Όπως λέγει ο Πρόκλος, στο «Εις τον Πλάτωνος πρώτον Αλκιβιάδη, βιβλίο Α’, 84. 1 – 4 και βιβλίο Β', 162. 2 - 5», και συμφωνεί και ο θεϊκός Ιάμβλιχος, για όσους δεν έχουν αποκαθάρει τελείως τον της ψυχής νου είναι πολύ δύσκολο να θεαθούν τις υπάρξεις των δαιμόνων και όλων των ανώτερων μας όντων, την στιγμή μάλιστα που και την ουσία της ψυχής δεν είναι εύκολο να την αντικρίσουν οι πάντες. Όσοι δε ανυψώνονται, πρώτα τους εκφένεται η των δαιμόνων ιδιότητα και έπειτα η της θείας υπάρξεως μέθεξη.
Παρασκευή 13 Απριλίου 2012
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΤΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
«Η περιαγωγή της ψυχής από μία σκοτεινή ημέρα στην αληθινή, επάνοδος δηλ. στο όντως ΟΝ, είναι αυτό ακριβώς που θα πούμε πως είναι η αληθινή Φιλοσοφία». [«Πολιτεία, 521.c.6»]
«Φιλόσοφοι είναι όσοι μπορούν να πλησιάζουν το παντοτινά αμετάβλητο», ενώ «δεν διαφέρουν από τυφλούς όσοι δεν έχουν πραγματικά γνώση της ουσίας κάθε πράγματος». Κατ' αυτήν την έννοια η Φιλοσοφία δεν κατευθύνεται απλά προς την γνώση, αλλά προς το οράν ! Εξ ου και "νους ορή και νους ακούει, τάλλα κωφά και τυφλά" κατά τον Επίχαρμο! [Πολιτεία, 484. b.3]
"ο φιλόσοφος συναναστρεφόμενος με το θεϊκό και το κόσμιο θα γίνει και αυτός κόσμιος και θεϊκός τόσο όσο είναι δυνατόν σε άνθρωπο". [Πολιτεία, 500. c.8 - d.3]
Η Γεωμετρία αποβλέπει στην γνώση του αεί Όντος και όχι εκείνου που γεννιέται κάποτε ως κάτι και κατόπιν χάνεται. Η γεωμετρική γνώση αναφέρεται στο ΑΕI ΟΝ. Ώστε, φίλε μου, θα έχει τη δύναμη να τραβήξει την ψυχή προς την αλήθεια και να κάνει ικανή την διάνοια του φιλοσόφου να στρέφεται προς τα άνω, προς το όντως ΟΝ, ενώ τώρα είναι στραμμένη προς τα κάτω. (“Πολιτεία”, 527.b)
Ο Πρόκλος στο "Εις τον Τίμαιο του Πλάτωνος, βιβλίο Ε' (συνέχεια), 352.7" λέγει ότι η μεγαλύτερη νόσος της ψυχής είναι η αμάθεια, η οποία ξεριζώνει και τυφλώνει το όμμα της ψυχής.
Θέαση των κρειττόνων όντων
Όπως λέγει ο Πρόκλος, στο «Εις τον Πλάτωνος πρώτον Αλκιβιάδη, βιβλίο Α’, 84. 1 – 4 και βιβλίο Β', 162. 2 - 5», και συμφωνεί και ο θεϊκός Ιάμβλιχος, για όσους δεν έχουν αποκαθάρει τελείως τον της ψυχής νου είναι πολύ δύσκολο να θεαθούν τις υπάρξεις των δαιμόνων και όλων των ανώτερων μας όντων, την στιγμή μάλιστα που και την ουσία της ψυχής δεν είναι εύκολο να την αντικρίσουν οι πάντες. Όσοι δε ανυψώνονται, πρώτα τους εκφένεται η των δαιμόνων ιδιότητα και έπειτα η της θείας υπάρξεως μέθεξη.
Όπως λέγει ο Πρόκλος, στο «Εις τον Πλάτωνος πρώτον Αλκιβιάδη, βιβλίο Α’, 84. 1 – 4 και βιβλίο Β', 162. 2 - 5», και συμφωνεί και ο θεϊκός Ιάμβλιχος, για όσους δεν έχουν αποκαθάρει τελείως τον της ψυχής νου είναι πολύ δύσκολο να θεαθούν τις υπάρξεις των δαιμόνων και όλων των ανώτερων μας όντων, την στιγμή μάλιστα που και την ουσία της ψυχής δεν είναι εύκολο να την αντικρίσουν οι πάντες. Όσοι δε ανυψώνονται, πρώτα τους εκφένεται η των δαιμόνων ιδιότητα και έπειτα η της θείας υπάρξεως μέθεξη.
«Αρετή είναι το κάλλος, η υγεία και η ευεξία της ψυχής. Ενώ κακία είναι νόσος, αίσχος και αδυναμία της» Αρετή κατά Σωκράτη [«Πολιτεία, 444.d.13 - 444.e.2»]
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
▼
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
-
▼
Απριλίου
(37)
- ΌΤΑΝ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΤΗΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΝ...
- 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1955, ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΕΟΚΑ
- Μερικές φωτογραφίες από την Ελλάδα των δεκαετιών 1...
- ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ
- 1941: H ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ ΡΟΥΠΕΛ – Ο ΗΡΩΑΣ ΛΟΧΙΑΣ ΔΗ...
- ΝΙΚΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ «ΈΝΑ ΟΡΑΜΑ, ΜΙΑ ΛΥΣΗ: ΑΟΖ» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙ...
- ΠΝΕΥΜΑ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΨΥΧΗ - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ...
- 30.11.1955: ΟI ΒΡΕΤΤΑΝΟI ΕΠIΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ...
- ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΤΡΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
- ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΟΤΑΜΙΑ
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ - Θολό ποτάμι το πέρασμά σου
- ΠΟΤΕ ΤΩΝ ΑΕΙΡΡΟΩΝ ΠΟΤΑΜΙΩΝ Τ’ΟΜΟΡΦΟΚΥΛΙΣΤΟ ΝΕΡΟ ΝΑ...
- Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΑΡΗΣ (1793 – 1877)
- Ένας φτάνει…
- ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
- Ορφικός ύμνος Αθηνάς
- ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΤΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
- ΑΣ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ
- ΔΙΟΓΕΝΕΣ ΛΑΕΡΤΙΑΔΗ, ΠΟΛΥΜΗΧΑΝ᾽ ΟΔΥΣΣΕΥ, [...] ΠΩΣ ...
- Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΙΝΑ ΤΟΥ
- ΤΟ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ ΕΜΠΝΕΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ;
- ΟΙ ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ Η Υ...
- ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΧΙΛΛΕΙΟ ΑΛΜΑ
- ΟΙ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΛΛΗΝΑ
- ΑΥΤΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΕΛΕΙΟ ΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΧΙΑ...
- ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΤΟΥΣ 1907
- «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
- H Κατερίνα Μουτσάτσου εξηγεί ότι είναι Hellene (Eλ...
- Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΩΣ ΑΕΝΑΟ Μ...
- ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ; ΚΟ...
- Ο ΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ!!!
- ΗΤΑΝ Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΦΑΛΑΚΡΟΣ;
- ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΤΙ ΣΟΥ ’ΜΕΛΕ ΝΑ ΠΑΘΕΙΣ, ΒΟΓΚΗΞΕ...
- ΕΛΛΑΔΑ, ΓΗ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΜΗΤΡΙΔΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ...
- ΠΕΡΙ ΖΩΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΦΥΣΕΩΣ
- ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΧΤΙΔΑ (ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ) 2012
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
1 σχόλιο:
Ισως γι΄αυτό φθάσαμε εδώ που φθάσαμε επειδή δεν κατανοούμε τη φιλο σ ο φ ί α των προγόνων μας; Η επειδή κυρίως την αγνοούμε ;
Α.
Δημοσίευση σχολίου