Τρίτη 31 Μαΐου 2016
«ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ή ΠΕΘΑΙΝΕΙ, ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΟΤΙ ΧΑΝΕΤΑΙ ή ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ»
Ο Δρ.
Δανέζης μας λέει ότι το μοντέλο της ύλης που ξέραμε έχει πλέον ριζικά αλλάξει
και μας αποκαλύπτει τι στην πραγματικότητα είναι η υλική υπόσταση του ανθρώπου.
Στο πλαίσιο αυτής της «νέας πραγματικότητας» ακόμα και ο θάνατος θα μπορούσε να
ξεπεραστεί!
Ο
Δημόκριτος με σαφήνεια μας λέει πως, «οτιδήποτε αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις
μας είναι ψευδές. Το μόνο πραγματικό είναι ότι αντιλαμβάνεται η νόησή μας». Τα
ίδια λέει και ο Πλάτωνας.
Με τον
όρο νόηση εννοούμε τη συνείδηση, που ταυτίζεται με την έννοια του πνεύματος και
της ελευθερίας. Σκέφτομαι άρα υπάρχω. Από τη στιγμή που διαθέτουμε νόηση, έχουμε
ύπαρξη. Το υλικό μας υπόστρωμα (τα σώματά μας) παρόλα αυτά είναι κομμάτι του
φυσικού κόσμου.
Εφόσον
δε η νέα επιστήμη έχει αλλάξει το παλιό μοντέλο για το φυσικό νόμο (ύλη, χώρος,
χρόνος) καταλήγουμε στο ότι αυτό που ονομάζουμε «άνθρωπος» είναι επίσης ένα
κατασκεύασμα των αισθήσεών μας.
Είμαστε
δηλαδή ένα τίποτα;
Όχι, είμαστε
κάτι πολύ περισσότερο, απλά στην παρούσα κατάστασή μας δεν μπορούμε να το
συλλάβουμε. Ας το δούμε σε ένα άλλο επίπεδο: σύμφωνα με τη θεωρία της
σχετικότητας αυτό που ονομάζουμε ύλη δεν είναι τίποτε άλλο από μια καμπύλωση
του τρισδιάστατου χώρου προς την τέταρτη διάσταση (χρόνος).
Όταν
προκύψει αυτή η καμπύλωση των τριών διαστάσεων προς την τέταρτη, και αν περάσει
ένα ελάχιστο όριο, τότε η φυσιολογία του ανθρώπου αντιλαμβάνεται αυτή την
καμπύλωση ως πυκνότητα υλοενέργειας.
Αν
συνεχίσει να αυξάνεται αυτή η πυκνότητα του υλικού (το «πηγάδι» της καμπύλωσης
να βαθαίνει κατά κάποιο τρόπο) και φτάσει πάλι ένα ανώτατο όριο, τότε θα
χάσουμε από τα μάτια μας, δηλαδή από τις αισθήσεις μας, αυτή την πυκνότητα
υλοενέργειας. Αυτό ονομάζεται Φαινόμενο των Μελανών Οπών.
Άρα αν
πάρω το χώρο των τριών διαστάσεων και αρχίσω να τον καμπυλώνω προς την τέταρτη,
αρχίζουμε να βλέπουμε το υλικό υπόστρωμα του ανθρώπου. Αυτό το ονομάζουμε
ανάπτυξη. Αν αρχίζει να μικραίνει το «πηγάδι» της καμπύλωσης, αυτό το
ονομάζουμε φθορά.
Την
ανάπτυξη και τη φθορά μαζί την ονομάζουμε κύκλο της ζωής του ανθρώπου.
Καταλαβαίνεται λοιπόν πως το μόνο γεγονός που δεν μπορούν να αντιληφθούν οι
αισθήσεις μας είναι η αυξομείωση της τέταρτης διάστασης, που μας δίνει την
αίσθηση της ύπαρξης της ζωής.
Ακούγεται
σαν υπάρχει η δυνατότητα μέσα από τη συνάρτηση αυτή να ξεφύγουμε από τον κύκλο
της φθοράς. Θα μπορούσαμε ίσως να αποφύγουμε το θάνατο.
Θεωρητικά,
ναι. Αφού η υλική μας υπόσταση δεν είναι τίποτα άλλο από μια καμπύλωση του
χώρου, το πρωτογενές στοιχείο που γεννά αυτή την ύλη και εκείνη αρχίζει να
διέπεται από όρους ανάπτυξης/ φθοράς, είναι ο χώρος.
Ο
χώρος, για να σας δώσω να καταλάβετε, είναι αυτό το τίποτα, το μη αντιληπτό
γύρω μας- ένα κατασκεύασμα έξω από τη δυνατότητα των ανθρώπινων αισθήσεων. Ένα
μαθηματικό γεγονός. Ε, αυτό δε χάνεται, υπάρχει πάντα πιθανότατα έτοιμο να
ξανακαμπυλωθεί.
Τελικά,
όταν λέμε ότι κάποιος γεννιέται ή πεθαίνει, εννοούμε επιστημονικά ότι χάνεται ή
εμφανίζεται η δυνατότητα να τον αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας.
Όλα
αυτά τα λέμε στην αστροφυσική για τα αστέρια. Δηλαδή για να πούμε ότι κάπου
υπάρχει η ιδέα της δημιουργίας ενός αστεριού, πρέπει η πυκνότητα της υλοενέργειας
να είναι από μια τιμή και πάνω.
«Όπως
πάνω έτσι και κάτω» σύμφωνα με το γνωστό ερμητικό ρητό…
Έχουμε
μια αίσθηση ατομικότητας και διαίρεσης. Εσύ είσαι εσύ και εγώ είμαι εγώ. Η
διαίρεση, η τομή σε πολλά κομμάτια είναι προϊόν της δυνατότητας του εγκεφάλου
μας και της φυσιολογίας μας. Εκεί έξω στο σύμπαν δεν υπάρχουν τομές, όλα είναι
Ένα. Υπάρχει ένα συστατικό, θες να το πεις ενέργεια, θες να το πεις αόρατο
κενό, θες να το πεις Θεό; Αυτή την ενιαία δημιουργία, αυτή τη κοχλάζουσα
ενέργεια εκεί έξω, όταν την προσλάβει η φυσιολογία του ανθρώπου της δημιουργεί
τομές, της δημιουργεί ατομικότητες.
Εξαιτίας
της νέας αυτής οπτικής, η σύγχρονη επιστήμη καθαίρει την ύλη από το μέχρι
πρότινος θρόνο της;
Ένας
ολόκληρος πολιτισμός, ο δυτικός, στηριζόταν στο εννοιολογικό περιεχόμενο αυτού
που λέμε ύλη. Ότι δηλαδή είναι το πρωταρχικό γεγονός του σύμπαντος. Έτσι είχε
προκύψει από τις ανακαλύψεις του 16ου και 17ου αιώνα. Εφόσον
λοιπόν η ύλη είναι το πρωταρχικό συμπαντικό γεγονός, αρχίσαμε στη ζωή μας να
αναζητάμε την ύλη και τα παράγωγά της, θυσιάζοντας προς όφελός της το σύνολο
των αξιών, των ιδεών και των «πιστεύω» μας.
Φτάσαμε
σε σημείο να εξευτελιστούμε για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε την ύλη και τα
επακόλουθά της. Σύντομα όμως η ύλη θα χάσει αυτόν τον αξιακό της χαρακτήρα.
Διότι δεν είμαστε ύλη πια!
Μια
τέτοια δήλωση θα μπορούσε να επιφέρει τρομαχτικές αλλαγές…
Ακριβώς.
Για φαντάσου όμως έναν άνθρωπο που έχει αντιληφθεί τον ανώτερο χαρακτήρα του
και το ανώτερο εγώ του, μέσα σε μια ενότητα συμπαντική- τι θα ζητάει από την
κοινωνία; Θα ζητάει άλλα αγαθά, τα οποία δεν είναι έτοιμα και δε μπορεί η
παρούσα κοινωνική δομή να τα δώσει.
Όταν
λες ότι όλα είναι ένα, χάνεται η αίσθηση της ατομικότητας, του «εγώ».
Συνειδητοποιώντας κανείς ότι δεν είναι αυτό το φθαρτό σαρκίο, δεν είναι πράγμα,
θα αντιληφθεί ότι αυτό που βλέπουν οι αισθήσεις είναι μια εικόνα, ένα matrix.
Και για
να υπάρχει η εικόνα, θα πρέπει αναγκαστικά να υπάρχει κάπου το πρότυπό της. Αν
αρχίσει να αναζητάει αυτό το πρότυπο, τότε τίποτα δε θα τον συγκρατεί πια.
Μια
κοινωνία που θα βάλει το σαρκίο σε δεύτερη μοίρα, χωρίς να το παραγνωρίζει
βέβαια, είναι επικίνδυνη για τον παλιό πολιτισμό.
Οπότε
χρειάζεται μια μεταστροφή;
Ακριβώς,
όμως αυτή η μεταστροφή είναι επώδυνη. Θα πρέπει να αλλάξουμε συνειδησιακό
καθεστώς.
Πρακτικά
ποιό θα μπορούσε να είναι το πρώτο βήμα για μια τέτοια μεταστροφή;
Το
πρόβλημα μιας κοινωνίας είναι ο φόβος. Ό,τι κακό προκύπτει στον άνθρωπο είναι
μέσω του φόβου. Ο φόβος δημιουργείται από την έννοια της ανάγκης. Φοβάμαι γιατί
θα στερηθώ κάτι που έχω ανάγκη.
Όταν
δημιουργώ πλαστές ανάγκες, δημιουργώ παραπανίσιους φόβους. Άρα το φούσκωμα των
αναγκών δημιουργεί γιγάντεμα των φόβων. Και ένας φοβισμένος άνθρωπος, ποτέ δε
μπορεί να είναι ελεύθερος άνθρωπος.
Να
λοιπόν το πρώτο βήμα: να περιορίσουμε τις ανάγκες μας στις φυσικές μας ανάγκες,
για να περιορίσουμε τους φόβους μας στους φυσικούς φόβους. Έτσι κάθε μέρα θα
γινόμαστε όλο και πιο ελεύθεροι.
Από το
Περιοδικό ΑΒΑΤΟΝ, Φεβρουάριος 2012, Τεύχος 114, σελ.40-43
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
▼
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
-
▼
Μαΐου
(36)
- ΦΙΛΟΣΟΦΩΝΤΑΣ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΝΑ Ζ...
- ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟΧΟ
- ΠΕΡΙ ΣΥΓΝΩΜΗΣ
- ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑΙΑ ΚΥΜΑΤΑ
- ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΙ ΘΟΛΩΤΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΟΥ ΧΑΛΚΙΑ ΜΕ...
- Ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
- ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΟΜΟΡΦΕΣ
- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΓΑΛΕΡΙΑΝΟ ΑΝΑΚΤΟΡΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ - Th...
- Σοφία Βήκα - Βρέχει μοναξιά
- ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ
- ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ, ΑΝ ΕΙ...
- Ο Μ. Καλόπουλος στο ΑΠΘ για τον Θεόφ. Καΐρη.
- ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΨΗΦΙΔΩΤΟ: «ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙ...
- Δέσποινα Αχλαδιώτη "Η Κυρά τής Ρώ" (1890-1982)
- ΤΡΕΧΑΜΕ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ ΝΑ ΧΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΑΣ...
- ΓΙΑΓΙΑ 101 ΧΡΟΝΩΝ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
- Η ΘΡΑΣΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ
- ΓΥΦΤΙΣΣΑ ΜΕΡΑ
- Κάθε βήμα και ένα «γεια»
- ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ
- Η ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΧΛΑΔΙΩΤΗ
- ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΟΥ ΩΣ ΕΛΛΗΝ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΧΑΡΑΖΩ ΙΣΤΟΡΙΑ...!
- Greek Tourism - An eternal journey!
- Η ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ Η ΨΥΧΗ ΠΕΡΝΑ ΣΕ ...
- Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΣΚΡΑ - 17 ΜΑΪΟΥ 1918
- 19 ΜΑΪΟΥ, ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ...
- ΟΙ ΝΕΜΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - Η ΕΚΤΗ ΝΕΜΕΑΔΑ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ 10...
- Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΠΕΡΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ
- Magna Grecia - Μεγάλη Ελλάδα
- ΑΙΘΗΡ - ΠΑΣΙΝ ΖΩΟΙΣΙΝ ΕΝΑΥΣΜΑ - ΑΙΘΗΡ = ΑΕΙ ΘΕΡΕΙΝ...
- ΟΙ ΜΕΞΙΚΑΝΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥ...
- ΟΙ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΪΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣ...
- ΠΩΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΟΡΟΣ «ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΦΥΛΗ»
- ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ – ΠΩΣ ΔΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΝ - Ο ΙΔΕΩΔΗ...
- ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ
- «ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ή ΠΕΘΑΙΝΕΙ, ΕΝΝΟΟ...
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου