H λέξη
Μουσική, πέρασε σε όλες τις γλώσσες του κόσμου (music, musica κ.τ.λ)
προερχόμενη από την ρίζα μω ή men που σημαίνει “ερευνώ, ζητώ να μάθω,
σκέφτομαι, θυμάμαι” (από εκεί και οι λέξεις μύστης και μυστήριο).
O Διόδωρος Σικελιώτης αναφέρει ότι οι Mούσες ονομάστηκαν έτσι από το μυείν ανθρώπους, ενώ άλλοι σύγχρονοί του θεωρητικοί ανέφεραν πως η λέξη Μούσα ταυτίζεται με την γνώση “επειδή απάσης Παιδείας αύτη τυγχάνει αιτία”.
O Διόδωρος Σικελιώτης αναφέρει ότι οι Mούσες ονομάστηκαν έτσι από το μυείν ανθρώπους, ενώ άλλοι σύγχρονοί του θεωρητικοί ανέφεραν πως η λέξη Μούσα ταυτίζεται με την γνώση “επειδή απάσης Παιδείας αύτη τυγχάνει αιτία”.
Η Σαπφώ
με την μουσική/ποιητική σχολή της. Η Κόριννα που μάλλον είχε μαθητή τον
Πίνδαρο.
Οι γυναίκες πανεπιστήμονες της Αρχαιότητας όπως οι: Πολύγνωτη, Θεανώ, Δαμώ (κόρη του Πυθαγόρα και της Θεανούς), Τελέσιλλα, Ηδύλη, Ηριννα, Πτολεμαΐς, Περικτιόνη, Νικαρέτη, Πυθαΐς και αναρίθμητες άλλες μυημένες στην Πυθαγόρεια Φιλοσοφία και τη μουσική, σε συνδυασμό με τις γυναίκες που απεικονίζονται σε αγγεία και ανάγλυφα ή αγαλματίδια να παίζουν μουσικά όργανα (όπως η μούσα της Μαντινείας Αρκαδίας που παίζει Πανδουρίδα/πρόγονο του Ταμπουρά).
Οι γυναίκες πανεπιστήμονες της Αρχαιότητας όπως οι: Πολύγνωτη, Θεανώ, Δαμώ (κόρη του Πυθαγόρα και της Θεανούς), Τελέσιλλα, Ηδύλη, Ηριννα, Πτολεμαΐς, Περικτιόνη, Νικαρέτη, Πυθαΐς και αναρίθμητες άλλες μυημένες στην Πυθαγόρεια Φιλοσοφία και τη μουσική, σε συνδυασμό με τις γυναίκες που απεικονίζονται σε αγγεία και ανάγλυφα ή αγαλματίδια να παίζουν μουσικά όργανα (όπως η μούσα της Μαντινείας Αρκαδίας που παίζει Πανδουρίδα/πρόγονο του Ταμπουρά).
Η
μουσική ήταν εν πολλοίς γυναικεία, ή και γυναικεία υπόθεση στην Αρχαιότητα.
Του Δημήτρη Σταθακόπουλου Δρα Παντείου Πανεπιστημίου Δικηγόρου παρ’Αρείω Πάγω Μουσικολόγου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.