ΠΑΝΤΟΣ
ΕΙΔΟΥΣ
ΚΑΥΣΕΙΣ,
ΔΙΩΓΜΟΙ
ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
Στη
Βυζαντινή Ιεράν Εξέτασιν ανήκουν και
οι συχνές καύσεις Αρχαίων βιβλίων ή
βιβλίων αιρετικών ή όσων άλλων βιβλίων,
επειδή μόνο και μόνον δεν άρεσαν στους
Χριστιανούς ειδήμονες και καλογήρους
του Βυζαντίου. Τεράστιες πυρές
οργανώνονταν σε δρόμους, πλατείες
και στάδια πόλεων όπου υπέρογκοι σωροί
βιβλίων εγίνοντο παρανάλωμα πυρός,
προς δημοσίαν τέρψιν πολλών φανατικών
και λύπιν άλλων μορφωμένων
παρευρισκομένων.
Οι
πυρές αυτές άρχισαν με τον αυτοκράτορα
Θεοδόσιο Α΄ τον «Μέγα», τον επίσκοπο
Αλεξανδρείας Θεόφιλο, τον Ιωάννη
Χρυσόστομο στην Κωνσταντινούπολη
και συνεχίστηκαν αργότερα με τον
«ιερόν» Φώτιο (9ος αιών) στην
Κωνσταντινούπολη, ο οποίος έκαιγε
ό,τι δεν του άρεσε.
Το
ότι στην Μυριόβιβλό του
διέσωσε μερικές δεκάδες Αρχαίων
βιβλίων (σημειώστε ότι τα πολύ
περισσότερα υπόλοιπα που συμπεριέλαβε
είναι χριστιανικά) δεν τον απαλλάσσει
από το βαρύτατο έγκλημά του, την
καύση δηλαδή χιλιάδων Αρχαίων βιβλίων.
Μεταξύ αυτών ήταν και το σύγγραμμα
του Ιστορικού Ιούστου του Γαλιλαίου,
το οποίο έκαψε επειδή ο Ιούστος δεν
ανέφερε τίποτα για τον Ιησού Χριστό,
πράγμα που εξόργισε τον Φώτιο.
Με
εντολή του Θεοδοσίου Β΄ του Μικρού
το +448 καίγονται συστηματικά όλα τα
βιβλία τα οποία αντιτίθενται με
οποιοδήποτε θεμιτό τρόπο στον
Χριστιανισμό. Τότε κάηκε συστηματικά
και το δεκαπεντάτομο σύγγραμμα
του Πορφυρίου «Κατά Χριστιανών».
Νόμος
αποκεφαλισμού εκδίδεται για όποιον
συλλαμβανόταν να το κατέχει κρυφίως
(αφού φανερώς ήταν αδύνατον).
Αποτέλεσμα: Ανεξαρτήτως περιεχομένου
απωλέσθηκαν σχεδόν όλα τα
Αρχαία βιβλία. Όσα επέζησαν είναι μόνο
το ένα στις δέκα χιλιάδες, κατά
τις εκτιμήσεις των ειδικών.
Από
τις πληροφορίες που μας παρέχει ο μέγας
Ελληνίζων διανοούμενος Μιχαήλ
Ψελλός (+1018-1078), υπολογίζομε ότι την εποχή
του Ιερού Φωτίου (9ος αιών) υπήρχαν
δέκα φορές περισσότερα βιβλία Αρχαίων
από όσα έχομε εμείς σήμερα στα χέρια
μας. Η απώλεια των βιβλίων αυτών έγκειται
στις συχνές δημόσιες καύσεις βιβλίων
που εκτελούσε ο ίδιος ο Φώτιος και οι
όμοιοι στην νοοτροπία συνεργάτες και
διάδοχοί του, και στην δήωση
της Κωνσταντινουπόλεως από τους
σταυροφόρους της 4ηςσταυροφορίας το
+1204. Η καταστροφή βιβλίων και έργων
τέχνης το 1204 από τους Χριστιανούς της
Δύσεως είναι τρομακτική.
Ο
Ελληνίζων μαθητής του Ψελλού, Ιωάννης
Ιταλός (+1025-1090), αναθεματίστηκε από
την Ορθόδοξο Εκκλησία και στο τέλος
δολοφονήθηκε από κάποιους...!
Δεν
πρέπει να λησμονούμε επίσης και τη
γενική ερείπωση και καταστροφή όλων
των Αρχαίων οικοδομημάτων,
μνημείων, έργων τέχνης, βιβλιοθηκών,
σχολών, κλπ. Από την ισοπέδωση του
Σεραπείου και την καταστροφή της
εντός αυτού βιβλιοθήκης από τον
επίσκοπο Θεόφιλο στην Αλεξάνδρεια
το 385 Κ. Ε. και με τις ευλογίες του Ιωάννου
Χρυσοστόμου, μέχρι την καταστροφή
του Ναού της Αρτέμιδος στην Έφεσο
και πάλι με τις ευλογίες του Χρυσοστόμου
και την τελική καταστροφή όλων των
αριστουργημάτων της γλυπτικής,
ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, το
κλείσιμο των μορφωτικών σχολών, κλπ,
τελικά δεν έμεινε τίποτα
όρθιο! Ούτε σχολή, ούτε βιβλιοθήκη,
ούτε ναός, απολύτως τίποτα...! Το γενικό
σύνθημα κατά τον 4ο και 5ο αιώνα
ήταν: «ες έδαφος φέρειν»! Οι Βυζαντινοί
Χριστιανοί, με την διαστροφή και την
ανωμαλία που τους διακατείχε,
θεωρούσαν ότι όλα αυτά ήταν
έργα διαβόλων! Πρόκειται για ένα
ανεξίτηλο αίσχος και προσβολή σε
κάθε έννοια πολιτισμού, ευφυΐας και
αξιοπρεπείας. Για ποιο
πράγμα απ’ όλα να πρωτοαγανακτήσει
κανείς;....
Το
έτος 415 Κ. Ε. ο επίσκοπος Αλεξανδρείας
Κύριλλος φανάτισε τους οπαδούς
του, οι οποίοι με αρχηγό τον Πέτρο τον
αναγνώστη της Εκκλησίας του Αγίου
Ιωάννου της Αλεξανδρείας απήγαγαν
και καταβασάνισαν την μαθηματικό
και φιλόσοφο την πανέμορφη Υπατία
(+370-315). Τα κατακρεουργημένα μέλη
του σώματός της τα παρέδωσαν στην
πυρά.
Ο
Ιουστινιανός κλείνει οριστικά την
Ακαδημία του Πλάτωνος το έτος +529 και
όσοι από τους καθηγητές της γλίτωσαν
την σφαγή (επτά τον αριθμόν) διέφυγαν
την νύχτα στην αυλή του βασιλέως της
Περσίας Χοσρόη.
Για
ποιο πράγμα απ’ όλα να πρωτομιλήσει
κανείς! Τέτοια ήταν τα χάλια και
η βαρβαρότητα των φανατικών και υποκριτών
Χριστιανών και του εμπαθούς και
ψυχανώμαλου θεολόγου αυτοκράτορα
Ιουστινιανού και άλλων αυτοκρατόρων
και εκκλησιαστικών παραγόντων!
Ιωάννης
Νεοκλής Φιλάδελφος Μ. Ρούσσος
Δρ.
Καθηγητής Μαθηματικών
Ερευνητής
βιβλικών και χριστιανικών ζητημάτων.
(Συνεχίζεται…)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου