- Για
την απόκτηση της φρονήσεως τί γνώμη έχεις; Είναι το σώμα εμπόδιο ή όχι, αν
κάποιος το έχει κοινωνό (συνεργάτη); Για παράδειγμα λέγω· Άραγε έχει αλήθεια η
όραση και η ακοή στους ανθρώπους ή γίνονται αυτά που θρυλούν οι ποιητές ότι δεν
ακούμε ούτε βλέπουμε τίποτα το ακριβές; Και έτσι, αν αυτές οι δύο σωματικές
αισθήσεις δεν είναι ακριβείς και σαφείς, δύσκολα θα είναι οι άλλες· διότι όλες
είναι άλλες είναι πιο φαύλες από αυτές· ή δεν συμφωνείς;
-
Βέβαια, είπε ο Σιμμίας
- Πότε,
λοιπόν, η ψυχή άπτεται της αλήθειας; Διότι, όταν επιχειρεί να ερευνήσει κάτι
μετά του σώματος, εξαπατάται από αυτό.
- Αληθή
λέγεις
- Άρα,
με τον λογισμό, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, της γίνεται ολοφάνερο η ουσία
των όντων;
- Ναι
-
Λογίζεται, δε, κάλλιστα, όταν αυτή δεν την ενοχλούν τίποτε από αυτά, μήτε η
ακοή, μήτε η όραση, μήτε το άλγος (πόνος), μήτε η ηδονή, αλλά αντίθετα γίνεται
ένα με τον εαυτό της, χωρίς να λογαριάζει το σώμα, και όσο γίνεται να μην
κοινωνεί, ούτε να άπτεται μαζί του, ορέγεται το ον.
- Έτσι
είναι
- Και
σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, η ψυχή του φιλοσόφου περιφρονεί το σώμα, φεύγει
από αυτό και ζητά να μείνει μόνη με τον εαυτό της;
- Έτσι
φαίνεται.
(Πλάτων
“Φαίδων“ 65.a.9 – 65.d.3)
Για τη
συγγραφή: Γουλέτας Α. Παναγιώτης (Αλκίνοος), 18η Γαμηλιῶνος του 3-ου έτους της
696-ης Ολυμπιάδας (09/01/2011)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.