Όπως η
όραση και η γεύση είναι δύο από τις πέντε αισθήσεις μας έτσι η Λογική και το
συναίσθημα είναι δύο από τις αισθήσεις της ψυχής μας.
Γιατί λέω την Λογική και το συναίσθημα αισθήσεις ψυχής και αλληλοσυνδεόμενες όπως το σώμα με την ψυχή;
Οι αισθήσεις δίδονται ως προστασία σώματος και ψυχής και δρουν ως αισθητήρες κινδύνου για σώμα και την ψυχή.
Λόγου χάρη, αν γευτούμε κάτι πικρό αντιλαμβανόμαστε μέσω των γευστικών καλύκων που διαθέτει η γλώσσα μας κατά πόσο η πικρή ουσία του τροφίμου είναι βλαπτική ή όχι για το σώμα μας.
Έτσι αν πικραθούμε από κάποιο κακό συμβάν π.χ. το θάνατο ενός προσφιλούς μας προσώπου, λυπούμαστε και μέσω της θέλησης - δύναμης που διαθέτουμε για να ξεπεράσουμε την λύπη μας (γευστικοί κάλυκες του συναισθήματος) αντιλαμβανόμαστε ως ψυχές κατά πόσο το ατυχές συμβάν βαίνει βλαπτικό για την αταραξία της ψυχής μας.
Η Λογική λοιπόν έρχεται ως αίσθηση ψυχής δια μέσω του μέτρου (μέτρο, γευστικός κάλυκας του Λογικού) να μας βοηθήσει στην προστασία της ψυχής μας.
Το μέτρο (του Λογικού) γεννά τις αρετές που θωρακίζουν ψυχή και το σώμα που την φιλοξενεί.
Γιατί λέω την Λογική και το συναίσθημα αισθήσεις ψυχής και αλληλοσυνδεόμενες όπως το σώμα με την ψυχή;
Οι αισθήσεις δίδονται ως προστασία σώματος και ψυχής και δρουν ως αισθητήρες κινδύνου για σώμα και την ψυχή.
Λόγου χάρη, αν γευτούμε κάτι πικρό αντιλαμβανόμαστε μέσω των γευστικών καλύκων που διαθέτει η γλώσσα μας κατά πόσο η πικρή ουσία του τροφίμου είναι βλαπτική ή όχι για το σώμα μας.
Έτσι αν πικραθούμε από κάποιο κακό συμβάν π.χ. το θάνατο ενός προσφιλούς μας προσώπου, λυπούμαστε και μέσω της θέλησης - δύναμης που διαθέτουμε για να ξεπεράσουμε την λύπη μας (γευστικοί κάλυκες του συναισθήματος) αντιλαμβανόμαστε ως ψυχές κατά πόσο το ατυχές συμβάν βαίνει βλαπτικό για την αταραξία της ψυχής μας.
Η Λογική λοιπόν έρχεται ως αίσθηση ψυχής δια μέσω του μέτρου (μέτρο, γευστικός κάλυκας του Λογικού) να μας βοηθήσει στην προστασία της ψυχής μας.
Το μέτρο (του Λογικού) γεννά τις αρετές που θωρακίζουν ψυχή και το σώμα που την φιλοξενεί.
Εδώ
έρχεται το απόσταγμα της Φιλοσοφίας των Αρχαίων Ελλήνων προγόνων μας που
δίδασκαν ότι η αρετή είναι το ιδανικό τρόφιμο για την τέρψη και θρέψη της ψυχής.
Mε την
φράση τέρψη και θρέψη της ψυχής εννοώ την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση
(κορεσμός) της ζώσας ενέργειας (ψυχής). Διότι ένα από τα χαρακτηριστικά τη ψυχής
είναι το ανικανοποίητο της, που προέρχεται από την Θεία προέλευση και που
χρίζει μορφοποίησης.
Η
αληθινή ουσία της ψυχής, η αχρωμάτιστη και ασχημάτιστη και ανέγγιχτη, είναι
θεατή μόνον από τον κυβερνήτη της ψυχής, που είναι ο νους.
(Πλάτων).
(Πλάτων).
Η
ανακάλυψη που πρέπει να κάνει ο Άνθρωπος είναι να πιστέψει στην σημαντικότητα
της ύπαρξης της ψυχής του και την χρησιμότητα της στην Συμπαντική αποστολή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.