Είναι ορθόν να χαρακτηρίσουμε την φιλοσοφία ως επιστήμη της αλήθειας. Αριστοτέλης (Μετά τα φυσικά 993 b, 21-22)
Η αγάπη προς την γνώση και την φιλοσοφία είναι το ίδιο. Πλάτων (Πολιτεία, 376 Β)
Οι φιλόσοφοι είναι οι κυνηγοί της αλήθειας. Πυθαγόρας (Διογ. Λαερτ. Βίοι Φιλος. VIII, 8)
Όπως δεν ωφελεί η ιατρική αν δεν νικάει τις αρρώστιες, έτσι και η φιλοσοφία αν δεν αποβάλει την κακία από την ψυχή. Πυθαγόρας (Ανθ. Στοβ. ΠΒ, 6)
Μια δειλή και υποταγμένη φύση, καμία σχέση δεν έχει με την αληθινή φιλοσοφία. Πλάτων (Πολιτεία, 486 Β)
Δεν γνωρίζουμε την αλήθεια αν δεν έχουμε γνώση της αιτίας. Αριστοτέλης (Μετά τα φυσικά, 993, b, 25-26)
Αν αφαιρέσουμε τους αριθμούς από την ανθρώπινη φύση, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να γίνουμε λογικά όντα. Πλάτων (Επινομίς, 997 c)
Αν οι τιμωρίες έρχονταν άμεσα, πολλοί από φόβο και όχι από σωφροσύνη θα τιμούσαν τα χρηστά και τους θεούς, τώρα όμως που δεν επιβάλλεται αμέσως, οι άνθρωποι φανερώνουν τον πραγματικό τους χαρακτήρα. Θεόδεκτος (Τραγ. Αδ. Απ. 8, Nauck)
Η αγάπη προς την γνώση και την φιλοσοφία είναι το ίδιο. Πλάτων (Πολιτεία, 376 Β)
Οι φιλόσοφοι είναι οι κυνηγοί της αλήθειας. Πυθαγόρας (Διογ. Λαερτ. Βίοι Φιλος. VIII, 8)
Όπως δεν ωφελεί η ιατρική αν δεν νικάει τις αρρώστιες, έτσι και η φιλοσοφία αν δεν αποβάλει την κακία από την ψυχή. Πυθαγόρας (Ανθ. Στοβ. ΠΒ, 6)
Μια δειλή και υποταγμένη φύση, καμία σχέση δεν έχει με την αληθινή φιλοσοφία. Πλάτων (Πολιτεία, 486 Β)
Δεν γνωρίζουμε την αλήθεια αν δεν έχουμε γνώση της αιτίας. Αριστοτέλης (Μετά τα φυσικά, 993, b, 25-26)
Αν αφαιρέσουμε τους αριθμούς από την ανθρώπινη φύση, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να γίνουμε λογικά όντα. Πλάτων (Επινομίς, 997 c)
Αν οι τιμωρίες έρχονταν άμεσα, πολλοί από φόβο και όχι από σωφροσύνη θα τιμούσαν τα χρηστά και τους θεούς, τώρα όμως που δεν επιβάλλεται αμέσως, οι άνθρωποι φανερώνουν τον πραγματικό τους χαρακτήρα. Θεόδεκτος (Τραγ. Αδ. Απ. 8, Nauck)
Κάποιος ρώτησε τον Δημάρατο (Βασιλιά της Σπάρτης που πήγε στους Πέρσες), γιατί θεωρούν άτιμους αυτούς που πετούν την ασπίδα τους και όχι αυτούς που πετούν τις περικεφαλαίες και τους θώρακες, και αυτός απάντησε: ¨Γιατί τις περικεφαλαίες και τους θώρακες τους φορούν για δική τους προστασία, ενώ την ασπίδα την κρατούν για να υπερασπίσουν την από κοινού παράταξη¨. Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 220 Α)
Όταν κάποιος έβριζε τον Λύσανδρο αυτός του είπε: ¨λέγε κι άλλα, άθλιε ξένε, και μην παραλείψεις τίποτα, αν με αυτό μπορείς να αδειάσεις την ψυχή σου από τα κακά, με τα οποία φαίνεται είσαι γεμάτος¨. Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά 229 Ε)
Μετά από την νίκη στις Πλαταιές επί των Μήδων, διέταξε ο Παυσανίας γιος του Κλεόμβροτου, να παραθέσουν το ήδη έτοιμο δείπνο των Περσών. Καθώς το δείπνο διακρινόταν για την υπερβολική πολυτέλεια του είπε: ¨Μα τους θεούς, πολύ λιχούδης πρέπει να είναι ο Πέρσης που ενώ έχει τόσα ήρθε να πάρει το δικό μας ψωμί το κρίθινο. Πλούταρχος (αποφθέγματα Λακωνικά 230 Ε)
Ένας επαίτης ζήτησε ελεημοσύνη από έναν Λάκωνα ο οποίος του είπε: ¨Αν σου δώσω, θα ζητιανεύεις ακόμα περισσότερο. Για την κατάσταση σου αυτή εκτός από σένα είναι υπαίτιος και αυτός που σου έδωσε πρώτος ελεημοσύνη¨. Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά 235 Ε)
Όταν κάποιος έβριζε τον Λύσανδρο αυτός του είπε: ¨λέγε κι άλλα, άθλιε ξένε, και μην παραλείψεις τίποτα, αν με αυτό μπορείς να αδειάσεις την ψυχή σου από τα κακά, με τα οποία φαίνεται είσαι γεμάτος¨. Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά 229 Ε)
Μετά από την νίκη στις Πλαταιές επί των Μήδων, διέταξε ο Παυσανίας γιος του Κλεόμβροτου, να παραθέσουν το ήδη έτοιμο δείπνο των Περσών. Καθώς το δείπνο διακρινόταν για την υπερβολική πολυτέλεια του είπε: ¨Μα τους θεούς, πολύ λιχούδης πρέπει να είναι ο Πέρσης που ενώ έχει τόσα ήρθε να πάρει το δικό μας ψωμί το κρίθινο. Πλούταρχος (αποφθέγματα Λακωνικά 230 Ε)
Ένας επαίτης ζήτησε ελεημοσύνη από έναν Λάκωνα ο οποίος του είπε: ¨Αν σου δώσω, θα ζητιανεύεις ακόμα περισσότερο. Για την κατάσταση σου αυτή εκτός από σένα είναι υπαίτιος και αυτός που σου έδωσε πρώτος ελεημοσύνη¨. Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά 235 Ε)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.