tag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post3765658667652133847..comments2024-03-25T00:12:56.552+02:00Comments on ΕΝΝΕΑ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ: ΟΙ ΨΕΥΔΕΙΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ «ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ» ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣΣείριοςhttp://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-82716595883894098762013-01-21T15:20:46.911+02:002013-01-21T15:20:46.911+02:00Τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Παρθενώνα, όλα λαξευμέ...Τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Παρθενώνα, όλα λαξευμένα σε μάρμαρο Πεντέλης και συμπληρωμένα με μεταλλικά εξαρτήματα και χρώματα, αποτελούσαν ανεπανάληπτα αριστουργήματα σύνθεσης και τέχνης. <br /><br />Η σύλληψη και η οργάνωση των θεμάτων του εικονογραφικού προγράμματος των μετοπών, της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα ανήκει ΣΤΟΝ ΦΕΙΔΙΑ, ο οποίος είχε την καλλιτεχνική εποπτεία των εργασιών σε ολόκληρο το μνημείο. Στη λάξευση των γλυπτών, εργάστηκε πλήθος καλλιτεχνών και λιθοξόων με την άμεση συμμετοχή και εποπτεία των αγαπημένων μαθητών και συνεργατών του, Αλκαμένη και Αγοράκριτου, και του ήδη διάσημου Μύρωνα. <br /><br />Ο ΦΕΙΔΙΑΣ παράλληλα φιλοτέχνησε το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου για το σηκό του Παρθενώνα που είχε κολοσσιαίο μέγεθος και αποτέλεσε καινοτομία στην τεχνική των λατρευτικών αγαλμάτων.<br /> Όμως το έργο θα πρέπει να καταστράφηκε από την πυρκαγιά που έπληξε το εσωτερικό του ναού τον +3ο αι.<br /><br /> (ΛΑΘΟΣ!!! ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΑΡΠΑΞΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ Ο «ΜΕΓΑΣ» ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ, ΤΟΝ ΤΡΙΠΟΔΑ ΤΩΝ ΠΛΑΤΑΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΑΡΧΑΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ. ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΆΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΕΛΕΦΑΝΤΟΔΟΝΤΟ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟ. Ο ΧΡΥΣΟΣ ΖΥΓΙΖΕ 44 ΤΑΛΑΝΤΑ =1.140 ΧΛΓΡ.)<br /> <br />Έχει απομείνει ένα μέρος της θεμελίωσης του βάθρου στο δάπεδο του Παρθενώνα. Η Αθηνά Παρθένος υπήρξε μία δημιουργία που συνδύαζε τα πολύτιμα υλικά με τα μυθολογικά θέματα και συμπύκνωνε το ιστορικό παρελθόν και τη δύναμη της Αθηναϊκής δημοκρατίας. Ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος αναφέρει το ύψος του αγάλματος (11,544 μ.) και ο Παυσανίας δίνει αναλυτική περιγραφή. Μία ιδέα για τον τύπο του αγάλματος παρέχουν τα ρωμαϊκά αντίγραφα, όπως η Αθηνά Lenormant και η Αθηνά του Βαρβακείου (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο). Η θεά ήταν όρθια σε βάθρο ύψους 1,20 μ., φορούσε αιγίδα και πλούσια κοσμημένο κράνος. Στο δεξί της χέρι κρατούσε χρυσή Νίκη, ενώ το αριστερό άγγιζε την ασπίδα, όπου φώλιαζε το ιερό φίδι, υπόσταση του μυθικού Εριχθόνιου. Στον ξύλινο πυρήνα του αγάλματος στερεώνονταν τα ενδύματα με μορφή σφυρήλατων ελασμάτων χρυσού, ενώ το πρόσωπο και τα γυμνά μέρη της μορφής ήταν από πλάκες ελεφαντόδοντου.<br />http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82<br />Σείριοςhttps://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.com