (40 - 120) ήταν Αρχαίος Έλληνας ρήτορας, συγγραφέας και φιλόσοφος του 1ου αιώνα. Διακρινόταν για την ευγλωττία του στην οποία όφειλε και την προσωνυμία «Χρυσόστομος».
Ήταν κυνικός και στωικός φιλόσοφος, και συγκαταλέγεται στην δεύτερη σοφιστική σχολή.
Ο Δίων ήταν σύγχρονος του Πλουτάρχου, Τάκιτου και Πλίνιου. Με το όνομα του Δίωνα έχουν παραδοθεί 80 λόγοι, με περιεχόμενο ηθικοπολιτικό, στον τύπο της κυνικής «διατριβής», δηλαδή της εκλαϊκευτικής και σύντομης πραγματείας, με πλήθος αναφορές στην πολιτιστική παράδοση. https://el.wikipedia.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου