Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

ΙΔΟΥ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΕΜ­ΦΑΝΙΣΤΕΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

«Παγκοσμιοποίηση», «Χρηματι­στήριο», «Αγορά», «διαδίκτυο», «διαφήμιση υλικών αξιών», «καταναλωτισμός», «πλανητάρχες», είναι μερικά από τα εμβλήματα της «νέας εποχής». 

Τα ηλεκτρονικά και έντυ­πα Μ.Μ.Ε. (που ελέγχονται από μια μικρή μειοψηφία οικονομικά και πο­λιτικά ισχυρών) βομβαρδίζουν επί 24ώρου βάσεως τους τηλεθεατές και αναγνώστες με ένα σωρό από ετερόκλητες, άχρηστες, «σαχλές» και εκμαυλιστικές εικόνες και «ειδήσεις», προκαλώντας τους σύγχυση και απο­χαύνωση. Μετέρχονται κάθε θεμιτό και αθέμιτο -δόλιο πολλές φορές-μέσο για να αποκοιμίσουν τις μάζες, να πολτοποιήσουν και να ευνουχί­σουν τη σκέψη τους και στο τέλος να τους χειραγωγήσουν «καθάπερ βοσκήματος».

Ιδού η κατάλληλη στιγμή να εμ­φανιστεί ένας νέος Σωκράτης, που ως «οίστρος», ως αλογόμυγα θα τσι­μπήσει και θ' αφυπνίσει τους αν­θρώπους από το λήθαργο, όπου τους έρριξαν οι απανταχού της γης κρα­τούντες και «δοκοῦντες οἰκεῖν άπενθή πέργαμα», θα ταρακουνή­σει τις ναρκωμένες συνειδήσεις ώ­στε ν' αντιληφθούν τον κλοιό που τους ετοιμάζουν και ν' αντισταθούν.

Οι υγιείς ανθρώπινες συνειδή­σεις, οι μπολιασμένες με τον ελληνι­κό φιλοσοφικό λόγο, αγανακτούν και εξεγείρονται με όλα αυτά τα ε­ξωφρενικά που διαπράττονται «χω­ρίς αιδώ, χωρίς περίσκεψιν».

Ο παραλογισμός και η παρα­φροσύνη των «πλανηταρ­χών» και των απανταχού ι­σχυρών ονομάζονται «ζωτικά εθνικά συμφέροντα», ο γκαγκστερισμός και η διεθνής τρομοκρατία χαρακτηρί­ζονται «ανθρωπιστική βοήθεια», ο βομβαρδισμός και η εξόντωση αμά­χων αντιφρονούντων βαφτίζονται «προστασία των ανθρωπίνων δικαι­ωμάτων (φαίνεται πως οι λέξεις έ­χουν χάσει πλέον το πραγματικό τους νόημα). Κι όλα αυτά τα «κου­φά» -κατά την «αργκό» των σημερι­νών νέων- προβάλλονται και προπαγανδίζονται από τα πλανητικά και δορυφορικά Μ.Μ.Ε. Τα φαντάσμα­τα του παρελθόντος -20ού αιώνα-ξαναζωντάνεψαν. Ο «φασισμός», ο «νεοναζισμός», και ο «μακαρθισμός» σε ενεργό δράση ανά την υφήλιο, για την ηθική και φυσική εξό­ντωση κάθε αντιφρονούντα, είτε πρόκειται για μεμονωμένα άτομα εί­τε για λαούς.

Το «διαδίκτυο» με τη σειρά του βομβαρδίζει νυχθημερόν τους χρή­στες και «ταξιδιώτες» του με πληθώ­ρα «πληροφοριών» (ανεξέλεγκτων και απατηλών πολλές φορές), που έ­τσι ατάκτως συσσωρευμένες και α­ντιφατικές προκαλούν σύγχυση και παραπλανούν τους αδαείς «επισκέ­πτες» των «σάιτς».

Άραγε οι πνευματικές ηγεσίες των λαών δεν αγανακτούν και δεν ε­ξεγείρονται με όλα αυτά που «τεκταίνονται» γύρω τους; Τόσο πολύ έχουν «αλωθεί» από το «σύστημα» και έχουν παρωπίδες ή (όπως καταγγέλλει και ο Νόαμ Τσόμσκυ) έχουν βολευτεί και απολαμβάνουν τις παχυλές οικονομικές παροχές για τις υπηρεσίες τους προς τους κρατούντες;

Ποια αξία έχει «πάσα επιστήμη χωριζόμενη της δικαιοσύνης καί της άλλης αρετής»; Πώς εννοείται επιστήμων, πνευματικός άνθρωπος, «φιλοσοφων νους», χωρίς ίχνος δι­καιοσύνης και αρετής; Και δεν λογί­ζεται ο «τοιούτος επιστήμων», «πα­νούργος» και ενσυνειδήτως «κακός και φαύλος», όταν «χωρίς αιδώ» α­νέχεται και βλέπει τους απανταχού της γης κρατούντες και ισχυρούς να «εκπορνεύουν την αρετή» και να σπέρνουν ολόγυρα την αδικία, τη δυστυχία και τον εξευτελισμό του ανθρώπινου όντος;

Ιδού μερικά σωκρατικά ερωτήμα­τα που θα έθετε και ο αγράμματος (με την πρακτική όμως λαϊκή σοφία προικισμένος) Μακρυγιάννης.

«Καιρός εστίν» ο ελληνικός φι­λοσοφικός λόγος - ο οποίος στη χώ­ρα μας, δυστυχώς, συρρικνώθηκε ε­σκεμμένα - να ξαναπάρει τη θέση που του αξίζει τόσο στην εκπαίδευ­ση των νέων όσο και στην εν γένει παιδεία των πολιτών, ώστε να σφυ­ρηλατήσει πνευματικά τις συνειδή­σεις και να χαλυβδώσει τις ηθικές α­ντιστάσεις, προκειμένου ν' αντιμε­τωπισθεί ο οδοστρωτήρας της λεγό­μενης παγκοσμιοποίησης.

του ΒΑΪΟΥ Σ. ΦΙΛΟΥ, φιλολόγου

Απόσπασμα του άρθρου: Ελληνικός Φιλοσοφικός λόγος και παγκοσμιοποίηση -Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ-

--------------------------------------------

ΠΩΣ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΞΑΝΑ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.