Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΡΑΒΑΤΕ… ΕΓΩ ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΕΔΩ!

Ο Κολοκοτρώνης πρωτοπάτησε το πόδι του στη Μάνη, αρχίζοντας η Επανάσταση. Από εκεί τράβηξε με Μανιάτες και Μεσσήνιους για την Τριπολιτσά, με σκοπό να την πολιορκήσει. Στο δρόμο, με το πρώτο τουφέκι που κάνανε με τους Τούρκους, ο κόσμος άμαχος κι άπειρος φοβήθηκε και σκόρπισε. Οι άλλοι καπετάνιοι είπανε στον Κολοκοτρώνη:
 -Τι θα κάνουμε πια εδώ; Να πάμε κατά το Λιοντάρι, να δούμε τι γίνεται κι εκείνος ο κόσμος.
- ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΑΩ ΠΟΥΘΕΝΑ! είπε ο Κολοκοτρώνης. ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΡΑΒΑΤΕ. ΕΓΩ ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΕΔΩ, ΝΑ ΜΕ ΦΑΝΕ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΜΕ ΞΕΡΟΥΝΕ.
(Ο Γέρων Κολοκοτρώνης, Φιλήμονος Δοκίμιον Ιστορικόν) συλλογή Γ. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ από το βιβλίο “ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ” Εκδόσεις ΔΑΜΙΑΝΟΣ 
Ο Δρόσος Κόκκινος, αγωνιστής του ‘21, αφηγείται την παρακάτω σκηνή:
Ήμην εις την σκηνήν του Καραϊσκάκη και υπηρέτουν αυτόν συντρώγοντα μετά του Γενναίου -του υιού του Θ. Κολοκοτρώνη- ότε ήκουσα τον εξής διάλογον:
 -ΓΕΝΝΑΙΕ, του λέγει ο Καραϊσκάκης, ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΗΣ ΤΗΝ ΧΑΡΙΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΤΙΘΕΣΑΙ ΕΙΣ ΤΑΣ ΜΑΧΑΣ.
-ΣΥ, ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΙΘΕΣΑΙ; του λέγει ο Γενναίος.
-ΈΤΣΙ ΤΟ ΛΕΩ ΚΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ, απήντησεν ο Καραϊσκάκης.
-ΑΝ ΠΑΣ ΕΣΥ, ΠΑΕΙ Ο ΓΕΡΟΣ. ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΗ Ο ΓΕΡΟΣ ΠΑΕΙ Η ΕΛΛΑΣ, ΕΝΩ ΣΑΝ ΕΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ.
(“Η δίκη του Θ. Κολοκοτρώνη” Εκδόσεις ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου