Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΑ ΕΠΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η “ΘΥΣΙΑ” ΤΗΣ...

Ο Όμηρος παρουσιάζει τους Έλληνες με τα καράβια τους συγκεντρωμένους στην Αυλίδα [Ιλιας Β, 300 κ.εξ.] κάτω από ένα πλατάνι και σε βωμούς αγιασμένους να προσφέρουν στους θεούς θυσίες πολυδάπανες [τεληέσσας εκατόμβας] και να εξετάζουν τα σημάδια.

Καμία Ιφιγένεια δεν καταφθάνει για να θυσιαστεί.

Η Ιφιγένεια ως κόρη του Αγαμέμνονος είναι άγνωστη για τον Όμηρο. Ο ίδιος ο Αγαμέμνων στην Ραψωδία Ι της Ιλιάδος και στον στίχο 145 κατονομάζει τις κόρες του: Χρυσόθεμις, Λαοδίκη, Ιφιάνασσα και διατείνεται ότι βρίσκονται όλες στο σπίτι του στο Άργος. Μάλιστα, για να κατευνάσει την οργή του Αχιλλέα του προσφέρει όποια θέλει για γυναίκα του.

Η Ιφιγένεια και η “θυσια” της, όπως την γνωρίζουμε, αναφέρεται μόνο στα Κύκλια έπη και κυρίως στις τραγωδίες των μεγάλων τραγικών ποιητών. Σώζονται οι τραγωδίες “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” και “Ιφιγένεια εν Ταύροις” του Ευριπίδη.

Τα Κύκλια έπη βασίζονταν σε παλιούς μύθους, αλλά είναι βέβαιο ότι συντέθηκαν αρκετά μετά την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, στη διάρκεια του -7ου ή του -6ου αιώνα. Η σημασία τους για τη μεταγενέστερη ελληνική λογοτεχνία υπήρξε τεράστια, αφού από αυτά εμπνεύστηκαν πολλές τραγωδίες. 

https://www.greek-language.gr/ , https://www.facebook.com/EPH.OMHROY/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.