Η
κοσμοθέαση των προγόνων μας, παρόλο που σε πολλά ζητήματα προσέφερε ποικίλες
απαντήσεις, στο ζήτημα
της ύβρεως ήταν σταθερή, σαφής και μία.
Κάθε
απόπειρα θνητού να εξισωθεί με τους θεούς, υπερεκτιμώντας την ισχύ και τις
δυνατότητες του και προσβάλλοντας τους συνανθρώπους του, τιμωρείτο με τρόπο
απόλυτο και ποινή αφόρητη.
Μετά
την επίδειξη αλαζονείας (Υβρις) ακολουθούσε η Ατη, η τύφλωση της συνείδησης. Ο
επηρμένος, μεθυσμένος από την πρόσκαιρη δύναμη του, έπεφτε στα δίχτυα της και
δεν μπορούσε να δει τη συμφορά που δημιουργούσε ο ίδιος. Γι' αυτό διέπραττε
ακόμα μεγαλύτερη ύβρη και δεχόταν την εκδίκηση των θεών (Νέμεσις).
Η
Τίσις, στο τέλος του κολασμού του, σήμαινε την απόλυτη συντριβή, τον αφανισμό
του. Η γεύση της νίκης, πολύ συχνά, είναι η παραπλανητική αίσθηση από το
δηλητήριο της αλαζονείας που χαρίζει στον μεθυσμένο τον οριστικό θάνατο της
προσωπικότητας του.
Το
έθνος μας και ο θεοβάδιστος τόπος μας, ειδικεύονται στον καταποντισμό των
ναυαρχίδων των ασεβών ονείρων. Οι Πέρσες πάντα ξεκινούν σίγουροι και
ενθουσιώδεις για να καταλήξουν καραβοτσακισμένοι δίπλα στα κουφάρια των πλοίων
του Μαρδόνιου, που κατάλαβε πόση μεγάλη είναι η ταραχή της θάλασσας κοντά στον
Άθω.
Το δράμα
των επηρμένων το κατανοούμε καλά εμείς γιατί ξέρουμε από την αυγή του πολιτισμού
να γράφουμε το τέλος τους.
Προς
γνώσιν και συμμόρφωσιν.
Περισσότερα εδώ: AFAIA: Εδώ είναι ο τόπος που συντρίβει αλαζονες .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.