Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020
Κυριακή 29 Μαρτίου 2020
Ο Εγκέφαλος πύλη του Αοράτου
Ένα από τα πολλά μυστήρια που δεν μπόρεσε να λύσει ακόμη ο άνθρωπος είναι και ο τρόπος λειτουργίας του εγκεφάλου. Και όμως, δύο βασικές του λειτουργίες αρκούν για να μας αποδείξουν ότι είναι η πύλη προς έναν κόσμο αόρατων και υπερβατικών οντοτήτων: τα όνειρα και η δημιουργικότητα.
Όπως είναι γνωστό, οι διάφορες εικόνες και οι συναφείς έννοιες της πραγματικότητας δημιουργούνται στον εγκέφαλο μας μέσω των πέντε αισθήσεων. Πώς εξηγείται το γεγονός ότι στη διάρκεια του ύπνου, όταν η λειτουργία των αισθήσεων μας αναστέλλεται προσωρινά, βιώνουμε μέσα από τα όνειρα καταστάσεις τόσο έντονες που μας κάνουν πολλές φορές, όταν ξυπνάμε, να βλέπουμε τη φυσική πραγματικότητα σαν κάτι υποδεέστερο από την ονειρική;
Πώς εξηγείται αυτή η ικανότητα του εγκεφάλου να σκηνοθετεί και να παίζει ερήμην μας ταινίες σε μεταμεσονύκτιες προβολές, προς δική του τέρψη και ευχαρίστηση;
Η άυλη εκείνη οντότητα που ονομάζουμε νου και πνεύμα (πόσο θαυμαστή είναι η εγγενής σοφία της γλώσσας!), είναι η εξήγηση αυτής της δραστηριότητας.
Το γεγονός ότι ο εγκέφαλος λειτουργεί, σε μεγάλο ποσοστό, αυτόνομα και ανεξέλεγκτα, αποδεικνύεται από την πλήρη ελευθερία που αποκτά στη διάρκεια του ύπνου, όταν οι αισθητήριες λειτουργίες βρίσκονται σε προσωρινή αδράνεια. Όταν θέλουμε να σηκώσουμε το δεξί μας χέρι, ενεργοποιείται το τμήμα εκείνο του εγκεφάλου που ελέγχει τους μύες του δεξιού χεριού, και η κίνηση εκτελείται. Τι είναι όμως εκείνο που δίνει την εντολή στο συγκεκριμένο τμήμα του εγκεφάλου να προβεί στην εκτέλεση της συγκεκριμένης πράξης;
Είναι προφανώς το ίδιο που δημιουργεί και τα όνειρα στον εγκέφαλο, στη διάρκεια του ύπνου, και το οποίο υποτίθεται ότι δεν έχει εξηγηθεί ακόμη, εφ’ όσον η επιστήμη απορρίπτει κάθε υπερβατική έννοια (νους, πνεύμα, ψυχή) που δεν μπορεί να αποδειχτεί πειραματικά (αν και οι απλοί συλλογισμοί που προανέφερα θα μπορούσαν να αποτελέσουν αποδεικτικά στοιχεία).
Όλα δείχνουν λοιπόν ότι στη διάρκεια του ύπνου το πνεύμα, απελευθερωμένο από το σώμα, κινείται σε άλλους ανεξερεύνητους κόσμους, και ότι η περιπλάνηση αυτή είναι ζωτικής σημασίας: έχει αποδειχτεί πειραματικά ότι αν εμποδιστεί, για κάποιο χρονικό διάστημα, η λειτουργία του ονειρέματος, τότε ο άνθρωπος παρουσιάζει σοβαρές ψυχικές διαταραχές.
Ένα άλλο μυστηριώδες φαινόμενο είναι η δημιουργική ικανότητα που αποδίδεται στον εγκέφαλο. Προσωπικά, πιστεύω ότι ο εγκέφαλος δεν δημιουργεί τίποτα: είναι ένας δέκτης που συλλαμβάνει νοητικά κύματα που προέρχονται από έναν άγνωστο πομπό. Όλες οι εγκεφαλικές δημιουργίες του ανθρώπου, δεν είναι παρά αντανακλάσεις άλλων παράλληλων συμπάντων και συμβάντων. Έμπνευση (από το εν-πνέω) είναι ο συντονισμός του εγκεφάλου με ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος, αγνώστου προελεύσεως.
Ο άνθρωπος δεν εφευρίσκει τίποτα, απλά ανακαλύπτει πράγματα που ήδη προϋπάρχουν.
Το ίδιο συμβαίνει με κάθε μορφή καλλιτεχνικής, διανοητικής, και επιστημονικής δημιουργίας.
Οι «επιστήμονες» έκαναν κόσκινο τον εγκέφαλο του Αϊνστάιν (που υπήρξε μέτριος μαθητής και φοιτητής), μετά από τον θάνατο του, δίχως να βρουν φυσικά το παραμικρό ίχνος της ιδιοφυίας του (εξ ίσου ασύλληπτη παραμένει και η ανθρώπινη συνείδηση). Θα αρκούσε ίσως να θυμηθούν τον Σωκράτη και το περίφημο δαιμόνιο του, που του υπαγόρευε τις σκέψεις του, και το πρόβλημα θα λυνόταν αυτομάτως. Φυσικά δεν το έκαναν, επειδή αυτό θα θεωρείτο σαν μια άκρως «αντιεπιστημονική εξήγηση».
Ο διάσημος βρετανός μαθηματικός Ίαν Στιούαρτ δήλωσε σε μια συνέντευξη του: «Μερικοί μαθηματικοί αισθάνονται ότι, κατά κάποιον τρόπο, υπάρχει ένα ιδεατό Σύμπαν όπου τα μαθηματικά αντικείμενα υφίστανται. Κι εγώ όταν ασχολούμαι με κάποια μαθηματική εργασία, έχω την αίσθηση ότι ανακαλύπτω κάτι που ήδη υπήρχε, αλλά δεν αξίζει να σκέφτομαι περισσότερο αυτό το θέμα…»!
Ο ρώσος επιστήμονας Βλαντιμίρ Βερνάτσκι και ο γάλλος φιλόσοφος Τεγιάρ ντε Σαρντέν, προσπάθησαν να εξηγήσουν κάποιες μυστηριώδεις νοητικές λειτουργίες (όπως είναι η δημιουργικότητα) επινοώντας την έννοια της Νοόσφαιρας, δηλαδή μια μορφή συλλογικού ανθρωπίνου Πνεύματος (το συλλογικό ασυνείδητο του Γιουνγκ) που περιβάλλει τη Γη, και από το οποίο αντλούν τις ιδέες τους κάποιοι προικισμένοι άνθρωποι που τους ονομάζουμε στοχαστές, εφευρέτες, δημιουργούς, κλπ.
Φυσικά, η επίσημη επιστήμη απέρριψε ασυζητητί αυτή την «αντιεπιστημονική ανοησία».
Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι ο εγκέφαλος είναι ένας μεσάζων ανάμεσα στα ορατά και τα αόρατα συστατικά μας, ένας μετασχηματιστής που συνδέει το σώμα με την ψυχή. Όσον καιρό οι «ειδικοί» δεν θα αποδέχονται ότι η υλική πραγματικότητα είναι μόνον η κορυφή ενός ολόκληρου κόσμου από άγνωστες – και πειραματικά αναπόδεικτες – δυνάμεις, θα συνεχίζουμε δυστυχώς να σπάμε τα κεφάλια μα πάνω στον τοίχο ενός τεχνητού “ανεξήγητου”.
Απόσπασμα από το βιβλίο του Δημήτρη Χοροσκέλη “Για να τελειώνουμε με όλα” Εκδόσεις ΔΙΟΝ
https://enallaktikidrasi.com/Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020
Κανένας άνεμος δεν είναι ούριος εάν δεν ξέρεις που κατευθύνεσαι…
Κανένας άνεμος δεν είναι ούριος
εάν δεν ξέρεις σε ποιο λιμάνι κατευθύνεσαι
Αυτό το είπε ο Σενέκας και είχε δίκιο. Θα πρέπει να ξέρεις που πας, για να μπορείς να φθάσεις στον προορισμό σου.
Μπορεί να ακούγεται απλοϊκό, αλλά είναι πολλοί οι άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα για το που πάνε στην ζωή τους – και πολύ λιγότεροι για το ποιος είναι ο προορισμός του ταξιδιού της ψυχής τους.
Πάρα πολλοί άνθρωποι περιμένουν να ανακαλύψουν αυτό που θα έπρεπε να αποφασίσουν. Υπάρχουν όμως πράγματα που πρέπει να τα αποφασίσει κανείς, όχι να τα ανακαλύψει.
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020
Παρατήρηση ΑΤΙΑ: "Tεράστιο αλλοδαπό σκάφος" περνάει μπροστά από τον Ήλιο;;;
Οι λάτρεις των ΑΤΙΑ πιστεύουν ότι είναι ένα εξωγήινο σκάφος που περνάει ξαφνικά μπροστά από τον Ήλιο σε ένα κλιπ που συλλαμβάνεται από ένα διαστημικό δορυφόρο (SOHO) της NASA.
Το παράξενο νέο βίντεο δείχνει ένα μεγάλο φαινομενικά σκιαγραφούμενο σφαιρικό ΑΤΙΑ που κινείται μπροστά στον Ήλιο. Στο διάστημα των 20 δευτερολέπτων το ανεξήγητο αντικείμενο εμφανίζεται απέναντι από το φλογερό αστέρι μας προτού επιστρέψει ξαφνικά στην αρχική του θέση.
Μια χρονική σφραγίδα στη γωνία του επαληθευμένου footage της NASA χρονολογεί το περιστατικό μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.
O Scott Waring είπε: "Χρησιμοποίησα το helioviewer της NASA SOHO για να κοιτάξω τον Ήλιο και βρήκα αυτό το πολύ ενδιαφέρον αντικείμενο που περνούσε μπροστά από το αστέρι. Το UFO πραγματοποίησε στη συνέχεια μια αντιστροφή 180 μοιρών προς την αντίθετη κατεύθυνση. Είναι περίεργο. Δεν έχω ξανά δει ποτέ αυτό το φαινόμενο. Το αντικείμενο αντιστρέφει την κατεύθυνσή του."
Είπε: "Αρχικά σκέφτηκα ότι ο μαύρος κύκλος ήταν ο πλανήτης Ερμής. Ωστόσο, επειδή το μυστηριώδες αντικείμενο δεν περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, γνωρίζουμε ότι δεν είναι ένας πλανήτης όπως, η Αφροδίτη ή η Γη".
Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020
Η ΑΔΟΥΛΩΤΗ ΓΕΝΙΑ!!!
Όταν η Διοίκηση, το φαναριωτιλίκι δηλαδή, μας λέει ο Σολωμός, για να διασπάσει τους οπλαρχηγούς του Βάλτου, έστειλε είκοσι διπλώματα στρατηγών, εκεί που ήταν μόνο ο Μαρκομπότσαρης. Ο Μάρκος τους εκάλεσε, έσκιασε μπροστά στα μάτια τους το δίπλωμα του, και είπε:
- Ο Σκόντρα πασάς τα δίνει τα διπλώματα. Κι όποιος είναι παλικάρι, ταχιά το παίρνει από τα χέρια του.
Είπε και τράβηξε κατά το Κεφαλόβρυσο του Καρπενησίου. Εσκοτώθηκαν Τούρκοι έως οχτακόσιοι. Από τους δικούς του δεκατρείς. Και τριάντα λαβωμένοι. Τον έφεραν από το Καρπενήσι στο Μεσολόγγι στον ώμο. Και τον ταφιάσανε με μοιρολόγια και κλάηματα. Όπως παλαιά οι Αχαιοί τον Πάτροκλο.
- Ο Σκόντρα πασάς τα δίνει τα διπλώματα. Κι όποιος είναι παλικάρι, ταχιά το παίρνει από τα χέρια του.
Είπε και τράβηξε κατά το Κεφαλόβρυσο του Καρπενησίου. Εσκοτώθηκαν Τούρκοι έως οχτακόσιοι. Από τους δικούς του δεκατρείς. Και τριάντα λαβωμένοι. Τον έφεραν από το Καρπενήσι στο Μεσολόγγι στον ώμο. Και τον ταφιάσανε με μοιρολόγια και κλάηματα. Όπως παλαιά οι Αχαιοί τον Πάτροκλο.
Αποσπάσματα από το βιβλίο «Γκέμμα» του Δημήτρη Λιαντίνη (κεφάλαιο «Ο Ελληνοέλληνας»)
Ο Θ. Κολοκοτρώνης διηγείται τον παρακάτω διάλογο με το στρατηγό Χάμιλτον:
Μίαν φοράν, όταν επήραμεν το Ναύπλιον, ήλθε ο Άμιλτων να με ιδή. Μου είπε ότι: “Πρέπει οι Έλληνες να ζητήσουν συμβιβασμόν και η Αγγλία να μεσιτεύση”. Εγώ του αποκρίθηκα ότι: “Αυτό δεν γίνεται ποτέ, ελευθερία ή θάνατος. Εμείς, καπετάν Άμιλτων, ποτέ συμβιβασμόν δεν εκάμαμεν με τον Τούρκο. Άλλους έκοψε, άλλους εσκλάβωσε με το σπαθί και άλλοι, καθώς εμείς, εζούσαμεν ελεύθεροι από γενεά εις γενεά. Ο βασιλεύς μας εσκοτώθη, καμμία συνθήκη δεν έκαμε. Η φρουρά του είχε παντοτινόν πόλεμον με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήταν πάντοτε ανυπότακτα”. Με είπε: “Ποία είναι η βασιλική φρουρά του, ποία είναι τα φρούρια;”. “Η φρουρά του βασιλέως μας είναι οι λεγόμενοι κλέφτες, τα φρούρια η Μάνη και το Σούλι και τα βουνά”. Έτσι δεν με ομίλησε πλέον.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ “ΔΙΗΓΗΣΙΣ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΛΗΣ”
Ο Δρόσος Κόκκινος, αγωνιστής του ‘21, αφηγείται την παρακάτω σκηνή: Ήμην εις την σκηνήν του Καραϊσκάκη και υπηρέτουν αυτόν συντρώγοντα μετά του Γενναίου -του υιού του Θ. Κολοκοτρώνη- ότε ήκουσα τον εξής διάλογον:
“Γενναίε, του λέγει ο Καραϊσκάκης, να μου κάνης την χάριν να μην εκτίθεσαι εις τας μάχας”.
“Συ, γιατί εκτίθεσαι;” του λέγει ο Γενναίος.
“Έτσι το λέω κι έτσι είναι, απήντησεν ο Καραϊσκάκης. Αν πας εσύ, πάει ο Γέρος. Και αν πάη ο Γέρος πάει η Ελλάς, ενώ σαν εμένα έχει και άλλους το έθνος”.
“Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ” Εκδόσεις ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ
Ο Κολοκοτρώνης πρωτοπάτησε το πόδι του στη Μάνη, αρχίζοντας η Επανάσταση. Από εκεί τράβηξε με Μανιάτες και Μεσσήνιους για την Τριπολιτσά, με σκοπό να την πολιορκήσει. Στο δρόμο, με το πρώτο τουφέκι που κάνανε με τους Τούρκους, ο κόσμος άμαχος κι άπειρος φοβήθηκε και σκόρπισε. Οι άλλοι καπετάνιοι είπανε στον Κολοκοτρώνη:
-Τι θα κάνουμε πια εδώ; Να πάμε κατά το Λιοντάρι, να δούμε τι γίνεται κι εκείνος ο κόσμος.
- Εγώ δεν πάω πουθενά! είπε ο Κολοκοτρώνης. Αν θέλετε εσείς τραβάτε. Εγώ θα μείνω εδώ, να με φάνε τα πουλιά της πατρίδας μου, που με ξέρουνε.
(Ο Γέρων Κολοκοτρώνης, Φιλήμονος Δοκίμιον Ιστορικόν) συλλογή Γ. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ από το βιβλίο “ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ” Εκδόσεις ΔΑΜΙΑΝΟΣ
Φιλικοί και Ρήγας και Υψηλάντες· Μαρκομπότσαρης και Κολοκοτρωναίοι· Αντρούτσος, Παπαφλέσσας, Νικηταράς και Μακρυγιάννης· ο Αθανάσης Διάκος, ο Κανάρης, ο μεγάλος Καραϊσκάκης, ο Καποδίστριας· οι Σουλιώτες και οι Μανιάτες. Αυτή είναι η κρυστάλλινη πηγή του Ελληνοέλληνα, που δεν κατεβαίνει από τα συναξάρια και το Οκτωήχι της εκκλησίας. (Μη σε ξεγελά, που ο Κολοκοτρώνης γραφή και ανάγνωση έμαθε από το Οκτωήχι). Αλλά ροβολάει από τον Όλυμπο και τον Αλφειό και την Κασταλία βρύση. Από τον Κιθαιρώνα, το Βριλησσό και τον Ευρώτα. Είναι η Αρχαία αρετή και η νέα λεβεντιά. Είναι η εμορφάδα και το φιλότιμο, η μπέσα, και ο λόγος σπαθί. Το καθαρό μάτι, και το τίμιο χέρι.(Ο Γέρων Κολοκοτρώνης, Φιλήμονος Δοκίμιον Ιστορικόν) συλλογή Γ. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ από το βιβλίο “ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ” Εκδόσεις ΔΑΜΙΑΝΟΣ
Κυριακή 22 Μαρτίου 2020
Επτά μυστικά για να γνωρίσετε τον Ανώτερο Εαυτό σας
Ο πρώτος τρόπος είναι να βελτιώσετε τον τρόπο που βλέπετε τη ζωή. Θα πρέπει να συγκεντρωθείτε στην εσωτερική σας ανάπτυξη. Είναι σημαντικό να δουλεύετε την εσωτερική σας ανάπτυξη. Συχνά παραμελούμε τον ρόλο του πνεύματος.
Απομόνωση και διαλογισμός
Πρέπει να βρίσκεται χρόνο μόνοι σας καθημερινά. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος για να ηρεμείτε και χωρίς να ασχολείστε με τίποτα. Χρειάζεστε χρόνο για να ακούσετε το μέσα σας. Θα μάθετε πως να ακούτε τη σιωπή και να την απολαμβάνετε. Αυτό θα σας επιτρέψει να νιώσετε τον ανώτερο εαυτό σας.
Η αναπνοή αυτό το διάστημα είναι σημαντική. Προσπαθήστε να συγκεντρωθείτε στο φως ενός κεριού. Αυτό θα σας βοηθήσει με την αναπνοή.
Ημερολόγιο
Το να κρατάτε ένα ημερολόγιο θα σας βοηθήσει να καταγράψετε τις σκέψεις σας, τα συναισθήματά σας, τα όνειρα σας και τις ιδέες σας. Έτσι θα μπορέσετε να επικοινωνήσετε με τον ανώτερο εαυτό σας και να βρείτε τις απαντήσεις που χρειάζεστε.
Εσωτερικές συζητήσεις
Πρέπει να κάνετε διάλογο με τον εσωτερικό σας εαυτό. Δοκιμάστε το τουλάχιστον για 40 μέρες. Μην ανησυχήσετε αν σας φανεί δύσκολο στην αρχή. Μιλήστε στο εαυτό σας όπως θα μιλούσατε σε έναν φίλο σας. Οι απαντήσεις θα έρθουν σε σας.
Μαθήματα ζωής
Οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή σας συμπεριλαμβανομένων καταστάσεων και ανθρώπων έχουν κάτι να σας μάθουν. Όταν συμβαίνουν άσχημα και όμορφα πράγματα ρωτήστε στον εαυτό σας τι έχει μάθει από αυτό. Οι δυσάρεστοι άνθρωποι θα σας βοηθήσουν να αναπτυχθείτε. Φροντίστε να καταγράφετε αυτά που έχετε μάθει στο ημερολόγιο σας.
Όνειρα
Ο ανώτερος εαυτό σας μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας μέσα από τα όνειρα. Αυτό θα σας βοηθήσει να πάρετε τις απαντήσεις που θέλετε.
Συγκέντρωση στο παρόν
Αντί για να ανησυχείτε για το μέλλον και για το τι έχει συμβεί στο παρελθόν, φροντίστε να συγκεντρωθείτε στο τώρα. Όταν κάνετε μια δραστηριότητα συγκεντρωθείτε στην δραστηριότητα αυτή. Αυτό θα δώσει στο μυαλό σας την ευκαιρία να ηρεμήσει. Θα μπορέσετε να φτάσετε τον ανώτερο εαυτό σας ευκολότερα αν το μυαλό σας είναι απαλλαγμένο από ψυχικά βάρη.
Η υπομονή είναι το κλειδί
Έχετε διανύσει την περισσότερη ζωής σας χωρίς επαφή με τον ανώτερο εαυτό σας. Ήρθε ο καιρός να επαναφέρετε αυτή τη σύνδεση. Αυτό απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.
Να είστε επιμελής και υπομονετικοί. Ακολουθείστε αυτά τα 7 βήματα κάθε μέρα και θα καταφέρετε να έρθετε σε επαφή με τον ανώτερο εαυτό σας. Ο ανώτερος εαυτός σας θέλει να ενωθεί με σας. Πολλές φορές το προσπαθήσει χωρίς να το αντιλαμβάνεστε.
Πηγή: hippieteepee.gr via viralnovelty.com
-----------------------------------------
Μπορεί να φαίνεται μυστικιστική διαδικασία αυτή, όμως δεν είναι. Τα εμπόδια που θα παρουσιαστούν με τη μορφή αμφιβολίας πρέπει να παρακάμπτονται γιατί εμποδίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του άλλου μας εαυτού. Ότι μέχρι σήμερα ονομάζαμε μαγεία αφύσικο και μυστήριο είναι στην πραγματικότητα οι άγνωστοι μηχανισμοί του κβαντικού ενεργειακού κόσμου και το αποτέλεσμα φυσικών κανόνων. Η συνείδηση και η ενέργεια του ανθρώπινου σώματος βρίσκονται σε αέναη κίνηση και παλλόμενα εναρμονίζονται με τα ενεργειακά πεδία του σύμπαντος.
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020
Εαρινή Ισημερία σήμερα!
Μετά την επέμβαση της Δήμητρας η Περσεφόνη θα ανέβει ξανά στην αγκαλιά της Γης της Δη-Μητηρ. Έχουμε την επιστροφή της Περσεφόνης από τον Άδη πίσω στην Γη. Η Φύση όλη χαίρεται και ανθεί. Ξανά αρχίζει η διαδικασία της καρποφορίας.
Για να γνωρίσει κανείς τον εαυτό του πρέπει πρώτα να τον αναζητήσει επιστρέφοντας στις ρίζες, στο "απώτερο παρελθόν". Διότι "το μέλλον ανήκει σ' εκείνον ο οποίος θα έχει τη πιο μακριά μνήμη" (Νίτσε).
Οι Πυθαγόρειοι τελούσαν τέσσαρες γιορτές τον χρόνο που γινόντουσαν κατά τις δυο Ισημερίες και κατά τις δυο τροπές του Ηλίου σε εκδήλωση λατρείας προς την Φύση γιατί πίστευαν ότι η προς την Φύση λατρεία είναι η θειοτέρα όλων. Σχετικά ο ίδιος ο Πυθαγόρας έλεγε: «Η προς την Φύση λατρεία περιλαμβάνει και τα κατά μέρος αυτής και το πνεύμα αυτής. Αντίθετα λατρεία προς πρόσωπο χωρίζει αυτό από την Φύση και το μειώνει. Λατρεύομε, έλεγε, τους Θεούς ως κύριους των δυνάμεων της Φύσεως και όχι ως ατομικά εγώ αυτής. Τα ατομικά εγώ της Φύσεως τιμούμε μόνο για τα έργα τους».
Οι Μυχοί του Χρόνου
Από ΓΟΡΓΩ ΑΡΓΕΙΤΟΥ
«Δεν πρέπει να τα βάζεις με τα πράγματα, γιατί λίγο τους μέλει, μα όποιος παίρνει τα πράγματα όπως έρθουν, κέρδος θα’ χει» (Ευριπίδης, Βελλερεφόντης, απόσπασμα).
Σήμερα όλος ο πλανήτης βρίσκεται στο σημείο (μυχό-λιμάνι-εσώτατο μέρος) της παύσης. Πρόκειται να γεννηθεί κάτι καινούριο και αυτή η παύση είναι απαραίτητη για την γέννηση των νέων πραγμάτων.
Η βιασύνη, οι ασχολίες και ο θόρυβος που μας περιβάλλουν μας κάνουν συχνά να απομακρυνόμαστε από την κατάστασή μας και από την συνείδησή μας. Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, τις περισσότερες φορές ο νους μας δεν βρίσκεται σε μια συνειδητή κατάσταση.
Οι παύσεις στο πεντάγραμμο είναι τα σημαδάκια που δείχνουν τα σημεία σιωπής. Η παύση, είναι και αυτή μουσική. Είναι μέρος της μουσικής δομής και μορφολογίας. Όπως και στην φύση δεν υπάρχει κενό, όταν έχουμε ένα σύνολο με διαφορετικά ηχοχρώματα, χρησιμοποιούμε τις παύσεις ώστε να δημιουργήσουμε αναλογία ανάμεσα στα ηχοχρώματα. Σε έντονα ρυθμικά σχήματα επίσης χρησιμοποιούμε τις παύσεις για να υπάρχει η αίσθηση τής αντίθεσης και του αντιχρονισμού στον ρυθμό, δηλ. αναστολή των τονισμένων μερών του μέτρου. Οπουδήποτε δεν θέλουμε να έχουμε ήχο, βάζουμε την παύση ώστε για τόσο χρόνο (όσο διαρκεί η παύση) να μην έχουμε κενό. Απεναντίας η παύση (η οποία δεν είναι κενό ), έχει υπόσταση και είναι μετρήσιμη1.
«Κανένα απ’ τα ανθρώπινα δεν είναι καθαρό και αμιγές. Όπως στην μουσική υπάρχουν βαρείς και οξείς φθόγγοι και στην γραμματική φωνήεντα και σύμφωνα, μουσικός δε και γραμματικός είναι όχι εκείνος που αποστρέφεται και αποφεύγει μερικά, αλλά εκείνος που γνωρίζει να τα μεταχειρίζεται όλα και να τα’ αναμειγνύει όπως πρέπει, επειδή κατά τον Ευριπίδη, «τα καλά χώρια απ’ τα κακά δεν στέκουν, μα είναι συγκεραστά για να κρατιούνται» (Πλούταρχος-Περί Ευθυμίας).
Χάρη στην τάξη με την οποία συλλαμβάνεται και κυοφορείται η ζωή, (ο Ζας/Δίας) αυτή καταφέρνει να συνεχίζεται μέσα στο χάος του Σύμπαντος. Ο θάνατος είναι βέβαιος, αλλά η ζωή – σαν τέτοια - εξακολουθεί να υπάρχει, ακολουθώντας επικίνδυνα μονοπάτια ανάμεσα στους βάλτους του Χρόνου/Κρόνου. Οδηγοί της Ζωής είναι οι αέναοι κύκλοι του φωτός και του σκότους, είναι ο κόσμος των «Αντιθέτων».
Το φαινόμενο Nocebo
Κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν, όχι από κάποια συγκεκριμένη αιτία αλλά επειδή ακριβώς πιστεύουν πως ο θάνατός τους είναι αναπόφευκτος. Είναι το φαινόμενο nocebo. Το φαινόμενο Nocebo εμφανίζεται όταν κάποιος επιδεινώνει από μόνος του την κατάσταση της υγείας του, μέσω αρνητικής αυθυποβολής. Αντίθετη κατάσταση αποτελεί το φαινόμενο placebo. Η θετική αυθυποβολή που προκαλεί το τελευταίο, έχει αποδειχθεί και τεκμηριωθεί εργαστηριακά: έτσι ένα ψευδοφάρμακο χωρίς δραστική ουσία μπορεί να επιφέρει τα ίδια ακριβώς θετικά/ θεραπευτικά αποτελέσματα με ένα πραγματικό φάρμακο με δραστική ουσία. (Πηγή: https://www.skai.gr/nocebo-o-kakos-adelfos-tou-placebo).
Το ασυνείδητο αποτελεί χαρακτηριστικό της κάθε μορφής ζωής, ακόμα και της πιο απλουστευμένης. Έχει αποδειχθεί από την εποχή του Παυλώφ πως η ύπνωση είναι μια συναισθηματική αντίδραση, που μπορεί να προέλθει ακόμα κι απ’ το σόκ από έναν πυροβολισμό ή από ηρεμιστικά μέσα, όπως το χάδι και η απαλή μουσική. Η μαζική αποδοχή μιας ιδέας και η ομοιόμορφη πραγματοποίησή της δεν παρατηρείται μόνο στον άνθρωπο αλλά και στα ζώα.
Παραθέτω ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Λ. Ουάτσον (Υπερφύση) «….Ένας διευθυντής Ψυχιατρικού Ινστιτούτου οργάνωσε μια εκστρατεία για να εξαφανίσει τα σπουργίτια από τις στέγες του νοσοκομείου του. Οι φύλακες πυροβολούσαν τα σπουργίτια επί δέκα εβδομάδες, και ξαφνικά, μια μέρα, όλα τα πουλιά έπεσαν από τις στέγες κάτω και πάγωσαν μέσα στο χιόνι μόλις είδαν τους φύλακες να πλησιάζουν πολύ κοντά με τα όπλα. Ένα κοπάδι ψάρια κινούνται όλα μαζί προς μια κατεύθυνση με αρκετές αποστάσεις ανάμεσα στο καθένα χωριστά. Κι όμως, τα περισσότερα από τα εξωτερικά όργανα τού κάθε ψαριού δεν κάνουν τίποτε άλλο, παρά να παρακολουθούν και να μιμούνται τις κινήσεις τού γείτονά τους. Ένα μέρος της επικοινωνίας εξασφαλίζεται χάρη σ’ αυτά τα όργανα, αλλά υπάρχει και κάτι άλλο που υποχρεώνει τα ψάρια ν’ ακολουθούν την πορεία του κοπαδιού τους. Το σύνολο των ατομικών ηλεκτρομαγνητικών πεδίων δημιουργεί το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο της μάζας, που σ’ αυτό υποτάσσεται το άτομο, έστω κι αν συνειδητά διαφωνεί με την κοινή γραμμή. Είναι το μαζικό ηλεκτρομαγνητικό πεδίο που προκαλεί τα φαινόμενα της υστερίας του πλήθους. Η αναταραχή αρχίζει από τη στιγμή που, μέσα στο δεδομένο μαζικό πεδίο, εκτοξευτούν τα συνθήματα οποιασδήποτε μορφής. Στα ζώα η προδιάθεση για μαζική υποβολή φανερώνεται από τα φαινόμενα της ακινητοποίησης, ενώ στον άνθρωπο από την ικανότητά του να υπνωτίζεται και να υποβάλλεται ατομικά. Τα ίδια όμως συμπτώματα ακινησίας από τον φόβο συμβαίνουν και στους ανθρώπους».
Δεν είναι ανάγκη να πιστεύει κανείς συνειδητά στη δύναμη του κακού. Η ασυνείδητη πίστη τα καταφέρνει θαυμάσια από μόνη της.
Το κήρυγμα χωρίς λόγιαΗ βιασύνη, οι ασχολίες και ο θόρυβος που μας περιβάλλουν μας κάνουν συχνά να απομακρυνόμαστε από την κατάστασή μας και από την συνείδησή μας. Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, τις περισσότερες φορές ο νους μας δεν βρίσκεται σε μια συνειδητή κατάσταση.
Τρέχοντας διαρκώς με ενεργοποιημένο έναν αυτόματο πιλότο (συνηθειών, παρορμητικότητας και καταναγκασμών) έχουμε ελάχιστη επίγνωση των πραγμάτων που είναι πιο σημαντικά για μας. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι στα πενήντα ή στα εξήντα τους νιώθουν θλίψη επειδή, όταν τα παιδιά τους ήταν μικρά, δεν τους έδωσαν αρκετή προσοχή. Ήταν πάρα πολύ απασχολημένοι με τη δουλειά τους ή τους φέρθηκαν με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο τους είχαν φερθεί οι δικοί τους γονείς, ξεχνώντας πόσο οδυνηρό ήταν αυτό.
Πότε λοιπόν μπορεί να αγαπήσει ο ένας τον άλλον, αποδεχόμενος τον Θεό που βρίσκεται μέσα σε όλους και σε όλα; Πότε ο άνθρωπος κατανοεί αυτή την αλήθεια; Μόνο μπροστά στην πραγματικότητα του θανάτου. Η αναγκαία σιωπή στην οποία έχουμε περιέλθει και η οποία μας έχει επιβληθεί, μας δίνει τη δυνατότητα να σταματήσουμε τον κόσμο και αυτή η «αργή κίνηση» θα μας επιτρέψει να ξαναπάρουμε τα ηνία και να επανασυνδεθούμε με τον ρυθμό της φύσης.
Αν και το mindfulness ως έννοια έχει φτάσει μόλις πρόσφατα στην Δύση, στην πραγματικότητα είναι μια δεξιότητα που εφαρμόζεται στην Ανατολή και στην Αρχαία Ελλάδα για πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια στις διάφορες σχολές Σκέψης. Στην Ελλάδα εφαρμοζόταν στα Μυστήρια.
Το mindfulness, ή ενσυνειδητότητα, είναι μια κατάσταση πλήρους προσοχής στην παρούσα στιγμή κατά την οποία, με ηρεμία και χωρίς προκαταλήψεις, έχουμε επίγνωση τών συναισθημάτων, τών αισθητηριακών εντυπώσεων, τών σκέψεων και τών κινήσεων τού σώματός μας. Δηλαδή είναι μια κατάσταση κατά την οποία έχουμε πλήρη επίγνωση τής στιγμής, και είμαστε ικανοί να ζούμε στο εδώ και τώρα. Η κατάσταση που ζούμε αυτές τις μέρες απαιτεί συνειδητότητα και αυτοπειθαρχία.
«Κατά την πορεία των Ελευσινίων Μυστηρίων, οι Μύστες παρουσίαζαν ένα θερισμένο στάχυ το οποίο αποτελούσε το «Κήρυγμα χωρίς λόγια». Το νόημα ήταν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι το ίδιο, τα φυτά, τα δέντρα, ολόκληρη η γή. Με την σιωπή τα λόγια ήταν ξεκάθαρα». (Jung, Kerenyi, Η Επιστήμη της Μυθολογίας ). Με την σιωπή όλης της ανθρωπότητας στην εποχή που ζούμε, αφουγκραζόμαστε άλλες διαστάσεις ξεχασμένες από το ξέφρενο κυνήγι της απληστίας. Την σύνδεση και την ένωσή μας με τα πάντα και πρωτίστως με την Γη που δεν είναι ένας «μηχανισμός» αλλά μια ζωντανή ύπαρξη που υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει.
Ο Βίας ο Πριηνεύς συνταξιδεύοντας κάποτε στη θάλασσα με κάποιους ασεβείς ανθρώπους, μόλις το καράβι άρχισε να κλυδωνίζεται από την τρικυμία και εκείνοι να επικαλούνται τη βοήθεια τών θεών, «Σιωπή», τους είπε, «μην καταλάβουν οι θεοί ότι ταξιδεύετε με αυτό το καράβι».2
Αλλά και «Ο Ξενοφών με την σειρά του στο βιβλίο του «Κύρου Ανάβαση, 1,5,3», συμβούλευε να θυμόμαστε και να τιμούμε τους θεούς όταν προ πάντων ευτυχούμε, ώστε όταν βρεθούμε στην ανάγκη, με θάρρος να τους παρακαλούμε, αφού θα είναι πλέον ευνοϊκοί και φίλοι. Έτσι και τους λόγους, όσοι έχουν ευεργετική επίδραση στα πάθη μας, πρέπει να τους μελετούν οι νουνεχείς προ των παθών, όπως από μακρού χρόνου ευνοϊκά διατεθειμένοι (οι Θεοί) να παρέχουν μεγαλύτερη ωφέλεια. Γιατί όπως τα άγρια σκυλιά που ερεθίζονται και αλυχτούν με κάθε θόρυβο, και τελικά καθησυχάζουν μόνον από την γνώριμη φωνή, έτσι και τα πάθη της ψυχής όταν εξαγριώνονται δεν είναι εύκολο να καταπραϋνθούν, αν δεν αναλάβουν να ησυχάσουν την ταραχή τους λόγοι φιλικοί και γνώριμοι». 3
O Atri (Ινδός σοφός από τους 7 Σοφούς της Ινδικής Βεδικής Αρχαιότητας) συνεχώς προσευχόταν έτσι: «Είθε ο κάθε ένας να είναι σε Ειρήνη, να είναι Τέλειος και Ευτυχισμένος», διαρκώς ό,τι και να συνέβαινε στην καθημερινότητα.
Ο Οραματισμός της Θεάς Σώτειρας
Όλες οι Μυθολογίες και όλες οι Θρησκείες του κόσμου αναθέτουν σαν κύρια αποστολή στον ήρωα να νικήσει το τέρας του σκοταδιού.
Οι Θεότητες εκφράζουν διαφορετικές και συγκεκριμένες όψεις που ο άνθρωπος έχει συλλάβει κατά την εξέλιξή του. Στην παγκόσμια αλλά και στην Ελληνική Μυθολογία υπάρχουν Θεοί και Θεές που οι διαφορετικές τους ιδιότητές προστρέχουν στις ικεσίες των πιστών τους, ανάλογα με τον κίνδυνο που αυτοί αντιμετωπίζουν. Η Άρτεμις Σώτειρα απεικονίζεται ως κυνηγός που συνοδεύεται συνήθως από σκυλί ή ελάφι. Άλλοτε εικονίζεται να ανασύρει βέλος από την φαρέτρα της, άλλοτε να το εκτοξεύει στο θύμα της. (Διαλέξτε εσείς τι θα κυνηγήσει!).
Η Ντούργκα (Ινδική Θεά) είναι τρομερή στην όψη της όταν κατατροπώνει τους δαίμονες.
Η Υπέρμαχη Στρατηγός (Παναγία) είναι η Νικήτρια απέναντι στους εχθρούς.
Σε ποια κατεύθυνση πρέπει να στρέψουμε τις σκέψεις μας για να είμαστε αντάξιοι τού φαινομένου που ζούμε; Θέλω να πιστεύω ότι συνιστάται μεταξύ των άλλων και η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία για να αντιμετωπίσουμε το τρέχον θέμα μας και να βρούμε και την χαμένη μας πυξίδα. Ο Κίρκεγκωρ (Δανός Φιλόσοφος και Θεολόγος) μας λέει ότι, η ζωή μπορεί να κατανοηθεί μόνο όταν κοιτάζουμε προς τα πίσω, όμως να ζήσουμε μπορούμε μόνο όταν κοιτάμε μπροστά.
Πηγές: H φωτογραφία της εισαγωγής είναι του Θ. Κομνηνού.
1. (Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Καθηγητή Μουσικής Θ. Γκάτσο).
2. Διογένης Λαέρτιος , Οι Επτά Σοφοί, εκδ. Ζήτρος, 2004.
1. (Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Καθηγητή Μουσικής Θ. Γκάτσο).
2. Διογένης Λαέρτιος , Οι Επτά Σοφοί, εκδ. Ζήτρος, 2004.
3. Πλουτάρχου, Περί Ευθυμίας, σελ.33, εκδ. Πάπυρος, 1938.
ΓΟΡΓΩ ΑΡΓΕΙΤΟΥΤετάρτη 18 Μαρτίου 2020
Πως κάθε άνθρωπος επηρεάζει ενεργειακά το περιβάλλον του
Οι σκέψεις, οι στάσεις και τα συναισθήματα κάθε ατόμου εκπέμπουν ενεργειακά πεδία. Αυτά τα μεμονωμένα πεδία του καθενός από εμάς, τα ατομικά μας πεδία, δεν επηρεάζουν μόνο εμάς, την υγεία μας και την προοπτική μας για τη ζωή. Μπορούν επίσης να επηρεάσουν τις σχέσεις και τις εμπειρίες μας από τον χώρο του κοινωνικού μας περιβάλλοντος μέσα από την αλληλεπίδρασή μας με τους ανθρώπους, ακόμα κι αν απλώς βρισκόμαστε στο ίδιο δωμάτιο με τους άλλους.
Μπορούμε, επομένως, ν’ αλλάξουμε το ατομικό, κοινωνικό, ακόμη και το πλανητικό μας περιβάλλον και να δημιουργήσουμε το συγκεκριμένο περιβάλλον στο οποίο επιλέγουμε να ζούμε; Μπορούμε.
Μπορούμε, επομένως, ν’ αλλάξουμε το ατομικό, κοινωνικό, ακόμη και το πλανητικό μας περιβάλλον και να δημιουργήσουμε το συγκεκριμένο περιβάλλον στο οποίο επιλέγουμε να ζούμε; Μπορούμε.
Οι στάσεις συνεκτικής, γνήσιας αγάπης, εκτίμησης, φροντίδας και συμπόνιας αλλάζουν το (ηλεκτρομαγνητικό) πεδίο του περιβάλλοντος τόσο σε τοπικό επίπεδο – ας πούμε σε μια συνάντηση – όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η συνοχή (coherence) είναι μια πολύ αποτελεσματική κατάσταση, κατά την οποία όλα τα συστήματα του σώματος συνεργάζονται αρμονικά.
Η αύξηση της προσωπικής συνοχής δημιουργεί ευθυγράμμιση του νου με το σώμα, τα συναισθήματα και το πνεύμα μέσα από τη δύναμη της καρδιάς. Η συνοχή της καρδιάς λειτουργεί ως διαμεσολαβητής (διευκολυντής), προσθέτοντας δύναμη και αποτελεσματικότητα στη φροντίδα, τη συμπόνια, τις προθέσεις και τις ενέργειές μας να βοηθήσουμε τον κόσμο.
Η συνοχή (coherence) είναι μια πολύ αποτελεσματική κατάσταση, κατά την οποία όλα τα συστήματα του σώματος συνεργάζονται αρμονικά.
Η αύξηση της προσωπικής συνοχής δημιουργεί ευθυγράμμιση του νου με το σώμα, τα συναισθήματα και το πνεύμα μέσα από τη δύναμη της καρδιάς. Η συνοχή της καρδιάς λειτουργεί ως διαμεσολαβητής (διευκολυντής), προσθέτοντας δύναμη και αποτελεσματικότητα στη φροντίδα, τη συμπόνια, τις προθέσεις και τις ενέργειές μας να βοηθήσουμε τον κόσμο.
Το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο που παράγεται από την καρδιά είναι το πιο ισχυρό, ρυθμικό πεδίο ενέργειας που παράγεται από το σώμα. Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε εργαστήρια, έδειξαν ότι το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο της καρδιάς μπορεί να ανιχνευθεί από άλλα άτομα και μπορεί να παράξει μετρήσιμα αποτελέσματα σε κάποιον που βρίσκεται 1,5 μέτρο μακριά. Τα στοιχεία μας δείχνουν ότι το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο της καρδιάς γίνεται πιο οργανωμένο όταν υπάρχει μια θετικά συναισθηματική και συνεκτική κατάσταση καρδιάς.
Κυριακή 15 Μαρτίου 2020
ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΑΚΡΙΤΕΣ! (ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ)
Οι «ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ» ερμηνεύουν τον Ύμνο «Κρατήστε
Ακρίτες!» που είναι αφιερωμένος στους
υπερασπιστές του Έβρου μας και των
νησιών του Αιγαίου.
Σύνθεση
– Στίχοι: Αρτ Κυδωνάκης
IΠΤΑΜΕΝΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ!
Ένα φωτεινό αντικείμενο εμφανίστηκε (14-3-2020) λίγο μετά τις 9 το βράδυ στον ουρανό της Καλαμάτας, πάνω από την περιοχή της Βέργας. Ωστόσο το φωτεινό αντικείμενο δεν ήταν στατικό, αλλά άρχισε να κινείται ακανόνιστα για αρκετή ώρα.
Το MessiniaLive επικοινώνησε με τον πύργο ελέγχου της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά δεν γνώριζαν κάτι, ούτε υπήρχε κάποιο σχέδιο νυχτερινής πτήσης για την περιοχή.
Το αξιοσημείωτο πάντως ήταν ότι το φωτεινό αντικείμενο φαινόταν από διάφορες περιοχές της πόλης της Καλαμάτας, ενώ το “συνέλαβαν” και οι live web κάμερες του kalamata meteo club, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε.
Το φωτεινό ιπτάμενο αντικείμενο φαινόταν πάνω από μία ώρα στην περιοχή και μετά εξαφανίστηκε.
Ωστόσο, η εξαφάνισή του δεν ήταν οριστική αφού επανεμφανίστηκε σε άλλη θέση, ανοιχτά από το λιμάνι της Καλαμάτας (ώρα 23.39). Το φωτεινό αντικείμενο διακρίνεται τέρμα αριστερά.
Μ.Π.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ ΤΗΣ ΓΚΙΖΑΣ
Σε μια δήλωση σοκ, η επικεφαλής του Πανεπιστημίου του Καΐρου του Τμήματος Αρχαιολογίας , η Δρ Άλα Σαχιήν (Dr Ala Shaheen) έχει πει ομιλώντας σε κοινό, ότι θα μπορούσε να υπάρχει αλήθεια στη θεωρία, ότι οι εξωγήινοι βοήθησαν τους Αρχαίους Αιγυπτίους να χτίσουν την αρχαιότερη από τις Πυραμίδες, την Πυραμίδα της Γκίζας.
Σε μια περαιτέρω ερώτηση από τον Mάρεκ Νόβακ (Marek Novak), (ένας εκπρόσωπος από την Πολωνία) για το κατά πόσον οι πυραμίδες μπορεί να περιέχουν εξωγήινη τεχνολογία ή ακόμα και ένα UFO μέσα στην κατασκευή τους, η Δρ Σαχιήν, ήταν ασαφής και απάντησε ότι: «δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω ή να το διαψεύσω αυτό, αλλά υπάρχει κάτι μέσα στην πυραμίδα το οποίο δεν είναι αυτού του κόσμου».
«Έχω ιδεί πράγματα που δεν περιγράφει κανείς από φόβο μήπως κάνει τους άλλους να αμφιβάλλουν για τη νοημοσύνη του, αλλά τα έχω ιδεί». Αλ Μασουντι Αιγύπτιος Αρχαιολόγος
(Πηγή: Γερ. Καλογεράκης, «Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΜΥΗΣΗ», εκδ. Δίον)
---------------------------------------
Το καλοκαίρι του 1798, πάνω από τριάντα χιλιάδες Γάλλοι στρατιώτες ήρθαν στην Αίγυπτο υπό την αρχηγία του στρατηγού Βοναπάρτη.
Κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους, τον Αύγουστο, ο Ναπολέων αποφάσισε να κοιμηθεί μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, στην αίθουσα του βασιλιά. Την εποχή εκείνη ήταν δύσκολη η πρόσβαση στην αίθουσα μιας και υπήρχαν μικρά και δύσκολα περάσματα μισό μέτρο σε ύψος, και έλλειψη του φωτός που γίνονταν μόνο από μερικές δάδες.
Ο Μέγας Ναπολέων πέρασε περίπου επτά ώρες στο εσωτερικό της Μεγάλης Πυραμίδας και την αυγή βγήκε από την πυραμίδα χλωμός και φοβισμένος.
Όταν μερικοί από τους πιο έμπιστους άνδρες του, του ζήτησαν να τους πει τι είχε συμβεί στο εσωτερικό της πυραμίδας, ο Ναπολέων απάντησε: «Ακόμα και αν σας πω, δεν θα με πιστέψετε.»
Περισσότερα: https://apocalypsejohn.com
Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020
ΟΡΗ ΚΑΙ ΤΕΜΠΗ ΣΙΓΗΣΤΕ! ΗΧΟΙ ΚΑΙ ΦΩΝΕΣ ΠΟΥΛΙΩΝ ΠΑΥΣΑΤΕ!
Ιερά σιωπή!
Να ηχήσει όλος ο αιθέρας, η γη, η θάλασσα και οι πνοές των ανέμων.
Όρη και Τέμπη σιγήστε.
Ήχοι και φωνές πουλιών παύσατε.
Γιατί μέλλει να μας συντροφεύσει ο Φοίβος, ο Φωσφόρος Βασιλεύς.
Να ηχήσει όλος ο αιθέρας, η γη, η θάλασσα και οι πνοές των ανέμων.
Όρη και Τέμπη σιγήστε.
Ήχοι και φωνές πουλιών παύσατε.
Γιατί μέλλει να μας συντροφεύσει ο Φοίβος, ο Φωσφόρος Βασιλεύς.
Απόλλωνα, θεέ του ήλιου και της ιδέας του φωτός,
στείλε τις ακτίνες σου και άναψε την ιερή δάδα.
Και συ, ω Δία, χάρισε ειρήνη σ' όλους τους λαούς της Γης
και στεφάνωσε τους νικητές του Ιερού Αγώνα.
στείλε τις ακτίνες σου και άναψε την ιερή δάδα.
Και συ, ω Δία, χάρισε ειρήνη σ' όλους τους λαούς της Γης
και στεφάνωσε τους νικητές του Ιερού Αγώνα.
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020
«Αι γυναίκες γεγόνασιν άνδρες και οι άνδρες γυναίκες»
«Αι γυναίκες γεγόνασιν άνδρες και οι άνδρες γυναίκες»1*
Από ΓΟΡΓΩ ΑΡΓΕΙΤΟΥ
Σήμερα η συζήτηση για την θηλυκότητα και την αρρενωπότητα έχει διαφοροποιηθεί. Το φύλο λέγεται πλέον “gender” γένος, με μια ερμηνεία περισσότερο «Κοινωνικής κατασκευής του φύλου». Η συζήτηση για την σεξουαλικότητα στην σύγχρονη εποχή βρίσκεται σε διάφορα λεξικά με 60 και παραπάνω όρους για τα είδη της σεξουαλικότητας που «υπάρχουν», που είναι πολλά και ποικίλα γιατί είναι διαφορετική η εποχή. Η «εποχή μας» στο ημισφαίριο που ζούμε είναι Δυτική με άλλους στόχους, ακόμη και με άλλον Οικογενειακό προγραμματισμό. Οπότε ένα άρθρο για την ημέρα της Γυναίκας την στιγμή μάλιστα που σε κάποιες χώρες για να είναι «πολιτικά ορθές» οι δημόσιες ταμπέλες δεν λένε πλέον (Ladies & Gentlemen αλλά απλώς Hello Everyone)2* ήταν κατά την γνώμη μου τουλάχιστον μια βαρετή επανάληψη. Την ίδια στιγμή στο Ανατολικό ημισφαίριο οι γυναίκες λιθοβολούνται ακόμα και στην Σαουδική Αραβία δικαίωμα ψήφου απέκτησαν μόλις το 2011 δείχνοντας ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση και καμιά ελπίδα αυτό να γεφυρωθεί.
Σίγουρα η αρχιτεκτονική της εξουσίας ανάμεσα στα δύο φύλα έχει αλλάξει. Οι γυναίκες καταφέρονται εναντίον των αντρών. Τόσο που σκέφτομαι καμιά φορά που βλέπω σύγχρονα ζευγάρια να «μιλούν» και να λέω: Τώρα θα το δείρει το ανθρωπάκι! Και οι αιτίες γι’ αυτήν την αλλαγή είναι τόσο εμφανώς Εξουσίας και Οικονομικές. Οι γυναίκες παρουσιάζουν τους άντρες σαν τέρατα. Και τους εαυτούς τους σαν «Αιώνια Θύματα».
Δεν μιλώ για τις κακοποιητικές σχέσεις ή την ενδοοικογενειακή βία και τους κακοποιητές που χτυπούν την γυναίκα τους ή και τα παιδιά τους και που έχει υποχρέωση η γυναίκα να φύγει από αυτήν την σχέση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να του κάνει και ασφαλιστικά μέτρα τουλάχιστον. Μιλάω για τις σχέσεις όπου βλέπεις έναν υποτονικό άνδρα και μια γυναίκα «αντρούτσο» (η ορολογία γι’ αυτού του είδους την γυναίκα είναι παληά).
Έχει τόσο δαιμονοποιηθεί το αρσενικό όχι μόνον ως παρτενέρ αλλά και ως «είδος». Είναι πλέον ένα «είδος» ανάμεσα σε «άλλα είδη». Υπάρχει μια γενική ασάφεια των συμπεριφορών και μια «Σούπα» των α-λεξιθυμιών* 3 μιας σύγχρονης παγερής τεχνολογικής εποχής και μόνον. Να μην μιλήσω για τα διαζύγια και για το σύνδρομο της σύγχρονης «Μήδειας» όπου σε μια ήδη δύσκολη κατάσταση που ζούν τα παιδιά με το διαζύγιο των γονιών τους, προστίθεται και η δηλητηρίαση της σχέσης των παιδιών με τον πατέρα τους από την μητέρα (για δικούς της λόγους) ώστε τα παιδιά να είναι μια ζωή δηλητηριασμένα και θυμωμένα με τον πατέρα τους. Και μια ολόκληρη κοινωνία θυμωμένη με τον πατέρα, είναι τροφή για τους επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
Για να διαπιστωθεί η υπεροχή μιας χώρας πρέπει να μελετηθούν οι γυναίκες αυτής της χώρας. Έχουν αγάπη και στοργή απέναντι στον κάθε έναν και απέναντι σε όλους; Είναι ελεύθερες από τον φόβο και το άγχος; Καλλιεργούν έναν καλό χαρακτήρα και τις αρετές της συμπόνιας; Παρατηρώντας τις μητέρες πως κουνάνε τα μωρά τους στις κούνιες, πως παίζουν παιχνίδια μαζί τους, τα διδάσκουν και τα αγαπούν. Τι όμως τα διδάσκουν; Πως συμπεριφέρονται οι νέες γυναίκες απέναντι σε όλους; Τι είναι η θηλυκότητα; Τι είναι η Α- σεξουαλικότητα; Τι είναι το Bisexual; Η Αγγελοποίηση τι είναι;
Καθώς μπαίνουμε στην χιλιετία των Γυναικών είναι καθήκον των γυναικών να προάγουν την Κουλτούρα της χώρας τους. Οι γυναίκες εφόσον γίνουν μητέρες μπορούν να δημιουργήσουν ή να καταστρέψουν την τύχη του έθνους. Και οι μητέρες πρέπει να μαθαίνουν στα παιδιά τους δύο πράγματα: «Τον φόβο της αστοχίας στην ζωή και την αγάπη προς τις καλές πράξεις». Και τα δύο αυτά εξαρτώνται από την πίστη των γυναικών στον Θεό. Γιατί να το κρύψουμε άλλωστε;
Τα παιδιά που μεγαλώνουν με γκουβερνάντες και baby sitters τους λείπει το «λίπασμα» της αγάπης που είναι ουσιαστικό για το μεγάλωμά τους. Όσο έμπιστες και αποτελεσματικές κι’ αν είναι οι εργαζόμενες αυτές, καταλήγουν να είναι placebo και όχι η ίδια η βιταμίνη της αγάπης που προάγει την υγεία σε έναν άνθρωπο. Πολλές φορές στα Ιατρεία τα παιδιά παρουσιάζουν αυτές τις γυναίκες/τροφούς, αυτές τις «δανικές μητέρες» σαν μητέρες τους, οι οποίες τροφοί συνήθως μάλιστα έχουν αφήσει στην μακρινή χώρα τους τα δικά τους παιδιά να τους τα μεγαλώνουν γιαγιάδες, θείες ή αδελφές γιατί αυτές κατοικούν και εργάζονται στην Δύση.
Είναι το σπίτι σήμερα «σπιτικό»; Υπάρχει στοργή ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας; Αυτοί που μπορεί να προσεύχονται, ακόμα και με μια μικρή προσευχή πριν από το φαγητό, είναι περίγελος. Ενώ είναι μια πράξη ενσυναίσθησης, ευγνωμοσύνης γιατί τουλάχιστον εμείς έχουμε και τρώμε ενώ άλλοι όχι. Όταν απευθυνόμαστε στον Θεό, στην ουσία απευθυνόμαστε και στον εαυτό μας. Τι ενσυνείδητοι θα ήταν οι οδηγοί εάν μάθαιναν ένα λεπτό πριν γυρίσουν το κλειδί στο αυτοκίνητο και ξεχυθούν στον δρόμο, είτε φορτωμένοι με ουσίες, είτε με αλκοόλ, είτε με θυμό, είτε με υπερβολικό ενθουσιασμό στέλνοντας μηνύματα στο κινητό τους, να έκλειναν τα μάτια για ένα λεπτό και να κάνουν τον σταυρό τους ή να πουν μια μικρή προσευχή (σε όποιον Θεό θέλουν), ελέγχοντας τον εαυτό τους: Είμαι καλά; Μπορώ να οδηγήσω τώρα; Μήπως σε λίγο; Ας είμαι πιο προσεκτικός. Μήπως καυγάδισα πριν και πιάνω το τιμόνι θυμωμένος; Τι καλά θα ήταν στις σχολές οδηγών να κάνουν και ένα μάθημα «διαχείριση του στρες»;
Ας πάμε στον Πυθαγόρα. Αυτόν τον μοναδικό Έλληνα μύστη που ταξίδεψε πριν από 25 αιώνες από την Δύση στην Ανατολή για να επιστρέψει στην Δύση και να μας αφήσει παρακαταθήκη για το πώς πρέπει να είναι ένας φυσιολογικός/ ενσυνείδητος άνθρωπος. Αναφέρουμε μόνον τους 8 πρώτους, από τους 72 στίχους του.
Τα Χρυσά Έπη του Πυθαγόρα (Στίχοι 1-8)
Δίνε στους Αθανάτους Θεούς, την καθιερωμένη τους λατρεία.
Την πίστη σου κατόπιν να φυλάς.
Τίμα τη μνήμη των Λαμπρών Ηρώων, των Πνευμάτων, Των Ημιθέων.
Να είσαι γιός καλός/κόρη καλή, δίκαιος αδελφός/δίκαιη αδελφή, σύζυγος τρυφερός/ή,
Καλός πατέρας/Καλή μητέρα.
Διάλεξε για φίλο σου της αρετής τον φίλο.
Να ακολουθείς τις ευγενείς του συμβουλές
Και από τη ζωή του να ωφελείσαι.
Για ασήμαντο παράπονο ποτέ μην τον αφήνεις.
Έστω, αν μπορείς. Διότι νόμος άκαμπτος πολύ
Αλλιώς...
Την πίστη σου κατόπιν να φυλάς.
Τίμα τη μνήμη των Λαμπρών Ηρώων, των Πνευμάτων, Των Ημιθέων.
Να είσαι γιός καλός/κόρη καλή, δίκαιος αδελφός/δίκαιη αδελφή, σύζυγος τρυφερός/ή,
Καλός πατέρας/Καλή μητέρα.
Διάλεξε για φίλο σου της αρετής τον φίλο.
Να ακολουθείς τις ευγενείς του συμβουλές
Και από τη ζωή του να ωφελείσαι.
Για ασήμαντο παράπονο ποτέ μην τον αφήνεις.
Έστω, αν μπορείς. Διότι νόμος άκαμπτος πολύ
Κρατά την Δύναμη με την Αναγκαιότητα δεμένη.
Τους στίχους έχουν δανειστεί μαζί με Ζεν πρακτικές στην μέθοδο mindfulness (συνειδητότητα) πολλά προγράμματα διαχείρισης στρες Δυτικών πανεπιστημίων. Η μέθοδος αυτή διαχειρίζεται το στρες και το άγχος, απογυμνωμένη από θρησκευτικές πρακτικές.
Θα αναφέρω μια πολύ όμορφη ιστορία από τον Πλούταρχο. Στο βιβλίο του «Γυναικών Αρεταί», μια ιστορία για τις γυναίκες της Κίου*4. Ήταν έθιμο των νεαρών γυναικών των Κίων, να πηγαίνουν μαζί στα δημόσια ιερά, και να περνούν την ημέρα η μία με την άλλη, ενώ οι μνηστήρες τις έβλεπαν με θαυμασμό να παίζουν και να χορεύουν, και το βράδυ, αυτές πήγαιναν στο σπίτι της καθεμιάς με τη σειρά, και η μια πρόσφερε τις υπηρεσίες της στους γονείς και τους αδελφούς της άλλης, και, ακόμη, τους έπλεναν και τα πόδια (εκπαίδευση στον σεβασμό των πεθερικών ). Πολλές φορές, περισσότεροι από ένας άντρες, ερωτεύονταν μια κοπέλα, με τόσο φρόνιμα και κόσμια αισθήματα, ώστε, μόλις η κοπέλα έδινε το λόγο της σε έναν, οι άλλοι αμέσως σταματούσαν την προσπάθεια (προπομπός των Ιπποτών του Μεσαίωνα). Το σημαντικότερο επακόλουθο της καλής διαγωγής των γυναικών της Κίου, ήταν πως οι Κίοι δεν θυμούνταν να έγινε ούτε μοιχεία ούτε αποπλάνηση γυναίκας, για επτακόσια τόσα χρόνια.
Τέλος ο Όσσο στο βιβλίο του «Η Αέναος Φιλοσοφία. Συζητήσεις για τον Πυθαγόρα», λέει «Αν μπορέσουν οι γυναίκες να δημιουργήσουν στον κόσμο μια ροπή προς τον διαλογισμό, το εσωτερικό ταξίδι, την ακινησία, την αγάπη, τον Θεό, τον χώρο ώστε να συμβεί ο Θεός, τότε έχει ελπίδα η ανθρωπότητα».Αλλιώς...
Πηγές: *1. Η φράση αυτή ειπώθηκε πριν 2.500 χρόνια από τον Βασιλιά των Περσών Ξέρξη για την τόλμη και τα κατορθώματα της Αρτεμισίας, Βασίλισσας της Αλικαρνασσού, κατά την ναυμαχία της Σαλαμίνας όταν με το πλοίο της ήλθε για να τον βοηθήσει, την στιγμή που ο στόλος του έχανε την μάχη και οι πολεμιστές του Ξέρξη υποχωρούσαν. *2. "Το Κυρίες και Κύριοι" έγινε: "Γειά σε όλους". * 3. Η αλεξιθυμία είναι η κατάσταση που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους που έχουν δυσκολία στην κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων τους. Η λέξη αυτή προέρχεται από το αρχαίο ρήμα αλέξω (απομακρύνω, απωθώ αλλά και προστατεύομαι) [πρβλ. αλεξικέραυνο, αλεξίσφαιρο κλπ.] και τον "θυμό" που σημαίνει το συναίσθημα, σημαίνει δηλαδή ότι απωθώ το συναίσθημα. https://el.wikipedia.org/wiki/. *4. Χτίστηκε από τους Μιλήσιους τον 8-7 αιώνα π.Χ. στις ακτές της Βιθυνίας, στον κόλπο της Προποντίδας. Το 1919 η πόλη είχε περίπου 5000 κατοίκους εκ των οποίων 4620 Έλληνες. Ύστερα από τη Μικρασιατική καταστροφή oι πρόσφυγες της Κίου ίδρυσαν την Παραλία Πιερίας και την Νέα Κίο στην Αργολίδα
Κυριακή 8 Μαρτίου 2020
Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των όρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες
Τιμή
σ’ εκείνους όπου στην ζωή των
όρισαν
και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ
από το χρέος μη κινούντες·
δίκαιοι
κι ίσιοι σ’ όλες των τες πράξεις
Κωνσταντίνος
Καβάφης