Από το Ένα, την αρχή των πάντων, αναδύεται μια πολυεπίπεδη κοσμολογία που εκτείνεται από τον Νου και την Ψυχή μέχρι τους θεούς του Δωδεκάθεου. Οι θεότητες αυτές δεν είναι απλώς μυθικές φιγούρες, αλλά αιώνιες αρχές που διασφαλίζουν την κοσμική τάξη και αρμονία, προσφέροντας καθοδήγηση και νόημα τόσο στο σύμπαν όσο και στην ανθρώπινη ψυχή.
-----------------------------------------
Όποιος ενδιαφέρεται να μάθει περί θεών, ο Πρόκλος, αναφέρει επιγραμματικά τον σκοπό κάποιων Πλατωνικών Διαλόγων, οι οποίοι είναι πολύ χρήσιμοι για όσους προτίθενται να ασχοληθούν.
Φαίδρος: Για τους νοερούς θεούς – Ανεξάρτητοι κυβερνήτες σύμπαντος – Θεοί που έχουν μοιράσει τον κόσμο σε κλήρους – Νοητά-Νοερά Γένη –Τάξη Απολύτων Θεών – Με ποιό τρόπο από τη μία αρχή των πάντων έχει γίνει η πρόοδος των θεϊκών κόσμων προς το πλήθος των εγκοσμίων θεών
Σοφιστής: Περί Όντος – Υποσελήνια Δημιουργία και ιδιότητα των θεών που έλαβαν αυτόν με κλήρο
Πρωταγόρας: Διευθέτηση θνητών ζωών από τους θεούς
Νόμοι: Ύπαρξη θεών –Πρόνοια θεών για τα πάντα
Παρμενίδης: Τάξεις των θεών και πως συνδέονται μεταξύ τους
Τίμαιος: Θεώρηση Νοητών - Ολοκληρωμένη Αλήθεια για τους εγκόσμιους θεούς –Ολόκληρη η θεωρία για την Φύση
Στον Τίμαιο, ο Πλάτων εκτός των άλλων, αφού μιλά για το σώμα του κόσμου ως τέλεια σφαίρα η οποία περιστρέφεται ομαλά, για την ψυχή του κόσμου, την σύσταση της ψυχής, την κίνηση της ψυχής, για την ψυχή ως έδρα της γνώσης, για την δημιουργία των πλανητών, για τους θεούς, φτάνει στην αποστολή των ουράνιων θεών. Τιμαιος Πλάτωνος, (41, b)
Κατ’ εντολή της Πρώτης Αρχής, οι θεοί πλάθουν το ανθρώπινο σώμα και το ενώνουν με την ψυχή. Τιμαιος Πλάτωνος (42, e)
Στην συνέχεια αναφέρεται η δημιουργία των μερών του ανθρωπίνου σώματος και η γέννηση των αισθήσεων, οι λειτουργίες του σώματος, οι ανάγκες κλπ.
Διαβάστε επίσης: ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ ΘΕΟΙ... & ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΜΑΣ - ΟΙ ΘΕΟΙ ΜΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.