tag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post8211846726351381247..comments2024-03-25T00:12:56.552+02:00Comments on ΕΝΝΕΑ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ: Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣΣείριοςhttp://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-19985794646151105422018-04-25T07:55:30.519+03:002018-04-25T07:55:30.519+03:00Ψυχη κ σωμα κ νους επιρειαζομται απο πονο.ο πονος ...Ψυχη κ σωμα κ νους επιρειαζομται απο πονο.ο πονος κυρισρχος ολωνAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/05144619232999316789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1023514428780876668.post-85451583907771828702015-02-02T14:56:40.233+02:002015-02-02T14:56:40.233+02:00ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ
«402a,b» χαλεπὸν δὲ καὶ τ...ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ <br /><br />«402a,b» χαλεπὸν δὲ καὶ τούτων διορίσαι ποῖα πέφυκεν ἕτερα ἀλλήλων,<br />καὶ πότερον τὰ μόρια χρὴ ζητεῖν πρότερον ἢ τὰ ἔργα αὐτῶν,<br />οἷον τὸ νοεῖν ἢ τὸν νοῦν,<br />καὶ τὸ αἰσθάνεσθαι ἢ τὸ αἰσθητικόν•<br />ὁμοίως δὲ καὶ ἐπὶ τῶν ἄλλων.<br />εἰ δὲ τὰ ἔργα πρότερον,<br />πάλιν ἄν τις ἀπορήσειεν εἰ τὰ ἀντικείμενα πρότερον τούτων ζητητέον,<br />οἷον τὸ αἰσθητὸν τοῦ αἰσθητικοῦ,<br />καὶ τὸ νοητὸν τοῦ νοῦ.<br /><br /> [402b16] ἔοικε δ” οὐ μόνον τὸ τί ἐστι γνῶναι χρήσιμον εἶναι πρὸς τὸ θεωρῆσαι τὰς αἰτίας τῶν συμβεβηκότων ταῖς οὐσίαις<br /> (ὥσπερ ἐν τοῖς μαθήμασι τί τὸ εὐθὺ καὶ τὸ καμπύλον,<br />ἢ τί γραμμὴ καὶ ἐπίπεδον,<br />πρὸς τὸ κατιδεῖν πόσαις ὀρθαῖς αἱ τοῦ τριγώνου γωνίαι ἴσαι),<br />ἀλλὰ καὶ ἀνάπαλιν τὰ συμβεβηκότα συμβάλλεται μέγα μέρος πρὸς τὸ εἰδέναι τὸ τί ἐστιν•<br />ἐπειδὰν γὰρ ἔχωμεν ἀποδιδόναι κατὰ τὴν φαντασίαν περὶ τῶν συμβεβηκότων,<br />ἢ πάντων ἢ τῶν πλείστων,<br />τότε καὶ περὶ τῆς οὐσίας ἕξομεν λέγειν κάλλιστα•<br />πάσης γὰρ ἀποδείξεως ἀρχὴ τὸ τί ἐστιν,<br />ὥστε καθ” ὅσους τῶν ὁρισμῶν μὴ συμβαίνει τὰ [403a] συμβεβηκότα γνωρίζειν,<br />ἀλλὰ μηδ” εἰκάσαι περὶ αὐτῶν εὐμαρές,<br />δῆλον ὅτι διαλεκτικῶς εἴρηνται καὶ κενῶς ἅπαντες.<br /><br /> [403a3] ἀπορίαν δ” ἔχει καὶ τὰ πάθη τῆς ψυχῆς,<br />πότερόν ἐστι πάντα κοινὰ καὶ τοῦ ἔχοντος<br />ἢ ἔστι τι καὶ τῆς ψυχῆς ἴδιον αὐτῆς•<br />τοῦτο γὰρ λαβεῖν μὲν ἀναγκαῖον,<br />οὐ ῥᾴδιον δέ.<br />φαίνεται δὲ τῶν μὲν πλείστων οὐθὲν ἄνευ τοῦ σώματος πάσχειν οὐδὲ ποιεῖν,<br />οἷον ὀργίζεσθαι, θαρρεῖν, ἐπιθυμεῖν, ὅλως αἰσθάνεσθαι,<br />μάλιστα δ” ἔοικεν ἰδίῳ τὸ νοεῖν•<br />εἰ δ” ἐστὶ καὶ τοῦτο φαντασία τις ἢ μὴ ἄνευ φαντασίας,<br />οὐκ ἐνδέχοιτ” ἂν οὐδὲ τοῦτ” ἄνευ σώματος εἶναι.<br />εἰ μὲν οὖν ἔστι τι τῶν τῆς ψυχῆς ἔργων ἢ παθημάτων ἴδιον,<br />ἐνδέχοιτ” ἂν αὐτὴν χωρίζεσθαι•<br />εἰ δὲ μηθέν ἐστιν ἴδιον αὐτῆς,<br />οὐκ ἂν εἴη χωριστή,<br />ἀλλὰ καθάπερ τῷ εὐθεῖ, ᾗ εὐθύ, πολλὰ συμβαίνει.<br />Σείριοςhttps://www.blogger.com/profile/00803232047212883657noreply@blogger.com