ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ - Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Λιαντίνης Δημήτριος - Γκέμμα σελ. 206 έγραψε:
Η Ελένη που πλάσανε οι έλληνες καθρεφτίζει την εμορφιά του θεού. Είναι ο νους και ο νόμος της φύσης. Σαρκώνει το δαχτυλικό αποτύπωμα της προέλασης των ωρών.
Τι μπορεί να συμβολίζει η πολυπόθητη Ελένη του Ομήρου;
Άλλωστε όπως μας αναφέρει ο Ευριπίδης στην τραγωδία του «Ελένη» στο Ίλιον της Τρωάδας δεν πήγε ποτέ η Ελένη του Τυνδάρεω αλλά ένα είδωλό της. Ένα είδωλο ποιημένο από αιθέρα πανομοιότυπο με την Ελένη, που του έδωσε πνοή η θεϊκή δύναμη της Ήρας. Ενώ η πραγματική – ζώσα Ελένη μεταφέρθηκε μέσα σε μια αιθερόπτυχη νεφέλη από τον Θεό Ερμή στην Αίγυπτο, στο νησάκι Φάρος, όπου έμεινε υπό την προστασία του βασιλιά Πρωτέα. Μας λέγει δια την ακρίβεια των λόγων μας :
…………………Ελένη : Όσο για εμένα, η πατρίδα μου είναι ξακουστή Σπάρτη και πατέρας μου ο Τυνδάρεως. Υπάρχει κάποια φήμη ότι ο Ζευς, αφού μεταμορφώθηκε σε κύκνο, αποφεύγοντας την καταδίωξη κάποιου αετού, πέταξε στην αγκαλιά της μητέρας μου και κατόρθωσε με δόλια μέσα να έρθει σε επαφή μαζί της, αν η διάδοση αυτή είναι αληθινή. Και μένα με ονόμασε Ελένη. Μα θα διηγηθώ τα κακά που έχω πάθει : Τρεις θεές, η Ήρα, η Κυπρίς και η παρθένα κόρη του Δία πήγαν στην σπηλιά της Ίδης στον Αλέξανδρο επειδή ήθελαν να κρίνει την ομορφιά τους. Η Κυπρίς όμως, επειδή πρόσφερε στον Αλέξανδρο την ομορφιά μου, αν είναι όμορφο αυτό που φέρνει δυστυχία, και του πρότεινε να με κάνη γυναίκα του, νίκησε. Κι ο Πάρης, που έμενε στην Ίδη, άφησε τους στάβλους με τα βόδια κι έφτασε στην Σπάρτη για να με πάρη γυναίκα του. Μα η Ήρα επειδή θεωρούσε τον Αλέξανδρο αιτία που δε νίκησε, ματαίωσε τον γάμο (μαζί του) και δεν έδωσε εμένα στο γιο του βασιλιά Πριάμου, αλλά ένα ζωντανό ομοίωμα μου που έφτιαξε από τον αιθέρα. Και (εκείνος) ενώ δε με έχει, πιστεύει ότι έχει εμένα – ψεύτικη πίστη. Από την άλλη μεριά τα σχέδια του Δια σε αυτές τις συμφορές πρόσθεσαν κι άλλες. Γιατί ξεσήκωσαν πόλεμο ανάμεσα στην χώρα των Ελλήνων και στους δυστυχισμένους Φρύγες, για να ανακουφίση τη μητέρα Χθόνα από την ενόχληση και το πλήθος των ανθρώπων και για να κάνη γνωστό τον πιο ισχυρό άνθρωποι της Ελλάδας. Μα δεν ορίστηκα εγώ σα βραβείο για το θάρρος των Φρυγών και την γενναιότητα των Ελλήνων, αλλά το όνομά μου. Κι ο Ερμής, αφού με πήρε μες στις πτυχές του αιθέρα, με σκέπασε με ένα σύννεφο – φρόντισε βέβαια για μένα ο Δίας – και με έφερε να μείνω σε αυτό εδώ το σπίτι του Πρωτέα, αφού διάλεξε τον πιο γνωστικό από όλους τους θνητούς, για να διατηρήσω καθαρό τον γάμο μου με το Μενέλαο. ………..……
(Βλ. Ευριπίδης “Ελένη”, 31 - 48 .
Ενώ πιο κάτω στην ίδια πάντα τραγωδία του ο Ευριπίδης θα μας αναφέρει :
………..Ελένη : Εγώ που βλέπεις δεν είμαι νυκτερινή ακόλουθος της Ενοδίας.
Μενέλαος : Ασφαλώς, όμως δε είναι δυνατόν ένας εγώ να έχω δυο γυναίκες.
Ελ. : Ποιας άλλης γυναίκας είσαι αφέντης ;;
Με. : Αυτής που κρύβεται στην σπηλιά και από την έφερα από τους Φρύγες.
Ελ. : Δεν έχει άλλη γυναίκα παρά μονάχα εμένα.
Με. : Ίσως δεν είμαι στα λογικά μου ή μπορεί τα μάτια μου να μην βλέπουν καλά.
Ελ. : Κοιτώντας με δε νομίζεις ότι βλέπεις την γυναίκα σου ;;
Με. : Μοιάζετε, δεν είμαι όμως βέβαιος.
Ελ. : Για σκέψου. Τι άλλο περισσότερο σου χρειάζεται ;; Κανείς δεν έχει μεγαλύτερες ικανότητες από εσένα.
Με. : Μοιάζεις. Αυτό βέβαια δε τα το αρνηθώ.
Ελ. : Ποιος άλλος λοιπόν θα σε πείσει παρά τα όμματα σου ;;
Με. : Το άσχημο είναι ότι έχω κι άλλη γυναίκα.
Ελ. : Δεν πήγα εγώ στην Τρωάδα, αλλά το είδωλό μου.
Με. : Μα ποιος φτιάχνει ζωντανά ομοιώματα ;;;
Ελ. : Ο Αιθέρας από όπου οι θεοί έφτιαξαν την γυναίκα σου.
Με. : Ποιος από τους θεούς το έκανε ;; Λες πράματα ανέλπιστα.
Ελ. : Η Ήρα για να αντικαταστήσει εμένα και να μη με πάρει ο Πάρης.
Με. :
Ελ. : Το όνομα μπορεί να βρίσκεται σε πολλά μέρη, το σώμα όμως όχι……
(Βλ. Ευριπίδης “Ελένη”, 570 - 588 ).
Και στην συνέχει θα αναφέρει τα εξής :
………Μενέλαος : Γέροντα, έλα να κουβεντιάσεις κι εσύ μαζί μας.
Άγγελος : Τούτη εδώ δεν είναι η αιτία που ταλαιπωρηθήκαμε στην Τροία;;
Με. : Όχι !! δεν είναι αυτή. Οι Θεοί μας εξαπάτησαν κι είχαμε στα χέρια μας ένα άγαλμα από νεφέλη που έφερε τόσα κακά.
Άγγ. : Τι λες;; Αγωνιστήκαμε, λοιπόν μάταια για ένα ομοίωμα από νεφέλη ;;
Με. : Όλα αυτά είναι δουλειά της Ήρας και της έριδας των τριών θεών. ……
(Βλ. Ευριπίδης “Ελένη”, 702 - 708 ).
Για το αυτό είδωλο κάνει λόγο ο μεγάλος μας τραγικός ποιητής και στην τραγωδία του «Ηλέκτρα» όπου αναφέρεται :…
……Διόσκουροι : …………….Αυτά είχα να σου πω. Κι όσο για του Αίγισθου το πτώμα, θα το θάψουν οι Αργείοι. Και την μάνα σου θα την θάψει ο Μενέλαος, που μόλις ήρθε στην Ναυπλία ύστερα από τόσα χρόνια από τότε που κούρσεψε την Τρωική την Χθόνα, και θα τον βοηθήσει κι η Ελένη. Από του Πρωτέα τα παλάτια, από την Αίγυπτο, έρχεται η Ελένη, δεν πήγε στην Φρυγία. Το είδωλο της ο Δίας είχε στείλει στο Ίλιον, για να γίνει πόλεμος και να σκοτωθούν θνητοί. ………(Βλ. Ευριπίδης “Ηλέκτρα”, 1276 - 1283).
Απόσπασμα από τους "γάμους του Κάδμου και της Αρμονίας" σελ 144
"Την Ελένη συνάντησε ο Θησέας ο οποίος την ερωτεύτηκε και την πείρε μαζί του, ύστερα την έκλεισε στο οχυρό της Αφίδνας. Εκεί βρισκόταν η Αίθρα, η μητέρα του Θησέως, και σε αυτή αναθέτει την φύλαξη της Ελένης, όσο αυτός θα κατέβαινε στον Άδη. Εξοργισμένα τα δίδυμα αδέλφια της Ελένης, ο Κάστωρ και ο Πολυδεύκης, ακολουθούνε τα ίχνη της Αδελφής τους και έφτασαν στην Αφίδνα όταν ο Θησέας είχε κιόλας φύγει. Πολιορκούνε το οχυρό και παίρνουν πίσω την Ελένη όπως και την Αίθρα σκλάβα, μιας και ήτο μαζί με την Ελένη.
Στην Σπάρτη, η μητέρα του ήρωα έγινε θεραπαινίδα της Ελένης. Στην συνέχεια, και αφού την Ελένη την έχουνε ζητήσει σε γάμο 38 υποψήφιοι μνηστήρες, διαλέγει και παντρεύεται τον Μενέλαο που γεννά μαζί της την Ερμιόνη.
Στην συνέχεια του μύθου, βλέπουμε το παλάτι του Μενελάου να επισκέπτεται ο Πάρις – Αλέξανδρος, ο νεαρός πρίγκιπας της Τρωάδας με πρωτεύουσα το Ίλιον και ακρόπολη αυτής την σημερινή Πέργαμο. Σε κάποιο χρονικό σημείο που ο Μενέλαος είχε επισκεφτεί την Κρήτη λόγο του θανάτου του παππού του Ατρέα στις άδειες αίθουσες του παλατιού η Αφροδίτη κάλεσε σε συγκέντρωση τους άρχοντες της ερωτικής επιθυμίας, τον Ίμερο, τον Πόθο και τις Χάριτες. Το αποτέλεσμα είναι εις πάση γνωστό : Ο Πάρις ερωτεύεται την Ελένη και η Αίθρα τον βοηθά να φύγουνε για την Τρωάδα.
Η Ελένη είναι η εξουσία του ειδώλου – και το είδωλο είναι ο χώρος όπου η απουσία υποδουλώνει. Από τους πέντε συζύγους της, η Ελένη αγάπησε περισσότερο τον Πάρι και τον Αχιλλέα. Και για τους δυο, η Ελένη πριν από γυναίκα ήταν είδωλο. Από τότε που η Αφροδίτη υποσχέθηκε στον πρίγκιπα της Ίδης ότι θα έκανε δική του την Ελένη της Σπάρτης, εκείνο το απλό όνομα εκμηδένισε τις αρετές και τα βασίλεια που του πρόσφεραν η Αθηνά και η Ήρα. Συνοδευόμενος από σκοτεινά προμηνύματα ο Πάρις της Ίδης, τώρα αναγνωρισμένος πλέον πρίγκιπας της Τρωάδας, ξεκίνησε με το πλοίο του γεμάτου θησαυρούς προς εκείνο το όνομα.
Όσο για τον Αχιλλέα, ήταν ο μοναδικός από τους Αχαιούς, αρχηγός των Μυρμιδόνων, που δεν είχε πάει στην Σπάρτη ως υποψήφιος μνηστήρας. Ξεκίνησε για έναν πόλεμο που ήξερε πως θα του ήταν μοιραίο, για μία γυναίκα που μόνο το όνομα της είχε ακούσει. Στα εννέα έτη της πολιορκίας ο Αχιλλέας θα μπορούσε να πει για την Ελένη ότι έλεγε ο Πάρις πριν ξεκινήσει από την Τρωάδα : “Te vigilans oculis, animo te nocte videban”, με τα άγρυπνα όμματα της ψυχής, την νύχτα εσένα έβλεπα. Τόσο πιο μακρόχρονη, ατελείωτη, θα είναι η κοινή ζωή τους ως είδωλα στην Λευκή, στην νήσο με την λευκή λάμψη.
Το έπος είναι μια συμπαγής επιφάνεια, αντανακλαστική, όπου καταδιώκονται οι ψηφίδες των διατυπωμένων εκφράσεων – εννοιών – ιδεών.
Ο Όμηρος δεν θέλησε να κοινοποιήσει το μυστικό της Ελένης, δηλαδή την φύση της του ειδώλου, γιατί στην επιφάνεια του στίχου θα δημιουργούταν ένα κενό. Το όνομα της Ελένης πρέπει να προσδιορίζει ένα πλάσμα στέρεο όσο και ο επιβλητικός Διομήδης. Και ακριβώς τότε το είδωλο είναι κυρίαρχο, όταν είναι κρυμμένο και σκάβει τα σώματα από μέσα."
Συμπερασματικά, η Ελένη του Ομήρου συμβολίζει την Ομορφιά του Κόσμου. Στην Τροία (στον κόσμο των Αισθητών) δεν βρέθηκε ποτέ η ίδια αλλά το είδωλό της, μια που όλα γύρω μας είναι είδωλα. Η πραγματική ομορφιά βρίσκεται κρυμμένη πίσω από τα είδωλα, στον κόσμο τον Νοητό...
Πηγή ΕΡΕΥΝΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ωραία Ελένη - Η Ομορφιά Του Κόσμου
Βίντεο: LiantinisORG

«ΑΣΤΡΑΠΗ 2013»: ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟΝ ΈΒΡΟ

Η νύχτα έγινε μέρα στο Έβρο, με την ΤΑΜΣ «Νυχτερινή Αστραπή 2013».
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος συνοδεύοντας τον ΥΕΘΑ κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο και τον ΥΦΕΘΑ κ. Θανάση Δαβάκη παρακολούθησε την τελική φάση της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΝΥΚΤΕΡΙΝΗ ΑΣΤΡΑΠΗ 2013», που διεξήχθη στο Πεδίο Ασκήσεων «ΑΕΤΟΣ» στο Νομό Έβρου.
Κατά την διάρκεια της τελικής φάσης της άσκησης εκτελέστηκαν πυρά Μονάδων Πυροβολικού και αρμάτων μάχης του ΣΞ, επιθετικών Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού και αεροσκαφών της ΠΑ.
Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έστειλαν χθες το βράδυ ένα ηχηρό μήνυμα στους γείτονες, με μία εντυπωσιακή άσκηση με χρήση πραγματικών πυρών από άρματα μάχης Leopard 2HEL, τεθωρακισμένα οχήματα, αυτοκινούμενα πυροβόλα, όλμους, αντιαρματικά αλλά και άλλα βαρέα όπλα πεζικού.
Εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η συμμετοχή επιθετικών και μεταγωγικών ελικοπτέρων που μετέφεραν άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων και τεσσάρων μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας με προσβολή επίγειων στόχων.
Η συγκεκριμένη άσκηση πραγματοποιήθηκε στο πεδίο ασκήσεων–βολών «Αετός», το οποίο βρίσκεται κοντά στην πόλη της Αλεξανδρούπολης.
Το βασικό σενάριο της ΤΑΜΣ περιελάμβανε την υπέρβαση φίλιων τμημάτων και την εκτέλεση αντεπίθεσης από ενισχυμένο συγκρότημα ίλης, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η άσκηση διεξήχθη εξ ολοκλήρου τη νύχτα και με πραγματικά πυρά, με τη συμμετοχή επιθετικών και μεταφορικών ελικοπτέρων αλλά και μαχητικών αεροσκαφών.
Στην ΤΑΜΣ συμμετείχαν μονάδες της XXIII Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας (ΧΧΙΙΙ ΤΘΤ) «3ο Σύνταγμα Ιππικού – Δορύλαιο» αλλά και μονάδες άλλων σχηματισμών της ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ.

ΝΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΣ! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ! (Βίντεο)

Το να φωνάζει μ' όλη την δύναμη της ψυχής του αλλά και με επιχειρήματα ακλόνητα για την επιστροφή των Ιερών Γλυπτών του Παρθενώνα ένας Βρετανός, έχει την σημασία του.
Σε ομιλία του για τον οργανισμό Intelligence, που διοργανώνει συζητήσεις για πολλά σημαντικά ζητήματα, ο γνωστός Βρετανός ηθοποιός, συγγραφέας, δημοσιογράφος και κωμικός, μεταξύ άλλων, Stephen Fry, επιχειρηματολογεί πάνω στην άποψη πως τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Αθήνα.
Δείτε το βίντεο.

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Η ΠΡΩΤΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ

Στους περισσότερους ανθρώπους οι θεοί γίνονται αντιληπτοί μόνο εμμέσως και κυρίως μέσω των εκδηλώσεων τους στον φυσικό κόσμο και δια μέσω του αποτυπώματος των ενεργειών, δυνάμεων και πράξεων τους στην φύση στην οποία αντανακλάται το αποτέλεσμα των παραπάνω.
Αυτό κατά καιρούς έχει μπερδέψει αρκετούς με αποτέλεσμα να ταυτίζουν το αποτέλεσμα, το αποτύπωμα, με τις ίδιες τις θεότητες κάτι που προφανώς καταλήγει στις διάφορες σύγχρονες εξηγητικές μεθόδους της αθεΐας.
Επειδή ο Δίας γίνεται να εκδηλωθεί με τον κεραυνό, ο Δίας είναι ο κεραυνός, άρα οι χαζοί παγανιστές λατρεύουν φυσικά φαινόμενα. Ελπίζω η διαφοροποίηση αυτού που λέω να είναι εμφανής.
Επίσης, οι θεοί μπορούν να γίνουν αντιληπτοί από την συμπεριφορά των ζώων. Τέλος μπορούν να γίνουν αντιληπτοί με τον Νου μας, κάτι το οποίο όμως, εν αντιθέσει με τα προηγούμενα, απαιτεί όχι μόνο εξάσκηση και ένα υπόβαθρο αλλά μάλλον απευθύνεται και σε λιγότερους.
Όπως και να έχει η πρώτιστη και καθολική αντίληψη για τους θεούς σχετίζεται με τον φυσικό κόσμο.
Ο άνθρωπος τώρα με την σειρά του έχει την δυνατότητα της αρμονικής συμβίωσης με τον φυσικό κόσμο, της διαμόρφωσης του ή  και της δημιουργίας εξολοκλήρου τεχνητού περιβάλλοντος. Ανάλογα με το που θα δοθεί το βάρος και τις επιλογές μας προκύπτουν τελείως διαφορετικοί τρόποι ζωής από τις λεγόμενες "πρωτόγονες" κοινωνίες μέχρι τον σύγχρονο καθ' ολοκληρία τεχνητό πολιτισμό της Δύσης αν θέλαμε να δώσουμε δυο παραδείγματα που ώς αντίποδες περικλείουν όλες τις πιθανότητες.
Κάπου ανάμεσα σε αυτά υπάρχει ο κλασικός Ελληνικός πολιτισμός, ο οποίος καταφέρνοντας να συνδυάσει με θαυμαστή αρμονία το φυσικό με το τεχνητό κατάφερε από την μία να διατηρήσει την αναγκαία σύνδεση με τον φυσικό κόσμο, και άρα με τις εκδηλώσεις του θείου, και από την άλλη να δημιουργήσει "χώρο" για το ανθρώπινο, έτσι ώστε να εκδηλώνει και αυτό πλήρως το δυναμικό του. Για όσο καιρό τα δύο περιβάλλοντα, φυσικό και ανθρώπινο βρίσκονταν σε αρμονία, οι φυσικοί τρόποι αντίληψης του θείου, που είπαμε αξιοποιούνται απο τους πολλούς, συνέχιζαν να λειτουργούν. Παρενθετικά να πούμε πως αυτοί οι τρόποι βρίσκονται και στην γενεσιουργό αιτία της αίσθησης της κοινότητας την οποία εκφράζουν οι άνθρωποι στους παραδοσιακούς πολιτισμούς.
Με το πέρασμα στην ολοένα αυξανόμενη αστικοποίηση της ύστερης αρχαιότητας και στις πιο ατομιστικές (εσωτερικές) θεωρήσεις των πραγμάτων (φυσικά και δεν μας διαφεύγει και η πολιτειακή μετάλλαξη) μετατοπίστηκε και η αντιληπτικότητα του θείου προς τις αντίστοιχες πρακτικές. Δηλαδή άρχισαν να υπερισχύουν οι ξεκομμένες από την φύση πρακτικές, εφ' όσον πια το απαραίτητο στοιχείο εξέλειπε, και η βάση δόθηκε στον ατομικό Νου (ή ψυχή) με αποτέλεσμα την σαν σε φαύλο κύκλο ολοένα και μεγαλύτερη απομάκρυνση και του πλήθους από την άμεση αντίληψη του θείου αλλά και των περισσοτέρων ανθρώπων από την δυνατότητα επαφής με αυτό καθώς όπως είπαμε το ατομικό νοητικό μονοπάτι έχει προυποθέσεις και ζητεί εξάσκηση κάτι το οποίο οι περισσότεροι είτε δεν μπορούν είτε δεν θέλουν να πράξουν (Μια συνέπεια αυτού είναι να παρουσιαστεί ή έννοια της ειδημοσύνης στα του θείου δηλαδή αφού δεν μπορώ να έχω άμεση γνώση θα αρκεστώ στην πίστη στην γνώση κάποιου τρίτου...).

ΤΕΛΙΚΑ Ο «ISON» ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΣΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ή ΟΧΙ;

Οι πρώτες παρατηρήσεις από διαστημικά τηλεσκόπια, το βράδυ της Πέμπτης, έδειξαν ότι ο κομήτης ΙSON πιθανότατα διαλύθηκε καθώς περνούσε σε μικρή απόσταση από τον Ήλιο.
«O ISON πιθανότατα δεν επέζησε» είχε δηλώσει το βράδυ της Πέμπτης ο Καρλ Μπάταμς του αμερικανικού Εργαστηρίου Ναυτικής Έρευνας.
«O κομήτης ISON ενδέχεται να διαλύθηκε» ανακοίνωσε λίγο αργότερα ο δικτυακός τόπος της NASA.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία, που είχε δηλώσει το βράδυ της Πέμπτης ότι ο κομήτης διαλύθηκε, φαίνεται πως υπάρχουν ελπίδες για την τύχη του.
«Σε μια-δυο ημέρες, θα ξέρουμε μελετώντας όλα τα στοιχεία», λέει στο «BBC News» ο αστροφυσικός Καρλ Μπάταμς.

ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΕ ΤΗΝ ΝΟΤΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΙΣΧΥΡΟΣ ΚΡΟΤΟΣ. ΟΡΑΤΟ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

Ένα φωτεινό στοιχείο στον ουρανό έκανε τη " νύχτα μέρα" και αναστάτωσε γύρω στις 9.30 το βράδυ στην ευρύτερη περιοχή της Νότιας Κεφαλονιάς (της Λειβαθούς και του Ελειού), ενώ εν συνεχεία ακούστηκε ισχυρός κρότος.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για μετεωρίτη ο οποίος έχει πέσει στη θαλάσσια περιοχή  ανάμεσα σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο.
Μαρτυρίες και απο τη Ζάκυνθο αναφέρουν ότι πέρασε και πάνω απο περιοχή του Μαχαιράδου.
Ο ισχυρός κρότος ακούστηκε τόσο στην Κεφαλονιά όσο και στη Ζάκυνθο.
Μαρτυρίες κατοίκων από τον Ελειό και τη Λειβαθώ, αναφέρουν πως είδαν «φωτεινό στοιχείο που έσχιζε τον ουρανό από δύση προς ανατολή. Μετά ακούστηκε ένας δυνατός κρότος (σαν βροντή ή έκρηξη)».
Τη «νύχτα μέρα» έκανε φωτεινό αντικείμενο που εμφανίστηκε στον ουρανό και -σύμφωνα με μαρτυρίες- αποτελεί τμήμα μετεωρίτη, προκαλώντας μικρή αναστάτωση το βράδυ της Τετάρτης. Το έντονο φαινόμενο έγινε αντιληπτό από κατοίκους διαφόρων περιοχών ανά την επικράτεια, όπως Αττική, Θεσσαλονίκη, Bέροια, Πάτρα, Ζάκυνθο και Κεφαλονιά. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Κεφαλονιάς μελετά μαρτυρία κατοίκου, ο οποίος έκανε λόγο για πτώση ενός φωτεινού αντικειμένου (μετεωρίτη) στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο (Λειβαθούς και Ελειού).
Αναγνώστης του zougla.gr από τη Βέροια αναφέρει: «Καλησπέρα! Το είδα στη Βέροια στις 21.40! Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο πράγμα! Μία τεράστια μπάλα μπλε-πράσινη .Απίστευτο ειλικρινά. Ενημερώστε σχετικά».
Αναγνώστες του zougla.gr αναφέρουν:
Καλλιθέα:
«Σχετικά με το άρθρο για το φωτεινό αντικείμενο που έγινε ορατό από τα νησιά του Ιονίου θα ήθελα να αναφέρω πως παρατήρησα το ίδιο περίπου στις 21:40 σήμερα 27/11 από την περιοχή της Καλλιθέας / Τζιτζιφιές. Πιστεύω πως είδα το φαινόμενο από το πρώτο δευτερόλεπτο της εμφάνισης του. Στα πρώτα 1-2 δευτερόλεπτα ήταν ξεκάθαρο πως πρόκειται για κλασικό "πεφταστέρι" αντικείμενο που μπήκε στην ατμόσφαιρα και άρχισε να καίγεται. Στην εξέλιξή του όμως η λάμψη έγινε πολύ έντονη και από το χαρακτηριστικό λευκόκίτρινο χρώμα, έγινε πράσινο, διαχωρίστηκε σε δύο μέρη και έσβησε. Φαινομενικά είχε πορεία νοτιοανατολική. Ευχαριστώ».
Αναγνώστρια από Πάτρα:
«Το φαινόμενο ήταν ορατό και στην Πάτρα. Ξαφνικά ο ουρανός έλαμψε και εμφανίστηκαν δύο ενωμένες λάμψεις πολύ φωτεινές. Είχε πολύ μεγάλη ταχύτητα και κινούνταν παράλληλα στον ορίζοντα. Θόρυβο δεν άκουσα γιατί ήμουν στο αυτοκίνητο. Πάντως ήταν κάτι το συναρπαστικό».
Από το Πυργί υπάρχει η εξής αναφορά:Όσον αφορά τον μετεωρίτη έγινε πολύ αισθητός στην περιοχή Πυργί. Ακούστηκε θόρυβος.
Βαρυμπόμπη
Αναγνώστες μάς ενημέρωσαν ότι είδαν μία έντονη λάμψη (σαν μετεωρίτη) να περνά πάνω από την Πάρνηθα και να έχει νοτιοδυτική κατεύθυνση.
Από το Καπανδρίτι
Ήμουν έξω εκείνη την ώρα στη βεράντα. Η νύχτα από μαύρη έγινε μπλε. Περνούσε από Καπανδρίτι. Έμοιαζε σαν φωτοβολίδα αλλά στο τέλος έβγαζε φωτιές.
Βλαχάτα Σάμης
Σύμφωνα με μήνυμα που εστάλη στο site kefaloniapress: Και εμείς τον ακούσαμε το θόρυβο, ήταν αρκετά δυνατός... τα κουφώματα του σπιτιού έτριζαν σα να έπεσε δυναμίτης κάπου εδώ κοντά .... τα Βλαχάτα έγιναν φωτεινά σαν να ήταν μέρα!!!
Ζάκυνθος
Μαρτυρίες από τη Ζάκυνθο αναφέρουν ότι το φωτεινό αντικείμενο πέρασε και πάνω από την περιοχή του Μαχαιράδου. «Έκανε τρομερό μπουμ και όλοι ψαχνόμαστε να δούμε τι συνέβη».
Θεσσαλονίκη
Αστρονομικό φαινόμενο έγινε αντιληπτό λίγο μετά τις 21.00 το βράδυ από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Δεκάδες ήταν τα τηλέφωνα ακροατών στο ΡΘ από την Ασπροβάλτα μέχρι τον Εύοσμο. Όλες οι περιγραφές μιλούσαν για ένα μεγάλο φωτεινό αντικείμενο που έπεφτε από τον ουρανό και το παρομοίαζαν με κομήτη.
Το NewsNowgr, αναφέρει:
Αστρονομικό φαινόμενο έγινε αντιληπτό λίγο μετά τις 9 το βράδυ από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Δεκάδες ήταν τα τηλέφωνα ακροατών στο ΡΘ από την Ασπροβάλτα μέχρι τον Εύοσμο. Όλες οι περιγραφές μιλούσαν για ένα μεγάλο φωτεινό αντικείμενο που έπεφτε από τον ουρανό και το παρομοίαζαν με κομήτη.
Ιστοσελιδα HELLAS PRESS
Πρώτες πληροφορίες αναφέρουν για πτώση μετεωρίτη ανάμεσα σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο!
Ένα φωτεινό στοιχείο έκανε τη " νύχτα μέρα" και αναστάτωσε πριν από λίγο στην ευρύτερη περιοχή της Λειβαθούς και του Ελειού και έγινε έντονα αντιληπτό από τους κατοίκους της περιοχής, ενώ εν συνεχεία ακούστηκε ισχυρός κρότος. Σύμφωνα με τις πρώτες -ανεπιβεβαίωτες ωστόσο - πληροφορίες από την Πυροσβεστική που ερευνά το συμβάν, πρόκειται για μετεωρίτη, ο οποίος φαίνεται να έχει πέσει στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο (πιο κοντά στην Κεφαλονιά). Μαρτυρίες και από τη Ζάκυνθο αναφέρουν ότι πέρασε και πάνω από περιοχή του Μαχαιράδου. Ο ισχυρός κρότος ακούστηκε τόσο στην Κεφαλονιά όσο και στη Ζάκυνθο. Μαρτυρίες κατοίκων από τον Ελειό και τη Λειβαθώ, αναφέρουν πως είδαν «φωτεινό στοιχείο που έσχιζε τον ουρανό από δύση προς ανατολή. Μετά ακούστηκε ένας δυνατός κρότος (σαν βροντή ή έκρηξη)».

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Η ΠΥΡΑΚΤΩΜΕΝΗ ΒΟΥΤΙΑ ΤΟΥ ISON

Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, ο ISON, γνωστός και ως κομήτης της χιλιετίας ( C/2012 S1 ) θα φτάσει στο περιήλιο, μόλις 1.160.000 χιλιόμετρα από την επιφάνεια του Ηλίου. Εάν οι προβλέψεις από το Κέντρο Minor Planet της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης πέσουν έξω και ο κομήτης επιζήσει από την καυτή συνάντηση, τότε θα φαίνεται στον ουρανό πιο φωτεινός κι από την Αφροδίτη.
 Παρακολουθήστε την πορεία του εδώ: Distance & Speed - LIVE Information - Comet ISON 2013
[σ.σ. Επιτέλους να δούμε τι είναι…]
Προεκτείνοντας μια νοητή ευθεία 
νοτιοανατολικά της ζώνης του Ωρίωνα,
συναντούμε τον αστέρα Σείριο.
Το πέρασμα του Αποσπερίτη
Την Παρασκευή 29 Νοέμβρη η Αφροδίτη θα είναι πιο εμφανής στον ουρανό, αφού θα ανέβει ψηλότερα και θα είναι αρκετά φωτεινότερη. Την Παρασκευή θα είναι ορατή περίπου 15 μοίρες πάνω από τον νοτιοδυτικό ορίζοντα μια ώρα μετά το ηλιοβασίλεμα.
Ο Δίας κλέβει την παράσταση
Το βράδυ του Σαββάτου 30 Νοεμβρίου ο Δίας θα ανέβει ψηλά στον ουρανό και θα σταθεί δίπλα στην Αφροδίτη, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό φωτεινό δίδυμο.
Ο Ωρίωνας καλωσορίζει τον χειμώνα
Την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου με το ημερολόγιο να γυρνάει στον Δεκέμβριο ο αστερισμός της πιο κρύας εποχής του χρόνου εμφανίζεται πλέον εμφανής στον ουρανό το βράδυ. Ο Ωρίωνας θα βρίσκεται χαμηλά στα ανατολικά στις 20:00 και θα ανεβαίνει προς το νότο λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Τα φωτεινότερα αστέρια του αστερισμού είναι ο κατακόκκινος Μπετελγκεζ και ο γαλανόλευκος Ρίγκελ.

ΒΙΝΤΕΟ-ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ: Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΣ ΥΜΝΟΣ ΤΡΑΝΤΑΞΕ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ

Η Ανόρθωση (ομάδα της κατεχόμενης από τους Τούρκους, Αμμόχωστου) υποδέχθηκε την Φενερμπαχτσέ για το Challenge cup του βόλεϊ και οι φίλοι της Κυπριακής ομάδας προσέφεραν αξέχαστες στιγμές υπερηφάνειας σε όσους είναι Έλληνες.
Η Κύπρος υπάρχει και είναι Ελληνική. Και όσο και αν οι ενδοτικές πολιτικές δεκαετιών την έχουν ματώσει, ζει και αναπνέει για τη στιγμή της ελευθερίας της. Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο που ακολουθεί. Στο κατάμεστο γήπεδο της Ανόρθωσης, οι φίλοι της Κυπριακής ομάδας κρατώντας 1.000 Ελληνικές σημαίες ψάλλουν με πάθος τον Ελληνικό Εθνικό Ύμνο.
Η συγκίνηση χτυπάει κόκκινο όταν σηκώνουν το κορεό που απεικονίζει το κατεχόμενο Βαρώσι…
ΔΕΙΤΕ ΤΟ.
Πηγή: mykonospress.gr , Βίντεο: XEIMAPPA

DAVID ICKE: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ

David Icke: «Καθώς κοιτάμε γύρω μας νομίζουμε ότι βλέπουμε όλα όσα υπάρχουν στον χώρο. Στην πραγματικότητα βλέπουμε μόνο μια πολύ μικρή συχνότητα, που λέγετε ορατό φώς. Οτιδήποτε έξω από αυτό, δεν μπορούμε να το αποκωδικοποιήσουμε, άρα, δεν μπορούμε να το δούμε.
Όπως οι ραδιοφωνικοί σταθμοί μοιράζονται τον ίδιο χώρο χωρίς να παρεμβάλλονται ο ένας στον άλλον. Έτσι και οι άλλοι κόσμοι/διαστάσεις/επίπεδα πραγματικότητας, μοιράζονται τον ίδιον χώρο, χωρίς ο ένας να παρεμβάλλεται στον άλλον.
Ωστόσο, όπως όταν έχεις στο ραδιόφωνο δύο σταθμούς που είναι σε πολύ κοντινές συχνότητες, ο ένας θα είναι ο κυρίαρχος αλλά θα έχεις και «παράσιτα» από τον άλλον.
Το ίδιο ισχύει με τις διάφορες πραγματικότητες που μοιράζονται τον ίδιον χώρο.
Είναι αυτό που η σύγχρονη επιστήμη αποκαλεί «παράλληλα σύμπαντα».
Λίγο έξω από την εμβέλεια συχνότητα του ορατού φωτός, υπάρχουν οντότητες που δεν είναι ανθρώπινες…»

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

ΤΟ ΧΑΛΚΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥ

Η «μεγάλη χαλκή Αθηνά» ήταν έργο του περίφημου γλύπτη Φειδίου. Αφιερώθηκε στην Αθηνά Πρόμαχο, προστάτιδα της πόλης των Αθηνών. Για την εκτέλεση του έργου οι Αθηναίοι διέθεσαν δεκάτη (1/10) από τα λάφυρα της νίκης στο Μαραθώνα το -490 ωστόσο, το γλυπτό πρέπει να κατασκευάσθηκε μία γενιά μετά τους Μαραθωνομάχους, πιθανότατα μετά τη νίκη των Αθηναίων στον Ευρυμέδοντα ποταμό (-470 ή -467).
Το άγαλμα πατούσε σε βάση ύψους 2μ. και είχε συνολικό ύψος 9μ. Σήμερα σώζεται μόνο τμήμα της βάσης του και των οικοδομικών επιγραφών του.
Η θεά απεικονιζόταν σε ήρεμη και όχι επιθετική στάση. Έφερε δόρυ στο δεξί της χέρι και ασπίδα στο αριστερό· κατά μία άλλη εκδοχή, με το αριστερό της χέρι κρατούσε δόρυ και στήριζε την ασπίδα πλάι της, ενώ στο δεξί της κρατούσε κάτι (Νίκη;). η ασπίδα της θεάς ήταν διακοσμημένη με παράσταση Κενταυρομαχίας που σχεδίασε ο ζωγράφος Παρράσιος και εκτέλεσε ο τορευτής Μύς.
Ίσως η Αθηνά Πρόμαχος να αποτέλεσε το πρότυπο για την μεταγενέστερη Αθηνά Παρθένο. Μάλιστα, φαίνεται πως υπήρχε μία μορφή ανταγωνισμού ανάμεσα στα δύο αγάλματα, αν κρίνουμε από τις επίθετες μορφές που προστέθηκαν στην ασπίδα της Προμάχου αργότερα μέσα στον ίδιο αιώνα.
Γεγονός είναι πάντως ότι το άγαλμα της Αθηνάς Προμάχου προξενούσε μεγάλη εντύπωση στην αρχαιότητα. Χαρακτηριστική ως προς αυτό είναι η μαρτυρία του περιηγητή Παυσανίου (2ος αι.), σύμφωνα με τον οποίο η αιχμή του δόρατος και το λοφίο του κράνους της θεάς ήταν ήδη ορατά όταν πλησίαζε κανείς (στον Πειραιά) πλέοντας από το Σούνιο.
Κατά μία άλλη παράδοση, ο ηγέτης των Βησιγότθων Αλάριχος (370-410), τον καιρό που διενεργούσε επιδρομές κατά των ελληνικών κτήσεων του Βυζαντίου, είδε την Αθηνά Πρόμαχο επάνω στην Ακρόπολη να κινείται και από φόβο αποφάσισε να μην εισβάλει στην Αθήνα.
Το δόρυ της ήταν τόσο μεγάλο που το ύψος του υπερέβαλε τον Παρθενώνα. Το όλο καλλιτέχνημα ήταν επιβλητικό και αξιοθαύμαστο, αλλά ακόμα πιο θαυμαστή ήταν η ασπίδα, στην οποία ο καλλιτέχνης παρίστανε την μάχη των Λαπιθών με τους Κενταύρους.
Το 465 το άγαλμα μεταφέρθηκε από τους χριστιανούς στην Κωνσταντινούπολη και έκτοτε αγνοείται η τύχη του.
Η Ακρόπολη. Έργο του Λέο φον Κλέντσε.
Διακρίνεται το Άγαλμα της Προμάχου Αθηνάς

ΖΕΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

ΚΥΔΙΣΤ' ΑΘΑΝΑΤΩΝ, ΠΟΛΥΩΝΥΜΕ, ΠΑΓΚΡΑΤΕΣ ΑΙΕΙ, ΖΕΥ, ΦΥΣΕΩΣ ΑΡΧΗΓΕ, ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΥΒΕΡΝΩΝ, ΧΑΙΡΕ.
Των Αθανάτων όλων ενδοξότερε, πολυώνυμε και αιώνιε Παντοκράτορα Ζεύ, της φύσεως αρχηγέ που τα πάντα κυβερνάς με το Νόμο, χαίρε !

Η Ήττα Των Οθωμανών Στην Μάχη Του Μαραθώνος

Πολεμική αναμέτρηση μεταξύ των 3.000 Οθωμανών Τούρκων του Ομέρ Πασά και 600 Ελλήνων υπό τον Γιάννη Γκούρα, στην πεδιάδα του Μαραθώνα, εκεί όπου ο Μιλτιάδης είχε νικήσει τον στρατό των Περσών το -490.
Η δεύτερη μάχη του Μαραθώνα έγινε στις 5 Ιουλίου 1824 και έληξε, όπως και η πρώτη, με επικράτηση των Ελληνικών όπλων.
Τον Ιούνιο του 1824 ο πασάς της Καρύστου Ομέρ έλαβε εντολή να στραφεί κατά της Αττικής, σε μια εποχή που οι Έλληνες σπαράζονταν από εμφύλιες έριδες. Την ίδια περίοδο (24 Ιουνίου 1824), ο πρόεδρος του Εκτελεστικού, Γεώργιος Κουντουριώτης, όρισε φρούραρχο της Ακρόπολης τον δυναμικό οπλαρχηγό Γιάννη Γκούρα.
Πράγματι, στις αρχές Ιουλίου ο Ομέρ Πασάς αποβιβάστηκε στον Ωρωπό με 3.000 άνδρες (εκ των οποίων οι 2.000 γενίτσαροι), πυροβολικό και ιππικό. Αφού λεηλάτησε τη γύρω περιοχή, κατευθύνθηκε προς την Αθήνα.
Μόλις πληροφορήθηκε το γεγονός ο Γκούρας συγκρότησε σώμα από 600 άνδρες, με τη συμμετοχή των χιλιάρχων Μαμούρη, Ρούκη και Πρεβεζιάνου και αποφάσισε να αναχαιτίσει τους Οθωμανούς στον Μαραθώνα.
Στις 3 Ιουλίου 1824 κατέλαβε τον λοφίσκο (τύμβο) της πεδιάδας του Μαραθώνα με το παλαιό τείχος, απ’ όπου θα διάβαινε αναγκαστικά ο Ομέρ με τον στρατό του.
Οι πρώτες αψιμαχίες μεταξύ των δύο αντιπάλων έγιναν στις 5 Ιουλίου 1824. Πρώτα το πυροβολικό του Ομέρ άρχισε να βάλει κατά των Ελληνικών θέσεων και στη συνέχεια ανέλαβαν δράση οι γενίτσαροι με το ιππικό, οι οποίοι αποκρούσθηκαν με σημαντικές απώλειες.
Ο αγώνας εξελισσόταν αμφίρροπος και ο Γκούρας προσπαθούσε να ανεβάσει το ηθικό των στρατιωτών του, θυμίζοντάς τους τον άθλο των Αθηναίων κατά τον Περσών στον ίδιο χώρο πριν από 2.000 χρόνια.
Τότε, ως από μηχανής θεός, εμφανίσθηκε στο πεδίο της μάχης ο στρατηγός Διονύσιος Ευμορφόπουλος, προερχόμενος από την Κόρινθο. Είχε μάθει για την απόβαση των Τούρκων στην Αττική και έσπευσε με τους άνδρες του να βοηθήσει. Η απρόσμενη ενίσχυση αναπτέρωσε το ηθικό των Ελλήνων.
Ο Γκούρας «σάλπισε» την αντεπίθεση και με την καθοριστική συνεισφορά των ανδρών του χιλίαρχου Γιάννη Ρούκη αιφνιδίασαν τους αντιπάλους τους και τους έτρεψαν σε φυγή.
Οι Τούρκοι άφησαν στο πεδίο της μάχης 260 νεκρούς, τον αρχηγό των γενιτσάρων Ιμπραήμ, καθώς και πλούσια λάφυρα, όπλα και δύο σημαίες.
Ο Γκούρας, με επιστολή του προς τους δημογέροντες των Αθηνών χαρακτήρισε τη νίκη του ανώτερη σε ηρωισμό από εκείνη της Γραβιάς (8 Μαϊου 1821), γιατί «ενίκησαν εκεί όπου ενίκησε πάλαι ποτέ και ο Μιλτιάδης».
Ο Ομέρ Πασάς, μετά την ήττα του, υποχώρησε με τον στρατό του στο Καπανδρίτι, ενώ ο Γκούρας με τον Ευμορφόπουλο επέστρεψαν στην Αθήνα για να ετοιμάσουν την άμυνα της πόλης. Ο Οθωμανός πολέμαρχος θα επιχειρούσε να καταλάβει την Αθήνα για δεύτερη φορά στις αρχές Αυγούστου του 1824.
[Πηγή sansimera.gr]

Η ΕΚΦΟΡΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «Ν» ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΟΞΥΓΟΝΟ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ

Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα. Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», με ακρίβεια και όχι τυχαία  και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.  Το «Ν» συντονίζει τον εγκέφαλο.
Σχετικά πρόσφατα (1996) στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JOURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν: «Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα».
Επίσης, στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε. ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση.
Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
Όμως αναρωτιέμαι: Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό» (!), αντί το εμβαδόν!
Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !!
Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα; Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα; π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ.). Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβουμε πονάει.
Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα»! Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη: «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει, «Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού -Ν-, εκτός κι αν του” λειπε η οπτική του ήχου».
Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης: «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει».
Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα, ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (ς). Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) … Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.
Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου.
Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά. Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.
Οι Αρχαίοι Έλληνες τα γνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς, οι Έλληνες, λέμε: «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα (παρ΄ όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά. Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα.
Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη μετουσιώνεται σε Γλώσσα.
Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του. Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα. Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού. Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.
Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά: Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.
Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρην οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

ΕΡΝΕΣΤΟΣ ΡΕΝΑΝ - ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ (1865)

Ω ΕΥΓΕΝΕΙΑ ! Ω ΑΠΛΗ ΚΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΜΟΡΦΙΑ !  ΘΕΑ, ΠΟΥ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ.
…Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΩΘΕΙ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑ ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ Σ'ΕΣΕ. …ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΜΑΣ ΘΕΑ...

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1941!

Ένα γράμμα Έλληνα στρατιώτη του Έπους του '40 φέρνει στο φως της δημοσιότητας το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών, με αφορμή τη συμπλήρωση εβδομήντα χρόνων από το ολοκαύτωμα των Γρεβενών από τους Γερμανούς.
Πιο συγκεκριμένα, η Τετάρτη τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών πρόκειται να πραγματοποιήσει δραστηριότητα με τίτλο: «Όχι στον ρατσισμό, όχι στο φασισμό, όχι στον πόλεμο», και στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας, μεταξύ των άλλων, θα συγκεντρωθούν με τη μέθοδο της συνέντευξης πληροφορίες και παλιές φωτογραφίες από τα γεγονότα της περιόδου 1940-1944 που έλαβαν χώρα στο νομό Γρεβενών, με επίκεντρο το ολοκαύτωμα των Γρεβενών τον Ιούλιο του 1944.
Ένα τρομερό ντοκουμέντο, που βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας, είναι μία επιστολή (γράμμα) που παρουσίασε μαθήτρια της τάξης.
Πρόκειται για επιστολή που έστειλε ο προπάππους της Βασίλης Κόντογλου στρατιώτης στο μέτωπο της Αλβανίας στις 12 Ιανουαρίου 1941.
Η επιστολή είναι γραμμένη όπως η πρωτότυπη, με πολύ μικρές αλλαγές στην ορθογραφία.
Είναι πολύ διδακτική και αξίζει πραγματικά να τη διαβάσει κανείς σήμερα που τόσοι πολλοί χλευάζουν τους Έλληνες…
«Εν Αλβανία τ. τ. 345 τη 12/1/41
Σεβαστέ μου θείε Ευριπίδη
Ασφαλώς το γράμμα μου αυτό δεν θα το περίμενες και ίσως θα ανησυχούσες για μας εδώ. Γι’ αυτό το λόγο και διότι δεν ξεύρω εάν ο πατέρας μου σου έγραψε, σου γράφω το γράμμα αυτό και διότι ακόμα θέλω να μάθης τι κάνουν οι ανιψιοί σου σ’ αυτή την κρίσιμη μα φωτεινή καμπή της μεγάλης μας πατρίδος.
Η κήρυξις του πολέμου και η επιστράτευσις μας βρήκε εμένα και τον αδελφό μου από τους πρώτους στα γραφεία επιστρατεύσεως και μάλιστα εγώ για να μπορέσω να ντυθώ από τους πρώτους εδωροδόκησα τον φρουρό και μπήκα από το παράθυρο και αμέσως εφόρεσα το ένδοξο Ελληνικό χακί.
Έφυγα από τη Θεσ/νίκη με τις ευχές των γονέων μου με την πρώτη αποστολή για τα αλβανικά σύνορα και έκτοτε βρίσκομαι σιμά στους θεατρίνους που λέγονται Ιταλοί, αλλά στην πραγματικότητα είναι λαγοί. Τα ίδια και ο αδελφός μου ο οποίος είναι Ανθυπολοχαγός και διοικητής λόχου.
Έχουν περίπου δυόμιση μήνες από την κήρυξη του πολέμου και κοντεύουμε να φθάσουμε στην Αδριατική θάλασσα από το βόρειο μέτωπο που βρισκόμασταν και ασφαλώς όταν εσύ θα διαβάζεις το γράμμα μου αυτό δεν θα υπάρχει Ιταλός στην Αλβανία, γιατί και αυτοί οι θρασύδειλοι που νόμισαν ότι έχουν να κάνουν με μια χούφτα ανθρώπους, χωρίς να λογαριάσουν ότι αυτοί οι λίγοι είναι ικανοί να κάνουν θαύματα, γιατί το έχει μέσα το αίμα τους, γιατί είναι γεννημένοι για δόξες, ηρωισμούς και αυτοθυσίες, όταν είναι ενωμένοι όπως τώρα, χάρη στους μεγάλους Αρχηγούς μας και προπαντός στον κυβερνήτη μας κ. Μεταξά, μόλις αντικρύσουν τις λόγχες μας, αμέσως μας γυρνούν τα πισινά τους και τους χάνουμε από τα μάτια μας κι ύστερα τρέχουμε να τους βρούμε μέρες, βδομάδες ολόκληρες.
Κι όταν θα έχει λήξει αυτή η εκστρατεία κατά των επιδρομέων της ελευθερίας μας και της τιμής μας, θα έχουμε ακόμη ένα στεφάνι δόξης προσθέσει σε κάθε έλληνα, γιατί όλοι οι έλληνες σαν μια γροθιά έπεσαν απάνω στα μούτρα κάποιου κανίβαλου που λέγεται Μουσολίνι.
Θα ήθελα να σου γράψω περισσότερα, αλλά το χαρτί είναι μικρό και έχω υπηρεσία.
Ο Αδελφός μου βρίσκεται στο άλλο μέτωπο και είναι καλά. Επίσης ο Πατέρας μου η Μητέρα μου και η Θεια μου Γεωργίτσα (είναι καλά).
Ο πατέρας μου στέλνει τακτικά δέματα με γλυκά και τσιγάρα. Εσύ θέλω να μου στείλης ένα στυλογράφο, έναν αναπτήρα (τσακμάκι) και ένα ωρολόγιον χειρός.
Δώσε τους χαιρετισμούς μου στην Σεβαστή μου θεια Μίνα, στο θείο Χρυσόστομο και σ’ όλους στους πατριώτες μας.
Σε χαιρετώ, ο ανιψιός σου και σε ευχαριστώ.
Β. Κόντογλου»
 http://www.eleysis-ellinwn.gr/el/