Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

Η ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

Μερικοί άνθρωποι δεν αγαπούν ιδιαίτερα τις μέλισσες. Και αυτό γιατί νομίζουν ότι είναι επικίνδυνες και ότι μας ενοχλούν ενώ προσπαθούμε να χαλαρώσουμε στην εξοχή.
Αλλά, τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτά τα μικρά έντομα πεθαίνουν.
Αυτό είναι κρίσιμο αν πάρει διαστάσεις επιδημίας, γιατί οι μέλισσες είναι άμεσα ή έμμεσα υπεύθυνες για τη διατροφή του 90% του παγκόσμιου πληθυσμού. Στην πραγματικότητα, δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε χωρίς αυτές.
Δεν χρειάζεται να είσαι οικολόγος για να σέβεσαι το περιβάλλον στο οποίο ζεις. Ευτυχώς, υπάρχουν μερικά πολύ απλά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος για να βοηθήσει τον πλανήτη.
Κανείς δεν μπορεί να κάνει τα πάντα μόνος του για να βελτιώσει τον κόσμο. Αλλά μπορούμε να κάνουμε κάτι πολύ μικρό, που θα έχει όμως θετική επίπτωση στη ζωή όλων μας. Έχουμε την ευθύνη να διατηρήσουμε τον όμορφο κόσμο μας για εκείνους που θα ζήσουν μετά από εμάς.
Ο Ντέιβιντ Ατένμπορο, 92 ετών, αγωνίστηκε για τα ζώα, το περιβάλλον και τη φύση σε όλη του τη ζωή.
Ο Βρετανός ζωολόγος και συγγραφέας είναι ίσως πιο γνωστός ως τηλεοπτικός παρουσιαστής και σίγουρα θα αναγνωρίζατε τη χαρακτηριστική φωνή του εάν την ακούγατε.
Αυτός ο ζωντανός μύθος απευθύνει σήμερα ένα σημαντικό μήνυμα, το οποίο νομίζω ότι ο καθένας πρέπει να ακούσει.
«Αν οι μέλισσες εξαφανίζονταν από το πρόσωπο της γης, οι άνθρωποι θα είχαν μόλις 4 χρόνια ζωής», έγραψε πρόσφατα στο Facebook.
Ο Ντέιβιντ Ατένμπορο δεν είναι το μόνο πρόσωπο που προειδοποιεί για τον κίνδυνο αυτόν, αλλά ο δικός του λόγος έχει μια βαρύτητα και θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
Μπορεί να φαίνονται μικρές και ασήμαντες, αλλά οι μέλισσες προσφέρουν τεράστιο έργο. Σχεδόν το ένα τρίτο του φαγητού που τρώμε είναι επικονιασμένο από αυτά τα έντομα.
Τα τελευταία 5 χρόνια ο πληθυσμός τους έχει μειωθεί κατά το 1/3”, γράφει ο Ντέιβιντ Ατένμπορο. Αλλά δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει σωτηρία. Υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε όλοι. Η ιδέα αυτή αναδημοσιεύεται και όλο και περισσότεροι άνθρωποι την υιοθετούν.
Στην πραγματικότητα, δεν κοστίζει απολύτως τίποτα.
Ο Ντέιβιντ Ατένμπορο προτείνει κάτι πολύ απλό που θα πρέπει να κάνουμε όλοι μας: αφήστε ένα κουταλάκι υγρή ζάχαρη στην αυλή ή το μπαλκόνι του σπιτιού σας. Θα αποτελέσει τροφή για τις μέλισσες!
«Αυτή την εποχή του χρόνου οι μέλισσες μπορεί να μοιάζουν σαν να πεθαίνουν ή να είναι νεκρές, όμως αυτό δεν είναι αναπόφευκτο. Οι μέλισσες μπορεί να κουραστούν και απλά δεν έχουν αρκετή ενέργεια για να επιστρέψουν στην κυψέλη τους, κάτι που συχνά μπορεί να οδηγήσει σε σάρωση ολόκληρης της αποικίας τους.
Μια απλή λύση ζάχαρης και νερού θα βοηθήσει για να αναζωογονήσετε μια εξαντλημένη μέλισσα.
Συνδυάστε απλά λευκή ζάχαρη με νερό σε αναλογία 2/1 και τοποθετήστε το μείγμα σε ένα κουτάλι για να το βρει η μέλισσα.
Μπορείτε επίσης να βοηθήσετε κοινοποιώντας αυτήν την ανάρτηση για να αυξήσετε την ευαισθητοποίηση για το θέμα.»
Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσετε τις μέλισσες είναι να έχετε φυτά με λουλούδια στο μπαλκόνι σας. Ή αφήστε τα αγριολούλουδα να φυτρώσουν σε μια γωνία του κήπου σας. Οι μέλισσες θα τα αγαπήσουν!
Παρακαλούμε κοινοποιήστε αυτό το μήνυμα του Ντέιβιντ Ατένμπορο ώστε να ευαισθητοποιηθούν όσο το δυνατό περισσότεροι για την ανάγκη να προστατευθεί αλλά και να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο ο πληθυσμός των μελισσών!

Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

ΕΚΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΑ...

III. Οι βάρβαροι μυθολογούν για το βουνό (Καύκασο) όσα και οι Έλληνες γράφουν στα ποιήματα τους, ότι δηλαδή δέθηκε πάνω του ο Προμηθέας εξαιτίας της αγάπης του για τους ανθρώπους, και ότι ο Ηρακλής, όχι ο Θηβαίος αλλά κάποιος άλλος, μη ανεχόμενος την αιχμαλωσία του Προμηθέα, τόξευσε το πτηνό που τρεφόταν με τα σπλάχνα του Τιτάνα.
Μερικοί λένε πως είχε δεθεί σε σπηλιά που τη δείχνουν στους πρόποδες του βουνού - ο Δάμις λέει ότι σώζονται ακόμη κρεμασμένα στους βράχους τα δεσμά που είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς από τι κατασκευάστηκαν, άλλοι πάλι λένε ότι δέθηκε στην κορυφή του βουνού. Η κορυφή είναι διπλή και λένε μάλιστα πως τα χέρια του δέθηκαν το ένα στο ένα σημείο και το άλλο στο άλλο, σε απόσταση ίση με ένα στάδιο περίπου, γιατί τόσο απέχουν τα δύο σημεία μεταξύ τους.
Όσοι κατοικούν κοντά στον Καύκασο θεωρούν τον αετό εχθρό και καίνε τις φωλιές που κατασκευάζει στους βράχους ρίχνοντας πυρωμένα βέλη. Στήνουν και παγίδες εναντίον του λέγοντας πως εκδικούνται για τον Προμηθέα. Τόσο πολύ έχουν επηρεαστεί από τον μύθο.
ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ - ΤΑ ΕΣ ΤΟΝ ΤΥΑΝΕΑ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ Β'

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019

Γεωργία Νταγάκη – «Ο Χορός Μου»: Ένα ρυθμικό καλοκαιρινό κάλεσμα στις ομορφιές της Κρήτης | ΒΙΝΤΕΟ

«Ο Χορός Μου», λέγεται το νέο τραγούδι της Ρεθυμνιώτισσας Γεωργίας Νταγάκη σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη και μουσική του Χρήστου Νευρίδη.
Το βίντεο κλιπ, γεμάτο χρώμα και κρητική διάθεση, γυρίστηκε από τον Γιάννη Μπλέτα. Με φόντο τις ομορφιές του τόπου, το ηλιοβασίλεμα, τα σοκάκια, τους ανθρώπους και τον χορό μας.
Όλοι ενωμένοι στο άκουσμα της μελωδίας, με τον χορό να μας προσκαλεί να αφήσουμε πίσω ό,τι μας χωρίζει και να κρατήσουμε ό,τι μας ενώνει!
Η Γεωργία Νταγάκη, δυναμική και εξωστρεφής όπως πάντα, χορεύει με όλους στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Κρήτη και λέει «έλα το χέρι δωσ’ μου», απευθύνοντας το πιο ρυθμικό καλοκαιρινό κάλεσμα!
Το βίντεο κλιπ που συνοδεύει το τραγούδι της όμορφης λυράρισσας, γυρίστηκε στο Ρέθυμνο σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μπλέτα και είναι καταπληκτικό, με πλάνα μοναδικά από την παλιά πόλη και τους ανθρώπους της!
Αξίζει να σημειωθεί πως στο βίνετο κλιπ συμμετείχαν και οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου Ρεθύμνου, οι οποίοι με το χαμόγελό τους «ζωντάνεψαν» ακόμη περισσότερο το ήδη πανέμορφο βίντεο!
Ερμηνεία: Γεωργία Νταγάκη
Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Μουσική: Χρήστος Νευρίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπλέτας
Εκτέλεση παραγωγής: Ble Productions 

Κρητική λύρα: Γεωργία Νταγάκη
Γκάιντα: Γιώργος Μακρής Μπάσο, κιθάρες, λαούτο, programming: Λεωνίδας
Πετρόπουλος Ενορχήστρωση – Μίξη: Λεωνίδας Πετρόπουλος
Styling: Ελένη Νταγάκη
Ρούχα: CUTCUUTUR
Κοσμήματα: CATHERINE BJOUX

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΞΗΓΟΥΝ ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ή ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΟΣ ΧΩΡΟΥ

Οι νευροεπιστήμονες είναι γενικά αρκετά επιφυλακτικοί απέναντι σε «υπερφυσικές» συνδέσεις όσον αφορά στα συναισθήματα και την αντίληψη. Κι όμως, συχνά λέμε ότι νιώθουμε την «ενέργεια» σε έναν χώρο ή σε μια κατάσταση. Αυτή αποτελεί συχνή ανθρώπινη εμπειρία, ασχέτως της πνευματικής ή φιλοσοφικής προσέγγισης την οποία ακολουθούμε.
Μπορεί να μην «νιώθουμε καλά» σε ένα μέρος – ή κάποιοι άνθρωποι να μας μεταφέρουν μια πολύ «ανάλαφρη» αίσθηση. Έχουν δοθεί διάφορες εξηγήσεις γι’ αυτό. Για παράδειγμα, μία θεωρία λέει ότι είναι οι περίεργες εκφράσεις του προσώπου ή ο τόνος της φωνής που αντιλαμβανόμαστε υποσυνείδητα.
Ωστόσο, πρόσφατες Ολλανδικές μελέτες προσφέρουν μια άλλη (ίσως πειστικότερη) εξήγηση του γιατί μπορούμε να αντιληφθούμε θετικά και αρνητικά vibes. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι μπορούν να εντοπίσουν χημικά σήματα μέσω των σωματικών εκκρίσεων, όπως ο ιδρώτας ή τα δάκρυα που υπήρξαν πριν σε μια τοποθεσία.
Πολλά άλλα θηλαστικά μεταδίδουν χημικά σήματα – όπως οι γάτες που τρίβονται ή ουρούν για να οριοθετήσουν την περιοχή τους. Το αν και οι άνθρωποι στέλνουν χημικά σήματα ήταν αντικείμενο διαφωνίας μέχρι πρόσφατα.
Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά πλάσματα που ωφελούνται φυσικά από τα συναισθηματικά σήματα. Όταν κάποιος στην Παλαιολιθική εποχή έδειχνε φόβο – επειδή παρατηρούσε ότι ένας θηρευτής πλησιάζει – οι υπόλοιποι της ομάδας έπρεπε σύντομα να αντιληφθούν αυτή την συναισθηματική κατάσταση ώστε να αμυνθούν.
Η αντίληψη του φόβου που νιώθουν οι άλλοι είναι γνωστή ως «αισθητηριακή απόκτηση». Οι έρευνες έχουν αποδείξει ότι μια έκφραση φόβου μας κάνει να αναπνέουμε περισσότερο από τη μύτη μας, κάτι που ενισχύει την προσοχή μας και επιταχύνει τις κινήσεις των ματιών ώστε να εντοπίσουμε τους πιθανούς κινδύνους ευκολότερα.
Οπότε η συναισθηματική σηματοδότηση μας βοηθά να καταλάβουμε ο ένας τον άλλο και να επικοινωνήσουμε ταχύτερα και αποτελεσματικότερα. Ο ερευνητής Jasper H. B. de Groot και οι συνάδελφοί του από το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης εργάζονται εδώ και χρόνια για να καθορίσουν αν τα χημικά σήματα ισχύουν και στους ανθρώπους και αν ναι, πώς λειτουργούν.
Μετά από έρευνες βρήκαν ότι η όσφρηση του ιδρώτα «φόβου» δημιουργούσε εκφράσεις φόβου και όσοι είχαν μυρίσει χημικά σήματα «αηδίας» είχαν αντίστοιχα επιδείξει τις αντίστοιχες εκφράσεις της αηδίας. Οι Ολλανδοί επιστήμονες ανέφεραν πως αν και νομίζουμε ότι χρησιμοποιούμε μόνο οπτικά και ακουστικά στοιχεία για να επικοινωνήσουμε, η αίσθηση της όσφρησης βοηθά τους ανθρώπους να συγχρονίζονται συναισθηματικά.
Είναι αρκετοί οι επιστήμονες πια που υποστηρίζουν ότι τα θετικά και αρνητικά vibes ενός συγκεκριμένου χώρου – ή η ενέργεια που νιώθουμε όταν μπαίνουμε σε αυτόν– υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι η αντίληψή μας θετικών ή αρνητικών χημικών στοιχείων που έχουν μείνει εκεί από άλλους ανθρώπους.

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

Δελφοί - 3D αναπαράσταση

Περιγραφή του βίντεο στο YouTube: Τρισδιάστατη αναπαράσταση του Ιερού και της Αρχαίας πόλης των Δελφών. Πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου "Ψηφιακοί Δελφοί" της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδος. Παραγωγή: Διάδρασις Υπηρεσίες Πληροφορικής 3d μοντελοποίηση: Δημήτρης Τσαλκάνης (www.ancientathens3d.com)
Πηγή: Ancient Athens 3D

Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

ΚΥΘΗΡΑ, ΠΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ - ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ

Σε ένα από τα πιο αμφιθεατρικά σημεία του νησιού, σε υψόμετρο 253 μ. βρίσκεται το βουνό Παλαιόκαστρο. Απέχει τρία χιλιόμετρα από την παραθαλάσσια περιοχή της Σκάνδειας. Το Παλαιόκαστρο απλώνεται σε μια έκταση 145 στρεμμάτων και κατά τον Θουκυδίδη σε αυτήν την περιοχή ήταν κτισμένα τα “Άνω Κύθηρα”. Στην κορυφή του βουνού, μετά από ανασκαφές του Μανώλη Πετρόχειλου, βρέθηκαν τα θεμέλια ιερού ναού της θεάς Αθηνάς. Τα κοσμήματα, ειδώλια και άλλα αντικείμενα που ανασκάφηκαν εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κύθήρων.
Πιο κάτω βρίσκεται χτισμένη η εκκλησία των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού (7ος αιώνας). 
Εσωτερικά και εξωτερικά του χριστιανικού ναού παρατηρούμε εντειχισμένα αρχιτεκτονικά λείψανα που προέρχονται από Αρχαίο ναό. Μετά την ανεύρεση ανάγλυφης αφιερωματικής στήλης, θεωρείται ότι στο σημείο υπήρχε ιερός ναός των Διόσκουρων Κάστορα και Πολυδεύκη. 
Οι Διόσκουροι μετετράπησαν στους Αγίους Αναργύρους κατά τους χριστιανικούς χρόνους.
Στον χριστιανικό ναό βρίσκονται ενσωματωμένα υπολείμματα από κίονες μαζί με πώρινα αρχαïκά κιονόκρανα καθώς και ογκώδεις πώρινοι κυβόλιθοι και μέρος επιστυλίου με σταγόνες. 
Ο διάσημος αρχαιολόγος Σλήμαν που επισκέφθηκε τα Κύθηρα στα τέλη του 19ου αιώνα διατύπωσε τη γνώμη ότι ο ναός της Αφροδίτης, ο οποίος θα παρήκμασε κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες και σιγά σιγά εξαφανίσθηκε μαζί με το άγαλμα της θεάς, θα πρέπει να βρισκόταν στο ίδιο σημείο ή κάπου εκεί κοντά. 
Σε απόσταση 400 μέτρων δυτικά από την εκκλησία των Αγίων Αναργύρων, σε μια τοποθεσία ονομαζόμενη "Κολώνες", υπήρχαν μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα δύο όρθιες κολώνες από Αρχαίο ναό. 
Ο σημερινός επισκέπτης του Παλαιόκαστρου σκοντάφτει διαρκώς σε πώρινους ογκόλιθους, μικρά κολωνάκια και άλλα διάφορα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα του Αρχαίου οικισμού, εντοιχισμένα σε πανέμορφους αγροτικούς οικίσκους που κτίστηκαν εκεί γύρω. Στην περιοχή υπάρχει επίσης αρχαίο πηγάδι με πώρινο στόμιο. 
Ιερό της Αφροδίτης, Κύθηρα.
Αναπαράσταση από το παιχνίδι, της Ubisoft, Assassin’s Creed.
Ευχαριστώ στον φίλο Πλωτίνο για την εικόνα!
Ένας από τους περιηγητές που πέρασαν από τα Κύθηρα ο Nicobey διηγείται πως εκεί υπήρχε το άγαλμα της Ωραίας Ελένης που μετά μεταφέρθηκε στην Βενετία. Διηγείται ακόμη πως υπήρχε μια παράδοση σύμφωνα με την οποία εδώ χάρηκε ο Πάρης τον έρωτά του με την Ελένη μετά την απαγωγή της. Ακόμη πως εκεί υπήρχε κάστρο του Μενελάου και ένας τετράγωνος πύργος. 
Σύμφωνα με τον μύθο της γέννησης της Αφροδίτης, όταν ο Κρόνος έκοψε τα γεννητικά όργανα του Ουρανού, τα πέταξε στη θάλασσα. Καθώς τα κύματα έσπρωχναν τη ματωμένη σάρκα μία εδώ και μία εκεί, σχηματίστηκε ένας άσπρος αφρός γύρω της, που σιγά σιγά έπαιρνε μορφή γυναίκας. Όταν ο αφρός ταξιδεύοντας άραξε στην Κύπρο, στα ακρογιάλια της Πάφου, η γυναίκα βγήκε στη στεριά. Έτσι γεννήθηκε μια Θεά πανέμορφη, που την είπαν Αφροδίτη, επειδή είχε βγει από τον αφρό. Ειπώθηκε και Αναδυομένη, επειδή αναδύθηκε από τα κύματα και Κυπρίς ή Κυπρογένεια, επειδή στην Κύπρο πρωτοπάτησε το πόδι της στεριά, και Κυθέρεια, επειδή λέει ο αφρός, πριν αράξει στην Κύπρο, είχε περάσει μπροστά από τα Κύθηρα.
Περισσότερες εικόνες στο visitkythera.com

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Απολαύστε τις Καρυάτιδες στην Αυστρία. Συγκλόνισαν για άλλη μία φορά.

Αρχαίο Πνεύμα αθάνατον, αγνέ πατέρα
του ωραίου, του μεγάλου και τ' αληθινού,
κατέβα, φανερώσου κι άστραψε εδώ πέρα
στη δόξα της δικής σου γης και τ' ουρανού.
Στο δρόμο και στο πάλεμα και στο λιθάρι,
στων ευγενών Αγώνων λάμψε την ορμή,
και με το αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι
και σιδερένιο πλάσε και άξιο το κορμί.
Κάμποι, βουνά και θάλασσες φέγγουν μαζί σου
σαν ένας λευκοπόρφυρος μέγας ναός,
και τρέχει στο ναό εδώ προσκυνητής σου,
Αρχαίο Πνεύμ' αθάνατο, κάθε λαός.
Κ. Παλαμάς
TheoTV100

Κυριακή 21 Ιουλίου 2019

Η ΘΕΑ ΑΡΤΕΜΙΣ

Η Άρτεμις είναι μία από τις κυριότερες θεότητες του Ελληνικού Πανθέου. Κόρη του Δία και της Λητούς, δίδυμη αδελφή του Απόλλωνα.
Η Άρτεμις είναι προστάτρια του ζωικού και φυτικού κόσμου, της άγριας φύσης, θεά του κυνηγιού, προστάτρια της μητρότητας, της νεότητας, της αγνότητας, του τοκετού και των βρεφών. Οι Ορφικοί την θεωρούσαν θεά της Σελήνης και ο Όμηρος την αποκαλούσε Πότνια Θηρών και αγροτέρη. Σύμβολά της ήταν το τόξο, η ημισέληνος και το ελάφι.
Ως «πότνια θηρών», δηλαδή «Δέσποινα των ζώων», θεά της άγριας φύσης, λατρευόταν ιδιαίτερα σε μέρη ορεινά και δασώδη. Κατοικούσε στις πηγές και στα ποτάμια και προστάτευε τα ζώα εξουσιάζοντάς τα.
Η Κυνηγέτις Άρτεμις κρατά τόξο και βέλη, στα βουνά και στα δάση και έχει τα επίθετα αγνή, αγραία, αγροτέρα, ελαφία, ελαφηβόλος, ιοχέαιρα (τοξεύτρια), ποδάγρα, τοξία, τοξόδαμφος, τοξόκλυτος, τοξότις, χρυσηλάκατος (χρυσότοξη). Παριστάνεται να συνοδεύεται από Νύμφες και να τοξεύει αγρίμια. Αγαπημένα της ζώα η άρκτος, το ελάφι και η αίγα.
Τιμωρεί όσους παραβιάζουν τους νόμους που έχει θεσπίσει ή όσους επιχειρούν να προσβάλλουν κάποια από τη συνοδεία της. 
Η Άρτεμις παραστάθηκε σαν μαία στη γέννηση του δίδυμου αδελφού της Απόλλωνα. Για το λόγο αυτό θεωρήται θεά των τοκετών. (Διαβάστε: ΑΡΤΕΜΙΣ και ΑΠΟΛΛΩΝ – ΓΕΝΝΗΣΙΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΛΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ)
Η Άρτεμις εμφανίζεται και ως προστάτρια της δημόσιας ζωής. Στην Ολυμπία λατρευόταν ως Αγοραία, στην Αθήνα ως Βουλαία και στη Μίλητο ως Βουληφόρος.
Ως Αγροτέρα λατρευόταν σε πολλές περιοχές. Κάθε χρόνο στην Αθήνα ο Πολέμαρχος, θυσίαζε στην Άρτεμη Αγροτέρα. Οι Αθηναίοι είχαν τάξει να θυσιάζουν στην Άρτεμη Αγροτέρα και στον Ενυάλιο τόσες αίγες όσοι θα ήταν και οι Πέρσες που θα σκοτώνονταν στο Μαραθώνα. Επειδή ο αριθμός των θυμάτων ήταν μεγάλος, για να λύσουν το τάμα οι Αθηναίοι ίδρυσαν στη θεά ιερό, στις Άγρες, κοντά στον ποταμό Ιλισσό.
Στην Αμφίπολη λατρευόταν ως Ταυροπόλος. Στη θεά είχε θυσιάσει και ο Αλέξανδρος, όταν είχε περάσει από εκεί.
Σύμφωνα με τον μύθο της θυσίας της Ιφιγένειας η Άρτεμης έσωσε την Ιφιγένεια και τη μετέφερε στη Θράκη, στην Ταυρίδα. Από εκεί η Ιφιγένεια και ο Ορέστης μετέφεραν το λατρευτικό άγαλμα της θεάς στις Αλές Αραφηνίδες (Ραφήνα).
Προς τιμή της γίνονταν τα Aρτεμίσια. H γιορτή τελούνταν σε όλη την Ελλάδα και τις μικρασιατικές ακτές. Η πιο περίφημη γιορτή γινόταν στην Έφεσο. Στη διάρκειά της γίνονταν αγώνες και περιφερόταν με πομπή το άγαλμα της θεάς. Την πομπή έκλεινε όμιλος κοριτσιών, μεταμφιεσμένων σε νύμφες που χόρευαν.
Στην Άρτεμη ήταν αφιερωμένη η έκτη μέρα κάθε μήνα και ιδιαίτερα η νύκτα της εαρινής ισημερίας.
Βιβλιογραφία - πηγές
Όμηρος, Ιλιάδα, Φ, 470
Ησίοδος, Θεογονία, 918
Ομηρικός Ύμνος στην Άρτεμη
Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη, 1, 4, 1
Παυσανίας, 8, 27, 17
Καλλίμαχος, Ύμνος στην Άρτεμη, theogonia.gr
Το ιερόν Άθως των Αρχαίων Ελλήνων και σημερινό Άγιο Όρος των χριστιανών, ήταν το ιερό άλσος της θεάς Άρτεμης. Περισσότερα: http://enneaetifotos.blogspot.com/2011/07/i.html
Οπτικοακουστικό: Ποσειδώνιος ο Ρόδιος

Δ. Νανόπουλος: Πρέπει η παιδεία μας να αλλάξει ριζικά σε σχέση με ό,τι είναι τώρα.

Όταν μιλάμε για την αθηναϊκή δημοκρατία του Περικλέους, μιλάμε για μια κοινωνία όπου όλοι, grosso modo, ήταν στο ίδιο πνευματικό επίπεδο. Δεν εννοώ ότι δεν υπήρχαν πιο έξυπνοι και λιγότεροι έξυπνοι, αλλά το επίπεδο της γνώσης ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα για όλους.
Σήμερα έχουμε φτάσει σε μια τεράστια συσσώρευση γνώσης, στην οποία όμως ο περισσότερος κόσμος έχει μείνει πίσω, και πιστεύω πως ο καθένας μας φταίει γιατί μένει και μένουμε πίσω κι έχει γίνει ένας τεράστιος διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτούς που ξέρουν κι αυτούς που δεν ξέρουν.
Και δυστυχώς, αυτοί που δεν ξέρουν είναι πολύ περισσότεροι από αυτούς που ξέρουν... Κι άρα ο μέσος όρος της αισθητικής, της παιδείας και της κουλτούρας προέρχεται από αυτούς που δεν ξέρουν κι αυτό το βλέπουμε κάθε μέρα.
Στο ερώτημα γιατί δεν ξέρουν, πιστεύω ότι είναι και δικό τους εσωτερικό πρόβλημα και της πολιτικής πρόβλημα.
Αυτό που θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε -και μιλάω γενικά- είναι η παιδεία μας να αλλάξει ριζικά σε σχέση με ό,τι είναι τώρα. Στον τομέα της εκπαίδευσης υπάρχουν καταιγιστικές εξελίξεις και θα πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια από αυτούς που ξέρουν ως προς αυτούς που δεν ξέρουν, γιατί πολλές φορές ο φόβος και η άγνοια δημιουργούν εξτρεμιστικές καταστάσεις (Μην ξεχνάμε ότι όλες οι σοβαρές θρησκείες έχουν πατήσει πάνω στον φόβο του ανθρώπου για τον θάνατο, αυτό είναι ιστορικό γεγονός....).
Αλλά συνήθως τους ανθρώπους που πραγματικά γνωρίζουν, τους βάζουν λίγο στο περιθώριο, είτε είναι οι πολιτικοί είτε ο άλλος ο κόσμος, επειδή τους περισσότερους από αυτούς δεν τους αρέσει να ακούν την αλήθεια. Οι πολιτικοί δε, ιδίως στην Ελλάδα, θεωρούν επικίνδυνο όποιον δεν έχει ατζέντα, έχει άποψη και δρα έχοντας προτεραιότητα το κοινό συμφέρον και όχι το κομματικό.
Απόσπασμα από συνέντευξη του Δημήτρη Νανόπουλου.
Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ: https://www.makthes.gr
ΑΠΕ / ΜΠΕ

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2019

"ΚΟΙΝΟΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ"
Παρουσίαση από τον Νέαρχο Μανώλη Παπαδόπουλο στα Προμήθεια 2019. Ομιλία με τις αλληγορίες και τους συμβολισμούς που κρύβει ο Όμηρος στα έπη της Ιλιάδας και της Οδύσσειας!
Εισήγηση - Πρόλογος: Γεώργιος Μούρτζιος: Ο Ισοκράτης στον Πανηγυρικό του λόγο, περί Ελλήνων καταγωγή και ελληνικής παιδείας! 
 ΚΟΙΝΟΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Θεσσαλονίκη: Γεμίζει τέχνη ο πεζόδρομος Γκαρπολά στη Ρωμαϊκή Αγορά

Από τις 16/7 έως και 19/7 θα μετατραπεί σε υπαίθρια έκθεση ζωγραφικής με live painting, βραδιές έντεχνης μουσικής αλλά και θέατρο σκιών! - Πρωτοβουλία για να καθιερωθεί ως «καλλιτεχνικός πεζόδρομος».
Να φέρει τους ανθρώπους ένα βήμα πιο κοντά στην τέχνη, στοχεύει η πρωτοβουλία του ιστορικού και ιδρυτή του Ιστορικού Συλλεκτικού Αρχείου Θεσσαλονίκης, Μάνου Μαλαμίδη, με το να αναβαθμίσει έναν μικρό και μέχρι πρότινος αναξιοποίητο πεζόδρομο σε «Καλλιτεχνικό Πεζόδρομο Γκαρπολά».
«Η αρχή έγινε», εξηγεί στο makthes.gr ο δημιουργός της πρωτοβουλίας, τονίζοντας ότι είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την περαιτέρω ανάδειξη της γειτονιάς, αφού από τις 16 μέχρι και τις 19 Ιουλίου ο πεζόδρομος «θα γεμίσει» με καλλιτεχνικές δράσεις… μετά μουσικής! 
Καθημερινά από τις 9 το πρωί έως τις 8 το απόγευμα 15 ζωγράφοι θα εργάζονται υπαίθρια και θα δημιουργούν ζωντανά έργα τέχνης, εμπνεόμενοι από το περιβάλλον γύρω τους, ενώ παράλληλα θα εκθέτουν παλιότερα έργα τους. 
Αμέσως μετά τη σκυτάλη θα παραλαμβάνουν οι μουσικοί της βραδιάς, με πρωταγωνιστές μερικές κιθάρες, ένα σαντούρι και μελωδικές φωνές! Μάλιστα την Τετάρτη και την Πέμπτη τις εκδηλώσεις θα πλαισιώσει ειδικό δρώμενο με θέατρο σκιών για τους μικρούς και μεγάλους φίλους ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια των ημερών θα τοποθετηθούν πάγκοι με βιβλία σχετικά με την τέχνη.

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Είναι σοφός ο Έλλην Λόγος και φωτεινές οι θυγατέρες του, οι Ελληνίδες Λέξεις.

Κρυμμένη γνώσις και πολύτιμες πληροφορίες, παραδίδονται μόνον στους ευλαβείς αναζητητάς της αληθείας.
Στα μονοπάτια της ιάσεως - ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ. Ένα οδοιπορικό στην Επίδαυρο, μέσω της αποκωδικοποιήσεως των ονομάτων, που σχετίζονται με τον ιερόν αυτόν χώρον. 
 ΕΛΛΗΝ ΛΟΓΟΣ

Κυριακή 14 Ιουλίου 2019

ΓΙΑΤΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΤΥΑΝΕΑΣ ΧΑΘΗΚΕ ΣΤΗ ΛΗΘΗ;;;

Για τον Απολλώνιο τον Τυανέα, αυτόν τον Έλληνα φιλόσοφο γράφτηκαν πολλά από τους μετέπειτα ιστορικούς, φιλόσοφους και συγγραφείς. Ήταν μία πολύ σημαντική προσωπικότητα που έδρασε και επηρέασε σημαντικά την πορεία της εξέλιξης της φιλοσοφικής σκέψης της εποχής του. Αναγνωρίστηκε ως «θείος Άνθρωπος» σχεδόν από όλους τους λαούς της Μεσογείου, στην εποχή του.
Οι αναφορές για την γέννησή του είναι γεμάτες από συμβολικά στοιχεία. Αυτό συμβαίνει μόνο σε Ανθρώπους που έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο στην πορεία της Ανθρώπινης εξέλιξης.
Η ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΔΑΝΩΝ
Μια επιγραφή μεγάλης ιστορικής σημασίας, στο Νέο Μουσείο στα Άδανα, περιέχει ένα επίγραμμα σχετικά με τον Απολλώνιο τον Τυανέα:
«Αυτός ο άνθρωπος, πήρε το όνομα του από τον Απόλλωνα
ο οποίος λάμπει από τα Τύανα
σβήνοντας τα λάθη των ανθρώπων
Ο τάφος στα Τύανα έλαβε το σώμα του
αλλά στην πραγματικότητα ο ουρανός τον έλαβε
ούτως ώστε να μπορέσει να διώξει έξω τον πόνο των ανθρώπων»
[Αν και ο Φιλόστρατος αναφέρει: «Τάφο ή κενοτάφιο τους ανδρός δεν είδα πουθενά, παρ’ όλο που επισκέφτηκα το μεγαλύτερο τμήμα της γης. Παντού λέγονται ιστορίες παράδοξες που μιλούν για την θεϊκή φύση του. Στο ιερό του στα Τύανα γίνονται τελετές που ταιριάζουν σε βασιλιάδες γιατί ακόμα και αυτοί τον θεωρούσαν άξιο να τιμάται με τον τρόπο που τιμώνται οι ίδιοι»  ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ - ΤΑ ΕΣ ΤΟΝ ΤΥΑΝΕΑ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ - ΒΙΒΛΙΟ Θ΄, Κεφ. ΧΧΧΙ]
Μια προσεκτική μελέτη των αναφορών για τον Απολλώνιο αποκαλύπτει ότι ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος εκδήλωνε πολύ φυσικά με απλό και αποτελεσματικό τρόπο τις υπερανθρώπινες δυνάμεις του. Θεράπευσε πάρα πολλούς ανθρώπους από ανίατες ασθένειες, εμφανιζόταν σε πολλά και διαφορετικά μέρη ταυτόχρονα, έκανε προγνώσεις για το άμεσο μέλλον που σε λίγες μέρες επαληθεύονταν, καταλάβαινε όλες τις γλώσσες χωρίς ποτέ ο ίδιος να τις έχει διδαχθεί και τέλος του αποδίδονται ακόμα και αναστάσεις νεκρών.
Ο ίδιος δεν έκανε επίδειξη των δυνάμεών του, άλλα βοηθούσε ανθρώπους και λαούς που είχαν άμεση ανάγκη, με στόχο την επαναφορά των ανθρώπων στον δρόμο της αρετής. Έτσι προκάλεσε τον θαυμασμό και την αποδοχή χιλιάδων ανθρώπων άλλα και την συκοφαντία και την διαστρέβλωση των ενεργειών του από άλλους.
Αν κάποιος έχει τη δυνατότητα να εμβαθύνει πιο πολύ στη μελέτη και την έρευνα για την ζωή και το έργο του Απολλώνιου, καταλαβαίνει ότι ο Απολλώνιος ξεφεύγει από τα ανθρώπινα πλαίσια. Τον βλέπουμε να διορθώνει και να κατευθύνει ιερείς και ιερατεία για να αποκατασταθεί με πιο σωστό τρόπο η επικοινωνία των ανθρώπων με το θείο.
Διδάσκει τον σφαιρικό τρόπο αντίληψης των πραγμάτων, την αναζήτηση της αλήθειας και την αποφυγή από τον φανατισμό και τον δογματισμό που βλάπτει τους ανθρώπους. Δίνει σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια της καθημερινής ζωής του απλού ανθρώπου, γι αυτό τον βλέπουμε να κατευθύνει βασιλείς άλλα και να συγκρούεται με το κατεστημένο της εποχής, αμετακίνητος.
Γνώριζε τη γλώσσα των πουλιών, εξαφανιζόταν και εμφανιζόταν κατά βούληση σε άλλο τόπο ενώ υπάρχουν αναφορές ότι βρισκόταν σε δύο σημεία ταυτόχρονα. Ο ίδιος ο Δομιτιανός τον είδε να χάνεται την ώρα που τον δίκαζε. Θεράπευε ψυχές και σώματα με ένα απλό άγγιγμα, ήταν απίστευτος γλύπτης, ζωγράφος, προφήτης και ρήτορας. Το σώμα του δεν βρέθηκε ποτέ στον τάφο του, όπως έγραψε ο Φιλόστρατος.
Ο Απολλώνιος προέβλεπε με επιτυχία κάθε σεισμό, επιδημία, θάνατο ή άλλη αναταραχή. Έφτασε στο σημείο να αναστήσει ένα κορίτσι και για αυτό τον κατηγόρησαν για μάγο!!! Όμως κανένας χριστιανός δεν είπε μάγο τον Χριστό επειδή ανάστησε το Λάζαρο. Παλαιότερα είναι γνωστό ότι και ο Εμπεδοκλής είχε γιατρέψει την ετοιμοθάνατη κόρη Πανθεία, του οποίου αργότερα δεν βρέθηκε ούτε το δικό του νεκρό σώμα, στοιχεία που μας σώζει ο Διογένης ο Λαέρτιος.
Η ζωή και του έργο του Απολλώνιου του Τυανέα μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και πηγή πρακτικών Διδασκαλιών, για όποιον θέλει να ακολουθήσει ένα δρόμο εξέλιξης, ένα δρόμο μαθητείας με ανοιχτό μυαλό και χωρίς προκαταλήψεις, με στόχο έναν καλύτερο άνθρωπο και μια καλύτερη κοινωνία.
Αργότερα όμως ο Απολλώνιος ξεχνιέται από τον πολύ κόσμο και συντροφεύει μόνο την σκέψη εκείνων που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη φιλοσοφία.
Η παράλληλη ανάπτυξη του χριστιανισμού, την εποχή εκείνη, είναι η βασική αιτία που η φήμη του Απολλώνιου καλύφθηκε με γκρίζα πέπλα και το έργο του έμεινε άγνωστο για πολλά χρόνια.
Οι ελάχιστες πηγές που υπάρχουν για αυτόν, αμφισβητούνται ως αντιχριστιανικές και επιβάλλουν κανόνες που σκοτώνουν την ιστορία.
Η φήμη, η φιλοσοφία και τα θαύματα του Τυανέα ήταν ο μόνιμος πονοκέφαλος του ιερατείου της Χριστιανικής εκκλησίας και των πέριξ αυτών, οι οποίοι αφού δεν είχαν επιχειρήματα, επιστράτευσαν την συκοφαντία κατηγορώντας τον ως μάγο. Η εκκλησία ανακοίνωσε ως θανάσιμη αμαρτία την ανάγνωση, την αναφορά ή τον ψίθυρο οποιασδήποτε ιδέας ή συγγράμματος γύρω από δράση του Τυανέα. Ανακήρυξε ως διαβολικό και ασυγχώρητο οτιδήποτε σχετίζεται με τον Απολλώνιο ως παράδειγμα πλάνης και μαγείας. Αργότερα, και μόνο το όνομά του να έλεγε κάποιος, έμπαινε στο στόχαστρο της ιεράς εξέτασης.
Τον μίσησαν τόσο που μετά από επάλληλες απόπειρες τον έριξαν στην λήθη. 
Ευτυχώς που διεσώθη για 1000 χρόνια από άραβες το πιο απαγορευμένο βιβλίο «ο βίος του Τυανέα» γραμμένο από τον βιογράφο Φιλόστρατο, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των παπικών σταυροφόρων να το βρουν και να το καταστρέψουν. Οι Άραβες συγγραφείς τον αποκάλεσαν Μπαλίνα (ημίθεο) και σώζονται στην αραβική γλώσσα φιλοσοφικά κείμενά του.
Τα θαύματα που έκανε ο Απολλώνιος, προκάλεσαν μεγάλο πονοκέφαλο στη νεοσύστατη τότε Χριστιανική Εκκλησία. Ο Ιουστίνος, αναρωτιόταν. «Πώς γίνεται και τα φυλαχτά του Απολλώνιου έχουν ισχύ πάνω σε συγκεκριμένα μέρη της δημιουργίας, επειδή αποτρέπουν, όπως βλέπουμε, τη μανία των κυμάτων, τη σφοδρότητα των ανέμων και τις επιθέσεις των αγρίων ζώων; 
Και ενώ τα θαύματα του Κυρίου μας συντηρούνται μόνο από την Παράδοση, αυτά του Απολλώνιου είναι πολυαριθμότερα και αποδεικνύονται πραγματικά σε γεγονότα του παρόντος, έτσι ώστε να παρασύρουν όλους αυτούς που τα βλέπουν»!!!
@Ελισάβετ Γκαραγκάνη Ρόμπερτσον /miastala.com/ 2010 
Πηγή: (απόσπασμα από το) terrapapers.com

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019

Πού «εξαφανίστηκαν» τα μάρμαρα της Πορτάρας της Νάξου;

Η Πορτάρα είναι η πύλη του ναού του Απόλλωνα που άρχισε να κτίζει ο τύραννος Λύγδαμις τον -6ο αιώνα και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Επιθυμία του ήταν να δημιουργήσει έναν ναό μεγαλύτερο από αυτόν του του Δία στην Αθήνα και το ναό της Ηρας στη Σάμο. Μετά από την πτώση της τυραννίας, ο ναός παρέμεινε ημιτελής.
Αυτό που βλέπουμε, σήμερα, είναι μόνο τα θεμέλια του ναού. Η κατασκευή της πύλης έγινε από τέσσερα μεγάλα κομμάτια ντόπιου μαρμάρου, το οποίο το καθένα ζυγίζει περίπου 20 τόνους. Η Πορτάρα έχει ύψος σχεδόν 6 μέτρα και πλάτος τουλάχιστον 3,5 μέτρα.
Αργότερα, οι χριστιανοί έχτισαν εκκλησία στα ερείπια, η οποία καταστράφηκε από τους Ενετούς.
Τα μάρμαρα της Πορτάρας χρησιμοποιήθηκαν από τους Ενετούς για την κατασκευή άλλων κτισμάτων, κυρίως του Κάστρου της Χώρας της Νάξου, το οποίο κατασκευάστηκε από τον Ενετό Μάρκο Σανούδο.
Σήμερα, κάνοντας μια βόλτα στα πανέμορφα σοκάκια της Νάξου, ο επισκέπτης εάν παρατηρήσει καλά και ξέρει, μπορεί να δει κομμάτια από την Πορτάρα σε διάφορα σημεία.

 Περισσότερα, Πηγή: https://diktyotv.gr

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2019

Η ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Περιγράφει ο Φιλόστρατος:
«Λοιπόν λένε πως πέθανε στην Λίνδο και πως μπήκε στο ιερό της Αθηνάς και εκεί εξαφανίσθηκε. Στην Κρήτη λένε κάτι πιο θαυμαστό απ’ ό,τι στην Λίνδο ότι δηλαδή ο Απολλώνιος ζούσε στην Κρήτη τότε που τον θαύμαζαν περισσότερο από κάθε άλλη φορά και ότι πήγε αργά το βράδυ στο ιερό της Δίκτυνας. Το ιερό αυτό φυλάγεται από σκυλιά γιατί μέσα υπάρχουν πολλά πλούτη και λένε οι Κρήτες πως τα σκυλιά αυτά είναι το ίδιο άγρια με τις αρκούδες ή οποιοδήποτε άλλο άγριο θηρίο.
Όμως όταν πλησίασε ο Απολλώνιος, δεν γαύγισαν καθόλου, αντίθετα, τον πλησίασαν κουνώντας την ουρά, έτσι όπως δεν έκαναν ούτε σε κάποιον πολύ γνωστό. Οι φύλακες του Ιερού τον συνέλαβαν με την κατηγορία πως είναι μάγος και ληστής και τον έδεσαν λέγοντας πως έριξε στα σκυλιά λίγο κρέας και σώπασαν. Ο Απολλώνιος τα μεσάνυχτα λύθηκε, φώναξε αυτούς που τον είχαν δέσει για να τον δουν, έτρεξε προς τις πόρτες του ιερού που άνοιξαν διάπλατα και έκλεισαν μόλις μπήκε, όπως ήταν κλεισμένες προηγουμένως, και ακουστήκαν παρθένες που τραγουδούσαν το έξης τραγούδι: «Πορεύσου από την γη, πορεύσου στον ουρανό, πορεύσου».
«Τάφο ή κενοτάφιο τους ανδρός δεν είδα πουθενά, παρ’ όλο που επισκέφτηκα το μεγαλύτερο τμήμα της γης. Παντού λέγονται ιστορίες παράδοξες που μιλούν για την θεϊκή φύση του. Στο ιερό του στα Τύανα γίνονται τελετές που ταιριάζουν σε βασιλιάδες γιατί ακόμα και αυτοί τον θεωρούσαν άξιο να τιμάται με τον τρόπο που τιμώνται οι ίδιοι» 
ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ - ΤΑ ΕΣ ΤΟΝ ΤΥΑΝΕΑ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ - ΒΙΒΛΙΟ Θ΄, Κεφ. ΧΧΧΙ

Τρίτη 9 Ιουλίου 2019

Ο Απολλώνιος είπε: «Έκτος από ιπτάμενο κριάρι και φτερά κολλημένα με κερί φαντάσου ό,τι άλλο θέλεις και θεώρησε αυτό το ταξίδι θεϊκό έργο»

Το 81 βασιλεύει στην Ρώμη ο Δομιτιανός. Αρχικά βασίλευσε καλά, αλλά στην συνέχεια η βασιλεία του έγινε μία αφόρητη τυραννία για τους υπηκόους του. Οι κατηγορίες του Απολλώνιου κατά του Αυτοκράτορα και η αλληλογραφία του με τους φίλους του Ρούφο, Όρφιτο και Νέρβα που εξόρισε ο Δομιτιανός το 92 από την Ρώμη ο Δομιτιανός, έγιναν οι βασικές αιτίες για την σύλληψη του και τις κατηγορίες εναντίον του.
Φυλακίζεται, δικάζεται, και την ημέρα της δίκης του εξαφανίζεται μέσα απ’ το δικαστήριο και παρουσιάζεται 200 χιλιόμετρα πιο μακρυά στον χώρο της Δικαιαρχίας, όπου είχε στείλει πριν τον Δάμι προφητεύοντας του να πάει εκεί και να περιμένει, μαζί με τον Δημήτριο όταν ακόμα ευρίσκετο στην φυλακή.
Ας αφήσουμε όμως τον Φιλόστρατο να μας διηγηθεί.
«Ο Δάμις είχε ξεσπάσει σε δάκρυα και είπε: «Άραγε, θεοί, θα ξαναδούμε ποτέ τον καλό και ενάρετο φίλο;».
Ο Απολλώνιος που ήδη είχε παρουσιασθεί στο σπήλαιο των νυμφών, τον άκουσε και είπε: «Θα δείτε ή μάλλον ήδη τον είδατε».
«Ζωντανό;» είπε ο Δημήτριος «γιατί αν είσαι πεθαμένος, δεν θα σταματήσουμε να θρηνούμε για σένα».
Ο Απολλώνιος άπλωσε το χέρι του και είπε: «Πιάσε με, κι αν σου ξεφύγω, είμαι οπτασία που ήρθε από τον κόσμο της Περσεφόνης, σαν κι αυτές πού στέλνουν οι θεοί του κάτω κόσμου σε όσους η λύπη τους είναι δυσβάσταχτη. Αν με ακουμπήσεις και δεν χαθώ, πείσε και τον Δάμι ότι είμαι ζωντανός και δεν έχω χάσει το σώμα μου».
Δεν μπορούσαν πια να είναι δύσπιστοι, σηκώθηκαν, τον αγκάλιασαν, τον φιλούσαν και τον ρωτούσαν για την απολογία. Ο Δημήτριος νόμιζε πως δεν είχε καν απολογηθεί, γιατί αλλιώς θα θανατωνόταν ακόμα και χωρίς να έχει αποδειχθεί η ενοχή του. Ο Δάμις είχε την γνώμη πως είχε απολογηθεί, όμως συντομότερα απ’ ό,τι περίμεναν, γιατί δεν φανταζόταν πως είχε τελειώσει την απολογία του εκείνη την μέρα.
Ο Απολλώνιος είπε: «Έχω απολογηθεί, φίλοι μου, και απαλλάχθηκα από την κατηγορία. Η απολογία μου τελείωσε σήμερα, πριν από λίγες ώρες, όταν κόντευε πια μεσημέρι».
«Πώς λοιπόν», είπε ο Δημήτριος, «κατάφερες να κάλυψης τόσο μεγάλη απόσταση σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα;».
Ο Απολλώνιος είπε: «Έκτος από ιπτάμενο κριάρι και φτερά κολλημένα με κερί φαντάσου ό,τι άλλο θέλεις και θεώρησε αυτό το ταξίδι θεϊκό έργο».
«Πάντα πίστευα», είπε ο Δημήτριος, «πως οι πράξεις και τα λόγια σου είναι θεόπνευστα, και σε κάποιο θεό οφείλεται αυτό που τώρα συμβαίνει» (XII).
ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ - ΤΑ ΕΣ ΤΟΝ ΤΥΑΝΕΑ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ
https://theancientwebgreece.wordpress.com

Ο Μάρκος Αυρήλιος για τον Απολλώνιο

Από τον Απολλώνιο έμαθα την ανεξαρτησία του πνεύματος και την απόλυτη επιφύλαξη έναντι της τύχης. Και να μην στρέφω πουθενά αλλού την προσοχή μου, ούτε για λίγο, εκτός από τον λόγο, να είμαι πάντοτε σταθερός και στους δυνατούς περιοδικούς πόνους και στον θάνατο του τέκνου και στις μακροχρόνιες ασθένειες, και να αντιλαμβάνομαι πολύ καλά, σαν να βλέπω, ότι μπορεί ο ίδιος άνθρωπος να είναι άλλοτε πολύ δραστήριος και άλλοτε νωθρός.
Και να μην αγανακτώ όταν πρόκειται να εξηγήσω κάτι· και να μπορώ να αντιμετωπίζω άνθρωπο που θεωρεί πολύ μικρότερη από τα δικά του προτερήματα την εμπειρία και την ευφυΐα την σχετική με την διατύπωση θεωριών· και να ξέρω πώς πρέπει να αξιολογώ την φαινομενική ευγένεια των φίλων μου χωρίς να υποχρεώνομαι υπερβολικά γι’ αυτήν, αλλά ούτε και να την προσπερνώ με αναισθησία.
Τα Εις Εαυτόν, Βιβλίο Α, Παράγραφος η΄