Τα άσπρα μαλλιά δεν κάνουν την φρόνηση
Μένανδρος (Ανθ. Στοβ. ΝΒ, 10)
Μένανδρος (Ανθ. Στοβ. ΝΒ, 10)
Eίναι καλύτερα να σκέπτεσαι πριν παρά να μετανιώνεις μετά
Δημόκριτος (Αποσπ. 67 Deils)
Δημόκριτος (Αποσπ. 67 Deils)
Ο φρόνιμος άνθρωπος δεν πρέπει να μετανοεί, αλλά να προνοεί
Επίχαρμος (αποσπ. 41 Diels)
Επίχαρμος (αποσπ. 41 Diels)
Η ζωή που συνδυάζει την χαρά με την φρόνηση είναι η ανώτερη
Πλάτων (Φίληβος 27 D)
Πλάτων (Φίληβος 27 D)
Όταν σκέπτεσαι, να έχεις τα περασμένα σαν παράδειγμα για τα μέλλοντα
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 34)
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 34)
Το χειρότερο από τα περασμένα, μπορεί να γίνει ωφελιμότερο για τα μέλλοντα
Δημοσθένης (Κατά φιλίππου, Γ, 5)
Δημοσθένης (Κατά φιλίππου, Γ, 5)
Κάτι που πρόκειται να πεις να το εξετάζεις προηγουμένως, γιατί σε πολλούς η γλώσσα τρέχει πριν από την σκέψη
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο 41)
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο 41)
Οι άνθρωποι προσεύχονται στους θεούς και ζητούν υγεία, ενώ ξεχνούν ότι αυτήν η δυνατότητα περνάει και από το χέρι τους. Από έλλειψη εγκράτειας, κάνουν τα αντίθετα από αυτά που πρέπει, προδίδουν μόνοι τους την υγεία τους.
Δημόκριτος (Ανθ. Στοβ. ΙΗ, 31)
Δημόκριτος (Ανθ. Στοβ. ΙΗ, 31)
Τα αίτια των συμφορών αλλού πρέπει να τα αναζητάμε και όχι στον Θεό
Πλάτων (Πολιτεία, 379 C)
Πλάτων (Πολιτεία, 379 C)
Οι άνθρωποι έχουν συμφορές, τις οποίες οι ίδιοι τις δημιουργούν στους εαυτούς τους
Πυθαγόρας (Χρυσά Έπη, 54)
Πυθαγόρας (Χρυσά Έπη, 54)
Η διαρκής και επίμονη ενασχόληση με την αρετή και η τακτοποίηση του βίου με σύνεση, προσφέρει πάντοτε τις πιο αληθινές και σταθερές απολαύσεις
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 46)
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 46)
Η επιδίωξη κάθε είδους ευχαρίστησης και με κάθε τρόπο γενικά, είναι ανόητο. Αλλά και η αποφυγή από κάθε είδους ευχαρίστησης με κάθε τρόπο είναι αφύσικο
Πλούταρχος (Ηθικά, 158 Ε)
Πλούταρχος (Ηθικά, 158 Ε)
Εγκρατής στις απολαύσεις δεν είναι αυτός που απέχει, αλλά αυτός που ενώ τις γεύεται δεν παρεκτρέπεται
Αρίστιππος (Ανθ. Στοβ. ΙΖ, 18)
Αρίστιππος (Ανθ. Στοβ. ΙΖ, 18)
Μην κρίνεις ποτέ από τα λόγια τον Σοφό ή τον χρηστό άνθρωπο, τον τρόπο που ζει να εξετάζεις.
Φιλήμονας (Αβεβ. Αποσπ. 40c, Meineke)
Φιλήμονας (Αβεβ. Αποσπ. 40c, Meineke)
Είναι το ίδιο επικίνδυνο να δώσεις μαχαίρι σε τρελό και δύναμη στον κακό
Ιάμβλιχος (Ανθ. Στοβ. Β, 40)
Ιάμβλιχος (Ανθ. Στοβ. Β, 40)
Η λογική είναι το μοναδικό φάρμακο στην λύπη
Μένανδρος (Γν. μον. 315)
Μένανδρος (Γν. μον. 315)
Τους ανόητους τους απαλλάσσει από την λύπη ο χρόνος, τους μυαλωμένους η λογική
Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 29)
Επίκουρος (Παρθ. Του Κατζ.)
Κανέναν μην κακολογήσεις για την δυστυχία του, γιατί της τύχης τα γυρίσματα είναι κοινά για όλους και το μέλλον αόρατοΙσοκράτης (Προς Δημόνικο, 29)
Δεν αξίζει από την εξωτερική εμφάνιση ούτε να συμπαθούμε ούτε να αντιπαθούμε κανέναν, αλλά από τα έργα του.
Λυσίας (Υπερ Μαντιθέου, 19)
Λυσίας (Υπερ Μαντιθέου, 19)
Ένας άνθρωπος κάνει κακό στον εαυτό του όταν κάνει κακό στον άλλον
Ευριπίδης απόσπ. 1042
Αριστοτέλης (Ρητ. Τέχνη, 1409 b, 28)
Όλοι είμαστε στο να νουθετούμε τους άλλους σοφοί (ειρωνικό), αλλά όταν οι ίδιοι σφάλουμε δεν το βλέπουμεΕυριπίδης απόσπ. 1042
Μην κάνετε στους άλλους ότι σας εξοργίζει όταν το παθαίνετε από τους άλλους
Ισοκράτης, Νικοκλής 61
Ισοκράτης, Νικοκλής 61
Ο πραγματικός χαρακτήρ του Ανδρός, όταν έχει εξουσία φαίνεται
Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια V 1, 16
Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια V 1, 16
Να έρχεσαι εις γάμον με πρόσωπο της ίδιας σειράς, αλλιώς δεν αποκτάς συγγενείς αλλά αφεντικά
Κλεόβουλος, Ι 63, 9-10 (Diels - Kranz)
Κλεόβουλος, Ι 63, 9-10 (Diels - Kranz)
Μην λετε λίγα με πολλά λόγια, αλλά πολλά με λίγα λόγια
Πυθαγόρας, Στοβαίος, Ανθολογία 35, 8
http://www.knossopolis.com/Πυθαγόρας, Στοβαίος, Ανθολογία 35, 8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.