Του Γιώργου Ελιά
Τα Νεκρομαντεία και η τελετουργία τους αποτελούσαν μεγάλο μέρος της αρχαιοελληνικής παράδοσης και της φιλοσοφικής αντίληψης των προγόνων μας. Μέσα από τους μύθους αλλά και τα έπη παρακολουθούμε τους μεγάλους ήρωες να κάνουν την κατάβαση τους ο καθένας στον Άδη για να πάρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους από το βασίλειο των νεκρών, αλλά συναντάμε και τις φιλοσοφικές αντιλήψεις τους σε σημαντικά ζητήματα όπως η μετενσάρκωση.
Ένα σπουδαίο παράδειγμα είναι η κατάβαση του Αινεία στον Άδη μέσα από το έπος του Βιργίλιου την Αινειάδα που αποτελεί θεμέλιο του Ρωμαϊκού κόσμου αλλά και παρακαταθήκη της Ελληνικής Παράδοσης. Ο Αινείας που πρώτα πέρασε από το Μαντείο των Δελφών, του οποίου η Σίβυλλα τον οδήγησε στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα για να συναντήσουν τον πατέρα του Αγχίση μετά από κατάβαση στον Άδη για να πάρει τις απαντήσεις που ήθελε για το μέλλον του.
Φτάνοντας στον ποταμό Κωκυτό η Σίβυλλα τον καθοδηγεί λέγοντας του, ότι μόλις κατηφορίσει τον ποταμό θα συναντήσει βλέποντας τα δάση ένα πολύ φουντωτό δέντρο με ένα μεγάλο κλωνάρι ολόχρυσο, με φύλλα χρυσά αφιερωμένο στη μεγάλη θεά Ρέα. Πρέπει να το κόψει [και αυτό αμέσως θα ξαναγεννηθεί στο κλαδί] και αν είναι γραφτό να κατέβει στον κάτω κόσμο αυτό θα κοπεί αλλιώς δεν θα κοπεί με τίποτα.
Αν αυτό κοπεί θα κατέβει με αυτό σαν σημάδι ότι είναι ζωντανός στον Άδη. Τότε θα πρέπει να θυσιάσει μαύρα πρόβατα και θα εμφανιστούν λευκά περιστέρια και πρέπει να τα παρακαλέσει να τον οδηγήσουν. Στη συνέχεια πρέπει να θυσιάσει τέσσερα μαύρα μοσχάρια στην Εκάτη, ένα μαύρο πρόβατο στη Γαία και τη Νύχτα και μία μαύρη στείρα αγελάδα στην Περσεφόνη και τον Πλούτωνα.
Τότε τράνταξε η γη και ένα χάσμα δημιουργήθηκε και μαζί με την Σίβυλλα ο Αινείας βρέθηκε στον Aδη. Εμφανίστηκαν τότε μπροστά τους μεγάλες φρικιαστικές μορφές. Το Πένθος, οι Αρρώστιες, το Γήρας, ο Φόβος, η Πείνα, η Ανέχεια, ο Θάνατος, ο Κόπος, ο Ύπνος, οι Φροντίδες, η Χαιρεκακία, ο Πόλεμος και η Διχόνοια με ματωμένες πλεξούδες στα μαλλιά. Τότε έφτασαν μπροστά σε μια τεράστια Φτελιά με όλα τα μεγάλα τέρατα της Μυθολογίας στα κλαριά της.
Η Συνέχεια στο Δεύτερο Μέρος.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΛΙΑΣ - ΛΗΜΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.