Σάββατο 31 Αυγούστου 2024

Πως συνδέονταν οι Έλληνες με τους Θεούς;

Με την Συγγραφέα Δήμητρα Λιάτσα

Η Δήμητρα Λιάτσα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Έκανε φιλολογικές σπουδές. Ξένες γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Εργάστηκε επί σειρά ετών στην επιμέλεια βιβλίων. Μετέφρασε άνω των 30 τίτλων κυρίως από την Αγγλική γλώσσα. Έγραψε άρθρα σε περιοδικά και εφημερίδες, με αντικείμενο την Ελληνική Γραμματεία. Έδωσε σειρά ομιλιών προσκεκλημένη από το Ινστιτούτο Αριστοτέλης, με θέμα την Ελληνική Γραμματεία, την Ιστορία και την παιδεία. Από το 2009 ασχολείται με την συστηματική μελέτη του Ομήρου και από το 2014 με την ανάγνωση, τον σχολιασμό και την ανάρτηση στο διαδίκτυο ολόκληρης της Οδύσσειας. Από το 2017 έχει ξεκινήσει και την ανάγνωση, τον σχολιασμό και την ανάρτηση στο διαδίκτυο ολόκληρης της Ιλιάδος.

Η Δήμητρα Λιάτσα είναι συγγραφεύς των βιβλίων: «Τα ψέματα που λένε για την Ελλάδα» (2004) και «Η Ελληνική καταγωγή του Χριστιανικού μύθου» (2013), τα οποία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Δήλιος.

Ο Αλκαίος είναι συγγραφεύς δύο βιβλίων. Του βιβλίου "Ο Δρόμος του ηγέτη" (Εξαντληθέν) και του βιβλίου "Το μυστικό πεπρωμένο της Ελλάδος". Εκδόσεις Δήλιος.

Λόγοι και Ομιλίες της Δήμητρας Λιάτσα: ΕΔΩ

Ομήρου Ιλιάς: ΕΔΩ

Ομήρου Οδύσσεια: ΕΔΩ

Από «Φρυκτωρίες» και «Βισάλτη»: ΕΔΩ

Ομηρικός Κύκλος

ΑΥΤΗ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

«Αλήθεια, Διοτίμα, της είπα, από ποιόν πατέρα και ποιά μητέρα γεννήθηκε ο Έρως;»

[203b] «Θα πάει μακριά να σου το διηγηθώ, Σωκράτη, μου είπε. Όμως για χάρη σου θα το πω. Δηλαδή, όταν γεννήθηκε η Αφροδίτη, οι θεοί κάθισαν σε πλούσιο τραπέζι και με τους άλλους κι ο γιος της Μήτιδος, ο Πόρος. Αποφάγανε και αποήπιανε, όταν έφτασε η Πενία να ζητουλέψει —μυρίστηκε στρωμένο τραπέζι— και τριγύριζε από κατώφλι σε κατώφλι. 

Που λες, ο Πόρος, με το κεφάλι βαρύ από νέκταρ — το κρασί δεν το ᾽ξεραν ακόμη — κατέβηκε στο περιβόλι του Δία και το ᾽ριξε στον ύπνο. Τότε η Πενία, που σοφίστηκε ν᾽ αποκτήσει παιδί από τον Πόρο (η απορία της την παρακίνησε), [203c] πέφτει και πλαγιάζει δίπλα του και πιάνει στην κοιλιά της τον Έρωτα. Κι αυτή είναι η αιτία που ο Έρως είναι ακόλουθος και υπηρέτης της Αφροδίτης, γιατί στα γενέθλιά της πιάστηκε στην κοιλιά της μάνας του, κι ακόμη γιατί είναι πλασμένος έτσι που να τον σαγηνεύει η ομορφιά — και η Αφροδίτη είναι όμορφη. 

Έτσι, μια και ο Έρωτας είναι γιος του Πόρου και της Πενίας, νά σε ποιά κατάσταση βρίσκεται: πρώτα πρώτα σ᾽ όλη τη ζωή του είναι φτωχός, έπειτα (ποιός έχασε την τρυφερότητα και την ομορφιά για να τη βρει αυτός, καταπώς νομίζει ο πολύς κόσμος!) ίσα ίσα είναι σκληρός [203d] και ξερακιανός, ξυπόλυτος και άστεγος· πάντοτε κοιμάται χάμω χωρίς στρωσίδια, στα κατώφλια και στα σοκάκια, ο ουρανός ανοιχτός απάνω του· η μοίρα της μητέρας του τον πήρε καταπόδι, έγινε μόνιμος συγκάτοικος με τη μιζέρια. Όμως απ᾽ τη μεριά του πατέρα του πήρε τη συνήθεια να στήνει παγίδες στους ωραίους και τους αρχοντικούς· να ᾽ναι αντρειωμένος κι απόκοτος και δραστήριος, κυνηγός που δε βρίσκεις το ταίρι του· πάντα στήνει κάτι μηχανές, κυνηγά τη φρόνηση, το μυαλό του είναι θηλυκό· σ᾽ όλη τη ζωή του στοχάζεται κι είναι φοβερός πλανευτής και μάγος με τα βότανά του και σοφιστής· η φύση πάλι δεν τον έπλασε [203e] ούτε αθάνατον ούτε θνητό, αλλά μες στην ίδια μέρα τη μια στιγμή βρίσκεται στον ανθό του κι είναι όλο ζωή, όταν αποχτήσει όλα τα καλά, την άλλη πεθαίνει· ξανάρχεται όμως στη ζωή, κι αυτό το χρωστά στην αθάνατη φύση του πατέρα του· ό,τι κερδίζει με τα τεχνάσματά του, κάθε φορά, του ξεγλιστρά μες από τα δάχτυλα κι έτσι ο Έρωτας ποτέ ούτε πέφτει σε φτώχεια ούτε αποχτά πλούτη. 

Με τον ίδιο τρόπο βρίσκεται στα μισά του δρόμου ανάμεσα στη σοφία και την αμάθεια. [204a] Νά τί συμβαίνει δηλαδή: κανένας θεός δε φιλοσοφεί ούτε επιθυμεί να γίνει σοφός, μια που κιόλας είναι· και όποιος άλλος είναι σοφός, δε φιλοσοφεί. Πάλι, από τη μεριά τους ούτε και οι αστοιχείωτοι φιλοσοφούν ούτε επιθυμούν ν᾽ αποχτήσουν τη σοφία· γιατί ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που κάνει την αμάθεια κατάρα: να φαντάζεται κανείς ότι είναι όσο χρειάζεται μέσα σ᾽ όλα, την ώρα που δεν έχει όλες τις χάρες ούτε είναι μυαλωμένος. Έτσι ένας άνθρωπος που πιστεύει ότι δεν του λείπει ένα πράμα, ούτε και το λαχταρά, μη νιώθοντας ότι κάτι του λείπει».

«Μια και ούτε οι σοφοί ούτε κι οι αστοιχείωτοι φιλοσοφούν, Διοτίμα, ποιοί τέλος πάντων καταγίνονται με τη φιλοσοφία;»

[204b] «Αυτό δα κι ένα μικρό παιδί το καταλαβαίνει, Σωκράτη· δηλαδή, εκείνοι που βρίσκονται κάπου ανάμεσα σ᾽ αυτά τα δυο· ένας απ᾽ αυτούς θα ᾽ναι κι ο Έρως. Γιατί η σοφία είναι από τα πιο όμορφα πράματα στον κόσμο κι ο Έρως τριγυρίζει με βουλιμία γύρω απ᾽ την ομορφιά· έτσι ο Έρως είναι φιλόσοφος, δεν μπορώ να τον φανταστώ διαφορετικό· και όντας φιλόσοφος, βρίσκεται κάπου ανάμεσα στον σοφό και τον αστοιχείωτο. Και γι᾽ αυτό πάλι η καταγωγή του είναι η αιτία· γιατί γεννήθηκε από σοφό πατέρα που είχε θηλυκό μυαλό, ενώ η μητέρα του κάθε άλλο παρά σοφή ήταν — μια άπραγη. 

Αυτή λοιπόν είναι η φύση του δαίμονος αυτού, Σωκράτη· το ότι εσύ σχημάτισες μια διαφορετική ιδέα για τον Έρωτα, [204c] δε με παραξενεύει καθόλου. Σχημάτισες δηλαδή την ιδέα — απ᾽ τα λεγόμενά σου αυτό βγαίνει — ότι Έρως είναι εκείνο που ξυπνά μέσα μας τον έρωτα κι όχι εκείνο που νιώθει έρωτα· αυτό είναι, νομίζω, που σ᾽ έκανε να πιστεύεις ότι ο Έρως είναι πανέμορφος. Γιατί αυτό που αξίζει να το ερωτευτούμε είναι το αληθινά ωραίο και αβρό και τέλειο και μακάριο· εκείνο όμως που νιώθει έρωτα έχει κάποια διαφορετική μορφή: αυτή που βγαίνει από την περιγραφή που έκανα».

ΠΛΑΤΩΝ – ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ 203b - 204c  ,  https://www.greek-language.gr

---------------------------------

Η σύλληψη και η γέννηση του Έρωτος από την Πενία είναι η κατάσταση  «μεταξύ» της θνητής Πενίας και του πλούσιου και αθάνατου Πόρου. Είναι ο συνδετικός λόγος μεταξύ των δύο κόσμων, των θνητών και των αθανάτων. Είναι η κατάσταση του «δαίμονος - δαήμονος», του Φρονίμου και Γνωρίζοντος, κατά τον Σωκράτη στον χώρο τον «μεταξύ» όπου αυτός δεσπόζει, Πλάτων «Κρατύλος 398 c»

Συνεπώς ο διαμεσολαβητής «δαήμων - φρόνιμος - έρως» περιέχει στην νοητική κατανόηση, όλα τα συναισθήματα και οφείλει να εκφράζεται με την λογική, την σοφία - γνώση και την αγάπη.   

Στην Ελληνική παράδοση, ο Έρως  με την έννοια της Αγάπης, δηλώνει κάθε είδους Αγάπη  για την αρετή, την γη, την θάλασσα, την επιστήμη, την τέχνη, την γυναίκα, τον άνδρα κλπ. Είναι η πρώτιστη και συνεχής αιτία της Θεογονίας, της Κοσμογονίας και της Κοσμοποιείας, τόσο στην Ορφική, την Ομηρική όσο και στην Ησιόδεια Μυθολογική αλληγορική παράδοση. Είναι έννοια αφηρημένη, πολυσυλλεκτική και είναι το σύνολο της Συμπαντικής Αγάπης προς το σύνολο του εκδηλωμένου κόσμου προς τα πάντα, από την πρωτογενή ύλη μέχρι τις θεότητες. Είναι η ελκτική και συνεκτική δύναμη που συγκρατεί την ύλη η οποία δημιουργεί και διατυπώνει κάθε μορφολογία.

Ο Έρως, είναι ο αρχαιότερος των εγκοσμίων θεοτήτων και υπεύθυνος για κάθε δημιουργία.

Η ενέργειά του ενυπάρχει σε όλες τις θεότητες καθώς και σε όλα τα έμβια όντα, τα φυτά και σε όλη την υλική εκδήλωση, διότι διέπει, διακατέχει και πληροί το Παν.

http://diamantarasel.blogspot.gr/

--------------------------------------

ΕΡΩΣ - ΦΙΛΟΤΗΣ - ΑΓΑΠΗ

Ο ΕΡΩΤΑΣ, Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ και ΔΙΟΤΙΜΑ ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ - Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024

ΣΩΚΡΑΤΗΣ και ΔΙΟΤΙΜΑ ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ - Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

ΕΙΚΟΝΑ: Ο Έρωτας οδηγεί άρμα με δύο άλογα. περ. -360 με –330. Ελληνικός Κρατήρας Καμπανία. metmuseum.org

--------------

«Όμως, βλέπεις, της είπα εγώ, ότι όλοι παραδέχονται πως ο Έρως είναι μέγας θεός».
«Όταν λες όλοι, είπε, εννοείς αυτούς που έχουν άγνοια ή κι αυτούς που έχουν γνώση;».
«Όλους, ανεξαιρέτως».
Κι εκείνη γέλασε και είπε: «Σωκράτη, είναι δυνατό [202c] να παραδέχονται ότι είναι μέγας θεός εκείνοι, που ούτε καν τον αναγνωρίζουν ως θεό;».
«Ποιοί είναι αυτοί;», τη ρώτησα.
«Νά, ένας εσύ κι άλλη μία εγώ».
Κι εγώ της είπα: «Πώς το λες αυτό;».
Κι εκείνη αποκρίθηκε: «Δεν είναι δύσκολο να σου το εξηγήσω. Γιατί, γιά πες μου, δεν υποστηρίζεις πως όλοι οι θεοί είναι ευτυχισμένοι και ωραίοι; ή θα ᾽χεις το θράσος να υποστηρίξεις πως κάποιος θεός δεν είναι ωραίος κι ευτυχισμένος;»
«Μα τον Δία, της είπα, μακριά από μένα τέτοια λόγια!».
«Και, λέγοντας ευτυχισμένους, δεν εννοείς εκείνους που έχουν κτήμα τους τα αγαθά και τα ωραία;»
«Μάλιστα».
[202d] «Παραδέχτηκες όμως ότι ο Έρως, επειδή νιώθει ότι του λείπουν τα αγαθά και τα ωραία, ποθεί ακριβώς αυτά που νιώθει την έλλειψή τους».
«Ναι, το παραδέχτηκα».
«Λοιπόν, μπορεί να είναι θεός ένας που δεν έχει το μερίδιό του στα ωραία και στα αγαθά;»
«Απ᾽ ό,τι φαίνεται, με κανένα τρόπο».
«Βλέπεις λοιπόν, είπε, ότι και συ δεν αναγνωρίζεις τον Έρωτα ως θεό;».
«Τότε, της είπα, τί θα ᾽ναι ο Έρως, θνητός;»
«Κάθε άλλο!».
«Αλλά τότε, τί;»
«Κάτι σαν αυτά που αναφέραμε πριν, το ενδιάμεσο ανάμεσα στο θνητό και το αθάνατο».
«Δηλαδή τί, Διοτίμα;»
«Δαίμων μέγας, Σωκράτη· γιατί βέβαια όλο το γένος των δαιμόνων [202e] είναι ενδιάμεσο ανάμεσα σε θεούς και σε θνητούς».

ΠΛΑΤΩΝ– ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ

-----------------------

Ο Πλάτων στο έργο του «Συμπόσιο» αποκαλεί τον Έρωτα «Μέγας Δαίμων», φυσικά με την αρχαιοελληνική σημασία και όχι την κακοποιημένη χριστιανική.

Στο 202 e, η μάντις και φιλόσοφος Διοτίμα από την Μαντινεία, μυεί τον Σωκράτη στα μυστήρια του θείου έρωτα με την φράση: «Δαίμων μέγας, Σωκράτη ο Έρως.  Άλλωστε κάθε τι δαιμονικό ευρίσκεται μεταξύ θεού και θνητού».

Η  σημασία του μεταξύ, είναι ο μέσος όρος που συνδέει τους δύο ακραίους.  Είναι ο Έρως ο οποίος συνδέει το θνητό με το αθάνατο, είναι η βαθειά ερωτική φύση, η οποία όταν κατέχεται από την θεία μανία αναζητεί τον δαίμονα - θείον έρωτα, που θα την φέρει σε επαφή με το Θείο. Ο Έρως δεν μοιάζει ούτε με το θνητό αλλά ούτε και με το Θείο, διότι ο Έρως είναι «μεταξύ» της Σοφίας του Θείου και της μωρίας των θνητώνΆρα ο Έρως είναι Δαήμων και γνώστης και, ως εκ’ τούτου είναι φίλος της σοφίας - γνώσεως.

Ο Σωκράτης τότε την ερωτά:  Και ποία είναι η δράση του;

Η Διοτίμα δίνει την ακόλουθη απάντηση: Να μεταφράζει και να μεταβιβάζει στις θεότητες τα προερχόμενα από τους ανθρώπους και εις τους ανθρώπους τα προερχόμενα από τις θεότητες. Εδώ ο Έρως μοιάζει να περιγράφει ακριβώς την ροή την μεταξύ ή την συνδέουσα τους θνητούς με τις θεότητες. Βασική όμως προϋπόθεση για την διασύνδεση των θνητών με τα αθάνατα είναι η ανεμπόδιστη έσω ροή της αρετής.

Στην Ελληνική παράδοση, ο Έρως  με την έννοια της Αγάπης, δηλώνει κάθε είδους Αγάπη  για την αρετή, την γη, την θάλασσα, την επιστήμη, την τέχνη, την γυναίκα, τον άνδρα κλπ. Είναι η πρώτιστη και συνεχής αιτία της Θεογονίας, της Κοσμογονίας και της Κοσμοποιείας, τόσο στην Ορφική, την Ομηρική όσο και στην Ησιόδεια Μυθολογική αλληγορική παράδοση. Είναι έννοια αφηρημένη, πολυσυλλεκτική και είναι το σύνολο της Συμπαντικής Αγάπης προς το σύνολο του εκδηλωμένου κόσμου προς τα πάντα, από την πρωτογενή ύλη μέχρι τις θεότητες. Είναι η ελκτική και συνεκτική δύναμη που συγκρατεί την ύλη η οποία δημιουργεί και διατυπώνει κάθε μορφολογία.

Ο Έρως, είναι ο αρχαιότερος των εγκοσμίων θεοτήτων και υπεύθυνος για κάθε δημιουργία.

Η ενέργειά του ενυπάρχει σε όλες τις θεότητες καθώς και σε όλα τα έμβια όντα, τα φυτά και σε όλη την υλική εκδήλωση, διότι διέπει, διακατέχει και πληροί το Παν.

--------------------------

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ - Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

«Ο Αγγελιοφόρος μεταξύ Θεών και ανθρώπων. Μια κοσμική δύναμη που γεμίζει τα κενά του κόσμου και τα ενώνει με τον Εαυτό της» λέει η σοφή Διοτίμα, όπως μεταφέρει ο Σωκράτης στο «Συμπόσιο» του Πλάτωνα.
Είναι η ισχυρή Κοσμική Δύναμη, που με μυστήριο και συγκλονιστικό τρόπο, επηρεάζει την ύπαρξη και τη ζωή μας, όταν βιώνουμε τον παλμό των ισχυρών ρευμάτων της μέσα μας.
Σκοπός η κατανόηση και γνώση της λειτουργίας αυτής της Δύναμης στην Κοσμική Μεγάλη Εικόνα και στη μικρότερη εικόνα της ατομικής ζωής μας.

------------------------

Vangelis & Vanessa Mae - Roxane's Veil - Το πέπλο της Ρωξάνης

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2024

"Μνήμη Αμμοχώστου" (“Memory of Famagusta”)

«Μνήμη Αμμοχώστου»
Μουσική: Μιχάλης Ανδρονίκου
Ποίηση: Νίκη Κατσαούνη
Φωνή: Λουκία Γκαρδιακού
Πιάνο: Κατιάνα Γεωργά
Ηχογράφηση: Γιώργος Πρινιωτάκης -
Artracks Recording Studios
Ανάθεση για το Poetry Moves International Festival 2024: Γιώργα Σολομώντος

ΜΝΗΜΗ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ

Nίκη Κατσαούνη

Κι ύστερ’ ανοίγει τα παράθυρα και μπαίνει.

Αγκάλες ήλιου
και κλωνάρια φεγγαριού
μεσ' στα σεντόνια τα σκορπάει
κι ευωδιάζουν σαν άστρα
σε λιβάδια τ’ ουρανού.

Κι ύστερα κλείνει τα παράθυρα

και μένει.
Μελτέμι μέντας
που ξεστράτισε γι’ αλλού
κι άλλαξε γνώμη, «εδώ μ’ αρέσει», λέει
μοιάζει σαν θάλασσα, σαν μύθος
του βυθού, 
που κρύβονταν μες σ’ όστρακο αρχαίο
και δεν γινότανε να ειπωθεί
παρά για λόγο απόκοσμο, σπουδαίο
κρυφά, γλυκά, χωρίς να ακουστεί.

Ανοίγει τα παράθυρα και μπαίνει.
Νάμα σαν νόημα που κάπου με καλεί
άκουσμα γνώριμο απ' την Αγία Ζώνη
κιούλι μυρίζει και γιασεμί. 

Michalis Andronikou

Κυριακή 25 Αυγούστου 2024

ΔΙΚΤΑΙΟ ΑΝΤΡΟ

ΚΥΔΙΣΤ' ΑΘΑΝΑΤΩΝ, ΠΟΛΥΩΝΥΜΕ, ΠΑΓΚΡΑΤΕΣ ΑΙΕΙ, ΖΕΥ, ΦΥΣΕΩΣ ΑΡΧΗΓΕ, ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΥΒΕΡΝΩΝ, ΧΑΙΡΕ. 

Των Αθανάτων όλων ενδοξότερε, πολυώνυμε και αιώνιε Παντοκράτορα Ζεύ, της φύσεως αρχηγέ που τα πάντα κυβερνάς με το Νόμο, χαίρε !

ΖΕΥΣ ΗΝ, ΖΕΥΣ ΕΣΤΙ, ΖΕΥΣ ΕΣΕΤΑΙ, Ω ΜΕΓΑΛΕ ΖΕΥ !

---------------------------

Σύμφωνα με τον μύθο, η Ρέα έφθασε στην Κρήτη νύχτα, χωρίς το φως του ήλιου να μη δούν το βρέφος που είχε στα σπλάχνα της, το πήρε η Γαία και το έκρυψε στα βάθη της γης στο ασάλευτο ανοιχτό στόμα της Δίκτης, το Δικταίο Άντρο.

Η αίσθηση της θείας ύπαρξης στα σπλάχνα του βουνού, συνεγείρει και συνενώνει τις δυνάμεις της φύσης σε μια αδιάκοπη προσφορά στον θείο επισκέπτη!

Άγρυπνος σκύλος στέκεται φρουρός στην είσοδο του σπηλαίου. Η Αμάλθεια με την αποκρουστική όψη του προσφέρει το γάλα της. Οι μέλισσες ακούραστα κουβαλούν μέλι. Τα περιστέρια φέρνουν αμβροσία. Κι τεράστιος αετός ρουφά με τον ράμφος του το νέκταρ από βράχο του ωκεανού και ποτίζει το βρέφος.

Οι Κουρήτες με τον πυρρίχιο χορό τους, τα μουσικά όργανα και τις κλαγές των όπλων, καλύπτουν το θεϊκό κλάμα. Για την ψυχαγωγία του βρέφους οι Κύκλωπες κατασκεύασαν την βροντή και την αστραπή. Κάθε χρόνο που βράζει το αίμα από την γέννησή του, βγαίνει μια εκτυφλωτική λάμψη από το στόμιο του σπηλαίου.

Μισή ώρα απ’ το χωριό Ψυχρό, στη νοτιοδυτική πλευρά του οροπεδίου, στην περιοχή της Λύκτου, ανοίγεται στο βουνό μια σπηλιά με το στόμιο γυρισμένο στην ανατολή. Στο εσωτερικό της είναι διαιρεμένη σε δύο διαμερίσματα. Το πρώτο προς τα έξω έχει μάκρος 25 μέτρα και δάπεδο πολύ ανώμαλο από την πτώση μεγάλων βράχων. Το δεύτερο το εσωτερικό, σχηματίζει ένα είδος πόντου κι έχει μάκρος 84 μέτρα και πλάτος 20 μέτρα και ύψος 12 μέτρα.

Το δάπεδό του έχει μεγάλη κλίση και το φως της ημέρας δυσκολεύεται να φωτίσει την υγρή υποχθόνια ατμόσφαιρα. Την παγερή ατμόσφαιρα του σπηλαίου και την νεκρική σιγή, διαταράσσουν τα φτερουγίσματα των άγριων περιστεριών που φωλιάζουν εκεί. Οι πελώριοι σταλακτίτες με τη φυσική τους μεγαλοπρέπεια μοιάζουν με πέτρινα δάκρυα που γι’ αμέτρητους αιώνες στάζουν από την κορυφή του Άντρου.

Μέσα στο μισοσκόταδο φαντάζουν οι μορφές του Δία, της Αρτέμιδος, της Αθηνάς και της Ήρας στην ατάραχη σταλακτιτική τους μορφή και μαζί τους διακρίνουμε τον μανδύα του Δία, που δίπλα του απλώνεται ο πέπλος της Ευρώπης, φτιαγμένοι με την ίδια αυτόματη συμμετρία και την ίδια φανταστική κίνηση.

Ένας από τους βράχους που φράζουν τον πόρο της σπηλιάς μοιάζει με τετραγωνισμένο βωμό, βαλμένον επίτηδες στην είσοδο.

Το 1883 ανακαλύφθηκαν διάφορα αφιερώματα χωμάτινα και μπρούτζινα και πολλά χωμάτινα αγγεία. Μπροστά στο στόμιο του άντρου λογής λογής δένδρα, θάμνοι κι αγριολούλουδα στα πέτρινα ανθογυάλια τους, στεφανώνουν το σπήλαιο, χαρίζοντας το μεθυστικό άρωμά τους στους επισκέπτες του. Την εικόνα ολοκληρώνει ο Λασηθιώτικος κάμπος λιοκαμένος και ρυτιδωμένος από τ’ αλέτρι τ’ αγρότη δουλευτή του.

Πηγή : Το βιβλίο του Γεωργίου Παναγιωτάκη Δικταίο άντρο.

Κείμενο: ΕΛΛΑΣ  , Οπτικοακουστικό: ΟΡΦΕΥΣ

Σάββατο 24 Αυγούστου 2024

Ήλιοι του Θεού - Η Αποκάλυψη του Ωρίωνα

«άνθρωπος μέτρο πάντων» Πρωταγόρας

Το παρακάτω άρθρο του Αμερικανού John Jay Harper (1951-2010) που (απόσπασμα) παρουσιάζουμε μεταφρασμένο εδώ βασίζεται στο βιβλίο του Tranceformers - Shamans of the 21st Century (2009).

Ο Χάρπερ ήταν κλινικός υπνοθεραπευτής, ιατρικός ερευνητής, λέκτορας και συγγραφέας.

Ήταν επίσης ειδικός πληροφορικής, ηλεκτρονικός μηχανικός και βετεράνος του στρατού.
Συζητά εδώ, διάφορες ψυχολογικές και οικολογικές σκέψεις που σχετίζονται με εξωτερικούς κόσμους.

-----------------------------

Carl Sagan«Πριν από περίπου 25 εκατομμύρια χρόνια, ένα σκάφος γαλαξιακής έρευνας σε μια επίσκεψη ρουτίνας στον τρίτο πλανήτη ενός σχετικά κοινού νάνου άστρου, τον Ήλιο μας, μπορεί να σημείωσε μια ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη εξέλιξη: τον πρόγονο του homo sapiens ή τον σύγχρονο άνθρωπο».

Η αρχαιολόγος, ιστορικός και μυθολόγος Dorothy M. Murdock, γνωστή και ως Acharya S. (1960-2015), τεκμηριώνει οριστικά ότι οι κύριες παγκόσμιες θρησκείες βασίζονται στην πραγματικότητα σε μια αστροθεολογία:

Την ιστορία των θεών των αστεριών που στάλθηκαν από τον ουρανό στη Γη για να σώσουν τους ανθρώπους από την άγνοια.
Η μεγαλύτερη κατανόηση που βασίζεται σε συντριπτικά στοιχεία υποδηλώνει ότι αυτοί οι άνθρωποι αντιπροσώπευαν τους θεούς ως ήρωες δράσης στο έδαφος για λογαριασμό των ανθρώπων, όπως τους καταγράφει στο βιβλίο της Suns of God - Krishna, Buddha and Christ Unveiled .

Μόλις είδαμε την ιστορία της δημιουργίας να εστιάζεται μέσω των φακών του τηλεσκοπίου Galileo και αργότερα των Hubble και Herschel, τα φώτα έδειξαν ξανά την πλήρη ισχύ των άστρων, σε ολόκληρο το φάσμα των θεωριών της θρησκείας και της επιστήμης σε σχέση με την προέλευση μας.
Και προέκυψε ένας εντελώς νέος τρόπος να βλέπουμε τους εαυτούς μας όχι ως φαινόμενα της Φύσης, αλλά ως μια σχεδιασμένη οικογένεια ουράνιων όντων γενετικά σχεδιασμένων και γεννημένων από τα αστέρια.

Σαφώς, τα απόκρυφα, ή κρυφά, αρχεία που συλλέγονταν από εσωτερικές κοινωνίες άρχισαν να αποδίδουν μεγάλα μερίσματα σε σχέση με τη σχέση μας με τα αστέρια.
Μία από αυτές τις πρωτοπόρους, η Alice Bailey, ανέφερε:

«Στο μυστικό του ήλιου που ονομάζεται Σείριος κρύβονται τα γεγονότα της κοσμικής μας εξέλιξης, και παρεμπιπτόντως, επομένως, του Ηλιακού μας Συστήματος».
«Το Σύστημα του Σείριου εκπέμπει πάντα ευεργετικές ακτίνες στους φτωχούς ανθρώπους της Γης που βυθίζονται στην απαίσια άγνοια, τη βία και την καταπίεση».

Ο αιγυπτιολόγος Wallis Budge και άλλοι συνέδεσαν τα αστέρια του Σείριου, του Ωρίωνα και των «Πλειάδων» με την εκπομπή πνευματικών ακτίνων φωτός που, «δίνουν ζωή σε θεούς, ανθρώπους, βοοειδή και έρποντα... από τον σπόρο της ψυχής».

Ο Budge ανέφερε μάλιστα: «Η αναφορά του Ωρίωνα και του Σείριου είναι ενδιαφέρουσα, καθώς δείχνει ότι κάποτε οι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι αυτά τα αστέρια ήταν οι κατοικίες των ψυχών που αναχώρησαν».

Ο Πλάτων ήταν πολύ ξεκάθαρος στην πραγματεία του Τίμαιος, ότι ο Θεός έκανε, «Ψυχές σε αριθμό ίσες με τα αστέρια και τις μοίρασαν, κάθε ψυχή στο μεμονωμένο άστρο της, και αυτός που έζησε σωστά το χρόνο που του αναλογούσε θα πρέπει να ταξιδέψει πίσω στην κατοικία του σχετικού αστεριού του».

«Η συνείδηση ​​είναι βασιλιάς», διακήρυξε ο φιλόσοφος Πλωτίνος τον +3ο αιώνα.

Αυτή, λοιπόν, είναι η αληθινή κρυφή γνώση: Τα αστέρια είναι συνειδητά όντα φωτός και συνδημιουργούν πλανήτες.

Ο Gregory Sams, συνιδρυτής των εκδόσεων Harmony και Whole Earth Foods στο Ηνωμένο Βασίλειο, ειδικός στη Θεωρία του Χάους, και τώρα συγγραφέας των μπεστ σέλερ του βιβλίου Sunof gOd - Consciousness and the Self-Organizing Force that Underlies Everything, το είπε τέλεια: "Αυτή είναι η μεγαλύτερη συγκάλυψη στην ιστορία!"

Με άλλα λόγια, τα ανθρώπινα όντα έχουν δημιουργηθεί για να ζουν αιώνια ως φυσικά όντα φτιαγμένα από το φως του Ήλιου. Είμαστε Παιδιά του Ήλιου, και του Ήλιου (σ.σ.: Σειρίου) πίσω από τον Ήλιο, η Μητέρα μας τα Αστρικά Σμήνη στο Νεφέλωμα του Ωρίωνα του Γαλαξία μας.

Το Νεφέλωμα του Ωρίωνα είναι η γενέτειρα του ηλιακού συστήματος του Ήλιου μας και του κύκλου ζωής του που είναι γνωστός ως Ηλιακές Εποχές του Κόσμου . 

Οι Αρχαίοι είδαν πώς σπέρνονται και μεταμορφώνονται τα είδη:

  • εκρήξεις αστεριών

  • εκρήξεις σουπερνόβα

  • ηλιακές εκλάμψεις

  • μαζικές εκτοξεύσεις από το στέμμα του Ήλιου,

...καθώς και από προηγμένους πολιτισμούς .

Είδαν ότι η διασταύρωση μεταξύ θεών και ανθρώπων δυνητικά βοήθησε στην ανάπτυξη νέων κοσμικών πλασμάτων σε ένα άπειρο μοτίβο δημιουργίας, καταστροφής και αναδημιουργίας: O κύκλος της ζωής, του θανάτου και της αναγέννησης των Ήλιων του Θεού.

Τώρα οι επιστήμονες συμφωνούν: Είμαστε τα παιδιά των αστεριών.

Πολύ συναρπαστικό είναι ότι αυτά τα ερείπια ιερών τοποθεσιών που έχουμε μετατρέψει σε τουριστικούς τόπους, μπορεί τώρα να γίνουν βιβλιοθήκες αστρικών χαρτών με ανεκτίμητες πληροφορίες για τους σπόρους των αστεριών, για να ανακτήσουμε την προέλευση και το πεπρωμένο μας, σύμφωνα με πολλούς ερευνητές τους σήμερα.
Και καθώς εξετάζουμε βαθύτερα τα ιατροδικαστικά στοιχεία από ιερούς χώρους, μελετώντας το αίμα, τα οστά και τις πέτρες, ας το πούμε έτσι, αποκρυπτογραφούμε την έννοια των 12 σημείων των καιρών: τα σπίτια, τα αρχοντικά ή τους αστερισμούς που οι Έλληνες αποκαλούσαν Ζωδιακό, ή Κύκλο των Ζωδίων.

Ίσως αυτές είναι οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις των λεγόμενων παγανιστικών πολιτισμών :

Είδαν ότι το διάστημα είναι ζωντανό, συνειδητό, με μια άμπωτη και ροή λεπτών παλμών ενέργειας ηλιακής ακτινοβολίας που διαπερνούν τα πάντα για πάντα.
Δεν υπάρχει τίποτα νέο κάτω από τον Ήλιο εκτός από ένα πρόγραμμα κοσμικής ανακύκλωσης ουράνιων όντων μέσω μιας ανάμειξης και αντιστοίχισης αστρικών συστημάτων μέσα στους γαλαξίες.

από τον John Jay Harper

https://www.bibliotecapleyades.net/esp_orionzone_21.htm

--------------------------------------

ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ - Ο ΣΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΙΡΙΟ - ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΖΛ

Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024

Σάμος - Φεστιβάλ Ηραία Πυθαγόρεια 2024 - Samos, Pythagorio Greece GR - Heraia Pythagorian Festival

Από τις 18 έως τις 20 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε στο Πυθαγόρειο της Σάμου ο μεγάλος εορτασμός "Ηραία Πυθαγόρεια" για 18η χρονιά. Όπως κάθε χρόνο, χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν για να δουν την Πομπή των Λαμπαδηφόρων που ξεκίνησε από το ναό της Ήρας και τελείωσε στο σημείο του λιμανιού όπου βρίσκεται το μεγάλο άγαλμα του Πυθαγόρα.

Η Αρχαία εορτή των Ηραίων προς τιμήν της θεάς Ήρας, ήταν ένα αθλητικό γεγονός για τις γυναίκες που χρονολογείται από το -200 και οι αγώνες διοργανώνονταν κάθε τέσσερα χρόνια. Γυναίκες αθλήτριες συμμετείχαν σε νυχτερινή πορεία με πυρσούς, ακολουθώντας ένα Αρχαίο μονοπάτι, αρχίζοντας από το ναό της Ήρας έως το λιμάνι της Αρχαίας πόλης της Σάμου! 

MICHALI'S FILMS , Φεστιβάλ Ηραία - Πυθαγόρεια

Σέξτος ο Εμπειρικός

Ο Σέξτος ο Εμπειρικός (β΄μισό +2ου - αρχές +3ου αι.) ήταν φιλόσοφος και ιατρός, εκπρόσωπος τού σκεπτικισμού στη φιλοσοφία και τού εμπειρισμού στην ιατρική, γνωστός κυρίως από τα σωζόμενα συγγράμματά του, τα οποία έχουν συνταχθεί μεταξύ +180 και του +200.

Ο ίδιος αναφέρει ότι καταγόταν από την Ελλάδα και από τον Διογένη τον Λαέρτιο, ότι ήταν μαθητής τού ιατρού Ηροδότου τού Ταρσέα και διδάσκαλος του Σατουρίνου. Πιθανή θεωρείται η δραστηριότητά του στη Ρώμη. Ονομάστηκε Εμπειρικός γιατί ακολουθούσε την εμπειρική (αντίθετη προς τη δογματική ή θεωρητική) ιατρική σχολή, που είχε στενές σχέσεις με τον φιλοσοφικό σκεπτικισμό. Αναφέρεται πως έζησε στην Αλεξάνδρεια, τη Ρώμη ή την Αθήνα και ήταν ο γνωστότερος εκπρόσωπος της διδασκαλίας του πυρρωνισμού. Το φιλοσοφικό του έργο θεωρείται η πληρέστερη αφήγηση του αρχαιοελληνικού και ρωμαϊκού σκεπτικισμού.

Από το συγγραφικό έργο του έχουν διασωθεί:

  • Οι Πυρρώνειοι υποτυπώσεις ή υποθέσεις σε τρία βιβλία, που περιέχουν επιτομή της διδασκαλίας τού θεμελιωτή τού σκεπτικισμού Πύρρωνα τού Ηλείου και της ιστορίας της σχολής του.

  • Προς μαθηματικούς σε 6 βιβλία, απευθυνόμενα με διαδοχική σειρά «προς γραμματικούς», «προς ρητορικούς», «προς γεωμετρικούς», «προς αριθμητικούς», «προς αστρολόγους» και «προς μουσικούς»), όπου ο Σέξτος ελέγχει τον δογματισμό που χαρακτηρίζει τα λεγόμενα «εγκύκλια» μαθήματα.

  • Προς δογματικούς σε 5 βιβλία απευθυνόμενα «προς λογικούς» α΄ και β΄, «προς φυσικούς» α΄ και β΄ και «προς ηθικούς» τα θεωρούμενα ως βιβλία 7-11.

  • Τα ιατρικά συγγράμματά του «Ιατρικά υπομνήματα και Περί ψυχής υπόμνημα» δεν έχουν διασωθεί.

el.wikipedia.org , Οπτικοακουστικό: VassilisTsabropoulos

Περί Ειδωλολατρείας

Ειδωλολατρεία: Λεκτικό κατασκεύασμα

Το IDAION.org και το βιβλίο "ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΣ Η Δομή της Σκέψεως" παρουσιάζουν την σειρά εκπομπών με τίτλο:

"ΘΕΙΑ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ", με τον συγγραφέα Νικόλαο Χ. Κουνδουράκη.

ΤΟ ΕΓΚΩΜΙΌ ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ

Πήραμε μαζί μέρος στην εκστρατεία στην Ποτίδαια κι εκεί τρώγαμε στην ίδια λέσχη· λοιπόν, πρώτα πρώτα στις κακουχίες δεν έβαζε κάτω μόνο εμένα, αλλά κι όλους τους άλλους — νά, κάθε φορά που το ᾽φερνε η ανάγκη, αποκομμένοι απ᾽ τη μονάδα μας κάπου (βρισκόμασταν, βλέπεις, σ᾽ εκστρατεία) [220a] και δεν είχαμε να φάμε, οι άλλοι δεν ήταν τίποτε μπροστά του στην αντοχή· κι αντίθετα, στα τραπεζώματα μόνο αυτός μπορούσε ν᾽ απολαμβάνει κι όλα τ᾽ άλλα κι εξαιρέτως το κρασί· δεν είχε αδυναμία στο ποτό, οσάκις όμως τον φέρναμε στο φιλότιμο, όλους τους έβαζε κάτω· και το εκπληκτικότερο, κανένας ως σήμερα δεν είδε τον Σωκράτη μεθυσμένο, ποτέ· εξάλλου νομίζω ότι σε λίγο θα έχετε την απόδειξη.

Τώρα, αν αγαπάτε, ο Σωκράτης στις μάχες· γιατί δικαιούται βέβαια να του απονείμουμε αυτή την εύφημο μνεία. Νά, όταν έγινε η μάχη, που εξαιτίας της οι στρατηγοί μού έδωσαν το αριστείο ανδρείας, αυτός, [220e] και κανένας άλλος, ήταν που μ᾽ έσωσε· δεν το βάσταξε να μ᾽ εγκαταλείψει τραυματία, αλλά έσωσε τα όπλα μου, μαζί και τη ζωή μου.

Κι εγώ, Σωκράτη, και τότε προέτρεπα τους στρατηγούς να δώσουν σ᾽ εσένα το αριστείο, και δεν μπορείς να με κατηγορήσεις γι᾽ αυτό ούτε να με διαψεύσεις. Επειδή όμως οι στρατηγοί, εντυπωσιασμένοι απ᾽ την πολιτική μου προβολή, ήθελαν ν᾽ απονείμουν σ᾽ εμένα το αριστείο, εσύ αποδείχτηκες πιο πρόθυμος απ᾽ τους στρατηγούς να το πάρω εγώ κι όχι εσύ.

Κι ακόμα λοιπόν, συμπότες μου, άξιζε τον κόπο ν᾽ αντικρίζατε τον Σωκράτη, όταν ο στρατός μας [221a] τράπηκε σε φυγή και υποχωρούσε από το Δήλιο· γιατί έτυχε να βρίσκομαι εκεί, εγώ ιππέας κι αυτός πεζός, βαριά οπλισμένος.

Λοιπόν, οι στρατιώτες μας είχαν κιόλας διασκορπιστεί κι αυτός υποχωρούσε, μαζί του κι ο Λάχης· κι εγώ τους συναντώ τυχαία και αντικρίζοντάς τους τούς παρότρυνα αμέσως να μη χάσουν το θάρρος τους και τους έλεγα ότι δε θα τους εγκαταλείψω. Εκεί λοιπόν παρακολούθησα καλύτερα τον Σωκράτη απ᾽ ό,τι στην Ποτίδαια — γιατί ο ίδιος κατεχόμουν λιγότερο από φόβο, καθώς ήμουν έφιππος — πρώτα πρώτα πόσο ήταν ανώτερος [221b] από τον Λάχητα στην ψυχραιμία· έπειτα, Αριστοφάνη, μου έδινε την εντύπωση, νά, όπως το έγραψες κι εσύ, ότι κι εκεί διάβαινε, όπως κι εδώ, «κορδωμένος και ρίχνοντας λοξές ματιές»· ατάραχος παρακολουθούσε και τους δικούς μας και τους εχθρούς, κάνοντας φανερό σ᾽ όλους, ακόμη κι από μακριά ότι, αν κάποιος αγγίξει αυτό τον άντρα, θα συναντήσει πολύ αντρειωμένη αντίσταση. Γι᾽ αυτό τον λόγο υποχωρούσε χωρίς κίνδυνο κι αυτός κι ο σύντροφός του· γιατί γενικά στον πόλεμο αυτούς που έχουν τέτοιο φρόνημα ούτε καν τους αγγίζουν, αλλά [221c] καταδιώκουν εκείνους που τρέπονται σε άτακτη φυγή.

Θα μπορούσε λοιπόν να εγκωμιάσει κανείς τον Σωκράτη και για άλλα, πολλά κι αξιοθαύμαστα· αλλά για τις άλλες χαρακτηριστικές ιδιότητές του ίσως κάποιος θα μπορούσε να πει παρόμοια και για άλλους, όμως το ότι δε μοιάζει με κανένα άλλο άνθρωπο, ούτε από τους παλαιότερους ούτε απ᾽ τους τωρινούς, αυτό κι αν αξίζει κάθε θαυμασμό!

Αυτό είναι, συμπότες μου, το εγκώμιό μου για τον Σωκράτη.

ΠΛΑΤΩΝΟΣ - ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ

-------------------------------------

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο ΑΘΛΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΝΥΚΤΙΑΣ ΟΡΘΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ

Η παρουσία των στρατιωτών, οι οποίοι παρακολούθησαν με τον μέγιστο σεβασμό, καθιστούν την μαρτυρία του Αλκιβιάδη αξιόπιστη, διότι η πράξη αυτή του Σωκράτη δεν έγινε εν κρυπτώ αλλά παρουσία μαρτύρων. 

Απόσπασμα από το Συμπόσιο του Πλάτωνος 220 c-e 

Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΙΡΙΟ - ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΖΛ

Πολλοί άνθρωποι στον πλανήτη Γη αυτή τη στιγμή, προσπαθούν να ενώσουν τα κομμάτια ενός γιγαντιαίου παζλ που θα βοηθήσει να εξηγηθεί η αρχή της ζωής στον πλανήτη - σε αυτόν τον κύκλο του χρόνου - καθώς η Γη έχει σπαρθεί πολλές φορές σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και αυτό συνδέεται με Αρχαίες παραδόσεις, για να μην αναφέρουμε τις εσωτερικές αναταράξεις στην ψυχή μας.

Ο πλανήτης πρόκειται να εισέλθει στην επόμενη φάση της εξέλιξής του και υπάρχουν εκείνοι που είναι εδώ για να φέρουν γνώση και σαφήνεια - καθώς τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν τώρα στη θέση τους, σαν να είναι η Γη ένας τεράστιος πίνακας παιχνιδιού.
Η σύνδεση της Γης με τον Σείριο είναι άλλο ένα σημαντικό μέρος του παζλ.

Οι σχολές Μυστηρίου θεωρούν ότι ο Σείριος είναι «Ο ήλιος πίσω από τον ήλιο» και, ως εκ τούτου, η πραγματική πηγή της ισχύος του ήλιου μας.

Εάν η ζεστασιά του ήλιου μας, κρατά ζωντανό τον φυσικό κόσμο, ο Σείριος θεωρείται ότι διατηρεί ζωντανό τον πνευματικό κόσμο. Καθώς ο ήλιος μας φωτίζει τον φυσικό κόσμο, ο Σείριος είναι το πνευματικό φως. Είναι το «πραγματικό φως» που λάμπει.

Η συσχέτιση του Σείριου με το θείο και ακόμη η θεώρησή ως η έδρα των «μεγάλων δασκάλων» της ανθρωπότητας, δεν είναι ενσωματωμένη μόνο στις Μυθολογίες Αρχαίων πολιτισμών. Είναι μια ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση που έχει επιβιώσει και μάλιστα εντατικοποιηθεί μέχρι σήμερα.

[[[Οι Ανδρομέδιοι  βοηθούν στην επεξεργασία του νου και της νοητικής δύναμης με έναν καλοπροαίρετο τρόπο. Δηλαδή, να φέρουν στη Γη μεγαλύτερη καλοσύνη στη διανοητική δύναμη. Αναφέρονται ως ο σπόρος ή η έδρα της σκέψης και παρακολουθούν την πρόοδό μας από την αρχή. Λόγω της υψηλότερης διάστασης της φύσης τους δεν μπορούσαν να φέρουν το στοιχείο της νοητικής δύναμης στους ανθρώπους μέσω της γενετικής. Δεδομένου ότι το σχέδιο ήταν οι Σείριοι να διασταυρωθούν με ανθρώπους και ήταν πιο προχωρημένοι, οι Ανδρομέδιοι εξέπεμψαν μια ακτινοβολία προς τους Σείριους, οι οποίοι στη συνέχεια με τη σειρά τους πέρασαν αυτό το χαρακτηριστικό στους ανθρώπους μέσω της γενετικής.

Το απαραίτητο στοιχείο σκέψης αποκτήθηκε έτσι μέσω κωδίκων για την ανθρώπινη ανάπτυξη. Ως εκ τούτου ο άνθρωπος, διανοητικά σχετίζεται με τους Ανδρομέδιους μέσω των Σειρίων. ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ - Ο ΣΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ]]]

Οι αποκαλύψεις μας λένε ότι ενώ ο Σείριος Α εξακολουθεί να είναι μια τρισδιάστατη αστρική παρουσία, αυτό που παρατηρούμε ως αστέρι νάνο, ο Σείριος Β, είναι στην πραγματικότητα τα υπολείμματα του αναληφθέντος άστρου, το οποίο έχει ταξιδέψει μέσω των δικών του αστρικών χορδών και τώρα υπάρχει στην έκτη διάσταση. Εδώ κατοικεί το Ανώτατο Συμβούλιο του Σειρίου, με αιθερικό σώμα, και από εδώ κατευθύνουν τις υπερφωτιστικές ενέργειές τους στην Αφύπνιση της Γης και σε άλλους που κατοικούν στο σώμα του ηλιακού μας συστήματος.

https://www.bibliotecapleyades.net/SIRIUSSTARSYSTEM

----------------------------------------------

Κάποιοι ανησυχούν ότι έχουμε χάσει εντελώς το πνευματικό μας κέντρο και πρέπει να διορθώσουμε τα λάθη μας ή να συνεχίσουμε να υποφέρουμε εξαιτίας τους 

Η ανθρωπότητα στη Γη χρειάζεται να επανενσωματώσει ζωτικά την πνευματικότητα και να «ξεκλειδώσει» τις κρυμμένες δυνατότητες για μια υψηλή ποιότητα ζωής

ΕΡΩΤΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ

Κι είπε ο Αριστοφάνης: «Εγώ λοιπόν, Ερυξίμαχε, λέω να μιλήσω κάπως διαφορετικά απ᾽ ό,τι αναπτύξατε εσύ κι ο Παυσανίας. Γιατί σχημάτισα την εντύπωση ότι οι άνθρωποι δεν αντιλήφτηκαν καθόλου, μα καθόλου, τη δύναμη του Έρωτα, γιατί, αν βέβαια την είχαν αντιληφτεί, θα ίδρυαν στη χάρη του τα μεγαλοπρεπέστερα λατρευτικά κέντρα και βωμούς και θα του τελούσαν τις πιο μεγάλες θυσίες, κι όχι όπως τώρα, που καμιά λατρεία δεν του αφιερώνεται, την ώρα που, αν ήταν κάτι να γίνει με απόλυτη προτεραιότητα, ήταν αυτό.

Γιατί, περισσότερο από κάθε άλλο θεό, [189d] τρέφει τα πιο φιλάνθρωπα αισθήματα, καθώς παραστέκεται στον άνθρωπο και γιατρεύει όλα εκείνα, που με τη γιατρειά τους θα μπορούσε το ανθρώπινο γένος να χαρεί την πιο μεγάλη ευτυχία.

Λοιπόν, εγώ θα βάλω τα δυνατά μου να σας εκθέσω τη δύναμή του, κι εσείς με τη σειρά σας θα τη διδάξετε στους άλλους. Αλλά πρώτα πρέπει να μάθετε ποιά είναι η φύση του ανθρώπου και τα όσα συμβαίνουν στη ζωή του.

ΠΛΑΤΩΝ – Συμπόσιον

https://www.greek-language.gr   (ΕΙΚΟΝΑ: wikimedia.org)

Ο λόξιγκας του Αριστοφάνη

ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Συμπόσιον

ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΣ. Λοιπόν, με το που ο Παυσανίας έπαυσε — για να κάνω λεκτικό παιχνίδι, κατά τη διδασκαλία των σοφών— συνέχισε να διηγείται ο Αριστόδημος, είχε σειρά να μιλήσει ο Αριστοφάνης, αλλά — θες βαρυστομάχιασε, θες κάτι άλλο; — τον έπιασε λόξιγκας και δεν μπορούσε ν᾽ αγορεύσει· [185d] αλλά, καθώς ο γιατρός Ερυξίμαχος ξάπλωνε στο ανάκλιντρο που βρισκόταν δεξιά του, του είπε: 

«Ερυξίμαχε, έχεις υποχρέωση ή να σταματήσεις τον λόξιγκά μου ή να πάρεις το λόγο στη θέση μου, ωσότου μου περάσει».

Κι ο Ερυξίμαχος είπε: «Εντάξει, θα κάνω και το ένα και το άλλο· δηλαδή, θα πάρω τη σειρά σου και θα μιλήσω· κι εσύ, όταν σου περάσει, τη δική μου. Και όση ώρα μιλώ εγώ, αν ο λόξιγκας έχει την καλή διάθεση να σου περάσει με το να κρατάς την ανάσα σου για πολλή ώρα, πάει καλά· ειδάλλως, κάνε γαργάρες [185e] με νερό. Τώρα, αν είναι πολύ επίμονος, χώσε στη μύτη σου κάτι που να την ερεθίσει και φταρνίσου· κάνε το αυτό μια ή δυο φορές και, όσο κι αν είναι επίμονος, θα σου περάσει».

«Πάρε το λόγο χωρίς χασομέρια κι εγώ θα κάνω ό,τι μου λες» αποκρίθηκε ο Αριστοφάνης.

[189a] ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΣ. Συνεχίζοντας την αφήγησή του ο Αριστόδημος είπε ότι, παίρνοντας διαδοχικά το λόγο ο Αριστοφάνης, είπε: «Πέρασε και πάει, αφού όμως πρώτα, σύμφωνα με τη συνταγή σου, του πρόσφερα φτάρνισμα· κι έτσι παραξενεύτηκα που η ευεξία του σώματος θέλει τέτοιους θορύβους και γαργαλίσματα, καλή ώρα το φτάρνισμα· γιατί στη στιγμή, κυριολεκτικά μόλις του έδωσα το αντίδοτο, μου πέρασε».

Κι ο Ερυξίμαχος αποκρίθηκε: «Αριστοφάνη, καλέ μου, πρόσεχε τί πας να κάνεις. Τη στιγμή που παίρνεις το λόγο, το γυρίζεις στη γελοιοποίηση και μ᾽ αναγκάζεις ν᾽ αναλάβω [189b] την περιφρούρηση της ομιλίας σου, μήπως πεις καμιά σαχλαμάρα, την ώρα που είναι στο χέρι σου να μιλήσεις μ᾽ όλη σου την άνεση».

Κι ο Αριστοφάνης γελώντας είπε: «Δίκιο έχεις, Ερυξίμαχε, και παίρνω πίσω τα όσα είπα. Αλλά μη μου κάνεις λογοκρισία, γιατί, αν εγώ φοβάμαι για κάτι, για όσα είναι να πω, δεν είναι μήπως πω κάτι που θα μας κάνει να γελάσουμε — γιατί αυτό θα ήταν κέρδος και η Μούσα μου θα ᾽νιωθε σα να βρίσκεται στο σπίτι της — αλλά μήπως πω σαχλαμάρες».
«Αριστοφάνη, είπε ο Ερυξίμαχος, μου έριξες την πετριά και πας να γλιτώσεις απ᾽ τα χέρια μου, αλλά να ᾽σαι προσεχτικός κι όσο κρατήσει η ομιλία σου να ᾽χεις στο μυαλό σου ότι θα λογοδοτήσεις· [189c] δεν αποκλείεται όμως, αν το δω αλλιώς, να σ᾽ αφήσω ήσυχο».

ΠΛΑΤΩΝ – Συμπόσιον

https://www.greek-language.gr