tag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post5118236989805960455..comments2024-03-25T00:12:56.552+02:00Comments on ΕΝΝΕΑ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ - Η ΕΝΤΟΝΗ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΝΣείριοςhttp://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-24774320630398858622015-02-17T14:28:22.277+02:002015-02-17T14:28:22.277+02:00Ένα έχω να πω μόνο.
Χαίρομαι πολύ που έχω επισκέπ...Ένα έχω να πω μόνο. <br />Χαίρομαι πολύ που έχω επισκέπτες σαν κι εσάς!!!<br />Σείριοςhttps://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-3152051642396646192015-02-17T14:13:16.575+02:002015-02-17T14:13:16.575+02:00Πολύ ενδιαφέρον το σχόλιο του Άκρατου Αετού.Μήπως ...Πολύ ενδιαφέρον το σχόλιο του Άκρατου Αετού.Μήπως ο έρως είναι αυτός που καταλύει τον διττό αισθητό μας κόσμο και μέσω αυτού του συμπαντικού φτερωτού δαίμωνος,περνά ο θνητός άνθρωπος στο νοητό πεδίο,όντας μέσα στο υλικό του σώμα,αρχικά...;Η ορφική ερμηνεία είναι που με προϊδεάζει ή και με πείθει για κάτι τέτοιο,αλλά και κάποιες μαρτυρίες εμπειρικές,πραγματικές....Ας μου επιτραπεί το μυστιριακό ύφος!<br />Ηπιόνηnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-24827446613197671452015-02-16T23:18:25.948+02:002015-02-16T23:18:25.948+02:00Χαίρε Άκρατε Αετέ.
Σε ευχαριστώ για το χρήσιμο σχ...Χαίρε Άκρατε Αετέ.<br /><br />Σε ευχαριστώ για το χρήσιμο σχόλιο.Σείριοςhttps://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-30127513910974601752015-02-16T16:10:33.597+02:002015-02-16T16:10:33.597+02:00Γεια σου Σείριε,
Ανατρέχω σ' ένα βιβλίο που κ...Γεια σου Σείριε,<br /><br />Ανατρέχω σ' ένα βιβλίο που κοσμεί τη βιβλιοθήκη μου, το «La voie du bonheur- la philosophie vivante de Socrate» (Fernand Schwarz), όπου αναφέρει κάτι πολύ ωραίο περί Ορφικού Έρωτα και Ησιόδειου Έρωτα:<br /><br />Κεφάλαιο V: Η έννοια της Αγάπης για τον Σωκράτη<br />Υποκεφάλαιο: Ο Έρως του Σωκράτη (σελ.85-86)<br /><br />- [...]Ο Έρως του Σωκράτη έρχεται σε αντίθεση με τον Έρωτα στη Θεογονία του Ησιόδου, που αποτελεί τη βάση της Ελληνικής Μυθολογίας και για την οποία ο Έρως είναι η αρχή της γέννησης μέσω του ζευγαρώματος. Πράγματι, η έννοια του Έρωτα στο Σωκράτη θυμίζει περισσότερο τις θεογονικές ραψωδίες του Ορφέα. Αυτός μιλούσε για έναν Έρωτα πρωταρχικό, «...ο οποίος θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει παραμεριστεί απ' τον Ησίοδο. Με το όνομα Πρωτογέννητος, (ο πρώτος γεννημένος), ή Φάνης (αυτός που κάνει κάτι να λάμπει. Με άλλα λόγια αυτός που δίνει προτερήματα, επειδή αυτά είναι που δίνουν τη λάμψη στον άνθρωπο) ο Έρως είναι, σύμφωνα με τους Ορφικούς, η δύναμη που εντάσσει και συμφιλιώνει τα αντίθετα. Είναι η πρωταρχική δύναμη που επιτρέπει να ενώνονται οι διαφορετικές όψεις ενός κόσμου κατακερματισμένου απ' τις εντάσεις». [(Marcel Detienne, Encyclopoedia universalis, άρθρο Orphisme)]<br /><br />Ο Ορφικός Έρως είναι η προϋπόθεση χάρη στην οποία το σύμπαν διατηρεί τη συνοχή του, χάρη στην οποία το μαύρο και το άσπρο, η μέρα και η νύχτα, συμβιώνουν. Αυτός αναλαμβάνει τη φαινομενική αντίθεση της ύπαρξης. Αυτή η παλιά παράδοση που εμπνέει, συνειδητά ή όχι, το Σωκράτη. Και είναι αυτή η σύμπτωση με την Ορφική σκέψη που τον κάνει να διαχωρίζει τις πεποιθήσεις του από αυτές των συμπολιτών του, οι οποίες είναι επηρεασμένες από τη σκέψη του Ησιόδου. «Για τον Ησίοδο, μόνο οι θεοί μετράνε, οι σεβαστοί, η ιστορία τους που διαμορφώνει τον αληθινό λόγο του όντος. Και η σχέση που δημιούργησε ο Προμηθέας ανάμεσα στους θεούς και στους ανθρώπους έγινε μόνο για να καθαγιαστεί η τάξη που ορίστηκε απ' τις θείες δυνάμεις». [(Marcel Detienne, Encyclopoedia universalis, άρθρο Orphisme)]<br /><br />Μ' άλλα λόγια, οι πιθανότητες να ασχολούνται πραγματικά οι θεοί με τους ανθρώπους είναι μηδαμινές. Ο κόσμος των θεών και ο κόσμος των ανθρώπων είναι δύο κόσμοι παράλληλοι. Έτσι εξηγείται το πεπρωμένο στην Ελληνική Τραγωδία και ο Θάνατος του τραγικού ήρωα, θύμα αυτού του πεπρωμένου. Τα δυο συστήματα δίνουν στον άνθρωπο μια θέση πολύ διαφορετική και η θέση του Σωκράτη κλίνει προς τους Ορφικούς: ο θάνατός του είναι μια νίκη πάνω στο πεπρωμένο.[...] -<br /><br />(Σελ.85-86 του προαναφερθέντος βιβλίου)<br /><br />Ο σκοπός του σχόλιου είναι συμπληρωματικός στο κομμάτι για τον Έρωτα στις δύο σημαντικές Κοσμοθεωρίες.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02526210542281983666noreply@blogger.com