Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Ερμής Ο Τρισμέγιστος - Τέταρτη διδαχή - Η Ψυχή

Τέταρτη διδαχή (Προσθήκη) (Στοβαίος, 1, 49, 5, Τόμος Α' σελ. 322 Wascmutir)
Εδάφ. 1. Η ψυχή είναι αθάνατη και αεικίνητη. Δεν είναι γένημα της ύλης, είναι ασώματη.
Εδάφ. 2. Η ψυχή δεν προέρχεται από την ύλη.
Εδάφ. 3. Δυο είναι οι κινήσεις που παρακολουθούν κάθε πράγμα. Η μια κίνηση είναι η της ψυχής, η δε άλλη είναι του σώματος που το αυξάνει, το ε­λαττώνει και το αποσυνθέτει. Αυτή είναι η κίνη­ση των φθειρωμένων σωμάτων.
Εδάφ. 4. Η ψυχή είναι αεικίνητη. Κινείται αιωνίως και ε­νεργεί και την κίνηση άλλων σωμάτων. Κάθε ψυχή είναι αθάνατη και αεικίνητη, την ενέργεια δε της κίνησής της την έχει στο είναι της.
Εδαφ. 5. Οι ιδέες των ψυχών είναι θείες, ανθρώπινες, και άλογες. Η Θεία Ιδέα είναι ενέργεια· κινείται στον εαυ­τό της και κινεί.
Εδάφ. 6. Όταν η ψυχή απαλλαγεί και χωριστεί από τα ά­λογα μέρη της, σαν θείο αεικίνητο σώμα κινεί­ται και περιφέρεται παντού.
Εδάφ. 7. Η ιδέα της ανθρώπινης ψυχής έχει κάτι από το θείο, υπάρχουν όμως σ' αυτήν και άλογα στοι­χεία όπως η επιθυμία και ο θυμός, κι αυτά όμως τα στοιχεία είναι αθάνατα γιατί είναι κι αυτές ε­νέργειες ...
Εδάφ. 8. Οι Ιδέες ψυχές των αλόγων είναι καμωμένες α­πό θυμούς και επιθυμίες. Γι' αυτό και τις ονόμα­σαν άλογα ζώα, γιατί στερούνται του λόγου της ψυχής.
Εδάφ. 9. Τετάρτη ιδέα -ψυχή είναι η των αψύχων· αυτή όμως δεν βρίσκεται στα άψυχα σώματα αλλά ε­νεργεί έξω από αυτά.
Παντελής Ιωαννίδης, Ερμής Ο Τρισμέγιστος, εκδ. Δίον
---------------------------

1 σχόλιο:

  1. Όταν η λογική της ψυχής και η επιθυμία ταιριάζουν τότε αυτά γίνονται δικαιοσύνη.
    Οι ικανότητες της ψυχής απορρέουν από την νοητή ουσία που υπάρχει στη λογική.
    Η ψυχή είναι εκείνη που κυβερνά τις δραστηριότητές της, η δε λογική είναι απλώς ο σύμβουλός της.
    Ο θυμός και η επιθυμία προσαρτημένα στη λογική έλκωντω αναμεταξύ των και τότε παίρνουν μια μορφή που είναι η μορφή της ψυχής.

    Ερμής Ο Τρισμέγιστος - Παντελής Ιωαννίδης, εκδ. Δίον

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.