Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Ω Νέμεσι...

«Όταν η Νέμεσις εγκαταλείψει οριστικά τη Γη τότε θα σημάνει το τέλος του τωρινού γένους των ανθρώπων»
Θεογονία Ησίοδος
Ορφικός ύμνος Νεμέσεως
Ω Νέμεσι σε υμνώ, εσένα την θεά την μεγαλύτερη βασίλισσα πού βλέπεις τα πάντα καί παρατηρείς τον βίον των ανθρώπων, πού ανήκουν εις πολλάς φυλάς αιωνία, σεβαστή, πού μόνον εσύ χαίρεσαι στα δίκαια, καί τιμωρείς τον πολυποίκιλον λόγον, τον πάντοτε ασταθή εσένα φοβούνται όλοι οι άνθρωποι πού έχουν ζυγόν στον τράχηλο (πού έχουν βαρείαν συνείδησιν) διότι εσύ ενδιαφέρεσαι πάντοτε δια την γνώμην (την διάθεσιν) όλων, ούτε σου διαφεύγει την προσοχήν ή ψυχή, πού υπερηφανεύεται κατά τους λόγους με άκοτανόητον ορμήν. Εσύ τα πάντα εποπτεύεις καί τα πάντα ακούεις καί τα πάντα κρίνεις από σε εξαρτώνται αι δίκαι των ανθρώπων, ώ υπέρτατη θεά.
Ελα ώ μακαριά, αγνή, βοηθός πάντοτε εις τους μύστας καί δώσε τους να έχουν αγαθήν διάνοιαν, καί να καταπαύσης τας μισητάς γνώμας (σκέψεις), τας αντιθέσεις, τας ανοησίας, τάς υπεροπτικάς καί αλλοπρόσαλλους (ευμεταβόλους).

2 σχόλια:

Σείριος είπε...

Ὦ Νέμεσι, κλήιζω σε, θεά, βασίλεια μεγίστη, πανδερκής, ἐσορῶσα βίον θνητῶν πολυφύλων· ἀιδία, πολύσεμνε, μόνη χαίρουσα δικαίοις, ἀλλάσσουσα λόγον πολυποίκιλον, ἄστατον αἰεί, ἣν πάντες δεδίασι βροτοὶ ζυγὸν αὐχένι θέντες· σοὶ γὰρ ἀεὶ γνώμη πάντων μέλει, οὐδέ σε λήθει ψυχὴ ὑπερφρονέουσα λόγων ἀδιακρίτωι ὁρμῆι. πάντ᾽ ἐσορᾶις καὶ πάντ᾽ ἐπακούεις, {καὶ} πάντα βραβεύεις· ἐν σοὶ δ᾽ εἰσὶ δίκαι θνητῶν, πανυπέρτατε δαῖμον. ἐλθέ, μάκαιρ᾽, ἁγνή, μύσταις ἐπιτάρροθος αἰεί· δὸς δ᾽ ἀγαθὴν διάνοιαν ἔχειν, παύουσα πανεχθεῖς γνώμας οὐχ ὁσίας, πανυπέρφρονας, ἀλλοπροσάλλας.

Unknown είπε...

Όσοι έχουν γνώσεις νομικής γνωρίζουν πως η Δικαιοσύνη δεν εξετάζει ποτέ προθέσεις παρά μόνον κρίνει πράξεις. Η Νέμεσις κρίνει αν υπάρχει πρόθεσις. Για τον λόγο αυτόν από τον πρώτο στίχο ο Ορφεύς μιλά για το ότι εσορά (ΕΣΟΡΩΣΑ ΒΙΟΝ ΘΝΗΤΩΝ ΠΟΛΥΦΥΛΩΝ – Δέν λἐει ΟΡΩΣΑ. Εξετάζει σε βάθος τα λεγόμενα). Από τα λεγόμενά μας, τις λέξεις που χρησιμοποιούμε και την φρασεολογία μας φαίνεται και το τι σκεπτόμεθα κατά βάθος και ποιές είναι οι προθέσεις μας.
Ιαμ. Σ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου