Ο Πραξιτέλης, ο οποίος φαίνετε ότι είχε ιδιαίτερη αδυναμία για τις κοπέλες από τις Θεσπιές, διότι χρημάτισε και εραστής της Γλυκερίας, έγινε φίλος και εραστής της Φρύνης για μεγάλο διάστημα.
Ωστόσο η ιδέα για να δοξαστεί το περίφημο σώμα της Φρύνης ήταν του Απελλή. Ο ζωγράφος ονειρευόταν να συνθέσει την γέννηση της Αφροδίτης μέσα από την θάλασσα. Εκμυστηρεύτηκε λοιπόν μια μέρα τα σχέδια του στον Πραξιτέλη, ο οποίος του ομολόγησε ότι ονειρευόταν να φτιάξει ένα άγαλμα της ίδιας θεάς, αλλά να την παριστάνει ολόγυμνη. Έτσι οι δυο καλλιτέχνες συνεργάστηκαν μυστικά με την Φρύνη για την πραγματοποίηση των σχεδίων τους.
Πέρασαν οι μέρες και ήρθε ο καιρός των Ποσειδωνίων και των Ελευσινίων μυστηρίων. Πλήθη λάου απ όλη την Ελλάδα συνέρευσαν στην Ελευσίνα για να πάρουν μέρος στις Ιερές πανελλήνιες γιορτές. Ανάμεσα τους ο Απελλής, ο Πραξιτέλης και η Φρύνη.
Σύμφωνα με το τυπικό πριν από τα Ελευσίνια, προς τιμή της θεάς Δήμητρας, γινόντουσαν τα Ποσειδώνια, προς τιμή του θεού Ποσειδώνα στην παραλία της Ελευσίνας και εκεί συγκεντρώθηκαν οι χιλιάδες λατρευτές, άντρες, γυναίκες και παιδιά, όταν ξαφνικά, είδαν όλοι τους την Φρύνη να λύνει τα μαλλιά της, να γδύνεται τελείως και να προχωρεί ολόγυμνη προς την θάλασσα.
Οι πάντες θαμπώθηκαν από το κάλος της. Βάλθηκαν να την επευφημούν και να την ζητωκραυγάζουν σίγουροι ότι έβλεπαν την ίδια την Θεά Αφροδίτη.
Η Φρύνη κοντοστάθηκε στην ακρογιαλιά και χαμογέλασε στα πλήθη. Και την στιγμή εκείνη ο Πραξιτέλης συνέλαβε την ιδέα του αγάλματος, που σχεδίαζε. Στη συνέχεια η Φρύνη μπήκε στο νερό και κολύμπησε για λίγο. Και έπειτα βγαίνοντας, αναδύθηκε αργά, τελετουργικά, μέσα από τα απαλά κύματα και τους αφρούς, προσφέροντας έτσι το πρότυπο για τον πίνακα του Απελλή. ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΟΛΟ. Και στάθηκε αρκετό για να πλάσει ο Πραξιτέλης, την Κνίδια Αφροδίτη του, η οποία ονομάστηκε έτσι επειδή την αγόρασαν οι πολίτες της Κνίδου, πόλη ονομαστή για την ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ, και για να ζωγραφίσει ο Απελλής την Αναδυομένη Αφροδίτη, την οποία στην συνέχεια αγόρασαν οι συμπατριώτες του στην Κω. Ο Λουκιανός έγραψε ότι το άγαλμα ήταν τόσο φυσικό και συνάμα τόσο τέλειο, ώστε το ερωτεύτηκε κάποτε παράφορα, ένας νεαρός, σαν να ήταν ζωντανό. Ένα ανέκδοτο μάλιστα της εποχής, έλεγε ότι όταν η Θεά πληροφορήθηκε για το άγαλμα, πήγε στην Κνίδο να το δει. Και όταν το είδε φώναξε:
«Και που με είδε γυμνή ο Πραξιτέλης;» Η ΠΑΦΙΗ ΚΥΘΕΡΕΙΑ ΔΙ’ ΟΙΔΜΑΤΟΣ ΧΩΡΩ. ΦΘΕΓΞΑΤΟ, «ΠΟΥ ΓΥΜΝΗΝ ΕΙΔΕ ΜΕ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ;» «Τρεις άνδρες μόνο με είδαν γυμνή, ο Πάρις, ο Αγχίσης και ο Άδωνις, ο Πραξιτέλης που;»
Πηγή: Περ. Ιερά Ελλάς, τευχ. 6ο, σε. 47, του Μάριου Βερέττα
Στο "Συμπόσιον" ο Πλάτων αναφέρει και άλλες δύο μορφές της Αφροδίτης,την Ουράνια και την Πανδήμια.Η πρώτη έχει υιό τον Ουράνιο Ερωτα,που αναπτύσσεται μεταξύ των ανθρώπων που τους συνδέουν οι ψυχές τους,πχ των φιλοσόφων και η δευτερη έχει γιο τον Πανδήμιο Έρωτα που αναπτύσσεται μεταξύ ανθρώπων που τους συνδεει το σώμα,υπάρχει παθος για το σώμα του εταιρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον πρωτο Έρωτα είδαν οι Εβραίοι και έβγαλαν τους προγόνους μας ομοφυλόφιλους.Διοτι δεν τους βόλευε να κατανοήσουν οτι ο Ουράνιος Έρως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Πανδήμιο.Το χωρίο που γίνεται η αναφορά είναι στο 181.