«Παγκοσμιοποίηση», «Χρηματιστήριο», «Αγορά», «διαδίκτυο», «διαφήμιση υλικών αξιών», «καταναλωτισμός», «πλανητάρχες», είναι μερικά από τα εμβλήματα της «νέας εποχής».
Τα ηλεκτρονικά και έντυπα Μ.Μ.Ε. (που ελέγχονται από μια μικρή μειοψηφία οικονομικά και πολιτικά ισχυρών) βομβαρδίζουν επί 24ώρου βάσεως τους τηλεθεατές και αναγνώστες με ένα σωρό από ετερόκλητες, άχρηστες, «σαχλές» και εκμαυλιστικές εικόνες και «ειδήσεις», προκαλώντας τους σύγχυση και αποχαύνωση. Μετέρχονται κάθε θεμιτό και αθέμιτο -δόλιο πολλές φορές-μέσο για να αποκοιμίσουν τις μάζες, να πολτοποιήσουν και να ευνουχίσουν τη σκέψη τους και στο τέλος να τους χειραγωγήσουν «καθάπερ βοσκήματος».
Ιδού η κατάλληλη στιγμή να εμφανιστεί ένας νέος Σωκράτης, που ως «οίστρος», ως αλογόμυγα θα τσιμπήσει και θ' αφυπνίσει τους ανθρώπους από το λήθαργο, όπου τους έρριξαν οι απανταχού της γης κρατούντες και «δοκοῦντες οἰκεῖν άπενθή πέργαμα», θα ταρακουνήσει τις ναρκωμένες συνειδήσεις ώστε ν' αντιληφθούν τον κλοιό που τους ετοιμάζουν και ν' αντισταθούν.
Οι υγιείς ανθρώπινες συνειδήσεις, οι μπολιασμένες με τον ελληνικό φιλοσοφικό λόγο, αγανακτούν και εξεγείρονται με όλα αυτά τα εξωφρενικά που διαπράττονται «χωρίς αιδώ, χωρίς περίσκεψιν».
Ο παραλογισμός και η παραφροσύνη των «πλανηταρχών» και των απανταχού ισχυρών ονομάζονται «ζωτικά εθνικά συμφέροντα», ο γκαγκστερισμός και η διεθνής τρομοκρατία χαρακτηρίζονται «ανθρωπιστική βοήθεια», ο βομβαρδισμός και η εξόντωση αμάχων αντιφρονούντων βαφτίζονται «προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (φαίνεται πως οι λέξεις έχουν χάσει πλέον το πραγματικό τους νόημα). Κι όλα αυτά τα «κουφά» -κατά την «αργκό» των σημερινών νέων- προβάλλονται και προπαγανδίζονται από τα πλανητικά και δορυφορικά Μ.Μ.Ε. Τα φαντάσματα του παρελθόντος -20ού αιώνα-ξαναζωντάνεψαν. Ο «φασισμός», ο «νεοναζισμός», και ο «μακαρθισμός» σε ενεργό δράση ανά την υφήλιο, για την ηθική και φυσική εξόντωση κάθε αντιφρονούντα, είτε πρόκειται για μεμονωμένα άτομα είτε για λαούς.
Το «διαδίκτυο» με τη σειρά του βομβαρδίζει νυχθημερόν τους χρήστες και «ταξιδιώτες» του με πληθώρα «πληροφοριών» (ανεξέλεγκτων και απατηλών πολλές φορές), που έτσι ατάκτως συσσωρευμένες και αντιφατικές προκαλούν σύγχυση και παραπλανούν τους αδαείς «επισκέπτες» των «σάιτς».
Άραγε οι πνευματικές ηγεσίες των λαών δεν αγανακτούν και δεν εξεγείρονται με όλα αυτά που «τεκταίνονται» γύρω τους; Τόσο πολύ έχουν «αλωθεί» από το «σύστημα» και έχουν παρωπίδες ή (όπως καταγγέλλει και ο Νόαμ Τσόμσκυ) έχουν βολευτεί και απολαμβάνουν τις παχυλές οικονομικές παροχές για τις υπηρεσίες τους προς τους κρατούντες;
Ποια αξία έχει «πάσα επιστήμη χωριζόμενη της δικαιοσύνης καί της άλλης αρετής»; Πώς εννοείται επιστήμων, πνευματικός άνθρωπος, «φιλοσοφων νους», χωρίς ίχνος δικαιοσύνης και αρετής; Και δεν λογίζεται ο «τοιούτος επιστήμων», «πανούργος» και ενσυνειδήτως «κακός και φαύλος», όταν «χωρίς αιδώ» ανέχεται και βλέπει τους απανταχού της γης κρατούντες και ισχυρούς να «εκπορνεύουν την αρετή» και να σπέρνουν ολόγυρα την αδικία, τη δυστυχία και τον εξευτελισμό του ανθρώπινου όντος;
Ιδού μερικά σωκρατικά ερωτήματα που θα έθετε και ο αγράμματος (με την πρακτική όμως λαϊκή σοφία προικισμένος) Μακρυγιάννης.
«Καιρός εστίν» ο ελληνικός φιλοσοφικός λόγος - ο οποίος στη χώρα μας, δυστυχώς, συρρικνώθηκε εσκεμμένα - να ξαναπάρει τη θέση που του αξίζει τόσο στην εκπαίδευση των νέων όσο και στην εν γένει παιδεία των πολιτών, ώστε να σφυρηλατήσει πνευματικά τις συνειδήσεις και να χαλυβδώσει τις ηθικές αντιστάσεις, προκειμένου ν' αντιμετωπισθεί ο οδοστρωτήρας της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης.
του ΒΑΪΟΥ Σ. ΦΙΛΟΥ, φιλολόγου
Απόσπασμα του άρθρου: Ελληνικός Φιλοσοφικός λόγος και παγκοσμιοποίηση -Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ-
--------------------------------------------
ΠΩΣ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΞΑΝΑ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.