Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ – Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ

Το κείμενο του Tommy Lee στα Ελληνικά.
Η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου και πολλοί ήταν εκείνοι που είδαν με διαφορετικό μάτι τη χώρα μας!
Ο Tommy Lee γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά μεγάλωσε στο Los Angeles. Έγινε γνωστός όχι μόνο για τη μουσική του (Mötley Crüe).
Κοινοποίησε στην προσωπική του σελίδα στο facebook ένα κείμενο για την Ελλάδα το οποίο αγκαλιάστηκε από τους θαυμαστές του από την πρώτη στιγμή.
«Επειδή είμαστε μια μικρή, φτωχή χώρα γεμάτη από ανθρώπους με μεγάλες καρδιές
Επειδή ποτέ δεν επισκεπτόμαστε κάποιον με άδεια χέρια
Επειδή δεν υπάρχει τρόπος να εξηγήσεις σε έναν ξένο τη σημασία της λέξης «καψούρα»
Επειδή υπάρχει ακόμη κάτι πολύτιμο στις ελληνικές οικογένειες
Επειδή πάντα τα καταφέρνουμε, έστω και την τελευταία στιγμή
Επειδή ήμασταν σκλαβωμένοι για 400 χρόνια, αλλά δεν το χρησιμοποιούμε ως δικαιολογία για την παρούσα κατάσταση
Επειδή είμαστε διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη
Επειδή έχουμε τη λέξη «φιλότιμο» που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο
Επειδή όταν οι ξένοι δεν μπορούν να βρουν λέξη για κάτι, χρησιμοποιούν μια δική μας
Επειδή προτιμάμε να μοιραζόμαστε τα προβλήματά μας στις δύσκολες ώρες με φίλους και την οικογένειά μας και όχι με ψυχίατρους
Επειδή ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης ήταν Έλληνες
Επειδή ανακαλύψαμε το θέατρο
Επειδή γεννήσαμε τη Δημοκρατία
Επειδή ανακαλύψαμε τη λογική
Επειδή από εμάς ξεκίνησε η επιστήμη
Επειδή είμαστε περήφανοι για τον πολιτισμό μας, όχι τους πολέμους μας
Επειδή όταν φτιάχναμε τον Παρθενώνα, οι άλλοι κοιμόνταν στα δέντρα
Επειδή καταλαβαίνουμε τη διαφορά μεταξύ του έρωτα (eros) και της αγάπης (love) και τα βιώνουμε και τα δύο με πάθος
Επειδή ο Έρωτας ήταν Έλληνας θεός
Επειδή δώσαμε τον όρκο «Ελευθερία ή Θάνατος»
Επειδή είχαμε υφασμάτινα λουριά όταν οι άλλοι ακόμη έλκονταν από τα τομάρια των λύκων
Επειδή «Οι Έλληνες δεν μάχονται σαν ήρωες, αλλά οι ήρωες μάχονται σαν Έλληνες» (Ουίνστον Τσόρτσιλ 1941)
Επειδή δώσαμε το αρχαίο μας αλφάβητο στους Ρωμαίους και το μεσαιωνικό στους Σλάβους
Επειδή δεν ντρεπόμαστε όταν κλαίμε
Επειδή χορεύουμε όταν είμαστε θλιμμένοι
Επειδή δουλεύουμε για να ζήσουμε και δεν ζούμε για να δουλεύουμε
Επειδή το 97% των αστεριών έχουν ελληνικά ονόματα
Επειδή αν κάποιος φωνάξει «αδελφέ» ή «ξάδελφε» κάποιος θα γυρίσει σε οποιαδήποτε γωνία
Επειδή οι εκκλησίες μας δεν είναι σκοτεινές, αλλά πλημμυρίζουν από ένα ξεχωριστό φως
Επειδή οι γονείς δεν ξεχνούν την ύπαρξή μας όταν γινόμαστε 18 χρονών
Επειδή όταν θέλουμε να μαυρίσουμε απλά πεταγόμαστε στην κοντινότερη παραλία
Επειδή δεν «μασάμε», ούτε δυσκολευόμαστε με κάθε μορφή χιούμορ
Επειδή οι Ολυμπιακοί Αγώνες γεννήθηκαν στην Ελλάδα
Επειδή όταν ενωνόμασταν κάτω από τη φλόγα των Ολυμπιακών, στέλναμε μήνυμα ενότητας και ειρήνης
Επειδή ο ουρανός μας είναι γαλανόλευκος
Επειδή το 40% των λημμάτων του λεξικού της Οξφόρδης είναι λέξεις ελληνικές
Επειδή ξέρουμε τι σημαίνει κέφι και πώς να ζήσουμε με αυτό.»

Για όλα αυτά είμαστε Έλληνες!

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Απόσπασμα από την ομιλία του Παναγιώτη Μαρίνη «Ο θάνατος και το επέκεινα στον διάλογο "Φαίδων" του Πλάτωνος» στο Φιλοσοφικό Αθήναιο "Εκατηβόλος" στις 30 Μαρτίου 2013. yseegr

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

EΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΛΟΥΤΟ - ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Σε παλαιότερους καιρούς το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα διέλυσε με το φως του, τα σκοτάδια της Μεσαιωνικής Ευρώπης. Οι αρχές της φιλοσοφίας και των γραμμάτων, των επιστημών και των τεχνών, όπως είχαν τεθεί και αναπτυχθεί κατά την Κλασσική Αρχαιότητα, έγιναν η βάση για τους διανοητές ώστε να δημιουργήσουν την ταυτότητα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και κατ΄ επέκταση του Παγκόσμιου.
Η έκθεση αυτή με τίτλο "
Θεοί και Ήρωες της Ελληνικής Μυθολογίας και Ιστορίας" απαρτίζεται από ένα μεγάλο αριθμό εκθεμάτων καθώς σκοπός της είναι να εμπνεύσει, συναρπάσει και τελικά να διδάξει και να μεταφέρει όσο το δυνατό περισσότερα μηνύματα μέσα από τους διαφορετικούς τομείς όπου εξαπλώνεται.
Η έκθεση που φιλοξενείται στον πολυχώρο Μύλος στην Θεσσαλονίκη, από τις 14 Δεκεμβρίου 2012 έως τις 31 Μαρτίου 2013, διαρθρώνεται γύρω από άξονες, που αλληλοσυμπληρώνονται για να δώσουν μια συνολική εικόνα της Ελληνικής Μυθολογίας και κατ’ επέκταση του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Συγκεντρώνει περισσότερα από 90 ξεχωριστά έργα με επίκεντρο την Αρχαϊκή, Κλασσική και Ελληνιστική περίοδο και καλύπτει τους τομείς των τρισδιάστατων κατασκευών, της ζωγραφικής και της γλυπτικής.
Η Ελληνική Μυθολογία είχε εκτενή επιρροή στον πολιτισμό, τις τέχνες και τη λογοτεχνία του δυτικού πολιτισμού και παραμένει μέρος της κληρονομιάς μας. Είναι ο απόηχος μιας πανάρχαιας Ελληνικής Ιστορίας που πρέπει να γνωρίζουν όχι μόνο οι Έλληνες, αλλά και όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες. O Αρχαιοελληνικός πνευματικός πλούτος, που αποτελεί τον ομοκεντρικό άξονα της έκθεσης αυτής, μπορεί να αποτελέσει φορέα μηνυμάτων αισιοδοξίας και ανάτασης.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ

Η υψηλότερη ανθρώπινη δυνατότητα είναι η γνώση και όλες οι άλλες ανθρώπινες δυνατότητες προέρχονται από αυτή την κεντρική ικανότητα. Η αρετή στις φιλοσοφικές αναζητήσεις του Αριστοτέλη συνδέεται αξεδιάλυτα με την ανθρώπινη σοφία, στην οποία εντοπίζει ο φιλόσοφος το ύψιστο ανθρώπινο δυναμικό. Εάν η αρετή είναι γνώση και μελέτη, η υψηλότερη ανθρώπινη γνώση είναι η γνώση για την ίδια τη γνώση. Υπό αυτή την έννοια η θεωρητική μελέτη της ανθρώπινης γνώσης, την οποία αποκαλεί ο Αριστοτέλης θεωρείν, δηλαδή «ενατένιση», είναι η υψηλότερη ανθρώπινη δυνατότητα και ευδαιμονία, και εδώ πιστεύουμε πως ο Αριστοτέλης βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με το δάσκαλό του.
Αν και καθοδηγείται από τη σαφή νοησιαρχία και τον ηθικό ευδαιμονισμό της εποχής του, τον οποίο ακολουθεί ως ένα σημείο, διαφοροποιείται όμως ως προς την ηθική έννοια της αρετής με την ιδέα του έθους. Οι αρετές δεν υπάρχουν μέσα μας εκ φύσεως, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ανθρώπινη φύση είναι αντίθετη προς τη γέννησή τους. Μπορεί εκ φύσεως να είναι επιδεκτικός ο άνθρωπος στις αρετές, αλλά μπορεί να τελειωθεί σε αυτές μόνο με τη διαδικασία του έθους. Οι διανοητικές και οι ηθικές αρετές αντιπροσωπεύουν τα είδη της ουσίας της αρετής.
H εναγώνια αυτή αναζήτηση των φιλοσόφων για την έννοια της αρετής δεν είναι στην πραγματικότητα τίποτα άλλο από αναζήτηση των διαφορετικών λειτουργιών της ψυχής, μιας έννοιας που υπεισέρχεται με διάφορους τρόπους τόσο στους πλατωνικούς διαλόγους όσο και στην αριστοτέλεια θεώρηση. Ακόμη και ο όρος ευδαιμονία, ο τελικός σκοπός της επιστημονικής έρευνας σύμφωνα με τον Αριστοτέλη εμπεριέχει στο συστατικό του δαίμων, την ιδέα της ψυχής.
Η συστηματική μελέτη της έννοιας της αρετής στον Αριστοτέλη απαιτεί επί της ουσίας πραγματευτική ικανότητα και σαφείς θεμελιακές γνώσεις στο αντικείμενο της φιλοσοφίας, και εγείρει πολλά ερμηνευτικά ζητήματα. Από τα παραπάνω, ωστόσο, μπορούμε να συνοψίσουμε με σχετική ασφάλεια πως η αρετή είναι τμήμα του καθορισμού της ευτυχίας και είναι εν μέρει διανοητική, εν μέρει ηθική. Η διανοητική αρετή ενθαρρύνεται με τη διδασκαλία και απαιτεί εμπειρία και χρόνο. Η ηθική αρετή είναι το αποτέλεσμα του έθους. Διατηρώντας κατά νου ότι η αναζήτηση του Αριστοτέλη δεν είναι μόνον θεωρητική αλλά και πρακτική, βλέπουμε ότι ο έσχατος σκοπός της έρευνάς του είναι το πώς μπορεί να γίνει ο άνθρωπος ενάρετος. Τούτο το επιτυγχάνει με τον κανόνα του μέσου, ενός μέσου όμως που είναι κατ’ ανάγκην σχετικό για κάθε ανθρώπινη ύπαρξη και καθορίζεται από τη λογική και τη φρόνηση του ατόμου.
Ο ορισμός του Αριστοτέλη για την αρετή «ως μέσον ανάμεσα σε δύο ακρότητες» είναι σχετικός και ρευστός -όπως και η ίδια η φύση της ηθικής επιστήμης- και δεν αποδίδει την καθαρή ουσία της έννοιας της αρετής. Καθορίζει μεν σε πρακτικό επίπεδο τον τρόπο επίτευξής της, αλλά της αποδίδει τον ευκαιριακό χαρακτήρα του εκάστοτε χωρικού και χρονικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο επιδιώκεται και από το οποίο απορρέει ταυτόχρονα.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Μαθήματα ανθρωπιάς δίνουν τις τελευταίες ώρες οι μαθητές της Γ’ τάξης του λυκείου των Δεμενίκων στην Πάτρα, οι οποίοι προχώρησαν σε μια κίνηση, η οποία θα συζητηθεί αλλά και θα μείνει χαραγμένη για καιρό στις μνήμες των μελών του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής.
Θυσίασαν την πενθήμερη και αποφάσισαν να διαθέσουν τα χρήματα της εκδρομής τους για χάριν ασθενούς μαθητή. 
Μαθήματα ανθρωπιάς σε σχολείο της Πάτρας: Χαρίζουν τα χρήματα της 5ήμερης για εγχείριση μαθητή - NEWS247

ΠΑΤΡΑ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΣΥΓΚΙΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΔΕΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΗΜΕΡΗΣ
Το μάθημα ανθρωπιάς που έδωσαν οι μαθητές της Γ’ τάξης του λυκείου των Δεμενίκων στην Πάτρα, να παραδώσουν τα χρήματα που έχουν συγκεντρώσει για την  πενταήμερη εκδρομή τους, για την νοσηλεία του άρρωστου συμμαθητή τους από το 11o   Γυμνάσιο, συγκίνησε σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr, έναν Πατρινό επιχειρηματία, ο οποίος γυρίζει πίσω το ποσό στους μαθητές για να το διαθέσουν όπως επιθυμούν.
Όπως πληροφορείται το thebest.gr o ιδιοκτήτης της αλυσίδας καταστημάτων "COFFEE ISLAND" Πάτρας επικοινώνησε με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας Ανδρέα Φίλια και του έκανε γνωστό ότι επιθυμεί να καλύψει ο ίδιος το ποσό των 900 ευρώ που έχουν μαζέψει οι μαθητές, προκειμένου να τους επιστραφούν τα χρήματα και να πάνε εκδρομή ή να τα διαθέσουν όπως επιθυμούν.
Μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης σε μια δύσκολη εποχή.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΜΕ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

Ο Λέων της Αμφίπολης, σύμβολο των Σερρών, ήταν μέρος του μνημειακού συμπλέγματος στο λόφο Κάστα, που βρίσκονται σε εξέλιξη ανασκαφές της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις πρόκειται για τον τάφο της Ρωξάνης και του Αλέξανδρου Δ’ , συζύγου και γιού του Μεγάλου Αλεξάνδρου αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την προϊσταμένη της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών Κατερίνα Περιστέρη, που είναι και υπεύθυνη της ανασκαφής στον τύμβο Κάστα στη Μεσολακκιά της Αμφίπολης, μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλέξανδρου, ο βασιλιάς της Μακεδονίας Κάσσανδρος έστειλε στην Αμφίπολη τη Ρωξάνη και το μικρό Αλέξανδρο, όπου στη συνέχεια τους θανάτωσε, προκειμένου να μην προβάλλουν διεκδικήσεις στον θρόνο.
Το ταφικό μνημείο κατασκευάστηκε από τον αγαπημένο αρχιτέκτονα του Μεγάλου Αλέξανδρου, Δεινοκράτη, και όπως αναφέρει και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης, ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν θαυμαστής της Αμφίπολης και σκόπευε να φτιάξει ένα μεγαλοπρεπή ναό για να τιμήσει την πόλη απ όπου απέπλευσε το -334 ο στόλος του για την εκστρατεία στην Ασία.
Το μνημείο είναι καλυμμένο με ποταμίσια άμμο και κοκκινόχωμα σχηματίζοντας ένα μεγάλο τύμβο που μοιάζει με λόφο. Η ανασκαφή προς το παρόν προχωράει με γοργό ρυθμό γιατί γίνεται με σκαπτικά μηχανήματα και δεν απαιτεί τη γνωστή κοπιαστική αρχαιολογική λεπτολόγηση. Μέχρι τώρα έχουν αποκαλυφθεί 310 μέτρα από τα 497 συνολικά του περιμετρικού τείχους του μνημείου, το οποίο αποτελείται από έναν εσωτερικό τοίχο από πωρόλιθο που είναι επενδυμένος με μεγάλα παραλληλόγραμμα κομμάτια Θασίτικου μαρμάρου και προκαλεί μεγάλη εντύπωση η άριστη κατάσταση στην οποία διατηρείται.
Σημαντικό όμως τμήμα της επένδυσης έχει αποδομηθεί και μεταφερθεί. Ακόμα οι αρχαιολόγοι δεν ξέρουν τι βρίσκεται στο εσωτερικό του τύμβου, κάτι που αναμένουμε να μάθουμε με μεγάλο ενδιαφέρον.
Και εδώ ερχόμαστε σε κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Ο αρχιτέκτονας Μ. Λεφαντζής κατάφερε και ταυτοποίησε τα μαρμάρινα κομμάτια που αποτελούν το βάθρο του Λέοντα της Αμφίπολης με τα κομμάτια της μαρμάρινης επένδυσης του τύμβου της Ρωξάνης.
Σύμφωνα με την παρουσίαση της μελέτης του αρχιτέκτονα, ο Λέοντας και ο τάφος της Ρωξάνης και του μικρού Αλέξανδρου αποτελούσαν ένα ενιαίο μνημείο στην κορυφή του οποίου ορθωνόταν το γνωστό σε όλους μας Λιοντάρι της Αμφίπολης, όπως φαίνεται στην ψηφιακή αναπαράσταση της φωτογραφία.
______________________________
Σχόλιο: Πρώτη φορά έγινε γνωστή η ύπαρξη του Λέοντος της Αμφιπόλεως στην Αθήνα, από μια αναφορά της 7ης μεραρχίας του Ελληνικού Στρατού το 1912.
Οι αρχαιολογικές έρευνες που έγιναν στην περιοχή το 1922 αποκάλυψαν μια ορθογώνια βάση, πάνω στην οποία το 1936 στήθηκε το μνημείο.
Το γιγαντιαίο αυτό άγαλμα επανασυναρμολογήθηκε από τα κομμάτια του, που βρέθηκαν στον Στρυμόνα και τοποθετήθηκε σε βάθρο πάνω στα Αρχαία θεμέλια από πέτρες του -2ου αιώνα που ανασύρθηκαν επίσης από το Στρυμόνα.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε με σιγουριά, ποια ήταν η αρχική θέση του Λέοντος. Ξέρουμε όμως ότι το Λιοντάρι κομματιασμένο, βρέθηκε μέσα στον ποταμό Στρυμόνα.
Μόνο του το λιοντάρι βούτηξε στον ποταμό και βρισκόταν εκεί μέχρι το 1912;
Ποιοι κομμάτιασαν το μνημείο και το πέταξαν στο νερό;
Τα Αρχαία θεμέλια από πέτρες που ανασύρθηκαν επίσης από το Στρυμόνα, έβγαλαν ποδαράκια και περπάτησαν μέχρι το νερό;
Το "κατά πάσα πιθανότητα είχαν χρησιμοποιηθεί στον μεσαίωνα σαν φράγμα", είναι (ατυχής) υπόθεση. Η συσσώρευση νερού δεν τους έλειπε διότι υπήρχε στην περιοχή η τεραστίας εκτάσεως λίμνη η οποία αποξηράνθηκε το 1931. Η (αποξηραμένη) ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΑΧΙΝΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
Εμένα πάντως «εξακολουθεί να με τρώει η απορία», πως από ποιους και κυρίως γιατί κομματιάστηκε και ρίχτηκε το λιοντάρι μέσα στον Στρυμόνα;;; (…)

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

ΑΡΕΤΗ

Φρόνησις= το διανοήσθαι. Είναι ο τρόπος σκέψης, η νοοτροπία, η σύνεση, η γνώση της Φύσεως, τέλος η αυτογνωσία. Το Δελφικό ‘γνώθι σαυτόν’. Είναι ο τρόπος των Ελλήνων, ο χαρακτήρας, από το ρήμα (ρ) τρέπω=στρέφω το νου μου προς…
Σωφροσύνη < σως+φρήν=υγιής νους, η κοσμιότητα, η εφαρμογή της φρόνησης, ο τρόπος ζωής (δίαιτα). Από το ζεύγος αυτό των αρετών, η φρόνησις, με την επίγνωση οδηγεί στη φιλοσοφία, και η σωφροσύνη με την πράξη, κάνει τον άνθρωπο σοφό σε ορισμένους τομείς. Ο Σωκράτης παραδεχόταν τον εαυτό του σοφό μόνο για λίγα πράγματα. Έλεγε ότι ο πάνσοφος ξεπερνά τον άνθρωπο, είναι σπάνιο είδος είναι δαιμόνιος δηλαδή σχεδόν ‘θεός’.
Ανδρεία. Η πολεμική ανδρεία είναι μία έκφραση της καθολικής ανδρείας, δηλαδή της λεβεντιάς, παλικαριάς, και ανθρωπιάς. Επομένως δεν είναι προνόμιο των ανδρών. Ο Αριστοτέλης απαιτεί: ‘‘δεί (=πρέπει) τη γυναίκα είναι σώφρονα και ανδρεία’’.
Δικαιοσύνη. <δίκη<δέκομαι (=εγώ το δέχομαι) = το ορθόν, η τάξη, ο νόμος. Ο ανθρώπινος νόμος αλλά και ο φυσικός Νόμος. Όπως σωφροσύνη χωρίς φρόνηση δεν υπάρχει στην προσωπική ζωή, έτσι ούτε δικαιοσύνη χωρίς ανδρεία στην κοινωνική.
Η ΑΡΕΤΗ ΦΥΣΕΙ, ΜΑΘΗΣΕΙ, ΚΤΗΣΕΙ, ΧΡΗΣΕΙ. ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ.
Η Αρετή είναι θέμα 1) φύσεως, 2) μαθήσεως, 3) κτήσεως, 4) χρήσεως.
Τι  είναι  «αρετή» ;  (Το  θέτει  ο  Πλάτων  σε  έναν  από  τους  διαλόγους  του  χωρίς  να δίνει  απάντηση)
ΑΡΕΤΗ  ΕΙΝΑΙ  Η  ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ  ΤΟΥ  ΑΝΘΡΩΠΟΥ  ΝΑ  ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ  ΟΤΙ  ΥΠΑΡΧΟΥΝ  ΠΡΑΓΜΑΤΑ  ΠΟΥ  ΑΞΙΖΟΥΝ  ΠΟΛΥ  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ  ΑΠΟ  ΤΟ  ΑΤΟΜΟ  ΤΟΥ. Για  παράδειγμα, ο  ενάρετος  στρατηγός  διακρίνει  ότι  η  νίκη  του  στρατού  του  αξίζει  περισσότερο  από  την  δική  του  υγιεία  και  ευμάρεια.  Ο  ενάρετος  πολιτικός διακρίνει  ότι  η  ευημερία  των  πολιτών  αξίζει  περισσότερο  από  την  δική  του  ευμάρεια .
H ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ «ΕΞΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ» ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ Η ΕΦΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΡΙΖΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ.
Ο Πολιτικός Έρωτας απαιτεί την επίτευξη της Aρετής από τους πολίτες.
Μαντίνεια Διοτίμα, ‘Συμπόσιο’ Πλάτωνα

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΣ

Πολλοί ίσως να απορούν με την τάση που παρουσιάζεται αυτήν την εποχή, για “επιστροφή στον αρχαιοελληνισμό”. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν και σκοτεινά συμφέροντα πίσω από τις κινήσεις αυτές. Στις ακόλουθες γραμμές θα προσπαθήσω να δώσω το στίγμα το δικό μας και ίσως και κάποιες απαντήσεις που πολλοί αναζητούν.
Ζούμε σε μια αλλόκοτη εποχή. Καταρχήν έχουμε το κύμα της λεγόμενης “παγκοσμιοποίησης”, με άλλα λόγια την υποτιθέμενη για “ανθρωπιστικούς και αναπτυξιακούς” σκοπούς, εξομοίωση πολιτιστικών, οικονομικών και πολιτικών χαρακτηριστικών όλων των λαών και τη δημιουργία μιας “ενιαίας” κοινωνίας, με μία παγκόσμια και ενιαία οικονομία, με ένα ενιαίο πολιτικό όργανο λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων και μία πολιτιστική και πολιτισμική ταυτότητα, την ‘‘ανθρώπινη”.
Αυτή είναι η μία όψη.
Η άλλη όψη δείχνει ότι οδεύουμε προς μία ισοπέδωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κάθε λαού, εκείνων δε των χαρακτηριστικών που εντέλει διαμορφώνουν τον ίδιο τον λαό, ότι θέτουν ήδη κάποιοι τις βάσεις για τη δημιουργία δύο νέων κοινωνικών τάξεων (νέων σε παγκόσμια κλίμακα) και την συσσώρευση του πλούτου από την μία, ολιγάριθμη τάξη και ότι τέλος εφευρίσκεται και η “νομότυπη” κάλυψη πλέον για κάθε αυθαίρετη πράξη κατάχρησης εξουσίας από την τάξη αυτήν.
Παρένθεση. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η “παγκοσμιοποίηση” έχει συμβεί και στο παρελθόν, αναφερόμενοι στην περίπτωση του Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και στην προσπάθεια εξάπλωσης και διάδοσης ανά τον κόσμο των διαφόρων θρησκειών. Για τον Μέγα Αλέξανδρο, η αναφορά είναι ατυχής. Ο μεγάλος αυτός Έλληνας μπορεί να προσπάθησε να κατακτήσει τον τότε γνωστό κόσμο, αλλά ουδέποτε προσπάθησε να εφαρμόσει κάποιο σχέδιο “παγκοσμιοποίησης”. Αντιθέτως, μπορούμε να κατηγορήσουμε τον μέγα Μακεδόνα ότι σεβάστηκε υπερβολικά τις ιδιαιτερότητες των λαών που του υπoκλίθηκαν.
Για τις θρησκείες έτσι είναι, με μία όμως παρατήρηση. Ότι η τάση “παγκοσμιοποίησης” είναι ιδίωμα αποκλειστικά των μονοθεϊστικών θρησκειών και όχι των αποκαλουμένων “πολυθεϊστικών”. Και αυτό συμβαίνει επειδή οι μονοθεϊστικές θρησκείες υποστηρίζουν – όπως και οι “μεγάλοι” ηγέτες των “ανεπτυγμένων” χωρών – ότι μόνο αυτές γνωρίζουν την – Αλήθεια. Και αν σήμερα οι εκπρόσωποι των θρησκειών αυτών βγάζουν πύρινους λόγους εναντίον της “παγκοσμιοποίησης” αυτό γίνεται καθαρά υποκριτικά, μόνο και μόνο γιατί οι ίδιοι δεν μπορούν να το πετύχουν για την αρχή που αυτοί αντιπροσωπεύουν και υπηρετούν.
Πέρα όμως από την “παγκοσμιοποίηση” έχουμε την σημερινή μορφή της κοινωνίας. Φυσικά, η σημερινή κοινωνία έχει διαμορφωθεί έτσι επειδή ακριβώς ο σημερινός άνθρωπος (homo consumer) έχει μεταλλαχτεί σε αυτό που είναι σήμερα. Έχουμε λοιπόν μια κοινωνία μισάνθρωπη, χωρίς ηθικούς κανόνες και νόμους, α-φύσικη και ά-νομη. Έχουμε τον σημερινό άνθρωπο απαθή θεατή των όσων διαδραματίζονται, ανίκανο να αντιδράσει αλλά και αδιάφορο για τις αποφάσεις που παίρνουν άλλοι για αυτόν, προσκολλημένο σε κατασκευασμένα (απαράδεκτα) πρότυπα, να ζει σε ένα ψευδο-ευδαιμονισμό που του δημιουργεί την εντύπωση ότι όχι μόνο “όλα πάνε καλά”, αλλά και ότι θα πρέπει να νιώθει από πάνω και ευγνωμοσύνη.
Η κοινωνία επίσης παρουσιάζει διχασμένες προσωπικότητες. Έχουμε κοινωνικές ομάδες βυθισμένες σε μισαλλόδοξους, θρησκευτικούς φανατισμούς, όπου οι άνθρωποι σε κάθε βήμα συναντούν και από ένα “θαύμα” που φανερώνει ο “ουράνιος πατέρας” – ο οποίος βέβαια αδιαφορώντας για τα εκατομμύρια παιδιά που πεθαίνουν κάθε χρόνο από την ασιτία, περιορίζεται φυσικά στο να κάνει εικόνες να.. “ματώνουν” και άλλοτε πάλι να.. “δακρύζουν”. Από την άλλη πάλι, έχουμε κοινωνικές ομάδες που έχουν θεοποιήσει την ψευδεπίγραφη “Επιστήμη”, παραβιάζουν ασύστολα και δίχως ηθικούς φραγμούς, τον κάθε φυσικό νόμο, πιστεύοντας ότι γι’ αυτήν την Ύβρη δεν πρόκειται τάχα ποτέ κανείς να λογοδοτήσει.
Μέσα λοιπόν σε αυτόν τον κόσμο, εμείς, που αρνούμαστε να τα δεχθούμε όλα έτσι με απάθεια, που αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε τέτοιο θέατρο του παραλόγου, που αρνούμαστε να ζήσουμε δίχως οι ίδιοι να είμαστε υπεύθυνοι των πράξεών μας, που αδυνατούμε να κατανοήσουμε την μανία καταστροφής της Μητέρας Γης, που αρνούμαστε να αντιληφθούμε την Επιστήμη δίχως Ηθική, όλοι εμείς λοιπόν στραφήκαμε στην μόνη πηγή που έδωσε και που έδειξε σε όλον τον κόσμο τον δρόμο προς την αναβάθμιση του Ανθρώπου: στον Ελληνισμό.
Ο σημερινός άνθρωπος για να μπορέσει να βγει από το τέλμα που έχει υποπέσει, χρειάζεται δύο πράγματα.
Πρώτον, να θέλει ο ίδιος να απορρίψει τη ζωή που διαμορφώνεται – από άλλους – για τον ίδιο. Και δεύτερον, να (ξανά) ανακαλύψει εκείνες τις βασικές αρχές που θα τον στηρίξουν και θα του δώσουν όραμα για κάτι καλύτερο, για κάτι ανώτερο.
Δεν μιλάμε περί “προγονολατρείας” όπως υποτίθεται ότι εννοείται από πολλούς. Για να προχωρήσει η κοινωνία, για να ξαναβρεί ιδανικά και αξίες θα πρέπει να ξαναγυρίσει στις διαχρονικές Αξίες των Ελλήνων και βάσει αυτών να προσπαθήσει να (ξανά) ανακαλύψει εκείνον τον τρόπο σκέψης που οδήγησε τους Έλληνες στη δημιουργία του αξεπέραστου εκείνου πολιτισμού. Όπου υπήρχε Αρετή, Παρρησία, Υπευθυνότητα, Ανεκτικότητα, Αξιοπρέπεια.
Δεν είναι δυνατόν σήμερα να ανεχόμαστε να μας διοικούν και να καθορίζουν την τύχη του τόπου μας πολιτικοί – ανδρείκελα που εξυπηρετούν άνομα και ξένα συμφέροντα εις βάρος της Ελλάδος.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε την συνεχή παραποίηση της Ελληνικής Ιστορίας από τους ίδιους τους “ελληνόφωνους” της Ελλάδος.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε την κατάντια της σημερινής, παραφύσιν, κοινωνίας που πολλοί “ειδήμονες” έχουν το θράσος να την χαρακτηρίζουν “προοδευτική”.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε την καθημερινή καταστροφή της Φύσης, στο όνομα οποιοδήποτε ταπεινού συμφέροντος – πόσο δε μάλλον για καθαρά οικονομικό όφελος.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε να αποκαλούν το σημερινό απολυταρχικό Κοινοβουλευτισμό “δημοκρατία”, γελοιοποιώντας την ιερή αυτή λέξη.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε οι νέοι και τα παιδιά μας να έχουν άμυαλα και γελοία πρότυπα που το μόνο που καταφέρνουν είναι να αποβλακώνουν όλο και περισσότερο τις επόμενες γενεές.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε τη βία που εκδηλώνεται από τα παιδιά, που τους έχουν επιβάλλει ως μοναδικό σκοπό της ζωής τους να σκοτώνονται για κάποιον ο οποίος απλώς ξέρει και κλωτσάει καλά μια μπάλα.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε την παράλογη απαίτηση οποιασδήποτε θρησκείας ότι τάχα, “εξ αποκαλύψεως”, κατέχει την υπέρτατη Αλήθεια, όταν στο όνομα “της Αγάπης” έχουν σφαχτεί εκατομμύρια άνθρωποι και ο Ελληνικός Πολιτισμός μετατράπηκε σε ερείπια από την μισαλλοδοξία και το μίσος των αμόρφωτων και φανατισμένων πιστών της “θρησκείας της αγάπης”.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε να μας επιβάλλουν ξένους θεούς, ξένα ήθη και έθιμα και να μας παρουσιάζουν αφελείς μυθιστορίες άλλων εθνών ως τάχα.. “ιερά βιβλία”.
Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε να μας λένε να τα “αφήνουμε όλα στα χέρια του θεού” και να μας παρουσιάζουν την έλευση “μεσσιών” ως τη μόνη ελπίδα του ανθρώπου.
Φίλες και Φίλοι, θα μπορούσα να συνεχίσω χωρίς τέλος. Δυστυχώς ο κατάλογος είναι μακρύς. Εμείς έχουμε κάνει τις επιλογές μας.
Αν υπάρχουν κάποιοι που εκμεταλλεύονται αυτήν την ορμή συνανθρώπων μας και με τον τρόπο αυτό έχουν οικονομικά οφέλη, δυστυχώς αυτή είναι η κοινωνία μας.
Αυτήν καλούμαστε να αλλάξουμε. Και η αλλαγή ξεκινά πρώτα από τον εαυτό μας.
Λύκαιος , http://pansyrinx.org/

«Ο ΚΑΤΑ ΣΩΚΡΑΤΗ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ»

Κυκλοφορεί εδώ και χρόνια το εξής:
Όταν ρώτησαν το Σωκράτη να τους δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου, δεν ανέφερε τίποτε για τη συσσώρευση γνώσεων. «Η μόρφωση είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς… Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;
1. Πρώτα απ’ όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις, αντί να ελέγχονται από αυτές…
2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα & λογική..
3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές..
4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα.
5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους..
6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες & τις αποτυχίες τους..
7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους…»


Όσα γνωρίζουμε για τον Σωκράτη προέρχονται από τα συγγράμματα του Ξενοφώντα, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη και αργότερα από άλλους, π.χ. τον Διογένη τον Λαέρτιο (Βίοι Φιλοσόφων, βιβλίο β΄κεφ.5).
Ο Πλάτων έδωσε στα έργα του διαλογική μορφή εκτός από την Απολογία και τις Επιστολές, όπου μας είναι γνωστά και τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στους διαλόγους.
Επομένως (και το ζητώ ειλικρινώς και καλοπροαίρετα) ας μας υποδείξει κάποιος την πηγή του παραπάνω «ορισμού του μορφωμένου» με το αρχαίο κείμενο, και βεβαίως την απάντηση στο «Όταν ρώτησαν το Σωκράτη…», (αφού γνωρίζουμε τα πρόσωπα των διαλόγων) ποιοι ήταν αυτοί που τον ρώτησαν;;;
_____________________
Όταν ο Σωκράτης ρωτήθηκε γιατί δεν γράφει βιβλία, απάντησε ότι μπορεί να πέσουν στα χέρια κακών ανθρώπων. Και όταν του είπαν ότι μπορεί να πέσουν και στα χέρια καλών ανθρώπων, είπε, οι καλοί δεν χρειάζονται βιβλία.*
*Η αφορμή για αυτήν την ανάρτηση, είναι αυτό που βρήκα τυχαία και μου «κίνησε το ενδιαφέρον...», και που θα ήθελα παρακαλώ και από αυτήν την φράση την πηγή αν γνωρίζει κάποιος.

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΕΓΩΙΣΜΟΣ

Οι μεν ουν εις όνειδος άγοντες αυτό φιλαύτους καλούσι τους εαυτοίς απονέμοντας το πλείον εν χρήμασι και τιμαίς και ηδοναίς ταις σωματικαίς.
(Άλλοι ονομάζουν με κάποια μομφή φίλαυτους εκείνους που δίνουν στους εαυτούς τους τόσο από άποψη χρημάτων, όσο και από την άποψη των τιμών και των σωματικών ηδονών τη μεγαλύτερη μερίδα) 
Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια Ι 1166b
Επεί δε το όμοιον και το συγγενές ηδύ εαυτώ άπαν, μάλιστα δε αυτός προς εαυτόν έκαστος τούτο πέπονθεν, ανάγκη πάντας φιλαύτους είναι ή μάλλον ή ήττον.
(Με βάση ότι για τον καθένα είναι ευχάριστο κάθε τι που είναι συγγενικό και όμοιο μ’ αυτόν κι ότι το αίσθημα τούτο δοκιμάζει ιδιαίτερα καθένας για τον εαυτό του, αναγκαστικά βγαίνει σαν συμπέρασμα ότι όλοι, άλλος πιο πολύ κι άλλος πιο λίγο, είναι φίλαυτοι) 
Αριστοτέλης, Ρητ. Τέχνη Τ 1371b.
Δεν είναι κακό το να νομίζει ο άνθρωπος ότι έχει κατι τί δικό του. Είναι φυσικό το να αγαπά κανείς τον εαυτό του, μόνο δε ο εγωισμός πρέπει να κατακρίνεται. Δηλαδή όχι το να αγαπάς απλώς τον εαυτό σου, αλλά το να τον αγαπάς περισσότερο από ό,τι πρέπει.
Αριστοτέλης
Ο εγωισμός, είναι το είδος της αγάπης το οποίο δικαίως δυσφημίστηκε, γιατί δεν είναι η αγάπη προς τον εαυτό μας, αλλά ένα πάθος αχαλίνωτο από τον εαυτό μας, πάθος ολέθριο το οποίο παρασύρει το φιλάργυρο προς το χρήμα του και όλους τους ανθρώπους προς το αντικείμενο των επιθυμιών τους. 
Αριστοτέλης
Ο εγωισμός είναι ένα πάθος ολέθριο 
Αριστοτέλης
Ο μεγαλύτερος κόλακας για τον καθένα μας είναι η δική μας φιλαυτία και το μόνο φάρμακο η ειλικρίνεια και η παρρησία των φίλων μας.
Βάκων
Ότι ου περί πολιτείας εισίν αι προς αλλήλους διαφοραί, αλλά περί των ιδία συμφερόντων εκάστω.
(Οι διαφορετικές απόψεις μεταξύ των ανθρώπων δεν αφορούν στο πολίτευμα, αλλά στα ιδιωτικά συμφέροντα του καθενός)
Λυσίας, Δήμου καταλ.απολ. 10.
Τούτ’ εστί το ζήν, μη σεαυτώ ζην μόνω.
(Ζωή είναι να μη ζεις μόνο για τον εαυτό σου) 
Μένανδρος, Γν.μον.585.
Να θέλεις να είσαι σε όλους αρεστός και όχι μόνο στον εαυτό σου. 
Μένανδρος
Για το όνομά σου, εγκώμιο, ποτέ σου να μην πλέξεις (ή) Μην επαινείς ποτέ τον εαυτό σου. 
Μένανδρος
Πάντων αμαρτημάτων διά την σφόδραν εαυτού φιλίαν αίτιον εκάστω γίγνεται εκάστοτε. 
(Η μεγάλη αγάπη για τον εαυτό του, είναι σε κάθε περίπτωση η αιτία για όλα τα σφάλματα που κάνει κάθε άνθρωπος) 
Πλάτωνας, Νόμοι 731-Ε.
Συμβαίνει πάντα το ίδιο πράγμα: κάθε άνθρωπος δεν σκέφτεται παρά τον εαυτό του μόνο. 
Σοφοκλής
Ο εγωιστής συγκεντρώνει όλο τον κόσμο στον εαυτό του, ενώ ο αλτρουιστής δίνει τον εαυτό του σε όλο τον κόσμο.
Στοβαίος
Τους μεν κενούς ασκούς τους φουσκώνει ο άνεμος, τους δε ανόητους ανθρώπους η αλαζονεία. (ή) Τα άδεια σακιά, ο αέρας τα φουσκώνει, τους ανόητους όμως ανθρώπους η έπαρση. (ή) Ο αέρας φουσκώνει τα πανιά και η ξιπασιά τους ανόητους. (ή) Όπως οι χωρίς περιεχόμενο ασκοί φουσκώνουν με τον αέρα, έτσι και οι χωρίς πνευματική υπόσταση άνθρωποι διογκώνονται από την έπαρση, την αλαζονεία και την εσφαλμένη για τον εαυτό τους γνώμη. 
Σωκράτης
Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ!
Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΦΙΛΙΑ, ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ, ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ, ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ, ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ, ΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!
ΑΣΕ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΚΑΙ ΡΙΞΕ ΤΟ ...ΜΗΝΥΜΑ ΣΟΥ! 
ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΡΕΙ!

"νόσος" Επίκτητος

Τα πλήθη χωνεύουν εύκολα την αναμασημένη "τροφή"-πληροφορία και λίγοι άνθρωποι θα μπούν στην διαδικασία να προβληματιστούν για τα πραγματικά ΑΙΤΙΑ. Στοιχεία δηλαδή που σκοπίμως καλλιεργούνται, έτσι ώστε εντέχνως κάποιοι να διατυμπανίζουν την "αντιβίωση" του αντι-ρατσισμού, φάρμακο στην εκφυλισμένη οχλόμαζα. Καλλιεργώντας τον τρόμο στους χαχόλους μην τυχόν και υποπέσουν έστω και άθελα τους σε σκέψεις όπου χαρακτηριστούν-στοχοποιηθούν ως ρατσιστικές από τους αντιρατσιστές λαβαροφόρους.

Μήπως τελικά όλο αυτό παραπέμπει σε πνευματική συσκότιση που θυμίζει περισσότερο μεσαίωνα αντί εκσυγχρονισμό;; Ποιά είναι τα πραγματικά αίτια που δημιουργούν τις βάσεις-προυποθέσεις ετσι ώστε να θεμελιωθεί το φαινόμενο ; Μήπως οι ίδιες οι αρχές της παγκοσμιοποίησης όπου δήθεν πολεμούν το τεχνητό αυτό κοινωνικό φαινόμενο; Μήπως ή ίδια η ισοπέδωση της φυλετικής διαφορετικότητας όπου οι δήθεν ανθρωπιστές θολοκουλτουριάρηδες επικαλούνται; Ποιά φαινόμενα γεννούν εκ του μηδενός διατάραξη της αρμονίας και των λεπτών ισορροπιών μιας κοινωνίας ;;


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ: http://www.triklopodia.gr

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Ο Αναστάσιος Πολυζωΐδης ως Πρόεδρος του δικαστηρίου στη δίκη του Θ. Κολοκοτρώνη και των λοιπών αγωνιστών: «Το σώμα μου δύνασθε να το κάμητε όπως θέλετε, αλλά τον στοχασμόν μου, την συνείδησίν μου, δεν θα δυνηθήτε να τα παραβιάσητε». «Προτιμώ την αποκοπήν της χειρός μου, αλλά δεν υπογράφω».

Ο Θεοδ. Κολοκοτρώνης, ο Δημ. Πλαπούτας και ο Κίτσος Τζαβέλλας μαζί με μερικούς άλλους ηρωικούς αγωνιστές συνελήφθησαν το Σεπτέμβριο του 1834 ως δήθεν ύποπτοι συνωμοσίας κατά της βαυαρικής Αντιβασιλείας και κλείστηκαν για εννιά μήνες στις φυλακές της Ακροναυπλίας. 
Ο Μακεδόνας Αναστάσιος Πολυζωΐδης (μόλις 32 ετών) Πρόεδρος του Δικαστηρίου και ο κατά δύο χρόνια μεγαλύτερός του Ζακύνθιος Γεώργιος Τερτσέτης (δικαστικός και λόγιος, 1800 - 1874) αρνούνται να συμπράξουν στο ανοσιούργημα της βαυαρικής Αντιβασιλείας και των εντόπιων υπηρετών της.

ΑΓΓΛΙΑ: H ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Η  Ελένη Αντωνιάδου αναδείχτηκε «γυναίκα της χρονιάς» και βραβεύτηκε σε ειδική τελετή, στο Λονδίνο, για το ερευνητικό της έργο στα "2013 FDM Everywoman In Technology Awards"
Η Ελένη Αντωνιάδου ασχολείται με τις επιστήμες της ζωής, τις νανοεπιστήμες και την αναγεννητική ιατρική. Είναι από τους επιστήμονες που πιστεύουν ότι στο κοντινό μέλλον θα μπορούν να αναπτύσσονται ζωτικά όργανα από τα κύτταρα των ίδιων των ασθενών που χρειάζονται μοσχεύματα και τα οποία ο οργανισμός θα έχει λιγότερες πιθανότητες να απορρίψει. 

Πρωτοπορεί στην τεχνολογία της αναγεννητικής ιατρικής, που έχει φτάσει πλέον σε σημείο να επιτρέπει τη μελέτη της μεταμόσχευσης οργάνων χωρίς να υπάρχουν δωρητές και είναι συν-ιδρυτής της εταιρίας Transplants Without Donors LLC που δραστηριοποιείται πάνω στον συγκεκριμένο τομέα.
Το ενδιαφέρον της για την εξερεύνηση του διαστήματος την οδήγησε στη NASA, όπου διερευνά την επίδραση της ακτινοβολίας στο νευρικό σύστημα, προκειμένου να προστατεύσει τους αστροναύτες, ενώ ταξιδεύουν στο διάστημα.
Πηγή: www.lifo.gr

ΠΑΝ. ΜΑΡΙΝΗΣ - ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 : ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!

Την 25η Μαρτίου 1821 ο Ελληνισμός απεφάσισε να εγκαταλείψη την μεγάλη Ε.Ε. της εποχής όπου ήτο και πρώτος τόσον στις δημόσιες θέσεις όσον και στο εμπόριον και μαζί να εγκαταλείψη και το θαυμαστό νόμισμα της εποχής, τον "παρά" που η λαϊκή φαντασία δεν έπαψε έκτοτε να εξυμνή και να καλοτυχίζει όποιον έχει το "παραδάκι". Επανεστάτησε, επολέμησε, κατεστράφη, υπέστη τα πάνδεινα, βγήκε στο άγνωστο κι όλα αυτά διότι ως υπέρτερον όλων αγαθόν προέκρινε την εθνικήν ανεξαρτησίαν, την πολιτικήν ελευθερίαν, την αυτοδιάθεσιν, την ανθρωπίνη αξιοπρέπεια.
Στις ημέρες μας οι αξίες αυτές αντεστράφησαν! Εξωνημένοι και ουτιδανοί και δόλιοι "πολιτικοί" και οι ουρές τους, τα άθλια ΜΜΕ, με το ολέθριο φαρμάκι της πλύσεως εγκεφάλου μας έπεισαν ότι ΠΡΕΠΕΙ να παραδώσουμε εθελουσίως την Εθνική Ανεξαρτησία μας, τουτέστιν την εθνική μας νομοθετική ικανότητα και το εθνικό μας νόμισμα και να μπούμε δεμένοι χειροπόδαρα και "φτωχοί συγγενείς" στην ποντικοπαγίδα της ΕΟΚ και μετά του Ευρώ, γιατί; Διότι έτσι λέει, θα ζούσαμε πλούσια, θα "φυσούσαμε το παραδάκι"! Κι έγινε έτσι, όπως είπε ο Μακρυγιάννης, ΑΛΛΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΤΩΡΑ! 
"Και λευτερωθήκαμεν από τους Τούρκους και σκλαβωθήκαμεν εις ανθρώπους κακορίζικους όπου ήταν η ακαθαρσία της Ευρώπης…"
Και ΣΗΜΕΡΑ, όταν πλέον καταλάβαμε τον εμπαιγμό και την ξεδιάντροπη εκμετάλλευσι και είδαμε γυμνό το πρόσωπο το βδελυρό και απεχθές του Διεθνούς Τοκογλύφου, που στην μωρία και αφέλειά μας πολύ αγαπήσαμε κι είπαμε "αυτός αξίζει να κυβερνήση την Υφήλιο, ΑΕΡΑ!", ναί σήμερα, όπου ο Έλλην έχει γίνει η ΧΛΕΥΗ της οικουμένης κι όπου τον ιδούν του πετούν του επαίτη περιπεκτικά ένα ευρώ, ναί σήμερα, έχουν υψώσει την βδελυρή φωνή τους όλοι, ναί όλοι οι άθλιοι, Δεξιοί και Αριστεροί, Κοσμοπολίτες και "Ελληνολάτρες" και ο κάθε μπεχλιβάνης, και μας λέγουν, σήμερα όπου ήμεθα, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΣ, στο τελευταίο σκαλοπάτι του εξευτελισμού: "Πρέπει να εξευτελισθής ως το τέλος, να εκπορνευθής, να ξεπουληθής και να ταπεινωθής, να γίνης σκουλίκι της γής, γιατί αλλοιώς κάηκες! Θα πεινάσης, δεν θάχης μισθούς και συντάξεις!"
Ναι! Ούτως κρώζουν οι κόρακες οι ευτελείς του θανάτου του Ελληνισμού!
Αι! Λοιπόν ΟΧΙ! Χίλιες φορές να πεινάσουμε, να πεθάνουμε, χαρακίρι να κάνουμε! Χαθήτε από προσώπου γης άθλιοι πράκτορες της ακαθαρσίας της Ευρώπης! Υψώνουμε στο Μεσολόγγι το λάβαρο της Επαναστάσεως, γράφουμε στις ντάπιες και στους πύργους: ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ - ΠΟΛΙΤΙΚΑ, Γ΄ 6

ΌΤΙ ΟΥ ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΕΙΣΙΝ ΑΙ ΠΡΟΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΑΙ
ΑΛΛΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΔΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΕΚΑΣΤΩ
“Τρία είναι τα είδη πολιτευμάτων, η Βασιλεία, η Αριστοκρατία και η Πολιτεία.
Βασιλεία, όταν η Αρχή του Ενός αποβλέπει προς το κοινό συμφέρον.
Αριστοκρατία, όταν η Αρχή των Αρίστων αποβλέπει στο κοινό συμφέρον ή ΔΙΑ ΤΟ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΑΡΧΕΙΝ Ή ΔΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΙΝ ΑΥΤΟΙΣ.
Πολιτεία, όταν το πλήθος πολιτεύεται προς το κοινό συμφέρον ή ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟΝ ΠΟΛΙΤΕΥΕΤΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟΝ ΟΝΟΜΑ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΩΝ, ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΕΣ ΕΚΦΥΛΙΣΜΕΝΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ, της Βασιλείας η Τυραννία της Αριστοκρατίας η Ολιγαρχία και της Πολιτείας η Δημοκρατία”.
“Στην Τυραννία άρχει ο μονάρχης προς το ίδιον συμφέρον, στην Ολιγαρχία όχι οι Άριστοι αλλά οι ολίγοι ευπορούντες προς το ίδιο πάλι συμφέρον, και στην Δημοκρατία η Αρχή ασκείται μόνον χάριν του πλήθους.”
“Η Ολιγαρχία της Αρχής των ολίγων ευπόρων, και η Δημοκρατία της Αρχής των πολλών απόρων, είναι ΕΚΦΥΛΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΕΣ πολιτεύματος, διότι η διαφορά συνίσταται μόνον στον ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΑΔΙΚΟΥΝΤΩΝ τους υπόλοιπους πολίτες, και ο ΑΡΙΘΜΟΣ αυτός δεν μπορεί να καθιερώσει ΑΡΧΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΣ.
Η ΜΟΝΗ ΑΡΙΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΕΙΤΕ ΒΑΣΙΛΕΙΑ, ΕΙΤΕ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΙΤΕ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΟΥ ΕΚΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ.
Για τους γνώστες της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ παραθέτουμε και την αρχέτυπη διατύπωση:
“ΠΑΡΕΚΒΑΣΕΩΣ ΔΕ ΤΩΝ ΕΙΡΗΜΕΝΩΝ, ΤΥΡΑΝΙΣ ΜΕΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ, ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΔΕ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ. Η ΜΕΝ ΓΑΡ ΤΥΡΑΝΙΣ ΕΣΤΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟ ΤΟΥ ΜΟΝΑΡΧΟΥΝΤΟΣ, Η Δ΄ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΩΝ ΕΥΠΟΡΩΝ, Η ΔΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟ ΤΩΝ ΑΠΟΡΩΝ. ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟ ΤΩ ΚΟΙΝΩ ΛΥΣΙΤΕΛΟΥΝ ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΥΤΩΝ.”
Αριστοτέλους Πολιτικά Γ΄6,4.
“ΤΟ ΜΕΝ ΟΛΙΓΟΥΣ Ή ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΥΜΒΕΒΗΚΟΣ ΕΣΤΙ, ΤΟ ΜΕΝ ΤΑΙΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΙΣ, ΤΟ ΔΕ ΤΑΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΙΣ, ΔΙΑ ΤΟ ΤΟΥΣ ΜΕΝ ΕΥΠΟΡΟΥΣ ΟΛΙΓΟΥΣ, ΠΟΛΛΟ Δ΄ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΟΥΣ ΠΑΝΤΑΧΟΥ.”
Αριστοτέλους Πολιτικά Γ΄8,7.
Από το 1821 έως σήμερα στον ελληνικό πολιτικό στίβο οι πολίτες είχαν να διαλέξουν ανάμεσα σε τρία ΕΚΦΥΛΙΣΜΕΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ, την Τυραννία των ΑΛΛΟΦΥΛΩΝ, την Ολιγαρχία των ΑΛΛΟΦΥΛΩΝ και την Δημοκρατία των ΑΛΛΟΦΥΛΩΝ.
Εξευτελίστηκαν  μ΄ αυτό τον τρόπο τα ΤΕΛΕΙΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ της ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ, της ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑΣ, και της ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, παρουσιάζοντας στους πολίτες τις τρείς εκφυλισμένες μορφές τους ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ, ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ώστε οι πολίτες να αηδιάσουν με κάθε μορφή πολιτεύματος που λειτούργησε στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ. 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Η ΕΛΠΙΔΑ

Όταν κλείνει ένα σχολείο λέει ο σοφός λαός ανοίγει μια φυλακή.
Κι είναι πολλά τα σχολεία που έκλεισαν για να "εξοικονομηθούν χρήματα".
Άρα πολλές και οι φυλακές που άνοιξαν, για το μυαλό μας.
Ας είμαστε σοβαροί και ειλικρινείς.
Δεν κόβεις από την παιδεία για να εξοικονομήσεις τίποτα. Είναι σχήμα οξύμωρο.
Στην παιδεία επενδύεις μόνο, προκειμένου να αποκτήσεις ένα σοβαρό κι ελπιδοφόρο παρόν ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ.
Προφανώς όμως κάποιοι δεν θέλουν φωτεινές προοπτικές σ' αυτό τον τόπο.
Παρά μονάχα ημιμαθείς, ευπειθείς και χειραγωγήσιμους πολίτες (που αργότερα θα μετατραπούν σε απλούς κατοίκους) χωρίς κριτική σκέψη και ελεύθερη βούληση.
Τί να μπορέσει να κάνει κι ο εκπαιδευτικός με τον συρρικνωμένο του μισθό; Τί να εμφυσήσει στο παιδί και με ποιά διάθεση, ποιά πίστη;
Κάποτε σε άλλα δύσκολα χρόνια στο κρυφά σχολειά υπήρχε το όραμα της απελευθέρωσης του γένους. Τώρα κρυφή έγινε η γνώση. Κι άντε ανακάλυψέ την.
Είναι παράξενα τα πράγματα πια. Δεν τηρούνται ούτε καν τα προσχήματα. Είναι φανερό πως κάποιοι θέλουν να ψαλιδίσουν το μέλλον του τόπου περικόπτοντας γενικώς την παιδεία. Είναι μια βέβαιη μέθοδος προκειμένου να αποδομηθεί μια κοινωνία. Και το κάνουν. Στο όνομα μιάς κάποιας δημοσιονομικής εξυγίανσης όπου ευημερούν οι αριθμοί και οι άνθρωποι απελπίζονται.
Εύχομαι όλοι αυτοί που ψαλιδίζουν τόσο αδίστακτα τις ζωές μας, παρασυρμένοι από την υστερική απληστία τους για χρήμα και εξουσία να κόψουν τις δικές τους κλωστές, σύντομα. Γιατί είναι μαριονέτες και ανδρείκελα.
Δεν το πιστεύω έγραφε σ' ένα κείμενο του κάποτε ο Γιώργος Τσαγκάρης για τους χρηματιστές πως αυτοί οι άνθρωποι ήταν κάποτε παιδιά και έψελναν τα κάλαντα.
Όντως. Γι' αυτό και τα παιδιά πρώτη μέρα στο σχολείο δεν μπορούν να το πιστέψουν.
Αυτό το παράλογο της εποχής που η καθαρότητα της ηλικίας τους στέκει σαν ασπίδα και τα προστατεύει από το να αντιληφθούν απόλυτα την πραγματικότητα. Τη διαισθάνονται όμως. Είναι στιγμές που το βλέπω στα όμορφα μάτια τους.
Ιδίως όταν κοιτάζουν αφηρημένα στο χώρο έχω την εντύπωση πως κάτι βλέπουν εκεί στο βάθος αλλά δεν μας το λένε. Εύχομαι να βλέπουν κάτι όμορφο. Και να έχουν την τύχη να το ζήσουν.
http://melanthis.blogspot.gr/2012/09/blog-post_11.html
___________________________________
ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Η γενιά της τρίτης ηλικίας νομίζω ότι έχει ελαφρυντικά, διότι πέρασε από κατοχή, πέρασε από φτώχια και πείνα, πέρασε από την μεγαλύτερη καταστροφή της νεότερης Ιστορίας μας, τον εμφύλιο. Και μέχρι να μαζέψουν τα κομμάτια τους, τους έφυγε η νιότη τους.
Σήμερα (πάντα κατά την γνώμη μου), τεράστια ευθύνη για το χάλι μας, φέρει η περίφημη γενιά του «ψωμί παιδεία ελευθερία». Η Γενιά με τα τότε οράματα και ιδανικά που νομίζει ότι έριξε την χούντα, και που προς τιμήν της καθιερώθηκε γιορτή και σχολική αργία. Η γενιά του Πολυτεχνείου.
Αυτή είναι η γενιά που κυβερνάει σήμερα!!!
Τι κατάφερε αυτή η γενιά; Και τι Ελλάδα θα παραδώσει στους νέους;
Και αυτοί με την σειρά τους (οι νέοι, τα παιδιά) τι μπορούν να κάνουν (αν θελήσουν να κάνουν κάτι για αυτήν την έρμη πατρίδα) χωρίς οράματα και χωρίς ιδανικά;  Ποιος να τους τα εμφυσήσει; Και που να τα βρουν όταν από την ώρα που κατάλαβαν τον εαυτό τους δέχονται συνεχώς διεθνιστικά μηνύματα από παντού…
Ξέρουμε όλοι ότι είμαστε ξεχωριστός λαός. Και πάντα τα καταφέρνουμε την τελευταία στιγμή. Και με τον τρόπο που λειτουργεί ο κρατικός μηχανισμός, πραγματικά είμαστε ήρωες που επιβιώνουμε. Με αυτό το σύστημα και την γραφειοκρατία, οποιοσδήποτε ευρωπαϊκός λαός θα είχε αυτοκτονήσει… Όμως τώρα πως θα ξεφύγουμε από αυτήν την πρωτόγνωρη σκλαβιά;
Είναι δύσκολο, γιατί οι ρίζες που βγάλαμε τα τελευταία χρόνια, χώθηκαν βαθειά μέσα στον καναπέ. Και δεν γίνετε να ανοίξεις κάποιο βιβλίο να διαβάσεις και να μάθεις την ιστορία σου, μήπως μάθεις και καταλάβεις επιτέλους ποιος είσαι (κάτι που ήδη έπρεπε να είχες κάνει), γιατί δεν σε αφήνει η προέκταση του χεριού σου… το τηλεχειριστήριο.
Το απίθανο που ακούω πάντα από πολλούς όταν γίνετε κουβέντα για μελέτη των Αρχαίων κλασικών, είναι: «Δεν έχω χρόνο, έχω άλλα προβλήματα, έχω οικογένεια και τον αγώνα της βιοπάλης». Το κατανοώ απολύτως. Δεν είμαι από άλλον πλανήτη. Στο ίδιο καζάνι βράζω κι εγώ και τις ίδιες αγωνίες έχω. Τα ίδια προβλήματα με όλους.
ΑΛΛΑ, για να είσαι καρφωμένος στις πέντε τηλεοράσεις στο προποτζίδικο της γειτονιάς σου, και να γνωρίζεις τα πάντα και για ξένες ομάδες, έχεις χρόνο.
Δυο ώρες καρφωμένος στον καναπέ με τις ρίζες που λέγαμε, και να παρακολουθείς ποδόσφαιρο, έχεις χρόνο.
Και να παρακολουθείς διάφορα άλλα σκουπιδοειδή έχεις χρόνο.
Άλλη φορά λοιπόν θα λες την αλήθεια. Ολόκληρη την αλήθεια και όχι την μισή. Δηλαδή: «δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ με θέματα που δεν με ενδιαφέρουν» και άσε τα σάπια. Γιατί αν σε ενδιαφέρει κάτι και χτυπάει η καρδιά σου γι’ αυτό, τον σύμπαν θα γυρίσεις ανάποδα και χρόνο θα βρεις…
Υ.Γ. Από το 1996 (εγώ τουλάχιστον), ακούω και βλέπω παντού την φράση «ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ». Και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου. Υπάρχει κι εδώ αυτή η φράση στην δεξιά στήλη της σελίδας. Ξέρετε κάτι; Αν δεν «κουνήσουμε τα χέρια μας»,  αυτό το έρμο το ήμαρ (η μέρα) δεν θα έρθει  μόνο του. Δεν είναι τραίνο που έχει ώρα αφίξεως στον σταθμό. Οι αγώνες δεν γίνονται με ημιμάθεια από την ασφάλεια του δωματίου μπροστά στον υπολογιστή και με καυγάδες στο face book. Μοιάζει η φράση αυτή και η προσμονή της, σαν τις προσδοκίες των δογμάτων… Ας με συγχωρέσουν όσοι δυσαρεστούνται με αυτά, αλλά τόσα χρόνια εμείς  έσσεται ήμαρ και άλλοι μας αλλοιώνουν και μας αλώνουν.
Κι εγώ μαζί σου είμαι φίλε συννέλληνα αναγνώστη. Το ίδιο όσο κι εσύ θέλω να πραγματοποιηθεί ο χρησμός. [Άλλωστε γι αυτό προσπαθώ μέσα από εδώ] Αλλά συν Αθηνά και χείρα κίνει.