ϡ Έλεγε
κάποτε ο Θαλής ότι ο θάνατος δεν διαφέρει σε τίποτα από την ζωή. Τότε πετάχτηκε
κάποιος από την παρέα και του λέει: “ Αν είναι έτσι γιατί δεν προτιμάς τον
θάνατο;¨ και του απαντάει ο Θαλής: “ Ακριβώς γιατί δεν διαφέρει από την ζωή”
ϡ Ο
ρήτορας Αναξιμένης ήταν παχύς, τον πλησιάζει λοιπόν ο Διογένης και του λέει: “
Δώσε σε μας τους φτωχούς ένα μέρος από την κοιλιά σου...και συ θα ξαλαφρώσεις
και μας θα ωφελήσεις”
ϡ Ο
τύραννος των Συρακουσών Διόνυσος έστειλε τον ποιητή Φιλόξενο στα λατομεία γιατί
δεν του αναγνώριζε την “αξία” των ποιημάτων του. Τον ξανακάλεσε για να ακούσει
μερικά νέα ποιήματά του, αλλά ο Φιλόξενος σηκώθηκε να φύγει. Ο τύραννος τον
ρώτησε που πάει και ο ποιητής απάντησε: “ μα, και πάλι στα λατομεία”
ϡ Μια
γερόντισσα δικαζόταν από τον Φίλιππο ο οποίος νύσταζε πολύ, παρακάλεσε λοιπόν
να της δωθεί το δικαίωμα της έφεσης. Απόρησε ο Φίλιππος και την ρώτησε: “ μα σε
ποιόν θα υποβάλεις την έφεση εφόσον δεν υπάρχει ανώτερος από εμένα;” και εκείνη
απάντησε “ Στον Φίλιππο όταν δεν θα νυστάζει”
ϡ
Ο Φίλιππος παρακολουθούσε τους Ολυμπιακούς αγώνες, και κάποιοι Πελοποννήσιοι αν
και ευεργετημένοι τον γιουχάριζαν. Οι φίλοι του Φιλίππου εξοργίστηκαν αλλά ο
Φίλιππος είπε: “ Αν οι Πελοποννήσιοι ευεργετημένοι συμπεριφέρονται έτσι,
φανταστείτε τι θα κάνουν αν τους βλάψω”
ϡ
Ιερέας στην Σαμοθράκη ρωτούσε τον Σπαρτιάτη Λύσανδρο: “ Ποιά ήταν η πιο ασεβής
πράξη που έκανες;”
ο Σπαρτιάτης είπε: “ Δεν χρειάζεται να την αναφέρω σε σένα, την ξέρουν οι θεοί”
ο ιερέας επέμενε: “ Πρέπει οπωσδήποτε να την πεις”
ο Σπαρτιάτης ρωτά: “ Σε ποιόν πρέπει να την πω, σε σένα ή στον θεό;”
ο ιερέας είπε: “ στον θεό”
τότε ο Σπαρτιάτης είπε “ Εσύ τότε φύγε από δω”
ϡ Ο
Δημοσθένης έλεγε στον Φωκίωνα: “ Οι Αθηναίοι θα σε σκοτώσουν αν παραφρονήσουν”
και εκείνος απάντησε: “ Εσένα θα σε σκοτώσουν αν έρθουν στα λογικά τους”
ϡ Ο
Ισοκράτης από ένα φλύαρο υποψήφιο μαθητή του ζήτησε διπλό μισθό, και όταν ο
μαθητής ζήτησε να καταλάβει τον λόγο ο Ισοκράτης του εξήγησε: “ Τον ένα μισθό
θα τον δίνεις για να μάθεις να σωπαίνεις και τον δεύτερο για να μάθεις να
μιλάς”
ϡ Όταν
ετοιμαζόταν να μιλήσει ένας ανόητος και φλύαρος, ο Θεόκριτος είπε: “ τώρα η
γλώσσα θα τρέχει σαν ποτάμι από ένα μυαλό που τρέχουν λίγες στάλες "
ϡ
Κάποιος που τιμωρούνταν για κάποια πράξη έλεγε: ¨αμάρτησα χωρίς να το θέλω¨ του
λέει ένας Λάκωνας: ¨δέξου και την τιμωρία χωρίς να το θέλεις¨
ϡ Ο
Αντισθένης μακρηγορούσε κάποτε σε μια διάλεξη, και ο Πλάτωνας παρατήρησε: “
Αγνοείς ότι το μέτρο του λόγου δεν είναι αυτός που μιλά αλλά αυτός που ακούει”
ϡ
Ρωτήθηκε ο Σωκράτης αν είναι σωστό ή όχι να νυμφεύεται κανείς και εκείνος
απάντησε: “ θα το μετανιώσει και στις δύο περιπτώσεις”
ϡ Ο
Βίωνας όταν είδε ένα φθονερό άνθρωπο να περνάει στεναχωρημένος σκέφτηκε: “ ή
μεγάλο κακό συνέβη σε αυτόν ή σε κάποιον άλλον ευτυχές γεγονός”
ϡ
Ταξίδευε ο Βίαντας με πλοίο με κάποιους άλλους γνωστούς για την ασέβεια τους.
Ξέσπασε κακοκαιρία και το πλοίο κινδύνευε, τότε οι ασεβείς άρχισαν να
επικαλούνται τους θεούς, ο Βίαντας όμως τους φώναξε: ¨Σταματήστε τις προσευχές
γιατί αλλοίμονό μας και αν πάρουν χαμπάρι οι θεοί ότι είστε και σεις μέσα στο
πλοίο”
ϡ Μια
μέρα η Ξανθίππη έβαλε τις φωνές στον Σωκράτη και του πέταξε ένα κουβά με
βρώμικα νερά, εκείνος ατάραχος είπε: “ Η Ξανθίππη κάνει ότι και ο Δίας, πρώτα
βροντά και μετά βρέχει”
ϡ Ο
Δημάρατος ρωτήθηκε σε κάποια συνέλευση, αν παρέμεινε σιωπηλός επειδή δεν είχε
κάτι να πει ή λόγω βλακείας, και αυτός απάντησε: ¨ένας βλάκας δεν μένει ποτέ
σιωπηλός¨
ϡ Στους
πρεσβευτές εκ Σάμου, που ήταν πολύ φλύαροι, είπαν οι Σπαρτιάτες: ¨Τα πρώτα μας
διέφυγαν και δεν καταλάβαμε την συνέχεια, επειδή μας διἐφυγαν τα πρώτα¨
ϡ Μετά
την φυγή του, ο Παυσανίας ο γιος του Πλειστώνακτου, Επαινούσε τους
Λακεδαιμόνιους στην Τεγέα, και κάποιος του είπε: ¨γιατί δεν έμεινες στην Σπάρτη
μόνο μας κουβαλήθηκες εδώ;¨ και απαντάει ο Παυσανίας: ¨Για τον ίδιο λόγο που
και οι γιατροί δεν μένουν κοντά στους υγιείς αλλά πάνε εκεί που υπάρχουν
άρρωστοι¨
ϡ Όταν
οι έφοροι της Σπάρτης καταδίκασαν τον Θηκταμένη σε θάνατο αποχώρησε
χαμογελώντας. Όταν κάποιος παρευρισκόμενος τον ρώτησε αν καταφρονεί τους
θεσμούς της Σπάρτης και γι αυτό χαμογελά απάντησε: ¨όχι, απλά ευθυμώ επειδή
αυτό το πρόστιμο θα το πληρώσω χωρίς να χρειαστεί να δανειστώ¨
ϡ
Κάποτε κάποιοι Λάκωνες έβλεπαν έναν πίνακα ζωγραφικής στον οποίο οι Λάκωνες
σφαγιάζονταν από τους Αθηναίους, και σχολιάζει ένας Λάκωνας: ¨τι ανδρείοι είναι
οι Αθηναίοι... στον πίνακα...¨
ϡ όταν
στην εσωτερική πλευρά της πύλης τυλίχθηκε φίδι γύρω από τον σύρτη και οι
μάντεις αποφάνθηκαν ότι πρόκειται για σημεία και τέρατα, είπε τότε ο Λεωτυχίδας
του Αρίστωνος ¨όχι βέβαια, από ότι μου φαίνεται, αν ο σύρτης είχε τυλιχθεί γύρω
από το φίδι θα ήταν σημείο και τέρας¨
ϡ Όταν
είδε κάποιος πως τα σκληρά αμύγδαλα πωλούνταν σε διπλή τιμή είπε: ¨μήπως
σπανίζουν οι πέτρες;¨
ϡ ένας
αθλητής που βρισκόταν στην Αθήνα καυχιόνταν συνέχεια ότι σε αγώνες στην Ρόδο
είχε πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα. Καθώς δεν τον πίστευε κανείς, αυτός
έλεγε στους Αθηναίους να πάνε στη Ρόδο και να ρωτήσουν τους θεατές των αγώνων.
Τότε ένας Αθηναίος πήγε στο σκάμμα και με το χέρι έγραψε πάνω στην άμμο τη λέξη
«Ρόδος». Μετά γύρισε προς τον καυχησιάρη αθλητή και του είπε: «Αυτού γαρ
και Ρόδος και πήδημα», το οποίο έχει μείνει ως «ιδού η Ρόδος, ιδού και το
πήδημα».
σημείωση:
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΡΕΘΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ "ΧΙΟΥΜΟΡ" (Εκ
του χυμού, δηλ απόσταγμα ευφυΐας) ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου