Τρίτη 30 Απριλίου 2019

Το ξυπνητήρι του Πλάτωνα, το ξυπνητήρι του Αριστοτέλη, και το φορητό ρολόι του Παρμενίωνα

Το ξυπνητήρι του Πλάτωνα,
Η πρώτη συσκευή αφύπνισης παγκοσμίως έφερε τη σφραγίδα του σοφού της Αρχαιότητας και ξυπνούσε τον Πλάτωνα με σφυρίγματα! Ένα υπερκείμενο κεραμικό δοχείο τροφοδοτούσε μέσω ακροφύσιου ένα δεύτερο δοχείο, αδειάζοντας την προγραμματισμένη χρονική στιγμή με ορμή (μέσω ενός εσωτερικά τοποθετημένου αξονικού σιφωνίου) στο επόμενο κλειστό δοχείο. Ο εγκλωβισμένος αέρας εξερχόταν με πίεση σφυρίζοντας από μια σύριγγα στην κορυφή του.
Μετά τη λειτουργία του μάλιστα το ξυπνητήρι επέστρεφε αυτόματα στην αρχική του κατάσταση, ώστε να επαναρυθμιστεί για την επόμενη αφύπνιση.
...............................................................
Το ξυπνητήρι του Αριστοτέλη
Ο Αριστοτέλης δεν ήθελε να περνά τη μέρα του στο κρεβάτι, καθώς δεν είχε χρόνο για ξόδεμα στην οδύσσειά του να αναλύσει λογικά τον κόσμο μας. Γι’ αυτό και αναγκάστηκε να εφεύρει ένα υδραυλικό ρολόι-ξυπνητήρι ώστε να ξυπνά έπειτα από σύντομο χρονικό διάστημα ύπνου και να επιστρέφει γοργά στη μελέτη του. Η μαρτυρία διασώζεται στον Διογένη τον Λαέρτιο («Βίοι φιλοσόφων»), αν και δεν περιγράφει τη λειτουργία του μηχανισμού του, η οποία βασιζόταν ωστόσο στο αντίστοιχο ξυπνητήρι του Πλάτωνα.
Ένα δοχείο με νερό άδειαζε λοιπόν με προκαθορισμένο ρυθμό εκροής σε ένα άλλο δοχείο που έφερε έναν αρθρωμένο ημισφαιρικό πλωτήρα. Την προαποφασισμένη στιγμή που γέμιζε το δοχείο, ο πλωτήρας ανατρεπόταν και τα σφαιρίδια που ήταν τοποθετημένα στην επίπεδη επιφάνειά του έπεφταν σε ένα μεταλλικό κύπελλο (ή πιάτο) προκαλώντας εκκωφαντικό θόρυβο! Όρθιος ο Αριστοτέλης στη στιγμή,
................................................................
Το φορητό ρολόι του Παρμενίωνα 
Ένα φορητό δακτυλιοειδές ηλιακό ωρολόγιο έκλεβε όλη τη δόξα στην Ελληνική Αρχαιότητα. Η λειτουργία του βασιζόταν σε τρεις αρθρωτούς δακτυλίους: ο εξωτερικός ήταν προσανατολισμένος στη διεύθυνση ανατολής-δύσης, ο μεσαίος αποτελούνταν από δύο ημιδακτυλίους που όριζαν τους μήνες για τέσσερα διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη (πόλεις δηλαδή) και ο εσωτερικός δακτύλιος διαιρούνταν σε 12 ίσα τμήματα, που όριζαν τις 12 ώρες.
Κατά τη λειτουργία του ρολογιού, ο ημιδακτύλιος με τα δεδομένα της περιοχής στρεφόταν σε θέση 90 μοιρών και ο εσωτερικός δακτύλιος τοποθετούνταν στον σωστό μήνα, οπότε μια φωτεινή κηλίδα έδειχνε την ακριβή ώρα πάνω στην άντυγα! Το πολύ-ρολόι του Παρμενίωνα υπολόγιζε επίσης γεωγραφικά πλάτη, αζιμούθια και ύψη αστέρων.
Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας «Κώστας Κοτσανάς», που εδρεύει στο Κατάκολο Ηλείας από το 2003, φιλοξενεί την απίστευτη τεχνολογία των προγόνων μας, η οποία καλύπτει μια μακρά περίοδο από το -2000 μέχρι και το τέλος της Ελληνικής Αρχαιότητας. Ο Κώστας Κοτσανάς, έπειτα από την 25χρονη έρευνά του, κατάφερε να ανασυγκροτήσει την εγκυρότερη και πληρέστερη έκθεση για την Αρχαία Ελληνική τεχνολογία. Όλες οι φωτογραφίες των Αρχαιοελληνικών τεχνολογιών προέρχονται από το υπέροχο μουσείο του. 
Περισσότερα: https://www.newsbeast.gr

Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ - Αναστάσης Ασημακόπουλος

Είμαστε όλοι ορφανοί της Κοσμικής Μητέρας. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε. Η ορφάνια είναι σε όλους. 
Είμαστε ορφανοί της Κοσμικής μας Μητέρας, δυστυχώς!
Δεν έχουμε περάσει από την Πνευματική Μήτρα. Έπρεπε να περάσουμε από πύλες κλειστές, ερμητικά κλειστές. Από “ορείχαλκο”. Που μόνο αν έλεγε κανείς την λέξη την κατάλληλη, περνούσε. Και έφτανε τελικά στην αίθουσα της φωτίσεως.
Είναι ολοφάνερο πλέον τι σημαίνει ο Όλυμπος.
Ο Όλυμπος όπου δεν πίπτει ούτε όμβρος ούτε χιών (Οδύσσεια ζ’ - 42), σημαίνει, την αίθουσα της σοφίας.
Υπάρχει η “αίθουσα της άγνοιας”, η “αίθουσα της γνώσης” και η “αίθουσα της σοφίας”.
Και γιατί Δώδεκα θεοί;
Οι Έλληνες γνώριζαν τον Αιθέρα. 
- Ο Δίας είναι «Αιθεροβάμων» και «Αιθέρι ναίων» (βαδίζων και κατοικών στον Αιθέρα). Είναι το Αιθερικό Διάστημα.
- Ο Διόνυσος στο «κάνιστρό» του έχει και το «Αιθερικό Δωδεκάεδρο».
Πρέπει να είσαι δωδεκαεδρικός για να πας στην αίθουσα της σοφίας. Οι δώδεκα θεοί εκπροσωπούν και τις δώδεκα διαστάσεις του Αιθέρα. Αντιλαμβάνεστε το λάθος των Ελλήνων να αφήσουν το Δωδεκάθεο;
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι πρέπει να γίνουμε ακέραιο μέρος του Όλου. Οφείλουμε να κατανοήσουμε πως ότι μας βασανίζει κάθε μέρα, όλη αυτή η χυδαία πραγματικότητα, η άδικη, να επιβραβεύονται τσαρλατάνοι, αδικούντες και να μην επιβραβεύονται όντα ιερά και όσια, μας δημιουργεί έναν μείζονα νόστο.
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι οφείλουμε να είμαστε ήρεμοι. Πρώτα απ’ όλα. Να μη φοβόμαστε τίποτα. Να μην αποθαρρυνθούμε. Γιατί το κακό, θέλει δειλούς. Ο φοβισμένος παραδίδεται. Γίνεται ή προδότης, ή ένας δειλός μοιραίος κι άβουλος.
Οφείλουμε λοιπόν να είμαστε ήρεμοι.
Οφείλουμε να ακούσουμε τη φωνή της Σιγής. Τον Ευρώτα. Όχι μόνο την Ευρώπη (ευρεία όψη = ενόραση). Το να λουστούμε στον Ευρώτα δεν λέει πολλά. Το να πάει κάποιος και να παραστήσει ότι πέφτει μες στον Ευρώτα, για να αντιγράψει τους Αρχαίους Λάκωνες, είναι αστείο. Να ανοίξει τα ώτα του, ευρεία ώτα! Και να ακούσει την φωνή της Σιγής. Την φωνή της Ψυχής δηλαδή.
Της Ψυχής του!!!
Αναστάσης Ασημακόπουλος
Ομιλία του φιλοσόφου, Αναστάση Ασημακόπουλου, στο ΤΡΙΣΗΛΙΟΝ, με θέμα: "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ" (12 Οκτωβρίου 2016).
 Παλαίχθων Σύλλογος

Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Τι πρέπει να κάνετε εάν δείτε UFO: Οδηγίες από το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό προς πιλότους

Το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό εξέδωσε οδηγίες προς τους πιλότους που νομίζουν ότι είδαν κάποιο UFO. Έδωσε στους αξιωματικούς την δυνατότητα να αναφέρουν τέτοια περίεργα περιστατικά ώστε οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας να μπορούν να τα καταγράψουν και να τα αξιολογήσουν.
«Το ναυτικό αναβαθμίζει και επισημοποιεί τη διαδικασία με την οποία θα πρέπει να αναφέρονται ενδεχόμενες παραβιάσεις, ώστε να καταγράφονται από τις αρχές» τονίζει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση του πολεμικού ναυτικού.
Όπως είπε αξιωματούχος του πολεμικού ναυτικού στο CNNi, το ναυτικό της χώρας δεν πιστεύει ότι εξωγήινοι πετούν στον αμερικανικό εναέριο χώρο. Ένας άλλος αξιωματούχος δήλωσε στο CNNi ότι ορισμένες από τις αναφορές για… UFO στον αμερικανικό εναέριο χώρο είναι στην ουσία μυστικές δοκιμές νέων αεροπορικών προγραμμάτων του αμερικανικού στρατού. 
Ωστόσο, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, υπάρχουν αρκετές αναφορές για ιπτάμενα αντικείμενα που δεν έχουν αναγνωριστεί ή δεν έχουν άδεια να πετούν πάνω από τον αμερικανικό εναέριο χώρο.
«Τέτοιου είδους παραβιάσεις μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο των πιλότων του ναυτικού όσο και της πολεμικής αεροπορίας. Για λόγους ασφαλείας, το ναυτικό και η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία λαμβάνουν πολύ σοβαρά αυτές τις αναφορές και τις εξετάζουν εξονυχιστικά» τονίζει η ίδια ανακοίνωση. 
Η νέα αυτή πολιτική θα τυποποιήσει τον τρόπο με τον οποίο οι αξιωματικοί θα ενημερώνουν τους ανωτέρους τους για τέτοια περιστατικά αλλά και τα δεδομένα που θα συγκεντρώνονται ώστε να αναλυθούν από τους ειδικούς.

ΝΑΡΘΗΚΑΣ - ΤΟ ΙΕΡΟ ΦΥΤΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Αυτή την εποχή μια ωραία εικόνα στους δρόμους είναι το φυτό Νάρθηκας με τους κιτρινωπούς ανθούς του. Στην Αρχαιότητα αποτελούσε ιερό φυτό των Μυστηρίων των προγόνων μας (Καβείρια, Ελευσίνια) καθώς με αυτό γινόταν ο Θύρσος, το τελετουργικό ραβδί που στα αγγεία βλέπουμε να κρατούν θεοί όπως ο Διόνυσος, η Περσεφόνη αλλά και μύστες θνητοί σε σκηνές τέλεσης των Μυστηρίων.
Έβαζαν σε ένα αποξηραμένο ραβδί Νάρθηκα μια θηλυκή κουκουνάρα πεύκου στην κορυφή και ορισμένες φορές τύλιγαν γύρω του κλαριά κισσού. Μέσα στον Θύρσο μας αναφέρει ο Ησίοδος στο ''Έργα και Ημέραι'' ότι ο Προμηθέας μετέφερε την φωτιά το λεγόμενο Αγαρον πύρ στους ανθρώπους. Οι παλιοί ναυτικοί με το βραδύκαυστο μαλακό εσωτερικό του ξύλο διατηρούσαν την φωτιά στα ταξίδια τους. Επίσης στην μορφή που έχει αυτή την εποχή της άνοιξης και είναι φρέσκο, είχε μετά από κατάλληλη επεξεργασία μελών του, φαρμακευτική και ιαματική χρήση καθώς περιέχει ουσίες με ευεργετικές ιδιότητες.
Τον αναφέρουν ο Διοσκουρίδης, ο Θεόφραστος κ άλλοι μεγάλοι συγγραφείς. Επίσης λόγω της ελαφρότητας του ξύλου του, το χρησιμοποιούσαν για την επίδεση σπασμένων μελών του ανθρώπου, για στερεοποίηση του μέλους γιαυτό αυτή την ονομασία έχουν και σήμερα τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην ιατρική για τον σκοπό αυτό. Επίσης κατά την περίοδο του χειμώνα και των βροχών που ο Νάρθηκας είναι σε αποσύνθεση, στις ρίζες του επιβιώνει και αναπτύσσεται ο μύκητας του μανιταριού.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΛΙΑΣ - ΛΗΜΝΟΣ

Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

Ο «Υδραυλικός Τηλέγραφος» του Αινεία, ο Αστρολάβος του Πτολεμαίου και η «Ιπτάμενη Περιστερά» του Αρχύτα

Ο «υδραυλικός τηλέγραφος» του Αινεία
Οι τηλεπικοινωνίες καθόρισαν και καθορίζουν την τύχη των πολιτισμών και οι Αρχαίοι Έλληνες έριξαν μεγάλο βάρος εδώ. Χωρίς τη σπουδαία αυτή γνώση εξάλλου ούτε η εξάπλωση των Ελληνικών πόλεων-κρατών σε όλη τη Μεσόγειο ούτε η περίφημη εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν θα είχαν καρποφορήσει. Ο Ελληνικός Κόσμος χρησιμοποίησε την απλή πυρσεία (μετάδοση μηνυμάτων με φωτιά) και έφτιαξε ένα εκτεταμένο δίκτυο φρυκτωριών (σταθμών αναμετάδοσης του μηνύματος), αν και δεν έμεινε εκεί.
Η ανάγκη για ταχεία μετάδοση πολλαπλών και διαφορετικών μηνυμάτων οδήγησε τους προγόνους μας στη σύλληψη του «υδραυλικού τηλέγραφου» (-4ος αιώνας), μιας εκπληκτικής υδραυλικής συσκευής που απαιτούσε τη χρήση ενός μόνο πυρσού για τη μετάδοση προσυμφωνημένων μηνυμάτων!
Τη μέθοδο περιέγραψε ο Αινείας ο Τακτικός κατά τον -4ο αιώνα στα «Πολιορκητικά» του και όπως μας λέει ο Πολύβιος (στην «Ιστορία» του), ο «υδραυλικός τηλέγραφος» χρησιμοποιήθηκε πρωτίστως για την ταχεία μεταφορά μηνυμάτων στην αχανή αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Σε κατάλληλα επιλεγμένα υψώματα λοιπόν, αγγελιοφόροι χρησιμοποιούν ισομεγέθη πήλινα ή μεταλλικά δοχεία με νερό, όπου επιπλέουν πλωτήρες από φελλό λίγο στενότεροι των στομίων, στη μέση των οποίων είναι στερεωμένοι ράβδοι διαιρεμένοι σε ίσα μέρη με αναγραμμένα προσυμφωνημένα μηνύματα, π.χ. «Ήρθαν ιππείς στη χώρα».
Ο χειριστής-«πομπός» δίνει σήμα ανεβάζοντας έναν αναμμένο πυρσό στον χειριστή-«δέκτη» για την αποστολή μηνύματος, περιμένει την ανύψωση του πυρσού του «δέκτη» για επιβεβαίωση και κατόπιν, κατεβάζοντας τον πυρσό, απελευθερώνουν ταυτόχρονα δύο ισομεγέθεις αυλίσκους εκκένωσης των συσκευών τους. Όταν φανεί στη συσκευή του «πομπού» το επιθυμητό μήνυμα, ο χειριστής-«πομπός» ανεβάζοντας τον πυρσό δίνει σήμα στον «δέκτη» για το ταυτόχρονο σταμάτημα της εκροής. Λόγω της ομοιότητας των συσκευών, των στομίων εκροής αλλά και της ίδιας στάθμης του ύδατος, το επιθυμητό προσυμφωνημένο μήνυμα εμφανίζεται στη συσκευή του «δέκτη»
Ο αστρολάβος του Πτολεμαίου
Τα GPS των Αρχαίων Ελλήνων ήταν ένα εξαιρετικό αστρονομικό όργανο που απεικόνιζε την ουράνια σφαίρα και χρησιμοποιούνταν για τη μέτρηση του γεωγραφικού μήκους και πλάτους των παρατηρούμενων άστρων από οποιοδήποτε μέρος της Γης, αλλά και για τη μέτρηση της απόστασης Ηλίου-Σελήνης. Αποτελούνταν από επτά ομόκεντρους αρθρωτούς δακτυλίους που έδειχναν μεσημβρινούς, πόλους και ισημερινό, οριζόντιες και κατακόρυφες, την κατεύθυνση του Ηλίου, την ημερήσια περιστροφή της γήινης σφαίρας, τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη των αστέρων, ακόμα και τη σκοπευτική διάταξη.
Ήταν ένα πραγματικό αστρονομικό πολυμηχάνημα που συνόψιζε τη γεωγραφική και αστρονομική γνώση Ελλήνων, Βαβυλωνίων κ.λπ. Ο Πτολεμαίος το περιγράφει αναλυτικά στη σπουδαία «Μαθηματική σύνταξη»…
Η «ιπτάμενη περιστερά» του Αρχύτα
Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία χωρίς πτητικές μηχανές δεν γίνεται! Και η ιπτάμενη περιστερά του Αρχύτα του Ταραντίνου ήταν η πρώτη αυτόνομη πτητική μηχανή της Αρχαιότητας. Αποτελούνταν από ένα ελαφρύ αλλά στιβαρό κέλυφος που είχε τη μορφή περιστεριού και έφερε εσωτερικά την κύστη ενός μεγάλου ζώου.
Η αεροδυναμική περιστερά ήταν τοποθετημένη με το άνοιγμα της κύστης προσαρμοσμένο στο ανοικτό άκρο ενός θερμαινόμενου στεγανού λέβητα (ή μιας ισχυρής εμβολοφόρας αεραντλίας). Όταν η πίεση του ατμού (ή του αέρα) υπερέβαινε τη μηχανική αντοχή της σύνδεσης, η περιστερά εκτοξευόταν και συνέχιζε την πτήση της για μερικές εκατοντάδες μέτρα με τη βοήθεια της ορμής του εξερχόμενου πεπιεσμένου αέρα της κύστης, σύμφωνα με τις αρχές της αεροδυναμικής!
Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας «Κώστας Κοτσανάς», που εδρεύει στο Κατάκολο Ηλείας από το 2003, φιλοξενεί την απίστευτη τεχνολογία των προγόνων μας, η οποία καλύπτει μια μακρά περίοδο από το 2000 π.Χ. μέχρι και το τέλος του ελληνικού κόσμου. Ο Κώστας Κοτσανάς, έπειτα από την 25χρονη έρευνά του, κατάφερε να ανασυγκροτήσει την εγκυρότερη και πληρέστερη έκθεση για την αρχαία ελληνική τεχνολογία. Όλες οι φωτογραφίες των αρχαιοελληνικών τεχνολογιών προέρχονται από το υπέροχο μουσείο του. 
Περισσότερα: https://www.newsbeast.gr

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ. Το National Geographic Σπάει τους Κανόνες για Ένα από τα Μεγαλύτερα Μυστικά;

Γράφει ο Σπύρος Μακρής
Στο εξώφυλλό του για τον Μάρτιο του 2019, το πασίγνωστο περιοδικό National Geographic, με μεγάλη κυκλοφορία σε ολόκληρο τον πλανήτη, σπάει όλες τις καθιερωμένες αρχές της ελίτ για ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ
Αυτός είναι ο τίτλος στο εξώφυλλο και ήδη από μόνος του, ακόμα κι αν μέσα αναφέρει θεωρίες επιστημόνων και όχι απτές αποδείξεις για το μεγαλύτερο ερώτημα του ανθρώπου, προσελκύσει το ενδιαφέρον και την προσοχή του αναγνώστη, δίνοντας την εντύπωση ότι, τελικά, η απάντηση βρέθηκε και πιστοποιήθηκε: ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ.
Ακόμα κι αν δεν αγοράσεις το περιοδικό για να διαβάσεις τι γράφει και τι αποκαλύπτει, δίνει άμεσα την αίσθηση ότι με κάποιο τρόπο έχουν εντοπίσει εξωγήινους και αυτή είναι μεγάλη ανακάλυψη, διαπίστωση ή επιβεβαίωση σε αποκλειστικότητα του περιοδικού.
Από αρχαιοτάτων χρόνων υποστηρίζεται ότι δεν μπορεί να είμαστε μόνοι στο Σύμπαν και τώρα έρχεται το παγκόσμιας φήμης και κυκλοφορίας περιοδικό National Geographic και το επιβεβαιώνει.
Φαίνεται, ότι αρκετές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί ως τώρα, αποκτούν σάρκα και οστά. Οι εξωγήινοι υπάρχουν, δεν είμαστε μόνοι.
Ωστόσο, το περιεχόμενο του άρθρου, δεν είναι αυτό που περιμένετε. Γι αυτό πολλοί υποστηρίζουν ότι το περιοδικό με τον συγκεκριμένο τίτλο, αρχίζει να προετοιμάζει τον κόσμο για κάτι που πρόκειται να συμβεί, πιθανότατα, στο άμεσο μέλλον.
Στη συνέντευξη του National Geographic, η αστροφυσικός Sara Seager του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης. Λέει ότι θα ψάξουν σε όλους τους πλανήτες του σύμπαντος, πέρα από εκείνους που ήδη γνωρίζουμε.
Ουσιαστικά, όπως ήδη καταλαβαίνετε κι εσείς, δεν μας λέει κάτι καινούργιο. Προς τι, λοιπόν, αυτός ο εκπληκτικός τίτλος; Έχει ανάγκη το περιοδικό να αυξήσει περισσότερο τις πωλήσεις του σε όλο τον κόσμο;
Μήπως, τελικά, έχουν δίκιο όσοι λένε ότι το εξώφυλλο αποτελεί μία ψυχολογική προετοιμασία για κάτι που έρχεται ή σχεδιάζεται;
Για υπότιτλους: Ρυθμίσεις, Υπότιτλοι, Προτεινόμενη γλώσσα, Υπότιτλοι, Αυτόματη μετάφραση, Ελληνικά
NO ESTAMOS SOLOS PORTADA DE NATIONAL GEOGRAPHIC

Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΑΣ

Ξεχάσαμε την ιστορία μας. Τους δεσμούς που δένουν τον άνθρωπο με τον άνθρωπο. Απαρνηθήκαμε τον Αριστοτέλη και την αρετή του, τον Σωκράτη και τον βίο του, τον Πλάτωνα και την Πολιτεία του. Στον Ελύτη και στο Μονόγραμμα γυρίσαμε την πλάτη. Και δεν συγκινούμαστε πλέον από το άπειρο μπλε που ξοδεύει ο ίδιος ο Θεός στο Αιγαίο για να μην τον δούμε.
Γυρίσαμε το βλέμμα στην πειθαρχεία των Σπαρτιατών αλλά και στην σοφία των Αθηναίων. Θεωρήσαμε την αγάπη και το χρέος προς την πατρίδα υπερβολή και την προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο αφέλεια. Η εμπιστοσύνη αντικαταστάθηκε από την καχυποψία και ο σεβασμός από την απρέπεια. Συνηθίσαμε την ασυδοσία και η εργατικότητα ερμηνεύτηκε σαν χαμαλίκι. Καλύψαμε με χώματα την Ολυμπία και του Δελφούς και αφορίσαμε τα Δελφικά Παραγγέλματα. Το «Γνώθι σ'αυτόν».
Ξεχάσαμε το παρελθόν μας.
Ξεχάσαμε να σηκωνόμαστε με θάρρος και τόλμη απέναντι σε αυτό που μας καταδυναστεύει. 
Σπρώξαμε την αλήθεια και αγκαλιάσαμε την πλάνη.
Θεωρήσαμε το δάκρυ προς την σημαία υπερβολή, και την ανατριχίλα, στο άκουσμα του Ύμνου προς την Ελευθερία του Δ. Σολωμού, παρωχημένη αίσθηση.
Ξεχάσαμε να πονάμε. Ξεχάσαμε να πολεμάμε. Μέσα μας πρώτα. Με αυτά που μας τραβάνε πίσω. Και ξεχάσαμε να φέρνουμε ειρήνη με τους γύρω μας.
Εμείς είμαστε η λύση σε κάθε μας πρόβλημα!
https://pitharipandoras.blogspot.com

Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Το Αυτόματο Σπονδείο με κερματοδέκτη, η Αιολόσφαιρα και η Μαγική Κρήνη του Ήρωνα

Το αυτόματο σπονδείο με κερματοδέκτη, του Ήρωνα
Απλά απλά, μιλάμε για τον πρώτο αυτόματο πωλητή της Ιστορίας! Ο πιστός έριχνε ένα πεντάδραχμο κέρμα στο αγγείο και έπαιρνε αυτόματα αγιασμό. Όπως μας λέει ο Ήρων στα «Πνευματικά», το νόμισμα έπεφτε πάνω στον δίσκο ενός ζυγού και με την εκτροπή του δίσκου από τη θέση του, άνοιγε μια κωνική βαλβίδα που απελευθέρωνε αντίστοιχη (του βάρους του νομίσματος) ποσότητα αγιασμένου ύδατος…
--------------------------------------------
Η Αιολόσφαιρα του Ήρωνα
Πολύ πριν από τον Τζέιμς Βατ και τη Βιομηχανική του Επανάσταση, ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς είχε στα χέρια του την πρώτη ατμομηχανή της ανθρωπότητας! Και πάλι στα «Πνευματικά», ο σπουδαίος επιστήμονας μας λέει πως πάνω από τον λέβητα υπήρχαν δύο σωλήνες και γύρω από τα καμπυλωμένα άκρα τους εδραζόταν μια σφαίρα με δύο ακροφύσια. Όταν θερμαινόταν το νερό του λέβητα, ατμοποιούνταν και -περνώντας από τους δύο κατακόρυφους σωλήνες- εισερχόταν στη σφαίρα και εξερχόταν με ορμή από τα δύο ακροφύσια, εξαναγκάζοντάς τη σφαίρα σε (αντίθετης διεύθυνσης) συνεχή περιστροφή.
O πρόδρομος της ατμομηχανής λίγο έλειψε να φέρει τη Βιομηχανική Επανάσταση στα ελληνιστικά χρόνια, καθώς το μόνο που της έλειπε ήταν μια τροχαλία για τη μετάδοση της κίνησης. Η πρώιμη αυτή τεχνολογική επανάσταση δεν θα συντελούνταν βέβαια ποτέ, καθώς τον πρώτο λόγο ήταν έτοιμοι να πάρουν οι Ρωμαίοι…
----------------------------------------
Η μαγική κρήνη του Ήρωνα
Εδώ ο Ήρωνας πάντρεψε και πάλι επιστημονική γνώση, τεχνολογική καινοτομία και ολίγον από showbiz, σκαρώνοντας μια ευφυέστατη κρήνη που παραβίαζε φαινομενικά τις αρχές της υδροστατικής πίεσης και των συγκοινωνούντων δοχείων! Κι αυτό γιατί εκτόξευε το νερό ψηλότερα από τη διαθέσιμη στάθμη της δεξαμενής της.
Με έναν δαιμόνιο μηχανισμό αναπλήρωσης του υγρού και την επιστράτευση της αρχής του εγκλωβισμένου αέρα, όπως μας αποκαλύπτει στα «Πνευματικά», ο Ήρωνας μάγευε το κοινό της εποχής με τα παράδοξά του. Η κρήνη εκτόξευε το νερό ψηλότερα απ’ όσο όφειλε και το έκανε μάλιστα αυτόματα, καθώς η διαδικασία ήταν αυτοσυντηρούμενη και συνέχιζε μέχρι να αδειάσει πλήρως η δεξαμενή…
----------------------------------------------
Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας «Κώστας Κοτσανάς», που εδρεύει στο Κατάκολο Ηλείας από το 2003, φιλοξενεί την απίστευτη τεχνολογία των προγόνων μας, η οποία καλύπτει μια μακρά περίοδο από το 2000 π.Χ. μέχρι και το τέλος του ελληνικού κόσμου. Ο Κώστας Κοτσανάς, έπειτα από την 25χρονη έρευνά του, κατάφερε να ανασυγκροτήσει την εγκυρότερη και πληρέστερη έκθεση για την αρχαία ελληνική τεχνολογία. Όλες οι φωτογραφίες των αρχαιοελληνικών τεχνολογιών προέρχονται από το υπέροχο μουσείο του.
Περισσότερα: https://www.newsbeast.gr

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

Η ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΔΗ ΚΑΙ Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ (#2)

Του Γιώργου Ελιά
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
Συνεχίζουμε την αφήγηση με την κατάβαση του Αινεία στον Άδη και βρισκόμασταν στο σημείο που μαζί με την Σίβυλλα βρέθηκαν στον κάτω κόσμο μπροστά σε μιά τεράστια Φτελιά που στα κλαριά είχε όλα τα τέρατα της Μυθολογίας.
Εκεί μπροστά περνά ο Χάροντας με τη βάρκα του. Ένα τεράστιο πλήθος ψυχών υπάρχει στην όχθη του ποταμού. Δεν τις περνά απέναντι στο βασίλειο που Πλούτωνος γιατί το σώμα αυτών των ψυχών παραμένει άθαφτο και περιμένει πάνω από εκατό χρόνια να περάσουν για να έχουν θαφτεί τα οστά τους μέσα στη Γή.
Ο Χάροντας τον καλεί να περάσει στη βάρκα του, καθώς έχει μαζί του το χρυσό κλαρί, αλλιώς δεν θα τον περνούσε με τίποτα ζωντανό. Φτάνουν μετά στην είσοδο του Άδη που φυλά ο Κέρβερος, ο σκύλος με τα τρία κεφάλια, τον οποίο η Σίβυλλα αποκοιμίζει δίνοντας του να φάει μια Μελόπιτα με παπαρουνόσπορο.
Εκεί στην ελεύθερη πιά είσοδο υπάρχει μια διχάλα. Ο Δεξιός δρόμος οδηγεί στα Ηλύσια πεδία και ο αριστερός στα Τάρταρα. Θα κατέβουν στα Ηλύσια πεδία που τα διαρρέει ο Ηριδανός ποταμός και εκεί συναντούν τον πατέρα του Αγχίση. Ο Πατέρας του θα του εξιστορήσει όλα όσα θα περάσει στην υπόλοιπη ζωή του.
Μπροστά του ο Αινείας θα δει ένα ακόμη μεγάλο ποτάμι και στις όχθες του εκατομμύρια ψυχές περιμένουν και κάθε τόσο πίνουν νερό από αυτό. Γεμάτος απορία ρωτά τον πατέρα του τι συμβαίνει εκεί. Ο Αγχίσης του απαντά τότε ότι είναι το ποτάμι της Λήθης και οι ψυχές περιμένουν τη σειρά τους πίνοντας το νερό της ξεγνοιασιάς για να ξαναενσαρκωθούν στον κόσμο των ζωντανών.
Εδώ λοιπόν έχουμε μια σαφέστατη αναφορά στην αντίληψη των προγόνων μας για την μετενσάρκωση της ψυχής.
Μετά από όλα αυτά θα πρέπει να οδηγηθούν στην έξοδο του Άδη γιατί ο χρόνος παραμονής του εκεί δεν μπορεί να είναι μεγάλος. Στην έξοδο υπάρχουν οι δυο πύλες του Ύπνου, η μία των αληθινών ονείρων και η άλλη των απατηλών. Των αληθινών είναι από κέρατο και των απατηλών από φίλντισι (μαργαριτάρι).
Ο Αγχίσης με αινιγματικό τρόπο τους έβγαλε από των απατηλών ονείρων την έξοδο. Το γιατί άραγε να έγινε αυτή πράξη θα μας απασχολεί πάντα με πολύ ενδιαφέρον και μυστηριώδες συναίσθημα.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΛΙΑΣ - ΛΗΜΝΟΣ

Κυριακή 21 Απριλίου 2019

«Γνώθι σαυτόν» και «Μηδέν άγαν»

Εάν παρατηρήσετε το άγαλμα  Ερμής του Πραξιτέλη, θα  διαπιστώσετε πως ο Ερμής απεικονίζεται να κρατά τον μικρό  Διόνυσο τον Ζαγρέα στο ένα του χέρι, ενώ  με το άλλο, του δείχνει πρός τον ουρανό, συμβολισμό που χρησιμοποίησε και στον διάσημο  πίνακα του «η σχολή  των Αθηνών», ο  Ραφαήλ, βάζοντας τον Αριστοτέλη να δείχνει προς την γη και τον Πλάτωνα, προς τον Ουρανό..
Ο συμβολισμός είναι προφανής. Ο Πραξιτέλης υποδεικνύει πως ως θεϊκά τέκνα οφείλουμε να επιδιώκουμε την τελειότητα, γνωρίζοντας και αναγνωρίζοντας την Θεϊκή φύση  εντός μας, όπως  αναφέρουν και  οι Ορφικές πινακίδες: «Της Γης παιδί είμαι και του έναστρου Ουρανού• το γένος μου είναι βεβαίως ουράνιο.»
Η ατραπός για να το επιτύχει αυτό ο Αρχαίος Έλληνας ήταν η ορθή τήρηση δύο εκ των σημαντικότερων  Δελφικών ρητών : «Γνώθι σαυτόν» και «Μηδέν άγαν», λέξεις που φαντάζουν τόσο ξένες σήμερα…
http://xletsos-basilhs.blogspot.com/2017/01/blog-post_35.html

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Πρώην Πρόεδρος της Πολωνίας Προειδοποιεί για Εξωγήινη Παρέμβαση...

«Υπάρχουν τρία επίπεδα πνευματικής ανάπτυξης σε άλλους γαλαξίες. Εμείς είμαστε το χαμηλότερο. Και οι ανώτεροι πολιτισμοί έρχονται μέσω των UFOs και βλέπουν τι κάνουμε. Εάν απειλούμε να αποσταθεροποιήσουμε τον τόπο, με τον Μακρόν εδώ, τον Πούτιν εκεί, θα μας σταματήσουν, θα μας «κόψουν στο μισό» και η Γη θα καταρρεύσει, όλοι θα καταστραφούν και θα μας κρατήσουν έτσι για πέντε χιλιάδες χρόνια. Θα στείλουν τον Αδάμ και την Εύα και θα φτιάξουν τον κόσμο ξανά».
Όταν ένας παγκόσμια γνωστός ηγέτης, σημερινός ή πρώην, εκδηλώνει πίστη στα ΑΤΙΑ, τότε το κοινό αντανακλά τη λογική του σχετικά με το τι πραγματικά μπορεί να γνωρίζει για αυτά τα άγνωστα αντικείμενα. Όταν αυτός ο ηγέτης προειδοποιεί επίσης για, ενδεχομένως, καταστροφικές εξωγήινες εισβολές, τα αυτιά μας ανοίγουν και οι κεραίες της αντίληψής μας ορθώνονται περισσότερο. 
Αυτό συνέβη στην Πολωνία τον Μαρτίου του 2019, όταν ο πρώην Πρόεδρος της Πολωνίας Lech Walesa μίλησε για τα UFOs, τους εξωγήινους και το ρόλο τους στην πιθανή διάλυση της Γης όπως την ξέρουμε.
Όλοι έμειναν άφωνοι να παρακολουθούν, δεδομένου ότι ποτέ δεν έχει εκδηλώσει δημόσια ενδιαφέρον για το θέμα, ενώ δεν βρισκόταν εκεί να μιλήσει για UFOs, ο Λεχ Βαλέσα αποκλίνει από το αρχικό σενάριο και εισάγει τα UFOs και τους «υψηλότερους πολιτισμούς» στη συζήτηση.
Επίσης, φαίνεται να έχει την εντύπωση ότι οι εξωγήινοι έχουν ήδη κάνει παρέμβαση στον ανθρώπινο πολιτισμό από πολύ παλιά, όπως αποδεικνύεται από την πεποίθησή του ότι είχαν το πάνω χέρι στην οικοδόμηση των πυραμίδων.
«Οι άνθρωποι βρίσκουν πράγματα, σκάβουν σε πέτρες, αυτές οι πυραμίδες… καμία απάντηση, από πού προέρχονται;» αναρωτήθηκε…
Γιατί ο Λεχ Βαλέσα αισθάνθηκε την ανάγκη να μιλήσει για τα UFO και την εξωγήινη εισβολή τώρα;
Τι γνωρίζει πραγματικά;

Περισσότερα: https://www.aetos-apokalypsis.com

ΠΩΣ ΕΝΝΟΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΑΝΔΡΕΙΑ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΓΟΥΣ ΦΑΛΑΓΓΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ
Οι ατάραχοι σιωπηλοί Έλληνες μαχητές, απέναντι στους αλαλάζοντες βαρβάρους. Η αποτελεσματικότητα των ελληνικών σχηματισμών, απέναντι στους κομπασμούς όσων παρίσταναν τους άφοβους ή τους ανίκητους.
Στη μάχη των Πλαταιών, το -479, ένας Σπαρτιάτης πολεμιστής ονόματι Αριστόδημος, αψηφώντας τον κίνδυνο όρμησε ολομόναχος εναντίον των Περσών κι άρχισε να τους πετσοκόβει. Ήθελε να “ξεπλύνει’’ το όνομα του καθώς είχε σταλεί πίσω από τον Λεωνίδα πριν την μάχη των Θερμοπυλών και οι συμπατριώτες του τον θεώρησαν δειλό.
Μετά τη μάχη των Πλαταιών κι αφού είχε καταφέρει να παραμείνει ζωντανός (αν και βαριά τραυματισμένος), η Γερουσία της Σπάρτης όχι μόνο δεν του απένειμε έπαινο αλλά τον επέπληξε βαρύτατα επειδή επέδειξε αυτοκτονική απερισκεψία βγαίνοντας από τις γραμμές της φάλαγγας.
Είναι το χαρακτηριστικότερο ιστορικό παράδειγμα από τον Ηρόδοτο, για ν’ αντιληφθούμε τον τρόπο που οι πρόγονοι μας αντιλαμβάνονταν την ανδρεία.
Ο Έλληνας πολεμιστής της Αρχαιότητας δεν πολεμούσε μόνος του. Η μονομαχία, ο κομπασμός, η προσωπική αψηφισιά απέναντι στον εχθρό ή οι ατομικοί αυτοσχεδιασμοί ήταν ενδείξεις ανοησίας και αναποτελεσματικότητας.
Ο Έλληνας μαχητής πολεμούσε ως σώμα μαζί με όλους τους συμπολεμιστές του στα πλαίσια της φάλαγγας. Υπέρτατος στόχος ήταν η νίκη όλου του στρατεύματος, η νίκη της πόλης. Ατομικές πρωτοβουλίες όχι μόνο δεν ήταν επιτρεπτές και αποδεκτές, αλλά αντιθέτως θεωρούνταν επικίνδυνες διότι δυνητικά υπονόμευαν την ενότητα και το αξιόμαχο όλης της παράταξης.
Για να χρησιμοποιήσουμε έναν όρο που είναι στη μόδα σήμερα, οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν ολιστική άποψη για την μάχη.
Τα ελληνικά σώματα περιφρονούσαν τους πολυάριθμους βαρβαρικούς στρατούς που στήνονταν απέναντι τους κάνοντας δυνατούς θορύβους προσπαθώντας να τους τρομάξουν. Κορόιδευαν τους αλαλαγμούς, τα χτυπήματα στις ασπίδες, τις βρισιές και τις κάθε λογιών προκλήσεις των εχθρών.
Η ελληνική φάλαγγα παρέμενε σιωπηλή και ατάραχη απέναντι σ’ αυτές τις πρωτόγονες εκδηλώσεις, ξέροντας ότι είναι δείγμα κατώτερης στρατιωτικής οργάνωσης, άρα μειωμένης πολεμικής αποτελεσματικότητας. Ήξεραν ότι τέτοια μπουλούκια, ανεξάρτητα από την προσωπική ανδρεία των πολεμιστών τους, σκόρπιζαν και διαλύονταν μόλις συγκρούονταν με μια ατσαλόφρακτη συμπαγή φάλαγγα που βασικό προσόν της ήταν η πειθαρχία.
Για τον ίδιο λόγο, οι Αρχαίοι Έλληνες δεν θεωρούσαν γενναίους αλλά ανόητους και επικίνδυνους όσους αδιαφορούσαν για τη ζωή τους στη μάχη. Η πόλη χρειαζόταν τους ανθρώπους της ζωντανούς και αξιόμαχους, διότι όλοι μαζί έφτιαχναν μια ακαταμάχητη φονική μηχανή.
Στον Επιτάφιο του ο Περικλής κατακεραύνωσε αυτούς τους αυτοσχέδιους παλικαράδες. Σε αντίθεση με όλους τους στρατούς της εποχής, οι Έλληνες δεν μέτρησαν ποτέ την ανδρεία ενός πολεμιστή από τον αριθμό των εχθρών που σκότωσε στη μάχη. Εύφημες μνείες λάμβαναν όσοι σε κρίσιμες στιγμές κρατούσαν την ενότητα και την πειθαρχία των γραμμών τους.
Ποτέ δεν τιμωρήθηκε Έλληνας μαχητής επειδή δεν φάνηκε όσο επιθετικός έπρεπε, αντιθέτως τιμωρούσαν όσους έριχναν την ασπίδα τους διότι άφηναν ακάλυπτο τον διπλανό τους και δημιουργούσαν ρήγμα στη φάλαγγα.
Η διατήρηση των γραμμών τόσο στην άμυνα όσο και στην προέλαση ήταν ζωτικής σημασίας για τα ελληνικά σώματα, αλλά αυτό επιτυγχάνονταν μόνο μετά από εξαντλητικές ασκήσεις που προσπαθούσαν να επιβάλλουν την πειθαρχία μέσα σε ακραίες συνθήκες μάχης.
Αξιωματικοί και πολεμιστές έπρεπε να διατηρήσουν όχι μόνο την ενότητα αλλά και την ευθεία πορεία των σχηματισμών, καθώς η υποσυνείδητη εμπιστοσύνη κάθε μαχητή στη δική του ασπίδα κι όχι του διπλανού που κάλυπτε το δεξί μισό του, έσπρωχνε ολόκληρη τη φάλαγγα ως σώμα προς τα αριστερά.
Ζωτικής σημασίας ήταν επίσης η διατήρηση των συμπαγών σχηματισμών, όταν ο εχθρός υποχωρούσε. Ο ενθουσιασμός του νικητή και η προαιώνια διάθεση των στρατιωτών για πλιάτσικο και σφαγή των πανικόβλητων εχθρών, ήταν ικανά να σκορπίσουν ένα συγκροτημένο στράτευμα και να το οδηγήσουν σε εκ’ των υστέρων ήττα από εφεδρείες του αντιπάλου.

ΑΤΛΑΝΤΙΣ - ΚΟΣΜΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ)

Η ιστορία της Ατλαντίδας μας μιλάει τον πανάρχαιο Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Για τον Πρώτο Πόλεμο των Αθηναίων εναντίων των Ατλάντων. Τον Πρώτο Πόλεμο των Ελλήνων ενάντια στην παγκόσμια τυραννία και υποδούλωση.
Τι ήταν η Ατλαντίδα; 
Γιατί παρήκμασε και οδηγήθηκε στην καταστροφή;
Υπάρχει ομοιότητα  της εποχής εκείνης με την σημερινή;
Υπάρχουν σήμερα Άτλαντες; 
Γιατί θα πρέπει να ενδιαφέρει ειδικά εμάς τους Έλληνες η ιστορία της Ατλαντίδας; 

Κανένας αρχαίος πόλεμος δεν έχει τελειώσει, κανένα αρχαίο μίσος δεν έχει λήξει...
Διάρκεια: 45'
Με την συγγραφέα Δήμητρα Λιάτσα και τον ερευνητή-συγγραφέα Αστέριο Χοϊλου.
Πηγές-Βιβλιογραφία:
Πλάτων- Τίμαιος , Κριτίας
Πρόκλος-Εις τον Τίμαιον Πλάτωνος
Ανώνυμοι Ιστορικοί-Σχόλια στον Πλάτωνα, «Περί των Αθήνησιν εορτών»
Όμηρος-Ιλιάς
Παυσανίας-Αττικά
Πλούταρχος-Περί Αλεξάνδρου τύχης η αρετής

Θουκυδίδης-Ιστορία
Γραφικά-Βιντεoγραφία: Βισάλτης Σωτήρης
Παραγωγή:  Visaltis-Documentary - www.visaltis.net
Αll Rights Reserved © 2019

Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

Η ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΔΗ ΚΑΙ Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Του Γιώργου Ελιά
Τα Νεκρομαντεία και η τελετουργία τους αποτελούσαν μεγάλο μέρος της αρχαιοελληνικής παράδοσης και της φιλοσοφικής αντίληψης των προγόνων μας. Μέσα από τους μύθους αλλά και τα έπη παρακολουθούμε τους μεγάλους ήρωες να κάνουν την κατάβαση τους ο καθένας στον Άδη για να πάρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους από το βασίλειο των νεκρών, αλλά συναντάμε και τις φιλοσοφικές αντιλήψεις τους σε σημαντικά ζητήματα όπως η μετενσάρκωση.
Ένα σπουδαίο παράδειγμα είναι η κατάβαση του Αινεία στον Άδη μέσα από το έπος του Βιργίλιου την Αινειάδα που αποτελεί θεμέλιο του Ρωμαϊκού κόσμου αλλά και παρακαταθήκη της Ελληνικής Παράδοσης. Ο Αινείας που πρώτα πέρασε από το Μαντείο των Δελφών, του οποίου η Σίβυλλα τον οδήγησε στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα για να συναντήσουν τον πατέρα του Αγχίση μετά από κατάβαση στον Άδη για να πάρει τις απαντήσεις που ήθελε για το μέλλον του.
Φτάνοντας στον ποταμό Κωκυτό η Σίβυλλα τον καθοδηγεί λέγοντας του, ότι μόλις κατηφορίσει τον ποταμό θα συναντήσει βλέποντας τα δάση ένα πολύ φουντωτό δέντρο με ένα μεγάλο κλωνάρι ολόχρυσο, με φύλλα χρυσά αφιερωμένο στη μεγάλη θεά Ρέα. Πρέπει να το κόψει [και αυτό αμέσως θα ξαναγεννηθεί στο κλαδί] και αν είναι γραφτό να κατέβει στον κάτω κόσμο αυτό θα κοπεί αλλιώς δεν θα κοπεί με τίποτα.
Αν αυτό κοπεί θα κατέβει με αυτό σαν σημάδι ότι είναι ζωντανός στον Άδη. Τότε θα πρέπει να θυσιάσει μαύρα πρόβατα και θα εμφανιστούν λευκά περιστέρια και πρέπει να τα παρακαλέσει να τον οδηγήσουν. Στη συνέχεια πρέπει να θυσιάσει τέσσερα μαύρα μοσχάρια στην Εκάτη, ένα μαύρο πρόβατο στη Γαία και τη Νύχτα και μία μαύρη στείρα αγελάδα στην Περσεφόνη και τον Πλούτωνα.
Τότε τράνταξε η γη και ένα χάσμα δημιουργήθηκε και μαζί με την Σίβυλλα ο Αινείας βρέθηκε στον Aδη. Εμφανίστηκαν τότε μπροστά τους μεγάλες φρικιαστικές μορφές. Το Πένθος, οι Αρρώστιες, το Γήρας, ο Φόβος, η Πείνα, η Ανέχεια, ο Θάνατος, ο Κόπος, ο Ύπνος, οι Φροντίδες, η Χαιρεκακία, ο Πόλεμος και η Διχόνοια με ματωμένες πλεξούδες στα μαλλιά. Τότε έφτασαν μπροστά σε μια τεράστια Φτελιά με όλα τα μεγάλα τέρατα της Μυθολογίας στα κλαριά της.
Η Συνέχεια στο Δεύτερο Μέρος.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΛΙΑΣ - ΛΗΜΝΟΣ

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Ο ΛΕΩΝ ΣΓΟΥΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

Μια συλλεκτική συνέντευξη του Ραδιοφωνικού παραγωγού Γιώργου Ελιά με τον γνωστό συγγραφέα Βλάσση Ρασσιά για τον μεγάλο ήρωα του μεσαιωνικού Ελληνισμού Λέωντα Σγουρό και την άγνωστη ιστορική συνέχεια των Ελλήνων στα ταραγμένα χρόνια του Βυζαντίου και της Φραγκοκρατίας.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΛΙΑΣ ΛΗΜΝΟΣ

ΤΟ ΑΤΜΟΤΗΛΕΒΟΛΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ και ΤΟ ΦΛΟΓΟΒΟΛΟ ΤΩΝ ΒΟΙΩΤΩΝ

Το ατμοτηλεβόλο του Αρχιμήδη
Ο σπουδαιότερος επιστήμονας της αρχαιότητας, όταν δεν έκανε κολοσσιαίες ανακαλύψεις στους τομείς των μαθηματικών, της γεωμετρίας, της φυσικής, της αστρονομίας, της μηχανικής, της υδραυλικής, της αρχιτεκτονικής και της ναυπηγικής, επινοούσε εφευρέσεις με διαχρονική αξία. Ο υδραυλικός κοχλίας, ο ρωμαϊκός ζυγός, το περίφημο υδραυλικό ωρολόγιο με χτύπους, το αστρονομικό πλανητάριο, τα πανίσχυρα βαρούλκα, η ναυπήγηση της γιγάντιας «Συρακουσίας» και οι φοβερές πολιορκητικές μηχανές είναι μερικά μόνο από τα απίστευτα επιτεύγματά του.
Το ατμοτηλεβόλο εντασσόταν στην πολιορκητική τεχνολογία του και ήταν ένα κανόνι που λειτουργούσε με ατμό! Αποτελούνταν από έναν μεταλλικό κυλινδρικό λέβητα που έφερε πάνω του (συνδεδεμένο με στρόφιγγα) ένα κλειστό δοχείο με νερό. Ο λέβητας είχε στο ανοιχτό του άκρο μια ενσωματωμένη ξύλινη κάννη, στην οποία τοποθετούνταν η προς εκτόξευση λίθινη σφαίρα. Όταν ο λέβητας αποκτούσε με φωτιά την κατάλληλη θερμοκρασία, ο στρατιώτης άνοιγε τη στρόφιγγα, το νερό έπεφτε στον λέβητα, εξατμιζόταν ταχύτατα, η ξύλινη δοκός έσπαζε και η σφαίρα εκτοξευόταν.
Το βεληνεκές της σφαίρας ρυθμιζόταν από την κλίση του όπλου και την επιλεγμένη αντοχή της ξύλινης δοκού.
Το φλογοβόλο των Βοιωτών
Πρόκειται για το πρώτο φλογοβόλο της ιστορίας και χρησιμοποιήθηκε από τους Βοιωτούς στον Πελοποννησιακό πόλεμο για την καύση των τειχών του Δηλίου.
Αποτελούνταν από ένα σιδηρόφρακτο κοίλο (σκισμένο κατά μήκος και ξαναενωμένο) κορμό που έφερε ένα φυσητήρα στο οπίσθιο άκρο του και ένα κρεμασμένο με αλυσίδες καζάνι στο εμπρόσθιο άκρο του. Ένας λυγισμένος σωλήνας από το αεροστεγές στόμιο του κορμού κατέβαινε στο καζάνι που περιείχε αναμμένα κάρβουνα, θειάφι και πίσσα. Με τη λειτουργία του φυσητήρα δημιουργούνταν τεράστιες φλόγες που κατέκαιγαν τα ξύλινα τείχη και απομάκρυναν τους υπερασπιστές τους. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε για την προσβολή πέτρινων οχυρώσεων προκαλώντας ρήγματα στους λίθους λόγω της υψηλής θερμοκρασίας και της παράλληλης έγχυσης ξυδιού, ή άλλης διαβρωτικής ουσίας σε αυτούς.
ΠΗΓΕΣ: «Θουκυδίδης, Ιστορίαι, Δ»

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Άνοιξη

Κάθε μοσχοβολιὰ και κάθε χρώμα,
κάθε πουλιού κελάηδημα ξυπνάει
πόθο στα φυλλοκάρδια μου κι ελπίδα
να σου ξαναφιλήσω τ᾿ άγιο χώμα,
να ξαναϊδώ και το δικό σου Μάη,

όμορφή μου, καλή, γλυκειά πατρίδα.
Λορέντζος Μαβίλης – Πατρίδα 1888

Με τέτοια είσοδο, η άνοιξη δεν θα μπορούσε παρά να έχει υπάρξει σταθερό μοτίβο στο έργο των ποιητών, στο πέρασμα των χρόνων. Αμέτρητοι είναι οι στίχοι αφιερωμένοι σε αυτήν. 
Και θα είναι εκεί για να υπενθυμίζουν όσα χάνουμε, αν κρατάμε την άνοιξη μακριά μας.
Όσο κι αν η φύση μεταμορφώνεται σε ένα υπέροχο, πολύχρωμο καμβά, εάν η διάθεση να αισθανθούμε την ευφορία δεν "ξυπνήσει" μέσα μας, τίποτε δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη στην καρδιά μας.
O Οδυσσέας Ελύτης ήταν ξεκάθαρος: “Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις”!
http://www.pathfinder.gr