Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ

Τον γύρο του διαδικτύου κάνει η φωτογραφία με την κλεμμένη Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο που φαίνεται να ζητά να επιστρέψει στην πατρίδα της.
Η φωτογραφία έχει μέχρι στιγμής εκατοντάδες κοινοποιήσεις και όλο γίνεται.... γνωστότερη, ενώ συγκινητικό είναι το μήνυμα που αναγράφεται δεξιά και αριστερά από το άγαλμα της Καρυάτιδας.
Στην φωτογραφία η Καρυάτιδα απεικονίζεται να λέει:
«
Γεννήθηκα στην Ελλάδα. Οι αδερφές μου είναι εκεί. Είμαι Ελληνίδα και θέλω να πάω στην πατρίδα μου».

ΤΩΝ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΑΙΩΝ

Ο Γάλλος αξιωματικός Maxime Rayband, που πολέμησε ως εθελοντής στην Ελλάδα, γράφει: "Δε μπορεί κανείς να του αρνηθεί μια έμφυτη ιδιοφυία στα πολεμικά. Είναι εντελώς αγράμματος. Ανάστημα πάνω από το μέτριο, ατημέλητη αμφίεση, θηριώδης φυσιογνωμία, έκφραση σκληρή και άγρια. Χάρη στη σωματική του διάπλαση και τη σιδερένια υγεία του αντέχει και στις πιο σκληρές κακουχίες".
Ο Πρώσσος αξιωματικός C. M. Schrebian, επίσης εθελοντής πολεμιστής, καταγράφει ως εξής την εντύπωση που του άφησε, το 1822, όταν τον είδε πρώτη φορά: "Ο Κολοκοτρώνης πλησίαζε την πόλη (Τριπολιτσά) και άφησα τη θέση που είχα ως τότε, για να παρατηρήσω από κοντά τον διαβόητο αυτόν άνδρα, που είχε τότε πολύ μεγάλο κύρος στους Έλληνες. Ίππευε ένα ωραίο άσπρο αραβικό άτι. Η φορεσιά του ήταν κοκκινοβαφής, πλούσια κεντημένη με χρυσάφι και ραμμένη με τον αλβανικό τρόπο. Στους ώμους του ήταν δύο ολόχρυσες λεοντοκεφαλές και στο αριστερό του χέρι κρατούσε ένα μπαστούνι (με χρυσό πόμολο) στηριγμένο στο δεξί πόδι. Το κάλυμμα της κεφαλής του ήταν ένα πλακουτσωτό κόκκινο σκουφί τριγυρισμένο με ένα χοντρό μεταξωτό μαντήλι. Τα πόδια του από τους αστραγάλους ως επάνω από τις κνήμες περιβάλλονταν με περικνημίδες (τουσλούκια) χρώματος ανοιχτού μπλε και κόκκινου. Τα παπούτσια επίσης κόκκινα. Το άλογό του ήταν επιστρωμένο με κόκκινη μαροκινή σέλα, κεντημένη με χρυσό. Στο πίσω και ανυψωμένο μέρος της διακρίνονταν επτά χρυσά άστρα και το μισοφέγγαρο. Το πιο κοντινό του περιβάλλον το αποτελούσαν οι δυο του γιοι και ο γιος της φημισμένης Μπουμπουλίνας, ένα αγόρι 12 περίπου χρόνων, οι οποίοι τον ακολουθούσαν ντυμένοι επίσης με βαρύτιμα ρούχα και ιππεύοντας μεγαλόπρεπα άλογα. Ακόμη στην ακολουθία του βρίσκονταν πολλοί κακοντυμένοι με βρώμικα ρούχα Έλληνες που ίππευαν άλλογα, μουλάρια και γαϊδούρια και οι οποίοι μου φάνηκαν μάλλον υπηρέτες παρά σπουδαία πρόσωπα. Η πομπή προχωρούσε προς την ορισμένη για τον καπετάνιο κατοικία κάτω από τους δυνατούς πυροβολισμούς των στρατιωτών που τους συνόδευαν και που ο αριθμός τους ίσως ανέβαινε στους τριακόσιους ή τετρακόσιους άνδρες". 
Gladiator33111 

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012

Ω! Αθηνά !!!

Ω! Αθηνά, εσέ καλούμε, την αδάμαστη και αμείλικτη, την φιλόσοφο άμα και φιλοπόλεμο Θεά. Εσέ που συγκρατείς και πρυτανεύεις στις εντός του σύμπαντος αντιθέσεις – για αυτό και καλείσαι Αθηνά Νίκη! -, εσέ που σώζεις άχραντο τον άνακτα Βάκχο, εσέ  που αντιμετωπίζεις τους Γίγαντες μαζί με τον πατέρα Δία, κινείς μόνη σου την Αιγίδα και φέρεις την κεφαλή της Μέδουσας! Πρόσελθε θεά κοντά μας, εσύ που κινείς την όλη ειμαρμένη και κατευθύνεις τις δημιουργίες αυτής! Πρόσελθε Θεά «ἵλεῴ» σε μας και δώσε μας άχραντη σοφία & νοητική δύναμη, χάρισέ μας Θεά τα Ολύμπια και ανάγωγα για τις ψυχές αγαθά, εξόρυξε μακριά από εμάς τα Γιγάντια και γενεσιουργά φαντάσματα, διέγειρε εντός μας τις καθαρές και αδιάφθορες σκέψεις για όλους τους θεούς και πέμψε μας το θεϊκό φως της νόησης σου! Ω εσύ που είσαι φωσφόρος θεός! Ανύψωσέ μας σώτειρα Θεά και ενίδρυσε μας στις καθολικές νοήσεις του μεγίστου Διός! Εσένα θεά καλούμε, που στα κύματα του Αιθέρα την καρδιά ανέπαφη του Άνακτα Βάκχου έσωσες από το χέρι των Τιτάνων που έγινε κομμάτια και στον πατέρα του την παρέδωσες. Και αυτός αναβίωσε, με την βουλή του που τον γέννησε με την Σεμέλη, και στην κορυφή του Κόσμου ανυψώθηκε, ο Διόνυσος!

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

ιη' ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ.

ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΖΗΝΙΑ (ΠΕΜΠΤΗ) ΣΤΙΣ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 ΣΤΙΣ12:00 ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ.
ΕΚΠΟΜΠΗ ΔΕΚΑΤΗ ΟΓΔΟΗ ιη΄ (18η).

ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΕ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ Ο ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΟΤΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΙΧΩΡ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΞΗΣ.
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ :
ΛΑΝΙΑ ΣΟΥΛΒΑΤΖΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ.
ΜΑΝΟΣ ΣΟΥΛΒΑΤΖΗΣ ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΟΑΣΗ ΣΙΟΥΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΥΧΤΟΦΥΛΑΚΑΣ.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΛΗΜΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ, ΠΑΝΕΠ. Manchester, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΛΟΓΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΠΟΔΙΝΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΜΗ ΚΑΛΑ ΕΞΗΓΗΜΕΝΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΝΗΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ . ΠΗΛΕΥΣ

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ!

Ο Λιαντίνης αισθανόταν πολύ περήφανος που ήταν Έλληνας, αλλά πικραινόταν πολύ με τα στραβά της φυλής μας. Ήταν στιγμές που ένοιωθε ότι πρέπει να τα διορθώσει μόνος του.  
Κάθε καλοκαίρι όταν πήγαινε για διακοπές στο εξοχικό του μάζευε τα παιδιά του σχολείου και καθάριζε μαζί τους την παραλία. Αυτό γινόταν κάθε χρόνο. Τόσο που τον έμαθαν και οι μαγαζάτορες και οι ψαράδες της περιοχής: "Καλώς τον Δημητρό, που ήρθε να μας μάσει τα σκουπίδια" του έλεγαν. 
Αυτό γινόταν κάθε καλοκαίρι. Βέβαια τα παιδιά από ένα σημείο και μετά δεν ερχόταν μαζί του. Αυτός όμως κάθε πρωί ήταν στην παραλία και κοίταζε μήπως υπάρχουν σκουπίδια, για να τα καθαρίσει. 
Μια μέρα λοιπόν καθώς καθάριζε σκουπίδια τον είδε ένας Βέλγος τουρίστας -γιατρός ήταν- και άρχισε να διαμαρτύρεται για "τους βρώμικους Έλληνες που έχουν μία τόσο όμορφη χώρα και δεν την σέβονται". Στην συνέχεια άρχισε να του δίνει διαταγές: "Πάρε και αυτό, μάζεψε και εκείνο..."  Ο Λιαντίνης αντέδρασε:
Λιαντίνης: Για ποιον με περνάς;
Βέλγος: Καθαριστής του δήμου δεν είσαι; 
Λιαντίνης: Όχι, δάσκαλος στο πανεπιστήμιο.
Ο Βέλγος έβγαλε το καπέλο του, που το φορούσε για να προστατευτεί από τον ήλιο, ώστε να δείξει τον θαυμασμό του και του είπε:
Έπρεπε να το δω αυτό, για να πω ότι η Αρχαία Ελλάδα δεν πέθανε!!!

Σπονδή για τον Βάκχο Διόνυσο !

Ο Ερμής παραδίδει
 τον αρτιγέννητο Διόνυσο στον Σειληνό!
«Την ικεσία του λευκόμαλλου Αιώνος τραγουδώ και της Σεμέλης και του Διός τον έρωτα και το λαθραίο κρεβάτι – ἕβδομον ἱκεσίην πολιὴν Αἰῶνος ἀείδει καὶ Σεμέλην καὶ ἔρωτα Διὸς καὶ φώριον εὐνήν». (Νόννου «Διονυσιακά, ραψωδία Ζ’ σ. 1»). Τον Έρωτα που θα πάρει από τους ανθρώπους τον Σιδηρό Αιώνα και θα τους φέρει έναν νέο Αιώνα, τον Αιώνα Οίνο!
«Της Χώρας τούτης φωνάζω τον πολυούχο με το ολόχρυσο στέμμα, τον οίνωπα και εύιο Βάκχο, των Μαινάδων τον σύντροφο, να έρθει με δαυλούς πεύκου αναμμένους βαστώντας - τὸν χρυσομίτραν τε κικλήσκω, τᾶσδ᾽ ἐπώνυμον γᾶς, οἰνῶπα Βάκχον εὔιον, Μαινάδων ὁμόστολον πελασθῆναι φλέγοντ᾽ ἀγλαῶπι πεύκᾳ». (Σοφοκλής “Οιδίπους Τύραννος, σ.  209 – 215″).
“Τον Βάκχον τον περίστυλον επικαλούμαι, τον δωρητήν του κρασιού. ο οποίος περιελισσάμενος (περιστρεφόμενος) προς κάθε κατεύθυνσιν εις τα δώματα του Κάδμου εστήριξε την γήν αφού απεμάκρυνε τους ισχυρούς κλονισμούς (σεισμούς), όταν ή αυγή, πού φέρει το πυρ ετάραξε όλην την γήν με τα ορμητικά σφυρίγματα του κεραυνού και εκείνος έτρεξεν επάνω ως σύνδεσμος (στήριγμα) όλων. Έλα μακάριε, βακχευτή, με χαρούμενες διαθέσεις. – Κικλήσκω Βάκχον περικιόνιον, μεθυδώτην, Καδμείοισι δόμοις ὃς ἑλισσόμενος πέρι πάντη ἔστησε κρατερῶς βρασμοὺς γαίης ἀποπέμψας, ἡνίκα πυρφόρος αὐγὴ ἐκίνησε χθόνα πᾶσαν πρηστῆρος ῥοίζοις· ὃ δ᾽ ἀνέδραμε δεσμὸς ἁπάντων. ἐλθέ, μάκαρ, βακχευτά, γεγηθυίαις πραπίδεσσιν“. (Ορφικός ύμνος Βάκχου περικιόνιου).
«Ήλιε ζωοδότη, της βλάστησης πατέρα και των καρπών βασιλιά, πότε θα θρέψουν τα αμπέλια κρασάτα σταφύλια;; –Ἠέλιε ζείδωρε, φυτηκόμε, κοίρανε καρπῶν, οἰνοτόκον πότε βότρυν ἀεξήσουσιν ἀλωαί;;;»
“Άκουσε με ώ πολυσέβαοτε τροφέα, πού φροντίζεις τον Βάκχο, συ πού είσαι ο υπεροχώτερος από τους Σιληνούς, τιμημένος μεταξύ όλων των θεών και των θνητών ανθρώπων κατά τις τριετείς τελετές, πού λατρεύεσαι με αγνές τελετές, συ ο σεβαστός, ο αρχηγός του ποιμενικού θιάσου· είσαι μανιώδης διασκεδαστής, σου αρέσει να άγρυπνης μαζί με τις καλλίζωνες τροφούς, και οδηγείς τις Ναιάδες και τις Βάκχες, πού είναι τυλιγμένες με κισσό έλα εδώ εις την κοινήν δι’ όλους τους θεούς τελετουργίαν μαζί με όλους τους Σατύρους, πού έχουν μορφήν θηρίου, και δόσε κραυγήν του άνακτος Βάκχου, συνοδεύων μαζί με τις Βάκχες τις σεμνές εορτές του ληνού (ο χώρος πού πατιώνται τα σταφύλια), πού φέρουν καρπούς.Φανερώνων εις τάς αγίας τελετάς μυστήρια, πού λάμπουν την νύκτα, διασκεδάζων, ώ φίλε του θύρσου. με τους θιάσους εν γαλήνη. – Κλῦθί μου, ὦ πολύσεμνε τροφεῦ, Βάκχοιο τιθηνέ, Σιληνῶν ὄχ᾽ ἄριστε, τετιμένε πᾶσι θεοῖσι καὶ θνητοῖσι βροτοῖσιν ἐπὶ τριετηρίσιν ὥραις,   ἁγνοτελής, γεραρός, θιάσου νομίου τελετάρχα, εὐαστής, φιλάγρυπνε σὺν εὐζώνοισι τιθήναις, Ναΐσι καὶ Βάκχαις ἡγούμενε κισσοφόροισι· δεῦρ᾽ ἐπὶ πάνθειον τελετὴν Σατύροις ἅμα πᾶσι θηροτύποις, εὔασμα διδοὺς Βακχείου ἄνακτος, σὺν Βάκχαις Λήναια τελεσφόρα σεμνὰ προπέμπων, ὄργια νυκτιφαῆ τελεταῖς ἁγίαις ἀναφαίνων, εὐάζων, φιλόθυρσε, γαληνιόων θιάσοισιν“. (Ορφικός ύμνος Σιληνού, Σατύρου, Βακχών).
http://eleysis69.wordpress.com/

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Αλλ’ η γαρ εκτός και παρ’ ελπίδας χαρά έοικεν άλλη μήκος ουδέν ηδονή.

Τυφλός τω τοίχω επερειδόμενος, έως ώδε ο κόσμος έφη. Τυφλός, όταν έπεσε σε εμπόδιο είπε, μέχρις εδώ φτάνει ο κόσμος. (παροιμία)
Αλλ’ η γαρ εκτός και παρ’ ελπίδας χαρά έοικεν άλλη μήκος ουδέν ηδονή.
Μα η ξαφνική και ανέλπιστη χαρά... ...απ’ όλες τις χαρές έχει περίσσια γλύκα. (από την "Αντιγόνη" Σοφοκλής) Πηγή.
Πηγή βίντεοΤο κανάλι του χρήστη MassLandings2012 - YouTube 
Πηγή εικόνας35846_submitter_file1__photo.JPG (3264×2448)

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΛΛΗΝΑΣ... ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;

Αν μελετούσαμε την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, τον ανεκτίμητο θησαυρό που μας άφησαν ως κληρονομιά οι Ιεροί πρόγονοί μας, αν μελετούσαμε τα δικά τους προστάγματα, τα εφαρμόζαμε στην πράξη και είχαμε αυτούς ως οδηγούς, θα ήταν διαφορετικές οι σκέψεις μας, οι πράξεις μας, και η πορεία μας. Θα ήμασταν διαφορετικοί και διαφορετικοί θα ήταν και οι ηγέτες μας. Θα ήμασταν εμείς. Αλλά τώρα είμαστε άλλοι. Για αυτό περνάμε όσα περνάμε. Απαρνηθήκαμε την κληρονομιά μας. Μια κληρονομία που έχει τις απαντήσεις και τις λύσεις για κάθε πρόβλημα. Μια κληρονομιά που την μελετούν και την γνωρίζουν οι ξένοι καλύτερα από μας. Ξεχάσαμε ποιοι είμαστε και ποιος είναι ο σκοπός μας.
Ας θυμηθούμε!!! Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια… 

Βίντεο ΑΘΗΝΑΔΗΣ

Ευχίδειος Άθλος

Πλαταιές, καλοκαίρι του -479. Η νίκη κατά των περσών είναι συντριπτική. Οι εναπομείναντες Πέρσες παίρνουν την άγουσα για την επιστροφή αφήνοντας πίσω τους ερειπωμένους Ναούς, καμένα Ιερά Άλση και κατεστραμμένους Βωμούς. Οι Έλληνες με κοινό ψήφισμα αποφασίζουν για πενήντα χρόνια να μην τα αναστηλώσουν ώστε οι επόμενες γενιές να μην ξεχάσουν την βαρβαρότητά τους.
Οι Πλαταιείς όμως πρέπει να εξαγνίσουν την Πόλη από το μίασμα που άφησαν πίσω τους οι βάρβαροι. Αλλόφυλοι έχουν μολύνει το πυρ που έκαιγε στον βωμό της. Το μίασμα θα φέρει κακοτυχία, λιμούς, δεινά. Οι τελετές δεν θα έχουν αποτέλεσμα, οι Θεοί θα αποστρέψουν το προστατευτικό βλέμμα. Τους από την ακάθαρτη Πόλη. Θα παραμείνει κατακτημένη και χωρίς τους βαρβάρους.
Οι άρχοντες της Πόλεως καλούν αμέσως μετά την μάχη τον οπλίτη-ημεροδρόμο Ευχίδα. Δεν υπάρχει ούτε σκέψη να περιμένουν έστω και μια νύκτα για ξεκούραση. Το μίασμα είναι υψίστης προτεραιότητος. Κάθε καθυστέρηση εξαγνισμού αποτελεί ανόσια πράξη και ύβρη προς τους Θεούς της Πόλεως.
Ο Ευχίδας πρέπει να πάει στους Δελφούς και να φέρει εξαγνισμένο πυρ από τον Ναό του Απόλλωνος και να γυρίσει πίσω. Τρέχοντας, πρέπει να καλύψει μία απόσταση 1000 σταδίων, ισοδύναμη με 200 χιλιόμετρα μέσα από χαράδρες, στενά μονοπάτια, άλση και βουνά.
Η απόσταση είναι τεράστια, η κόπωση από την μάχη μεγάλη. Όμως είναι ο ημεροδρόμος της Πόλεως των Πλαταιών. Η φυσική του αντοχή σε μεγάλες αποστάσεις είναι μεγαλύτερη των συμπατριωτών του. Η αποστολή του Ιερή. Αυτή την φορά θα τρέξει για την Αθανασία, τον ανώτερο σκοπό του Έλληνος. Να δοξαστεί δοξάζοντας την Πόλη και τους Θεούς της.
Θα φτάσει στους Δελφούς, θα εξαγνιστεί στην Κασταλία Πηγή, θα φορέσει δάφνινο στεφάνι, θα πάρει το Ιερό Πυρ και θα επιστρέψει σε 24 ώρες στις Πλαταιές για να το παραδώσει, αφήνοντας εκεί την τελευταία του πνοή, πριν τον δεχτούν οι Θεοί ανάμεσά τους. Αθάνατος!

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1928, ο Σταυραετός του Μαχαιρά, Γρηγόρης Αυξεντίου!


ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ ΗΡΩΙΚΟ ΥΠΑΡΧΗΓΟ ΤΗΣ ΕΟΚΑ!!!!   Πηγή.
Ο Γρηγόρης Αυξεντίου, ο Σταυραετός του Μαχαιρά, γεννήθηκε στις 22/2/1928 στην Λύση Αμμοχώστου και έπεσε μαχόμενους τους άγγλους την 3/3/1957 στο κρησφύγετο του κοντά στη μονή Μαχαιρά σε ηλικία 29 ετών«Στην εσχάτην ανάγκην θα αγωνιστώ και θα πεθάνω σαν Έλληνας, αλλά ζωντανό δεν θα με πιάσουν!» Εκείνη τη μέρα οι Άγγλοι πανηγύριζαν μια νίκη. Αλλά στην Ιστορία δεν έμεινε ούτε το όνομα αλλά ούτε και η φωτογραφία του επικεφαλής βρετανού αξιωματικού. Στην ιστορία έμεινε το καρβουνιασμένο σώμα του Γρηγόρη Αυξεντίου. Έμεινε το χρέος προς τους υπόλοιπους Έλληνες της Κύπρου.

Διαβάστε επίσης: Ιστορικό Αφιέρωμα για την Απελευθέρωση Ιωαννίνων 21 Φεβ. 1913 (φώτο)

Ο ΕΡΝΕΣΤΟΣ ΡΕΝΑΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

ΑΚΡΟΠΟΛΗ 1865
«Μόνον εσύ είσαι νέα, ω Κόρη. Μόνον εσύ αγνή, Παρθένε. Μόνον εσύ υγιής, Υγεία. Μόνον εσύ Κραταιή, Νίκη. Προστάτιδα των πόλεων, Πρόμαχε. Συντρόφισσα του Άρη είσαι, Αρεία. Ο Κόσμος δεν θα σωθεί παρά επιστρέφοντας σε σένα, αποτινάσσοντας τα βαρβαρικά δεσμά του. Λαμπρή εκείνη η ημέρα, όταν οι πόλεις που άρπαξαν τα σπασμένα κομμάτια του ναού σου, Ρώμη, Βενετία, Παρίσι Λονδίνο, Κοπεγχάγη, θ' αποκαταστήσουν τα ΚΛΟΠΙΜΑΙΑ, θα σχηματίσουν ιερές θεωρίες για να επιστρέψουν τα κομμάτια που έχουν στην κατοχή τους λέγοντας: Συγχώρα μας, Θεά!»
Από την προσευχή του Ερνέστου Ρενάν επάνω στην Ακρόπολη ... (ΑΘΗΝΑ 1865)
Από το βιβλίο «Η Μυστική Ακρόπολη», του Ιωάννη Γιαννόπουλου  Εκδόσεις ΕΣΟΠΤΡΟΝ
                                                     _________________________
Ο Ερνέστος Ρενάν (Ernest Renan) (1823-1892), Γάλλος φιλόσοφος και ιστοριογράφος, ήταν από τους ηγέτες της κριτικής φιλοσοφίας στη Γαλλία. Σπούδασε σε διάφορα εκκλησιαστικά κολλέγια και σεμινάρια και στην αρχή ασπάστηκε το ιερατικό σχήμα. Όμως αργότερα (1845) ξαναέγινε λαϊκός.
 Την "Προσευχή πάνω στην Ακρόπολη" (Priθre sur l` Acropole), η "Προσευχή στην Αθηνά", την εμπνεύστηκε κατά την ανάβασή του στην Ακρόπολη, όταν το 1865 που επισκέφθηκε την Αθήνα.

Ο Ερνέστος Ρενάν, στην "Προσευχή πάνω στην Ακρόπολη" γράφει: "Η εντύπωση που μου προξένησε η Αθήνα είναι η πιο δυνατή κατά πολύ από όσες έχω νιώσει μέχρι τώρα. Ένας είναι ο τόπος όπου υπάρχει η τελειότητα, δεν υπάρχει δεύτερος: είναι αυτός. Ποτέ δεν είχα φανταστεί κάτι παρόμοιο. Αυτό που αντίκρυζα ήταν το ιδεώδες, απαθανατισμένο σε πεντελικό μάρμαρο. Μέχρι τότε πίστευα, ότι η τελειότητα δεν είναι του κόσμου τούτου".
Σε άλλο σημείο του έργου του, απευθυνόμενος προς τη Θεά Αθηνά, γράφει: "Ω, ευγένεια! Ω, απλή κι αληθινή ομορφιά! Θεά που η λατρεία σου σημαίνει λόγο και σοφία, εσύ που ο ναός σου είναι ένα αιώνιο μάθημα αυτογνωσίας κι ειλικρίνειας!!..."
Σύμφωνα με την Ιφιγένεια Μποτουροπούλου του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας), η "Προσευχή πάνω στην Ακρόπολη" του Ερνέστου Ρενάν σηματοδοτεί την διαχρονικότητα και την παγκοσμιότητα του κειμένου και επισημαίνει την διαρκή ανάγκη του ανθρώπου για την αναζήτηση του Ωραίου, του Καλού και του Αληθινού".
Αυτή η Προσευχή του στην Αθηνά ... φέρνει το μήνυμα για μία ακόμη φορά, πως οι αξίες του Ελληνισμού υπήρξαν και εξακολουθούν να είναι σημεία αναφοράς και δικαίωσης του ανθρώπου. Πηγή.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ

Η αυτογνωσία προβλήθηκε και προβάλλεται πάντοτε σε κάθε άνθρωπο, ως πρόβλημα πολύπλοκο, δυσκολονόητο και άλυτο. 
Ο μεγάλος μύστης, φιλόσοφος Πυθαγόρας (-580 έως -500), πρώτος καθιέρωσε την αυτογνωσία ως βασική αρχή πάνω στην οποία στήριξε το μυσταγωγικό και μορφωτικό πρόγραμμα της Σχολής του. 
Μέσα απ' την αυτογνωσία όλοι οι φιλόσοφοι, αλλά και οι ευφυείς και οι καλά μορφωμένοι άνθρωποι πιστεύουν ότι αποκαλύπτεται η ατραπός (ο στενός και δύσκολος δρόμος), που οδηγεί στο καθήκον και στην αρετή. Μέσα απ' την αυτογνωσία οδεύουμε στην ατομική ευτυχία και την ομαδική ευημερία
Αλλά μπροστά στο πρόβλημα τούτο οι πολλοί ή αδιαφορούν ή κρίνουν με προχειρότητα, επαινούν ή επικρίνουν τον εαυτό τους. Οι βαθυστόχαστοι σοφοί και εμπνευσμένοι διανοητές, θαρραλέα μεν και επίμονα επιδίδονται στην ενδοσκόπηση, κατορθώνουν όμως μόνο πτυχές του Εγώ τους να αποκαλύψουν. 
Η διάνοια δεν επαρκεί ούτε μπορεί η ψυχή, εφ' όσον είναι κλεισμένη στο υλικό σώμα, να συλλάβει την ουσία του Εγώ, να διεισδύσει στα μύχιά του, να αποκαλύψει το σύνολο του Είναι μας. 
Αν η γνώση για κάθε νοητό ή αισθητό είναι ελλιπής, ακόμη ελλιπέστερη γίνεται για τον άνθρωπο. 
Αυτά τα διατύπωσαν παραστατικότατα οι σοφοί Αιγύπτιοι μύστες με το επίγραμμα πάνω στο βάθρο του αγάλματος της θεάς Ίσιδος (=Αθηνά) : "Εγώ ειμί", έλεγε η θεά, "παν το γεγονός και το ον και το εσόμενον και το εμόν πέπλον ουδείς πω θνητός απεκάλυψεν". [«Είμαι ότι έχει υπάρξει και θα υπάρχει και κανένας θνητός δεν έχει ξεσκεπάσει τον χιτώνα μου». Την επιγραφή αναφέρει ο Πλούταρχος. Βρέθηκε σε ένα άγαλμα σε έναν ναό της Σάιδας και ανήκει στην Θεά Αθηνά.] Και πραγματικά. Αν για κάθε τι που γίνεται αντικείμενο έρευνας και μελέτης, η πλήρης κατανόηση γίνεται εξαιρετικά δύσκολη, αυτή του Εγώ γίνεται αδύνατη, γιατί οι μεν ρίζες βυθίζονται στο παρελθόν, σε άγνωστου χρόνου διάστημα, η δε πείρα της ζωής παραμένει, κατά τους μεγάλους διδασκάλους, μέσα απ' τη ψυχή, σε απροσδιόριστο μέλλον
Το αδύνατο όμως της τέλειας γνώσης και το ακατόρθωτο της πλήρους αποκαλύψεως της αλήθειας, δεν εμποδίζει κάθε άνθρωπο προικισμένο με φιλοσοφικό νου να αναζητά, να μελετά, να αποκαλύπτει όση γνώση μπορεί. 
Η καλύτερη για τούτο μέθοδος είναι αν διερευνηθεί η αυτογνωσία, ιστορικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά και πρακτικά
Αν παραθέσουμε σοφές γνώμες φωτισμένων ανθρώπων, παλιών και νέων, φωτίζουν το θέμα. Η φιλοσόφηση το στηρίζει πάνω σε στερεά θεμέλια. Η ψυχολογική αναλύει και παρέχει απόψεις κάτω απ' τον προβολέα της επιστήμης και τον έλεγχο της πείρας. Η εφαρμογή της αυτογνωσίας σε πρακτικό πεδίο, προσκομίζει μεγάλη ωφέλεια σε κάθε άνθρωπο κάθε ηλικίας, μόρφωσης και κοινωνικής θέσης
Πολύ παλιά, ακόμα κι ο πρωτόγονος άνθρωπος ασκούσε ένα είδος αυτοκριτικής ύστερα από κάποια επιτυχία ή αποτυχία του. 
Πέρασαν όμως χιλιάδες χρόνια μέχρι να προβληθεί ως καθολικό αίτημα για κάθε συνετό, ευφυή και μορφωμένο ή άσκηση της αυτογνωσίας με το "γνώθι σαυτόν". 
Για να διευκρινίσουμε όμως ψυχολογικά το Εγώ, έχουμε: 
α) "Εγώ" με την περιορισμένη σημασία σ' ένα πρόσωπο που το λαμβάνουμε αυτοτελώς. Σ' αυτό το διακριτό, το περιορισμένο, το πραγματικό Εγώ, αναφέρεται η αυτογνωσία.
β) Επέκταση του Εγώ σε πρόσωπα ή πράγματα που βρίσκονται έξω απ' το προσωπικό Εγώ. Όταν λέει κάποιος: το σπίτι μου, τα βιβλία μου, εκείνο το "μου" που προσθέτει του δημιουργεί την παραίσθηση ότι όλα αυτά τα έξω απ' το προσωπικό Εγώ του, αποτελούν ενιαίο και αναπόσπαστο τμήμα του εαυτού του.
Αυτή η επέκταση προς τα έξω του προσωπικού Εγώ προκαλεί σύγχυση μέχρι που φτάνει το Εγώ του, συσκοτίζει την κρίση, εμποδίζει την αυτοκριτική, αποτρέπει τη σκέψη του να στραφεί προς τα μέσα και αποτελεί ουσιωδέστατο εμπόδιο στην προσπάθεια για αυτογνωσία. Την επέκταση αυτή την ονομάζουμε, "Έξω Εγώ". 
Το Έξω τούτο Εγώ γεμίζει την σκέψη και τη ζωή πολλών, τόσο πολύ, ώστε να πιστεύουν ότι αυτό και μόνο είναι το Εγώ τους. Απορροφά όλη τη δραστηριότητα και τη ζωτικότητά τους και οδηγεί σε πλήρη παραμέληση του προσωπικού, του κυρίως Εγώ, από άποψη αυτομελέτης.
"Η ψυχή", λέει ο Σίλερ, "τόσο περισσότερο εκτείνεται μέσα της όσο περισσότερους περιορισμούς βρίσκει έξω της". Ο μεγάλος αυτός Γερμανός ποιητής διέγνωσε μια μεγάλη αλήθεια.
Η μελέτη των εκτός του Εγώ οδηγεί στην ετερογνωσία. Η μελέτη των εντός προς την αυτογνωσία.
Α. Π. Φωτόπουλου Περιοδικό "ΙΛΙΣΟΣ" τεύχ. 95, 1972 (απόσπασμα)

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - ΑΥΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΑΥΤΗΝ ΥΠΑΡΧΩ, ΑΥΤΗΝ ΑΝΕΜΙΖΩ, ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΜΟΥ ‘ΜΑΘΑΝ ΟΙ ΣΚΟΤΩΜΕΝΟΙ

Δεν ξέρω τίποτα, δεν έχω τίποτα, δεν είμαι τίποτα’ αν είμαι εδώ, μέσα στον κόσμο, μ΄ ένα μεγάλο φτερό καρφωμένο στο στήθος, αυτό ΄ναι που ‘μαθα μια λέξη, και τη λέω και κλαίω: ελευθερία- αυτήν γνωρίζω, αυτήν υπάρχω, αυτήν ανεμίζω, αυτήν που μου ‘μαθαν οι σκοτωμένοι σε μουγγά νυχτέρια κάτω απ΄ τις πέτρες τόσων λιθοβολισμών΄ -μια λέξη μόνο: Ελευθερία. Ελευθερία. Ελευθερία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ
Αλλοίμονό σας Τύραννοι, άδικα τυραννάστε... 
Η Λευτεριά, Θεού πνοή, δεν πιάνεται, πλανάστε! 
Λύρα - Τραγούδι: Κώστας Μουντάκης
"πέπτατο δεξις ρνις αετς ψιπέτης..." ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΣ, Ν 821
Βιντεο-δημιουργία: ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟΝ

ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Ο άνθρωπος συμβιώνει με έναν ορατό και έναν αόρατο κόσμο, που χαρακτηρίζεται από την απειρία των μορφών του. Τους κόσμους αυτούς τους επισκεπτόμαστε και επικοινωνούμε μαζί τους δια ζώσης, με τη σκέψη μας, με τη φαντασία μας, ακόμη και στον ύπνο με τα όνειρα μας.
Ο ύπνος είναι μια προσωρινή κατάσταση θανάτου, όπου η ψυχή εγκαταλείπει το σώμα και επισκέπτεται τον κόσμο από τον οποίον προέρχεται και στον οποίον ζει περισσότερο χρόνο, από ότι ζει στη γήινη υλική κατάσταση.
Το αστρικό σώμα του ανθρώπου είναι ο ταξιδευτής του απείρου και του χάους. Αναχωρεί οικειοθελώς για το σύμπαν και επισκέπτεται τα υπερβατικά πεδία.
Διασχίζει τα αστρικά ρεύματα, δέχεται οράματα και πληροφορίες τις οποίες ακολούθως μετατρέπει σε νοητικές εικόνες που αποθηκεύει στο υποσυνείδητο του.
Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψω τον αόρατο κόσμο που επισκέπτεται ο άνθρωπος στον ύπνο του, ή και στον ξύπνιο του. Και όμως υπάρχουν πολύπλοκες επιστημονικές συσκευές που φωτογραφίζουν τα ανθρώπινα όνειρα και τις ανθρώπινες σκέψεις που είναι ενεργειακές οντότητες.
Η φαντασία μεταφέρει τον άνθρωπο πέρα από την πραγματικότητα σε γνώριμους κόσμους που ξέχασε με την ενσάρκωση του στη γη.
Τι είναι η φαντασία; Είναι η αναδρομή του ανθρώπου σε μέρη που έζησε σε προηγούμενες ενσαρκώσεις του, στη γη ή σε άλλα αστρικά συστήματα και τις εκδηλώνει πότε με εικόνες και πότε με περιγραφές ή αφηγήσεις. Προβάλλει η ανάγκη να ερευνήσουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει και να ενταχθούμε μέσα σε αυτόν με τον αρμονικότερο τρόπο, αν θέλουμε να συμβαδίζουμε με τη λογική του σύμπαντος.
Ο δημιουργός προίκισε το έργο του με άπειρες δυνατότητες και μυστικά, που δεν μπορεί να συλλάβει η ανθρώπινη σκέψη και η σύγχρονη επιστήμη, η οποία αρνείται να διδαχθεί από τη σοφία του δημιουργού, γιατί διεκδικεί τη θέση του.
Ο άνθρωπος είναι συνδεδεμένος με τον δημιουργό με αόρατες γέφυρες και μ' ένα μυστηριώδες πλέγμα ενέργειας και οντοτήτων, που του δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνεί μαζί του. Είναι μια πολύπλοκη ενεργειακή οντότητα, που ανήκει σε πολλά επίπεδα και διαστάσεις. Ανήκει στον ουρανό και τη γη, τον ορατό και αόρατο κόσμο, στον υλικό και τον άϋλο, τον θεϊκό και τον ανθρώπινο, είναι μέρος του σύμπαντος και του δημιουργού.
Συνυπάρχουμε με τις συχνότητες και τους κραδασμούς, τις υπερβατικές και τις ουράνιες οντότητες, χωρίς ο κόσμος της ύλης να αντιλαμβάνεται την ύπαρξη τους ή να ενοχλείται από την αόρατη παρουσία τους, γιατί είμαστε δύο χωριστές πραγματικότητες.
Η γη σύμφωνα με τις πανάρχαιες φιλοσοφικές θεωρίες, είναι ο τόπος της υλικής δοκιμασίας της ανθρώπινης ψυχής, από την οποία όποιος βγαίνει νικητής, ανέρχεται στον ανώτερο βαθμό μακαριότητας στους ουρανούς. Για να βγει νικητής ο άνθρωπος πρέπει να κυριαρχήσει στις επιθυμίες του, να αποφύγει τη θανατηφόρα αποπλανητική μαγεία των παθών και τη λαγνεία της ύλης που ρίχνουν σε λήθαργο την ψυχή και το πνεύμα και τον οδηγούν στην άβυσσο της ανυπαρξίας, στην οποία υπάρχει μόνο ο ναός του σκότους και του αφανισμού.
«Περιβάλλεστε από πολύχρωμη αβρογενή ουσία Απολλώνιου φωτός. Όσο ανέρχεται η θετική ενεργειακή σας δόνηση τόσο πιο πολύ ελέγχετε τις υλικές επιθυμίες σας και ενισχύεται η αύρα σας που έλκει, τις ουράνιες οντότητες του σύμπαντος. Αν η οντότητα που σας προσεγγίζει είναι θετική τότε ο νους συγκινείται και επιτρέπει την επικοινωνία μαζί της. Αν η οντότητα είναι αρνητική δεν της επιτρέπει να πλησιάσει και την απωθεί. Είστε αυτόφωτες οντότητες και απαστράπτετε σαν φωτεινά άστρα που κινούνται στην επιφάνεια της Γαίας και είναι ορατά από πολύ μεγάλη απόσταση. Έτσι σας εντοπίζουμε με την τεχνολογία των σκαφών μας όταν μας καλείτε με την προσευχή σας. Με το φως που εκπέμπετε σας εντοπίζουν και οι εξωγήινοι πολιτισμοί. [Σήμερα παρόμοιες φορητές συσκευές ανίχνευσης των ανθρώπων διαθέτει και ο Ελληνικός στρατός και είναι δορυφορικές]. Όταν θα βελτιώσουμε την πνευματική σας κατάσταση με την ενεργοποίηση της ουδετέρας υπόφυσης του εγκεφάλου σας, θα επανέλθουν οι αρχέγονες δυνάμεις σας και θα δύνασθε να ζείτε χωρίς τους περιορισμούς της ύλης του χρόνου και της βαρύτητας. Θα σας αφαιρεθεί η δυσαρμονία του πνεύματος με το σώμα που έχετε σήμερα, θα μπορείτε να κινείσθε στη Γαία και στον αέρα και να επικοινωνείτε κατά βούληση νοητικά ή δια ζώσης τόσο μεταξύ σας όσο και με τις υπερβατικές οντότητες». Έλεγε το μήνυμα που πήραμε.
Υπάρχουμε και δεν υπάρχουμε ανάλογα με τα κριτήρια, το σύστημα αναφοράς και τη μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιούμε για να προσδιορίσουμε τη ζωή. Αν συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με τους γιγαντιαίους αστέρες, μοιάζουμε μπροστά τους όπως μοιάζουν τα αόρατα μικρόβια μπροστά μας, τα οποία φαίνονται μόνο με ισχυρότατα ηλεκτρονικά μικροσκόπια. Αν συγκρίνουμε τη διάρκεια της ζωή μας σε σχέση με την ηλικία του σύμπαντος, μοιάζει με τη ζωή των υποατομικών σωματιδίων συγκρινόμενη με τη δική μας, γιατί αυτά ζουν μερικά δισεκατομμυριοστά του δευτερολέπτου.
Αν συγκρίνουμε τη δομή των κυττάρων του ανθρώπινου σώματος σε σχέση με την πυκνότητα των άστρων του γαλαξία μας, τα κύτταρα παρουσιάζουν μεγαλύτερα κενά από ότι τα άστρα του γαλαξία μεταξύ τους. Σύμφωνα με τις νεώτερες επιστημονικές θεωρίες η ύλη παρουσιάζει 95% κενό. Τα άτομα δεν συνδέονται μεταξύ τους και μόλις που εφάπτονται οι τροχιές των ηλεκτρονίων τους.
Οι κραδασμοί, οι δονήσεις και οι συχνότητες του ηλιακού μας συστήματος και του ανθρώπινου σώματος, ως προς τις αόρατες ενεργειακές οντότητες, βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, «στον πάτο του πηγαδιού», γιατί οι οντότητες αυτές κινούνται πέρα από τις συχνότητες του φάσματος του ηλιακού φωτός. Οι μορφές της ύλης και οι μεταβολές της είναι άγνωστες στον σύγχρονο άνθρωπο. Ο οποίος με την κατάλληλη γνώση μπορεί να αλλάζει και αυτός μορφές και καταστάσεις όπως το νερό, που κατά παράξενο τρόπο οι περίεργες ιδιότητες του φαίνεται να μην συγκινούν ιδιαίτερα τους ειδικούς.
Τα περισσότερα επιστημονικά όργανα κατασκευάστηκαν έτσι ώστε να βλέπουν μόνο την ύλη που γίνεται αντιληπτή από τις αισθήσεις, πλην του υπερηχογράφου του φασματογράφου, των ακτινών «γ», «χ» κ.α.
Οι αισθήσεις δημιουργούν απατηλές πραγματικότητες και μας παραπλανούν· αυτό δεν σημαίνει ότι είναι άχρηστες, όμως δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους ανθρώπους· άλλος δεν βλέπει ή δεν ακούει καλά· άλλος δεν έχει καλή όσφρηση ή γεύση, ή υπολειτουργεί η αφή του. Σε μερικούς λειτουργεί η τηλεπάθεια και η έκτη αίσθηση και σε άλλους όχι. Για ποιους λόγους υπάρχουν αυτές οι διαφορές; Μήπως για να επικοινωνούμε ή όχι με τον υπερβατικό κόσμο;
Ονομάζουμε επιστημονική έρευνα κάθε τι που βλέπουν οι ειδικοί με το μικροσκόπιο, το τηλεσκόπιο και τα διάφορα όργανα μέτρησης και το εντάσσουν σε μια κατηγορία ή το δικαιολογούν με εξισώσεις. Είναι η παραδοχή των πολλών, έστω και αν ξεκίνησαν με λαθεμένες εκτιμήσεις και αρχές, και βασίζεται κατά κανόνα μόνο σε ότι αντιλαμβάνονται οι πέντε αισθήσεις του ανθρώπου και σε ότι μπορεί να μετρήσει με τα επιστημονικά όργανα. Η επιστήμη χαρακτήρισε τις φιλοσοφικές και τις θρησκευτικές θεωρίες πλάνη και επειδή δεν μπορούσε να εντάξει την ψυχή στις μαθηματικές εξισώσεις, ή να την παρατηρήσει στο εργαστήριο με το μικροσκόπιο ή στον ουρανό με τα διαστημικά τηλεσκόπια, την αγνόησε τελείως και αρνείται την ύπαρξη της.
Οι επιστημονικές απόψεις περί ψυχής, κατεβάζουν τον άνθρωπο σε πολύ χαμηλό επίπεδο, στο ίδιο επίπεδο με τους πιο ασήμαντους μικροοργανισμούς, που δεν έχουν κανένα άλλο προορισμό από την αυτοσυντήρηση και την αναπαραγωγή τους. Έτσι η επιστήμη παρέμεινε παγερά αδιάφορη για τις μεταθανάτιες δοξασίες και εξάντλησε όλη τη δραστηριότητα της γύρω από την ύλη, για να βελτιώσει τις υλικές απαιτήσεις του ανθρώπου ή να τον σκοτώσει ή να τον καταστρέψει, αδιαφορώντας για την ανθρώπινη ψυχή.
Ο σύγχρονος άνθρωπος συμφώνησε με τους επιστήμονες από ανάγκη και έθεσε σκοπό της ζωής του τον απόλυτο υλισμό. Έτσι όταν ακούει για αορασία, ενέργεια, κραδασμούς και συχνότητες, δεν νοιώθει τίποτε, γιατί δεν μπορεί να τα κατανοήσει. Και όμως αυτά μπορούν να εξηγήσουν όλα τα ανεξήγητα που συμβαίνουν γύρω του.
Οι άνθρωποι δεν βλέπουν στο απόλυτο σκοτάδι αλλά και όταν κοιτάζουν κατ' ευθεία τον ήλιο· δεν βλέπουν όμως και τα αόρατα μικρόβια, τους ιούς και τα ατομικά σωμάτια, που είναι όλα υπαρκτές πραγματικότητες, αλλά δεν φαίνονται λόγω της ατέλειας των αισθήσεων.
Η δομή του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από μικροσκοπικά κύτταρα και ενεργειακά πλέγματα, τα οποία κάτω από ορισμένες συνθήκες συχνοτήτων και κραδασμών, μπορούν να μεταβάλλουν τη δομή τους και να μετατρέψουν το ανθρώπινο σώμα σε ένα ενεργειακό αόρατο σκεπτόμενο σύνολο.
Για να συμβούν αυτά χρειάζονται οι κατάλληλοι ενεργειακοί χώροι, οι χρονολογικές προϋποθέσεις, η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία του ανθρώπου. Η σημερινή ανθρωπότητα έχει πολώσει όλες της τις προσπάθειες της γύρω από υλιστικά θέματα και απολαύσεις, έτσι αδράνησε το πνεύμα και έχασε ο άνθρωπος την ουράνια λάμψη της ψυχής και του σώματος του.
Ο υλισμός μας έκανε να φοβόμαστε τον θάνατο, αν και είναι αναπόφευκτος και ενώ θα έπρεπε να είμαστε προετοιμασμένοι γι αυτόν, δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι κάποτε θα έρθει και η δική μας σειρά για να τον αντιμετωπίσουμε. Αν θέλουμε να ζήσουμε ευτυχείς και να πεθάνουμε γαλήνιοι, θα πρέπει να προσπεράσουμε τις φοβίες του θανάτου και να πιστέψουμε ότι μπορούμε να γίνουμε αθάνατοι αν το επιδιώξουμε, ή ότι θα ξαναεπιστρέψουμε ενσαρκωμένοι και πάλι στη γη αν το θελήσουμε.
Είναι συμπαντική νομοτέλεια ο συνεχής κύκλος των ενσαρκώσεων, όχι μόνο στη γη και σε άλλους πλανήτες, αλλά και σε άλλα σύμπαντα, μια δοξασία που πρέπει να αποτελέσει την πίστη μας που εκφράζει τη σοφία και την αγάπη του δημιουργού. Πρέπει να εξαλείψουμε τα ελαττώματα μας, την αρνητικότητά μας, να βελτιώσουμε τη συμπεριφορά μας και να γίνουμε μυσταγωγοί της αρχαίας Ελληνικής σκέψης, των αρχαίων Ελληνικών μυστηρίων για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τον Υπέρτατο Νου.
Όσο πιο γρήγορα εγκαταλείψουμε το μαντρί του δόγματος τόσο πιο γρήγορα θα αντιληφθούμε τι γίνεται γύρω μας.
Τα δόγματα ευθύνονται για την αποκτήνωση των ανθρώπων και την παρακμή των κοινωνιών. Τα ιερατεία είναι οι εμπνευστές και κήρυκες των πολέμων· αυτά τους ευλογούν και τους συντηρούν. Θρησκεία εναντίον θρησκείας, πιστοί εναντίον απίστων.
Γεράσιμος Καλογεράκης, «Η Υπέρτατη Μύηση», Σελ.36, εκδ. Δίον.

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΝΕΝΑ ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΥ - ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΓΩ

ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ο κ. FARAGE στο Ευρωκοινοβούλιο για την Ελλάδα και τα επεισόδια της Κυριακής:
http://www.youtube.com/watch?v=8pvWtaDLO7w&feature=uploademail 
Οι διαδηλώσεις συμπαράστασης θα γίνουν το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου  2012 στις 14:00 τοπική ώρα σε όλον τον κόσμο.
Κινητοποίηση προγραμματίζεται και στη Νέα Υόρκη την ίδια ώρα στο πάρκο Ζουκότι όπου επί μήνες είχαν κατασκηνώσει τα μέλη του κινήματος Occupy New York.
Όπως επισημαίνεται σε διαδικτυακό κάλεσμα η Ελλάδα «χρησιμοποιείται σαν εργαστήριο πριν γενικευτούν αυτά τα μέτρα» τα οποία χαρακτηρίζονται κοινωνικά άδικα και αντιδημοκρατικά.
«Ο ελληνικός λαός χρειάζεται διεθνή αλληλεγγύη και ζητούν την υποστήριξή μας. Ας απαντήσουμε στο κάλεσμά τους. Είμαστε όλοι Έλληνες!»,
Χιλιάδες Ευρωπαίοι στο διαδίκτυο υπογράφουν κείμενο αλληλεγγύης προς την Ελλάδα και ζητούν την ελληνική υπηκοότητα, θέλοντας να δηλώσουν τη συμπαράστασή τους.
Η πρωτοβουλία ξεκίνησε στη Γαλλία, όταν πολίτες ζήτησαν την ελληνική υπηκοότητα από την ελληνική πρεσβεία με το σύνθημα«Είμαι και εγώ Έλληνας».
Στο Facebook υπάρχει, μάλιστα, ομάδα που ονομάζεται: «We are all Greeks». Πάνω από δέκα σελίδες στο Facebook είναι αφιερωμένες στο ίδιο θέμα, με επίκεντρο -η κάθε μία- μία πόλη της Γαλλίας όπου οργανώνεται η κινητοποίηση.
Αντίστοιχες σελίδες (κυρίως στο Facebook,) υπάρχουν αφιερωμένες στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπως: ΙρλανδίαΠορτογαλίαΟλλανδίαΑυστρίαΒέλγιοΔανίαΙσπανίαΦινλανδία, ΙταλίαΣουηδία.
Ένας στους δύο Γερμανους εκφράζεται υπέρ των Ελλήνων.
Δείτε βίντεο από κινητοποιήσεις στο εξωτερικό υπέρ της Ελλάδος: Μάλαγα (Ισπανία), κινητοποίηση Βέλγων εργατών, στο Παρίσι, στο Βερολίνο ακόμα και το Σίδνεϊ της Αυστραλίας.
Μισθοί υπέρ της Ελλάδας
Δύο Ιταλοί δήμαρχοι, ο Μάρκο Γκάλντι της κωμόπολης Κάβα Ντέι Τιρένι, έξω από το Σαλέρνο της Νότιας Ιταλίας και ο Τζοβάνι Μοσκατιέλο της Μπαρονίσι αποφάσισαν χωριστά να προσφέρουν το μισθό τους (1.100 και 780 ευρώ αντίστοιχα) για τη στήριξη του ελληνικού λαού.
Στην επιστολή του, ο Ιταλός δήμαρχος Γκάλντι αναφέρει: «Στην Ευρώπη, υπάρχει ένας λαός που λέει ότι δεν έχει αδέλφια. Και σε αυτή την ιστορική στιγμή, έχει δίκιο. Κανένας στον κόσμο δεν φέρεται με αδελφοσύνη προς τον ελληνικό λαό. Έστω και αν η Ελλάδα μάς έδωσε τη φιλοσοφία και την επιστήμη, την ποίηση και τη λογοτεχνία, το θέατρο και τη μουσική. Η Ελλάδα μάς έδωσε τον πολιτισμό και η Ιταλία και η Ευρώπη δεν είναι αδέλφια της, αλλά παιδιά της».
«Όσοι κυβέρνησαν τα χρόνια αυτά στην Ελλάδα, οπωσδήποτε διέπραξαν σοβαρότατα λάθη, θα ήμασταν και εμείς, επίσης ανεύθυνοι, αν δεν στηρίζαμε -με κάθε δυνατό μέσο- αυτή τη χώρα, που είναι η κοιτίδα τού πολιτισμού μας»,  έγραψε ο δήμαρχος Τζοβάνι Μοσκατιέλο.
Πηγή: Προωθημένο μήνυμα ηλεκτρ. ταχ.

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ;

Ορφικά: "Μήσατο δ’ άλλην γαίαν απείρατον, ήντε σελήνην Αθάνατοι κλήζουσιν, επιχθόνιοι δέ τε μήνην Η πολλ’ ούρε έχει, πολλ’ άστεα, πολλά μέλαθρα" δηλαδή Δημιούργησαν κι άλλη γαία απέραντη, που και Σελήνη οι θεοί την ονομάζουν, ενώ οι άνθρωποι Μήνη. Κι αυτή έχει πολλά όρη, πολλές πόλεις και πολλά μέγαρα….

Σύμφωνα με την ανάλυση των σεληνιακών πετρωμάτων, η Σελήνη είναι τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο χρόνια πιο αρχαία από την Γη
Εάν συνδυαστεί αυτό με το γεγονός με το ότι ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων πιστεύουν ότι η Σελήνη είναι ένα είδος εξωγήινης βάσης, αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε ότι δεν είμαστε και τόσο ποιο κοντά στην κατανόηση της Σελήνης τώρα, σε σχέση με την κατανόηση των προγόνων μας χιλιάδες χρόνια πριν. 
Η δημιουργία μιας βάσης πάνω στη Σελήνη υπήρξε ένα όνειρο για πολλούς ανθρώπους όλα τα χρόνια, αλλά υπάρχει πραγματικά μια βάση εκεί ήδη - μία η οποία δεν ανήκει στην ανθρωπότητα; Στην πραγματικότητα υπάρχουν αρκετές αποδείξεις για μας ώστε να λάβουμε υπόψη ακόμα και την ιδέα ότι η ίδια η Σελήνη είναι μια τεχνική κατασκευή, μια γιγαντιαία βάση εξωγήινων.
Εάν η σελήνη είναι πράγματι τεχνητή, θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί εδώ σε οποιοδήποτε χρόνο κατά την συνολική διάρκεια της προϊστορίας της Γης.
Καγεγραμμένες στην προφορική παράδοση λαών και στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
Ο Δημόκριτος και ο Αναξαγόρας δίδαξαν ότι υπήρχε μιά εποχή όπου η Γη ήταν χωρίς φεγγάρι. Ο Αριστοτέλης έγραψε ότι η Αρκαδία, είχε Πελασγικό πληθυσμό και ότι αυτοί οι αυτόχθονες κατοικούσαν σε αυτή την περιοχή από μία πολύ μακρινή εποχή όπου ακόμα δεν υπήρχε η σελήνη στον ουρανό. Γι αυτό τον λόγο τους ονόμασε και Προσέληνες.
Ο Απολλώνιος ο Ρόδιος ανέφερε την εποχή "όταν δεν υπήρχαν όλα τα περιφερόμενα σώματα στον ουρανό, πριν εμφανιστούν οι απόγονοι της Δανάης και του Δευκαλίωνα, υπήρχαν μόνο οι Αρκάδες, πριν την ύπαρξη της σελήνης".
Παρόμοιες αναφορές έχουμε από τον Πλούταρχο, τον Οβίδιο, τον Ιππόλυτο, τον Λουκιανό.
Τοποθετήθηκε άραγε η Σελήνη σε μια πολύ συγκεκριμένη τροχιά από μια υψηλή νοημοσύνη ενός άλλου κόσμου που επιθυμούσε, είτε να μας παρακολουθεί ως είδος, ή να εξασκήσει ένα στοιχείο ελέγχου πάνω στον πλανήτη μας;Αργά η γρήγορα, είναι αναπόφευκτο ότι η Σελήνη θα αποκαλύψει τα μυστικά της, και ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην κατανόηση μας για το σύμπαν μπορεί να ανοιχτεί όταν αυτό τελικά συμβεί.
Περισσότερα εδώ: http://mistikiellada.blogspot.com/2011/03/blog-post_18.html

ιζ' ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΟΙ ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ

«ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ (16 Φεβ 2012) ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ. ΕΠΕΙΔΗ ΛΟΙΠΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΜΕΡΑ, ΑΥΤΗ Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ. ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΣΙΚΝΙΣΟΥΜΕ .....»
Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΠΕΡΙΔΗ
.
ΘΕΜΑ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΟΙ ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ , ΚΑΙ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.
ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΕ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΠΟΥ ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΥΝ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΪΚΟΥ ΚΡΑΤΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ Ο ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΟΤΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΙΧΩΡ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΞΗΣ.
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ: ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ.

ΑΝΤΖΥ ΣΑΜΙΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΣ  ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΠΟΔΙΝΗΣ, ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΜΗ ΚΑΛΑ ΕΞΗΓΗΜΕΝΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΝΗΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Ευχαριστούμε τον κ. Ευάγγελο Μπεξή.
Ευχαριστούμε το κανάλι του χρήστη ΠΗΛΕΥΣ.

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ''ΙΑΤΡΙΚΗ''

Η δαιμονοποίηση τής αρχαίας Iατρικής επιστήμης από το χριστιανισμό.
Έγραψε στις 03.04.2009 ο Δημόφιλος Ίων
Αφ’ ότου η Ιατρική -μαζί με τις υπόλοιπες επιστήμες- εξοβελίστηκε στο «πυρ το εξώτερον», επιβλήθηκε η χριστιανική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία όλες οι ασθένειες οφείλονται στο θέλημα του θεού: 
«Πατάξαι σε Κύριος εν απορία και πυρετώ και ρίγει και ερεθισμώ και ανεμοφθορία και τη ώχρα... και ψώρα αγρία και κνήφη, ώστε μη δύνασθαί σε ιαθήναι... Πατάξαι σε Κύριος παραπληξία και αορασία και εκστάσει διανοίας και έση ψηλαφών μεσημβρίας, ωσεί τις ψηλαφήσαι τυφλός εν τω σκότει... Πατάξαι σε Κύριος εν έλκει πονηρώ επί τα γόνατα και επί τας κνήμας, ώστε μη δύνασθαι ιαθήναι σε από ίχνους των ποδών σου έως της κορυφής σου... Και παραδοξάσει Κύριος τας πληγάς σου και τας πληγάς του σπέρματός σου, πληγάς μεγάλας και θαυμαστάς, και νόσους πονηράς και πιστάς... και κολληθήσονται εν σοι και πάσαν μαλακίαν και πάσαν πληγήν την μη γεγραμμένην και πάσαν την γεγραμμένην εν τω βιβλίω του νόμου τούτου επάξει Κύριος επί σε». («Δευτερονόμιον», 28:15-63.) 
Για τη θεραπεία των ασθενειών το Ευαγγέλιο διευκρινίζει: «Ασθενεί τις εν υμίν; Προκαλεσάσθω τους πρεσβυτέρους της εκκλησίας, και προσευξάσθωσαν επ’ αυτόν αλείψαντες αυτόν ελαίω εν τω ονόματι του Κυρίου· και η ευχή της πίστεως σώσει τον κάμνοντα, και εγερεί αυτόν ο Κύριος» (Ιακ. ε΄ 14-15). 
Για να γίνει καλά λοιπόν και να σηκωθεί από το κρεβάτι κάποιος άρρωστος -ανεξαρτήτως ασθενείας- δεν χρειάζεται γιατρό, αλλά επάλειψη με λάδι και προσευχή· διότι, όπως δίδασκε κι ο Μέγας Βασίλειος (ένας εκ των τριών προστατών της σύγχρονης ρωμαίκης παιδείας), το να εναποθέτεις την υγεία σου στα χέρια των γιατρών είναι κτηνώδες. [«Το εν ταις χερσί των ιατρών την ελπίδα έχειν της εαυτών υγείας κτηνώδες» («Μέγα Ασκητικόν», Ερωτήσεις, τ. 31, σελ. 1.048, γρ. 24).]
Άλλη χριστιανική θεραπευτική μέθοδος είναι τα θαύματα, των οποίων απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πίστη. Αναρίθμητες θαυματουργές ιάσεις ασθενειών περιγράφονται στην Παλαιά, στην Καινή Διαθήκη και στα Συναξάρια (βίους αγίων). Σε δύσκολες περιπτώσεις, οι ασθένειες αποδίδονται σε δράσεις δαιμόνων, εκπεσόντων αγγέλων κ.τ.λ., οπότε χρειάζεται εξορκισμός. 
«Απολαύστε» χριστιανικό σκοταδισμό στα παρατιθέμενα παρακάτω αποσπάσματα εξορκισμού ενός άλλου προστάτη της παιδείας της Ρωμιοσύνης, του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Πρόκειται για πολυσέλιδο κείμενο, στο οποίο ο άγιος επικαλείται τη δύναμη χιλιάδων αγίων, αγγέλων, χερουβείμ, σεραφείμ κ.τ.λ., προκειμένου να θεραπεύση κάποια «δούλη του θεού Μαρία» από τις 72 ασθένειες, που έχει ο άνθρωπος, στέλνοντάς τες στα «άγρια όρη»:
«Άγιοι τρεις παίδες οι την κάμινον σβέσαντες,  άγιοι επτά παίδες οι εν Εφέσω, οι εκ των νεκρών αναστήσαντες, βοηθήσατε, άγιοι εννέα μάρτυρες, οι εν Κυζίκω θαυματουργούντες, άγιοι δέκα μάρτυρες, οι εν τη Κρήτη τελειωθέντες, άγιοι τεσσαράκοντα μάρτυρες, οι εν Σεβαστεία θαυματουργούντες, άγιοι τριάκοντα και τρεις μάρτυρες από Ρώμην, άγιοι τριακόσιοι δέκα και οκτώ θεοφόροι πατέρες, οι εν Νικαία τη πόλει θαυματουργούντες..., άγιε Ιωάννη Θεολόγε, άγιε Πέτρε από Ρώμην, άγιε Παύλε από Δαμασκόν, άγιε Ευθύμιε από Μάδητον, άγιε Νικόλαε εκ των Μύρων, άγιε Βασίλειε από Καισαρείαν, άγιε Επιφάνιε από Κύπρον, άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε (σ.σ. πρόκειται για τον ίδιο!), άγιε Θύρσε (σ.σ. παρατίθενται πολλά άλλα ονόματα αγίων)... πάσαι αι ουρανίαι δυνάμεις των αγίων αγγέλων και αρχαγγέλων, αρχαί, εξουσίαι και τα πολυόμματα χερουβείμ και τα εξαπτέρυγα σεραφείμ...
» Απελάσατε ταύτην την χαλεπήν ασθένειαν από την δούλην του θεού Μαρίαν· πυρετόν, εσωπύρετον, ρίγους κραταιού, ρίγους βραχέος, ρίγους λυμαντικού, νόσος βλαβερά, νόσος χαλεπή, νόσος δεινή προσγινομένη, επιπεμπτική και πεποιημένη. εξορκίζω υμάς τας οβ΄ (σ.σ. 72) ασθενείας, ας έχει ο άνθρωπος, αναχωρείν από την δούλην του θεού Μαρίαν...
Μη από βασκοσύνης και πάσης άλλης συμφοράς επερχομένης, μη πρηστηριακόν η βουβιατικόν η επιπεμπτικόν η κεφαλικόν η χειρών καρδίας και ποδών η δαιμονικόν φασματικόν η καλίς των ορέων, μη ονοσκελιακόν η νεράιδων, μη των εν ζώφω αέρων πετωμένων και ήλθατε αδικήσαι την δούλην του θεού. Μη κεφαλόπονον η οφθαλμόπονον η οδοντόπονον η στηθόπονον η φρενόπονον η χειρόπονον. Μη δυσουρίας η τρισουρίας (σ.σ εκ του δυσουρία;) η ενσόχασιν η εξόχασιν η υστέραν η στροφού η αρμόπονον η τζίρματος ομαλικόν η άυπνον η πολύυπνον. εξορκίζω υμάς ει τι αν εστιν αδικών την δούλην του θεού· αναχωρήσατε και απέλθατε εις τα άγρια όρη.»[Ortio in infirmos (in servam Dei Mariam).]
Στο Βυζάντιο και στη δυτική Ευρώπη τον Μεσαίωνα, υπήρχαν συνταγές ανατριχιαστικής ιατρικής δεισιδαιμονίας. Οφθαλμολογικές συνταγές με μάτια βατράχου, επάλειψη κεφαλής με κόπρανα χήνας για θεραπεία τριχόπτωσης κ.λπ.. Άλλες δημοφιλέστατες θεραπευτικές μέθοδοι ήταν το ξύσιμο των εικόνων και η κατάποση των χρωμάτων ως ρόφημα - φάρμακο, άκρως επιβλαβές για την υγεία λόγω των οξειδίων, που περιέχουν τα χρώματα. Τις οπές, που παρατηρούνται σε παλιές εικόνες, τις έχουν κάνει οι ίδιοι οι χριστιανοί, οι οποίοι έκλεβαν από τους ναούς το «άγιο χρώμα», το έτριβαν, το διέλυαν σε νερό και το έπιναν για θεραπευτικούς λόγους. [Η εικόνα της φωτογραφίας βρίσκεται στο ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, επί της λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι. (βλ. «Η Θαμμένη Ελλάδα»). ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ]. Από την ταλαιπωρία και την απλυσιά του σώματος (η παραμέληση και η τιμωρία του σώματος θεωρούνται από τους αγίους χριστιανικές αρετές) ο πληθυσμός της Ευρώπης κατά τον Μεσαίωνα αποδεκατίστηκε από τις ασθένειες, που εξαπλώνονταν πολύ γρήγορα. Δεν υπήρχε κανένα επιστημονικό ή έστω εμπειρικό μέτρο πρόληψης η αντιμετώπισής τους. Μόνο μαζεύονταν όλοι μαζί στις εκκλησίες, για να προσευχηθούν, οπότε μέσα στον κλειστό χώρο με τον συνωστισμό μεταδίδονταν οι αρρώστιες και στους υγιείς.
Κατεδαφίζοντας τις βιβλιοθήκες, τα λουτρά, τα Ασκληπιεία, καίοντας επιστημονικά συγγράμματα, διώκοντας και δολοφονώντας επιστήμονες κατάφεραν να ανακόψουν την αρχαία επιστημονική παράδοση και να ρίξουν την ανθρωπότητα για περισσότερα από χίλια χρόνια στα σκοτάδια του μεσαίωνα, στις δεισιδαιμονίες, τις προλήψεις, τους εξορκισμούς, τις άγιες ζώνες, τις τίμιες κάρες κ.τ.λ. κ.τ.λ..