Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΚΑΤΑ ΗΡΟΔΟΤΟΥ

Μετά τον «αφροκεντρισμό», την δήθεν φοινικική προέλευση των γραμμάτων, την ανύπαρκτη «ινδοευρωπαϊκή» καταγωγή μας, την αλλαγή του νοήματος της διαπίστωσης του Ισοκράτους περί Ελληνικής Παιδείας, και πολλά άλλα… τώρα τελευταία σαν πυροτέχνημα, ακούγεται κάπου κάπου ότι και τους Θεούς οι Αρχαίοι Έλληνες από κάπου άλλου τους πήραν. Από την ανατολή, από την Αίγυπτο κι εγώ δεν ξέρω από πού. Επικαλούνται μάλιστα τον Ηρόδοτο.
Ο Πλούταρχος στο έργο του «Περί Ίσιδος και Οσίριδος» εξηγεί, ότι όλα τα ονόματα των Αιγυπτίων Θεών είναι Ελληνικά, και ΤΑ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΙ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΑΝΤΕΣ ΈΛΛΗΝΕΣ. Επί πλέον (ο Πλούταρχος) ως ιερέας του Απόλλωνος στους Δελφούς, μας φανερώνει ότι η θεά Αθηνά και η Ίσις, είναι το ίδιο πρόσωπο, η ίδια θεότης με διαφορετικό όνομα. Καθώς και ο θεός Ώρος ταυτίζεται υπό των Ελλήνων με τον Απόλλωνα. Δηλαδή οι (αρχαίοι) Αιγύπτιοι και οι Έλληνες είχαν τους ίδιους Θεούς με  διαφορετικά ονόματα ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΟΙΝΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.
ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΤΑΝ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟ. Και η ετοιμολογία του ονόματος το υποδεικνύει.
ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΕΔΩ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ και κάνουν σημαία, ότι νομίζουν πως μπορεί... να «υποβαθμίσει» τον Ελληνισμό. Άλλη είναι η ξενόφερτη και η εισαγόμενη θρησκεία (αλλά δεν είναι του παρόντος). Η Αρχαία Ελληνική θρησκεία αν είχε ξένη προέλευση δεν θα λεγόταν Εθνική!
Όσο για τον Ηρόδοτο, ναι, άφησε σημαντικότατο έργο. Αλλά ο Θουκυδίδης έκανε τη  ιστορία επιστήμη.
Λέει ο Ηρόδοτος: «Σχετικά με το όνομα του Ηρακλή, δεν το πήραν οι Αιγύπτιοι από τους Έλληνες αλλά μάλλον οι Έλληνες από τους Αιγυπτίους». ΗΡΟΔΟΤΟΣ Ἱστορίαι (2.43.1-2.45.3)
Η λέξη Ηρακλής, ετυμολογικά, σημαίνει το κλέος της Ήρας, δηλαδή η δόξα της Ήρας. Εδώ τώρα τι να πω; Τι να υποθέσω; Ότι ο Ηρόδοτος δεν γνώριζε την ετυμολογία  του ονόματος Ηρακλής; Βγάζει μάτι ότι είναι Ελληνική λέξη. Πως πήραν λοιπόν οι Έλληνες το όνομα Ηρακλής από τη Αίγυπτο; Ξαναλέω. Ο Ηρόδοτος άφησε έργο, αλλά ο Θουκυδίδης έκανε την Ιστορία επιστήμη. Τα «όπως νομίζω και πιστεύω εγώ» του Ηροδότου, δεν είναι επιστήμη.
Σείριος 
Ακολουθεί σχόλιο αναγνώστριας:
Ο Πλούταρχος έχει γράψει ένα βιβλίο που λέγεται "Περί της Ηροδότου κακοηθείας", όπου μέμφεται ακριβώς τον Ηρόδοτο για το γεγονός ότι αποδίδει εσφαλμένα πολλά σπουδαία κατορθώματα των Ελλήνων σε βαρβάρους, ενώ εκείνα που δεν μπορεί να τα αποδώσει σε βρβάρους πολλές φορές τα υποβαθμίζει ή τα συγκρίνει με άλλα, δήθεν σπουδαιότερα, των βαρβάρων. Επομένως, ακόμη και στην αρχαιότητα, υπάρχουν κάποιοι που αμφισβητούν τα γραφόμενα υπό του Ηροδότου.
Ο Ηρόδοτος δεν έγραψε ιστορία. Τα κείμενά του, αν αυτά είναι τα πρωτότυπα και δεν έχουν υποστεί αλλοιώσεις, χαρακτηρίζονται από πολλές και σημαντικές αντιφάσεις μια εκ των οποίων είναι και αυτή που αφορά το αλφάβητο. Γιατί στη μια σειρά λέει ότι οι Έλληνες πήραν το αλφάβητο των φοινίκων, αλλά στην αμέσως επόμενη λέει ότι οι φοίνικες, διαμένοντες  εδώ, άλλαξαν όχι μόνο τη μορφή των γραμμάτων τους υιοθετώντας τα ιωνικά γράμματα, αλλά και τη φωνή τους, δηλαδή τη γλώσσα τους!  Αλλού, επίσης, ο Κάδμος, ο Έλληνας πρίγκιπας από την Ελληνική Φοινίκη, παρουσιάζεται βάρβαρος, ενώ αλλού η Ελληνική του καταγωγή θεωρείται δεδομένη.
Επίσης, άλλοι συγγραφείς πολλές φορές παραθέτουν αποσπάσματα από τον Ηρόδοτο, ειδικά δε ο Διόδωρος παραθέτει αποσπάσματα γιατί θέλει να συμπεριλάβει, όσο το δυνατόν περισσότερες εκδοχές για το ίδιο θέμα, ώστε έχοντας ο αναγνώστης όλες τις εκδοχές μπροστά του να εξάγει εκείνος τα συμπεράσματά του.
Όσον αφορά τους Έλληνες και Αιγυπτίους θεούς, αυτοί είναι σχεδόν οι ίδιοι, καθώς μπορεί εύκολα να αντιστοιχηθεί ένας Έλληνας θεός με έναν Αιγύπτιο. Οι Αιγύπτιοι όμως θεοί, τουλάχιστον οι πιο σημαντικοί, δεν έχουν Αιγυπτιακά ονόματα, αλλά Ελληνικά. Τα όνοματα και μόνο δείχνουν την Ελληνική καταγωγή αυτών. Ίσις, Ώρος, Όσιρις, Άμων κλπ.
Αλλά και η Αίγυπτος ήταν πάντοτε μια Ελληνική περιοχή. Είναι σαφής μεν η ύπαρξη του λαού των Μελαμπόδων, όπως τους αποκαλούσαν οι Έλληνες, αλλά οι σχέσεις με την Ελλάδα είναι καταφανείς και μέσω των θεών και μέσω των ονομάτων των  σπουδαιοτέρων πόλεων π.χ. Ηλιούπολη, Θήβες, Μέμφις κλπ. και μέσω της αρχιτεκτονικής.
Οι πυραμίδες είναι προφανώς Ελληνικά αρχιτεκτονήματα. Εξ άλλου και εδώ στην Ελλάδα έχουμε πυραμίδες κατα πολύ αρχαιότερες από αυτές στην Αίγυπτο. Η περίοδος παρακμής της Αιγύπτου, ξεκινά με την εξασθένιση των επαφών με την κυρίως Ελλάδα περίπου στα μισά της δεύτερης χιλιετίας, όταν γίνονται πολλές επιδρομές βαρβάρων στην περιοχή: Υξώς, Σκύθες, Ινδοί, Εβραίοι κλπ. από τότε και στο εξής η Αίγυπτος αρχιτεκτονικά δεν έχει να παρουσιάσει σπουδαία έργα, διότι ακριβώς οι φορείς του πολιτισμού εκεί, απουσιάζουν. Παρά μόνο τα ιερατεία των ναών που είχαν ιδρυθεί από Έλληνες στο απώτατο παρελθόν διετήρησαν την γνώση εκείνη. Όταν ο Θαλής επισκέφθηκε την Αίγυπτο, στάθηκε ο μόνος ανάμεσα σε πλήθος "επιστημόνων" της περιοχής, που  ήταν σε θέση να μετρήσει το ύψος των πυραμίδων με τα εξελιγμένα μαθηματικά που γνώριζε.
Νιόβη
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ  ΚΑΤΑ  ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΚΑΙ ΦΟΙΝΙΚΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
Ο ύποπτος ρόλος του Ηροδότου
Μετά τα εκτεθέντα προηγουμένως για την Ελληνική Γλώσσα και την Γραφή, παραθέτω ένα απόσπασμα - αναφορά του Μυσταγωγού Πλουτάρχου, ο οποίος αντικρούει τον ύποπτο ρόλο του Ηροδότου,  για αυτά  που γράφει στο βιβλίο του «Τερψιχόρη» 57, 59 περί δήθεν Φοινικίας προέλευσης του Ελληνικού Αλφαβήτου και, τον κατηγορεί για κακοήθεια.
Ο Πλούταρχος στο «περί της Ηροδότου κακοηθείας» αναφέρεται σε σύγγραμμα του Αριστοφάνους του Βοιωτού, ο οποίος είχε γράψει πως ο Ηρόδοτος, στην τυχοδιωκτική του πορεία, έφθασε κάποτε στας Θήβας και ζήτησε μισθό από τους Θηβαίους, αλλά οι Θηβαίοι τον περιφρόνησαν και δεν του έδωσαν μάλιστα δε, τον εμπόδισαν να συναναστραφεί με τους νέους των Θηβών, γεγονός που αποτελούσε μεγάλη προσβολή. Από αυτό το επεισόδιο και από άλλες παρόμοιες αναφορές, οδηγούμεθα στο συμπέρασμα που δεν πρέπει να απέχει από την πραγματικότητα ότι, ο Ηρόδοτος ο Αλικαρνασσεύς, αφού προσπάθησε να εργασθεί και σε άλλες πόλεις όπως στις Θήβες,   κατέληξε στην Αθήνα, ανέπτυξε στενή φιλία με τον Περικλή ο οποίος, σαν έξυπνος πολιτικός γνώριζε καλά την προώθηση  και την διάδοση των πληροφοριών. Φρόντισε λοιπόν  να του δώσουν οι Αθηναίοι αρκετό χρυσό και έτσι   ο Ηρόδοτος, έγραψε πολύ ευνοϊκά για αυτούς.
Οι Θηβαίοι τον υποψιάστηκαν σαν επιπόλαιο, λαοπλάνο και επικίνδυνο και τον απέλασαν. Αν τον είχαν κρατήσει, πιθανώς τώρα θα αγωνιζόμασταν να αποδείξουμε την Ελληνική καταγωγή των Αθηναίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου