Συνέχεια από το Πρώτο Μέρος: Στο Επτά επί Θήβας του Αισχύλου, οι αδερφοί Ετεοκλής και Πολυνείκης έχουν σκοτωθεί μεταξύ τους σε μάχη.
Σε μια πράξη ανυπακοής, η Αντιγόνη δηλώνει ότι θα θάψει τον αδελφό της από πίστη στο καταδικασμένο αίμα της.
Στη ζωή μας, τα διλήμματα που αντιμετωπίζουμε, μικρά και μεγάλα, είναι συχνά εξίσου διφορούμενα. Όλοι οι άνθρωποι αναζητούν απαντήσεις, αλλά σε πολλές από τις ερωτήσεις, δεν υπάρχουν σαφείς απαντήσεις.
Παρά τις πεποιθήσεις τους στους θεούς και στη μετά θάνατον ζωή, οι Αρχαίοι Έλληνες επικεντρώνονταν στο τι κάνει κανείς σε αυτόν τον κόσμο, στο εδώ και τώρα.
Η τραγική σκέψη μπορεί να σας βοηθήσει να σταματήσετε να αγωνίζεστε για το απίθανο. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να βρείτε λύση με άλλους.
Οι τραγικές ιστορίες προηγούμενων συγκρούσεων μπορούν να υποδεικνύουν έναν τρόπο για να ζήσετε μαζί στο παρόν. Η θλίψη και η οργή είναι αναπόφευκτο μέρος της ζωής.
Πολλά από τα μέλη του κοινού και τους ηθοποιούς στις πρωτότυπες παραστάσεις των αθηναϊκών τραγωδιών θα ήταν στρατιώτες-πολίτες που πολέμησαν στον Πελοποννησιακό Πόλεμο, και αυτό σίγουρα θα τους βοηθούσε να εκτιμήσουν τα μαθήματα της τραγωδίας.
Πολλές από τις τραγωδίες ασχολούνται με τον απόηχο του θρυλικού Τρωικού Πολέμου και τα γεγονότα που καλύπτει η Ιλιάδα, οι δύο πρώτες γραμμές της οποίας έγραφαν: «Θεά της οργής, τραγούδησε την οργή του γιου του Πηλέα Αχιλλέα, δολοφονική, καταδικασμένη, που κόστισε στους Αχαιούς αμέτρητες απώλειες».
Το
άνοιγμα της Ιλιάδας περιγράφει
την οργή του Αχιλλέα για την απώλεια
του προσώπου και στη συνέχεια την απώλεια
του πιο κοντινού του συντρόφου.
Ο
τυφλός Τειρεσίας δίνει στον Οιδίποδα
τις απαντήσεις που αναζητά, αλλά ο
Οιδίποδας δεν τον ακούει και αντίθετα
θυμώνει.
Ο Τειρεσίας ισχυρίζεται: «Κατηγορείς την ψυχραιμία μου, αλλά δεν βλέπεις αυτόν που ζει μέσα σου».
Στον Οιδίποδα στον Κολωνό του Σοφοκλή, ο Οιδίποδας κατηγορεί τους θεούς για τις κακοτυχίες του. «μαίνονται, ίσως, ενάντια στη φυλή μας από περασμένες εποχές».
Πολλοί από εμάς είμαστε το ίδιο ένοχοι.
από
τον Andy Owen
12 Δεκεμβρίου 2023
από τον
ιστότοπο Psyche
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με χαρακτηρισμούς, με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο, με γλωσσοδιαστροφικά «γκρίκλις» και με ειρωνικό και αλαζονικό ύφος,
ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.