Ταυτόχρονη
ταυτιζόμενη κατάβαση στον Άδη και υπέρβαση/άνοδος στα άλση των Ελικωνίδων Μουσών, ή όπως λέγει ο θείος Ορφέας : “Διπλώσου ως το βάθος του εαυτού σου, για να υψωθείς στην Αρχή των
πραγμάτων, στην Μεγάλη Τριάδα, που ακτινοβολεί μέσα στον Αιθέρα” : Αλλωστε (κατά τον Ορφέα) “μονὰς μὲν ὁ αἰθὴρ, δυὰς δὲ τὸ χάος,
τριὰς δὲ τὸ ᾠὸν (τέλειον γάρ ἐστι), τετρὰς δὲ ὁ Φάνης“!
Κυρίως
όμως γιατί, συμφώνως με τον
Πρόκλο «Εις τον Τίμαιον Πλάτωνος, 3.208.30 – 3.209.14», «Πατήρ είναι ο Αιθέρας, ο μεν πρώτος από
του Ενός προελθών·
Πατήρ-Ποιητής
είναι ο κατά υπόδειγμα Θεός, «τον
οποίο πρωτόγονον (=πρωτογέννητο)
Φάνητα αποκαλούν οι μακάριοι
Θεοί» [βλ. Ορφ. Αποσπ. Νο.85],
Ποιητής-Πατήρ
είναι ο Ζευς, ο οποίος αποκαλεί τώρα τον εαυτό του «ποιητή και πατέρα των έργων», όπως θα έλεγαν οι Ορφικοί·
Ποιητής
μόνο είναι ο αίτιος της μεριστής δημιουργίας, όπως θα έλεγαν οι ίδιοι, δηλ. ο
Διόνυσος.
Στον
Πατέρα, λοιπόν, μόνο υπάγονται όλα τα νοητά, όλα τα νοερά, τα υπερκόσμια και τα
εγκόσμια· στον Πατέρα-Ποιητή, υπάγονται όλα τα νοερά, τα υπερκόσμια και τα
εγκόσμια· στον Ποιητή-Πατέρα, που είναι νοερός, υπάγονται τα υπερκόσμια και τα
εγκόσμια· στον Ποιητή, τέλος, μόνο τα εγκόσμια.
Και όλα
αυτά μας τα δίδαξε η διδασκαλία του Ορφέως·
διότι ανάλογα με την ιδιότητα από τους τέσσερις έχει υπαχθεί ένα πλήθος Θεών».
διότι ανάλογα με την ιδιότητα από τους τέσσερις έχει υπαχθεί ένα πλήθος Θεών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.