Σύμφωνα με την Πανελλήνια Έρευνα Αναγνωστικής Συμπεριφοράς του 2004 της VPRC δυο στους τρεις νεοέλληνες δεν άνοιξαν βιβλίο εκείνη τη χρονιά!
Δηλαδή, 65,8% των συμπολιτών μας, έναντι 61,1% που είχε καταγραφεί από την ίδια έρευνα το 1998. Λίγο δύσκολο να άλλαξαν και πολύ αυτά το ποσοστά μέχρι σήμερα.
Ο σημαντικότερος λόγος που δεν διαβάζουν οι Έλληνες, όπως δηλώθηκε, ήταν η ''έλλειψη χρόνου''. Πώς να βρουν χρόνο για διάβασμα, όταν σύμφωνα με έρευνες, της AGB, πάνω από τέσσερις ώρες την ημέρα βλέπουν τηλεόραση…
Μετά την τελευταία έρευνα ανάγνωσης που είχε πραγματοποιήσει το ΕΚΕΒΙ το 2010, η QED Market Research σε συνεργασία με την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ ανέλαβαν την πρωτοβουλία και πραγματοποίησαν τον Νοέμβριο - Δεκέμβριο 2018 ποσοτική πανελλαδική έρευνα αναγνωστικής συμπεριφοράς με προσωπικές συνεντεύξεις και δομημένο ερωτηματολόγιο σε δείγμα 1.674 ατόμων ηλικίας 18-74 ετών.
Και ενώ από το 2010 μέχρι το 2018 ο αριθμός των αναγνωστών δεν φαίνεται να αλλάζει, αυτό που διαφοροποείται είναι η σειρά σημαντικότητας των παραγόντων που επηρεάζουν την αγορά ενός βιβλίου. Ενώ δηλαδή το θέμα του βιβλίου παραμένει το πρώτο κριτήριο αγοράς, οι συστάσεις των φίλων/γνωστών και το οπισθόφυλλο εκτοπίζουν τον συγγραφέα από τα κριτήρια επιλογής.
(NL: Μάϊος 2019)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.