Μάχεται, βελτιώνει και αναπτύσσει τον εαυτό του μέσα από την αποστολή του και τις δοκιμασίες που συναντάει στον δρόμο και αφού πετύχει και κατακτήσει τον Εαυτό του, την γνώση και την αλήθεια, επιστρέφει για να διδάξει τους ανθρώπους πώς να κάνουν το ίδιο.
Το περιεχόμενο των μύθων, γεμάτο από σύμβολα και παραβολές, "κουβαλά" τις αιώνιες αλήθειες και διδασκαλίες που ο Θεός φανερώνει στους ανθρώπους, για να έχουν μερίδιο στην αντίληψη και βίωση του Ιερού, για να έχουν ένα διαχρονικό πρότυπο συμπεριφοράς προς μίμηση, για να νικήσουν, όπως κάνει ο ήρωας, τον ανίερο μικρό εαυτό τους και να γνωρίσουν και να εκφράσουν τον αληθινό, ανώτερο και αθάνατο εαυτό τους.
Απ' αυτήν την άποψη, οι μύθοι έχουν τον κύριο ρόλο στην ανάβαση της ανθρώπινης συνείδησης προς το τελειότερο, την βελτίωση του ανθρώπου και την πρόοδο των πολιτισμών του.
Απ' αυτήν την άποψη, οι μύθοι έχουν τον κύριο ρόλο στην ανάβαση της ανθρώπινης συνείδησης προς το τελειότερο, την βελτίωση του ανθρώπου και την πρόοδο των πολιτισμών του.
Ο άνθρωπος είναι ένα ον διπλής φύσης, μιας κατώτερης γήινης, που τον δεσμεύει στην ύλη, και μιας ανώτερης, ουράνιας, που τον απελευθερώνει στο Πνεύμα. Ο ήρωας, ένας άνθρωπος κι αυτός, κουβαλά το ανθρώπινο στοιχείο της προσκόλλησης με τη γη, έχει, μ' άλλα λόγια, πάθη, αδυναμίες, φόβους, ελαττώματα, πόνο και φθορά. Με την ελεύθερη, όμως, βούλησή του επιλέγει να στρέψει το βλέμμα του προς τα πάνω ("άνω - θρώσκω"= άνθρωπος), ακολουθεί το δύσκολο αλλά αναβατικό μονοπάτι και αναπτύσσοντας αρετές, ανεβαίνει ακόμα ένα σκαλοπάτι παραπάνω από τον άνθρωπο, πλησιέστερα στο Θεό, στην κατάσταση του ήρωα.
Στην όλη πορεία του δεν εξαφανίζει τα κατώτερα ανθρώπινα στοιχεία του, απλά τα ελέγχει και τα εξουσιάζει. Εξάλλου δεν υφίσταται η έννοια του Ήρωα - νικητή, όταν δεν υπάρχει κάτι που αυτός πρέπει να νικήσει.
Στην όλη πορεία του δεν εξαφανίζει τα κατώτερα ανθρώπινα στοιχεία του, απλά τα ελέγχει και τα εξουσιάζει. Εξάλλου δεν υφίσταται η έννοια του Ήρωα - νικητή, όταν δεν υπάρχει κάτι που αυτός πρέπει να νικήσει.
Στον μύθο του Περσέα όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται και εννοούνται με συμβολικό τρόπο. Η μάχη και επιβολή του ήρωα στον κατώτερο εαυτό του, η ανάπτυξη αρετών, η προσφορά και διδασκαλία στους ανθρώπους συμβολίζονται με εξωτερικά γεγονότα, όπως το περιπετειώδες ταξίδι, τη μάχη με το τέρας, την απελευθέρωση της ωραίας γυναίκας, την επιστροφή, την ίδρυση μιας νέας δυναστείας, ενός νέου πολιτισμού κλπ.
Ο Περσέας κατακτώντας τον εαυτό του, την γνώση και την δύναμη, χτίζει μια δυναστεία, έναν νέο πολιτισμό για τους ανθρώπους. Ο Περσέας, όπως όλοι οι ήρωες, αναπτύσσει τις αρετές της Βούλησης, της Αγάπης, της Σοφίας και της Διάνοιας και τις θέτει στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.
Ο Περσέας κατακτώντας τον εαυτό του, την γνώση και την δύναμη, χτίζει μια δυναστεία, έναν νέο πολιτισμό για τους ανθρώπους. Ο Περσέας, όπως όλοι οι ήρωες, αναπτύσσει τις αρετές της Βούλησης, της Αγάπης, της Σοφίας και της Διάνοιας και τις θέτει στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.
Στη σημερινή εποχή υπάρχει επιτακτική ανάγκη για ήρωες. Ο άνθρωπος κουβαλά πάντα μέσα του το ζώο και τον Θεό. Σήμερα όμως φαίνεται να 'χει παντελώς ξεχάσει το δεύτερο. Έτσι, ο ίδιος και οι πολιτισμοί του καταπέφτουν σε μια μεσαιωνική ηθική και πνευματική φτώχεια σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι η ώρα να γνωρίσουμε το άλλο πρόσωπο του ανθρώπου, αυτό που θα τον ξαναφέρει πιο κοντά στον εαυτό του και την ευτυχία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Περιοδικό "Νέα Ακρόπολη", αρθρ.: "Η ψυχολογία του Ήρωα", τ. 76
- Περιοδικό "Νέα Ακρόπολη", αρθρ.: "Ο Δρόμος του Ήρωα", τ. 106
- "Ο ζωδιακός κύκλος στην Παγκόσμια Μυθολογία", Γ.Α.Πλάνας, εκδ.: Νέα Ακρόπολη
- "Ο Ήρωας με τα χίλια πρόσωπα", Τζόζεφ Κάμπελ, εκδ.: Ιάμβλιχος
- "Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία", τομ. Β΄, Ζ. Ρισπέν, εκδ.: αυλός
- "Ελληνική Μυθολογία", Π. Ντερσάμ, εκδ.: Μέρμηγκα
- Περιοδικό "Νέα Ακρόπολη", αρθρ.: "Η ψυχολογία του Ήρωα", τ. 76
- Περιοδικό "Νέα Ακρόπολη", αρθρ.: "Ο Δρόμος του Ήρωα", τ. 106
- "Ο ζωδιακός κύκλος στην Παγκόσμια Μυθολογία", Γ.Α.Πλάνας, εκδ.: Νέα Ακρόπολη
- "Ο Ήρωας με τα χίλια πρόσωπα", Τζόζεφ Κάμπελ, εκδ.: Ιάμβλιχος
- "Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία", τομ. Β΄, Ζ. Ρισπέν, εκδ.: αυλός
- "Ελληνική Μυθολογία", Π. Ντερσάμ, εκδ.: Μέρμηγκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.