Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

ΚΑΣΤΡΑ

Σήμερα ανηφόρησα προς την Άνω Πόλη. Η μαγική Θεσσαλονίκη μας, είναι μια πόλη που έχει μέσα της μια άλλη πόλη. Δεν ξέρω αν το νοιώθουν αυτό άλλοι άνθρωποι,  αλλά η Άνω Πόλη με μαγεύει. Όταν βρίσκομαι εκεί νομίζω ότι είμαι αλλού… και σε άλλη εποχή. Είναι και η «ενέργεια» της…
Οι απότομες ανηφοριές ίσως είναι το μείων της περιοχής αλλά έχουν την γοητεία τους και σε αποζημιώνουν με την πανοραμική θέα και με ότι μπορεί να γεννήσει εκεί το μυαλό σου…
Πήρα λοιπόν το αστικό λεωφορείο και ανηφόρησα. Και σε μια στιγμή είδα την μια από τις τρείς Πορτάρες.
Είναι το σημείο που βλέπετε στην εικόνα. Η εικόνα είναι ένα έργο μου, ζωγραφικής, μια από τις δημιουργίες μου που μπορείτε να δείτε στο βίντεο «Τέχνης Έργα» στην πλευρική στήλη αν δεν τα έχετε δει. Το βίντεο είναι αυτό.‪ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΓΑ.‬‏ - YouTube
Τον πίνακα τον έφτιαξα βλέποντας φωτογραφία (καρτ ποστάλ) που απεικόνιζε το σημείο αυτό. Αλλά σήμερα που το είδα ζωντανό μετά από πολύ καιρό, συγκρινόμενο με τον πίνακα, μου φάνηκε πολύ ξεθωριασμένο… μάλλον εγώ το έφτιαξα πιο ζωηρό.
Είπα, «με ότι μπορεί να γεννήσει το μυαλό…».  Κάποιες σκέψεις έρχονται  στο μυαλό συνειρμικά, αλλά δεν είναι πάντα ευχάριστες: Σε λίγο πέρασα δίπλα από την μόνη Βλατάδων. Τι σκέψη νομίζεται ότι μου ήρθε; Μια ημερομηνία και μια λέξη: 1430 και προδοσία. Ναι και θα σας το θυμίζω με κάθε ευκαιρία μέχρι να το μάθουν όλοι.
Είναι η μονή που πρόδωσε στον Μουράτ που πολιορκούσε την πόλη το 1430, σε ποιο σημείο βρισκόταν ο αγωγός της ύδρευσης, ώστε να τον καταστρέψει ο βάρβαρος, να διψάσει η πόλη και να παραδοθεί με αντάλλαγμα φυσικά, προστασία και προνόμια στην μονή. Όπως και έγινε. Διαβάστε παλαιότερο άρθρο: «ΑΜΗ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΕΠΗΡΕ (την Θεσσαλονίκη) ΝΑ ΘΡΗΝΗΣΕΤΕ ΜΕΓΑΛΩΣ…»
Τι να κάνουμε… αυτή η σκέψη μου ήρθε στο μυαλό…
Τελείωσε η δουλειά μου και καθώς αποχωρούσα, είδα να κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους και οι ταξιτζήδες που μας έλειψαν  τόσες μέρες.
Θέλω να ευχαριστήσω τους επισκέπτες της σελίδας και δεν χρειάζεται να διευκρινίσω ότι εννοώ και άνδρες και γυναίκες. Όταν λέω επισκέπτες εννοώ ανθρώπους!!! Ευχαριστώ επίσης αυτούς  που προωθούν την σελίδα στο f/bΝα έχετε ένα όμορφο Αυγουστιάτικο Σαββατοκύριακο.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Οι πίνακες σας με αυτή την ωραία μουσική είναι όπως ένα μαγευτικό ταξίδι στην Ελλάδα δια μέσου χώρων αιώνων και μνήμων.
Ανδρειανή

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου