ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Κατά
την τουρκοκρατία η Ορθόδοξος Εκκλησία,
το Πατριαρχείο της Πόλης συνεχίζουν
όσο δύνανται τους Βυζαντινούς ρυθμούς
των. Η Εκκλησία και ο κλήρος (ιδίως ο
ανώτερος) καθίστανται ο φόβος και
τρόμος των υποδούλων και η
συντριπτικά μεγαλύτερη
αιτία της ψυχολογικής, οικονομικής,
πνευματικής, μορφωτικής και πολλάκις
φυσιολογικής εξαθλιώσεώς
των. Η απειλή του αφορισμού πράγμα που
εσήμαινε πλήρη κοινωνικόν
εξοστρακισμό και καταστροφή, οι
δυσβάστακτες εκκλησιαστικές
εισφορές, πρόστιμα και επιτίμια που
πολλάκις συνοδευόταν με την ετσιθελική
αρπαγή αγαθών, πλούτου, μέρος ή όλης
της περιουσίας, κλπ, ήταν λίαν συνηθισμένα
μέσα επιβολής και βασάνων κατά
των υποτελών αμορφώτων λαών. Δεν ήσαν
οι Έλληνες και οι λοιποί
εκχριστιανισθέντες λαοί
υποδουλωμένοι στους Τούρκους αλλά
στην Ορθόδοξο Εκκλησία της οποίας
το Πατριαρχείο, καθώς και η ίδια, ήταν
υπόλογο στους Τούρκους.
Ακόμα
και σήμερα βλέπομε στο ίδιο μοτίβο,
π. χ., το «Κανονικόν Εκκλησιαστικόν» Πηδάλιον,
σελίδα 77, όπου εκεί αναφέρονται όλα
τα φρικιαστικά και εκφοβιστικά
αλλά συνάμα αξιογέλαστα και
βλακωδέστατα κείμενα του Ναξίου
καλογήρου Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη.
Βρείτε τα και μελετήστε τα.
Αυτά τα κείμενα είναι εντός του κανόνος
της σημερινής ορθοδόξου εκκλησίας
η οποία καθ’ όλα παρέμεινε σταθερώς
βυζαντινή και καπέλωσε το Νεο-ιδρυθέν
Ελληνικό κράτος. Ούτε και σήμερα
δηλαδή δεν έχει τελειώσει ο
Ανατολικός Μεσαίων! Απλώς καιροφυλακτεί
για να δράσει με όλη του την δύναμη μόλις
γι’ αυτόν ανάψει το πράσινο φως.
Σαν
κερασάκι στην τούρτα αναγράφομε μία
από τις πολλές ρήσεις του πρώτου
πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως μετά την
άλωση, του θρησκόληπτου Γεωργίου Κουρτέση
Γενναδίου ή Σχολαρίου. Μόλις είχε
πέσει ολόκληρο το Βυζάντιο στα χέρια
των Οθωμανών Τούρκων και αυτός τολμά
να ειπεί: «Χαίρε στρατιώτα Χριστού καί
τής αυτού δόξης υπέρδικε, χαίρετε ώ
μακάριαι χείρες τούς γούν δυσσεβείς
καί αλάστορας Ελληνιστάς καί πυρί καί
σιδήρω καί ύδατι καί πάσι τρόποις
αξαγαγατέτης παρούσης ζωής ράβδιζε,
είργε, είτα γλώσσαν αφαίρει, είτα
χείραν απότεμνε, καί άν ούτω μένει
κακός, θαλάττης πέμπε βυθώ.».
Ελπίζομε ότι καταλάβατε αυτό εδώ πλήρως.
Αν όχι, κοιτάξετε πως θα το καταλάβετε!
[Σείριος:
Επιτρέψτε
μου την νεοελληνικην απόδοσιν της
φράσεως αυτής, του Γεν. Σχολάριου για
να την καταλάβουν όλοι. ΔΗΛΑΔΗ:
ΤΟΥΣ ΑΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΕΛΛΗΝΙΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΜΕ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΞΙΦΟΣ
ΚΑΙ ΜΕ ΠΝΙΓΜΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΘΑΝΑΤΩΣΤΕ
ΤΟΥΣ. ΜΑΣΤΙΓΩΣΤΕ, ΦΥΛΑΚΙΣΤΕ, ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ
ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΥΣΤΕΡΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ,
ΤΟΤΕ ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.
Γεννάδιος Σχολάριος]
Τί
βλέπομε όμως σε αυτά εδώ τα κακοηθέστατα
και ξεδιάντροπα λόγια του Γενναδίου.
Πρώτον ότι,
αυτά τα λόγια αντικατοπτρίζουν και
πιστοποιούν πλήρως την πρώην ανελλιπώς
λειτουργούσα Βυζαντινή Ιερά Εξέτασιν,
τους Βυζαντινούς Πολιτικοθρησκευτικούς
Νόμους και τα Βυζαντινά βασανιστήρια.
Τέτοια πολύ παρόμοια λόγια
ευρίσκομε και στην Χρονογραφία του
Πορφυρογεννήτου, κ. α., για την τύχη των
ηττηθέντων εικονομάχων ή αιρετικών
στα χέρια των ορθοδόξων εικονολατρών.
Τί σύμπτωση άραγε! Επί
της εικονομαχίας μελετήσετε
και Τό έπος τής Εικονομαχίας,
Κωνσταντίνου Παπαρηγοπούλου,
Εκδόσεις Ωκεανίδα ΑΕ, 2005, και θα μάθετε
πολλά που δεν τα ξέρετε.
Δεύτερον ότι,
ο Γεννάδιος εύχεται και επιθυμεί
όλα αυτά να διατηρηθούν και να
συνεχιστούν με τη νέα οθωμανική τάξη
πραγμάτων.
Τρίτον ότι,
όπως πάντοτε ακόμα και μετά την άλωση
Ελληνιστές υπήρχαν, αλλά συνεχώς τελούσαν
υπό τρομερή δίωξη, και ο βρωμερός
Γεννάδιος με θράσος μυρίων πιθήκων,
όπως και προκάτοχοι του, τους ονομάζει
«δυσσεβείς καί αλάστορας» και
θέλει να τους βγάλει από τη μέση διά
παντός είδους βασανιστηρίων. Είναι
αυτός ο ίδιος ο οποίος, αν και βιολογικά
προήλθε από το γένος των Ελλήνων, εδήλωσε:
«αν ερωτηθώ αν είμαι Έλλην ή Χριστιανός,
τότε θα απαντήσω: Χριστιανός!».
Συγκεκριμένα είπε: «Έλλην ών τήν φωνήν,
ουκ άν ποτε φαίην Έλλην είναι, διά τό μή
φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες·
αλλ' από τής ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι
δόξης, και ει τις έροιτό με τίς ειμί,
αποκρινούμαι Χριστιανός είναι.»!
(MS. Grec de Paris, No 778, f. 209).
Επίλογος
Ελπίζομε
ότι έχομε δώσει μια συνοπτική εικόνα
περί της Βυζαντινής Ιεράς Ορθοδόξου
Εξετάσεως. Ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης
μπορεί να βρει πάρα πολλά αντικειμενικά
συγγράμματα επ’ αυτής και να μελετήσει
για να βρει πολλές λεπτομέρειες και
πολλά στοιχεία που δεν παραθέσαμε λόγω
συντομίας. Ακόμα με μια τέτοια μελέτη
ημπορεί να πιστοποιήσει τα ολίγα
στοιχεία που παραθέσαμε εδώ. Αν
νομίζει ότι προπαγανδίζομε σκοπίμως,
ψευδώς, ή από συμφέρον, τότε να μας
διαψεύσει και να μας γελοιοποιήσει
παραθέτοντας τα αληθή στοιχεία, αλλά
με τις αποδείξεις τους και τις αναφορές
από αντικειμενική βιβλιογραφία και
όχι με πομφόλυγες! Είναι
καιρός να διαφανεί η καθαρή αλήθεια
και να πάψει το μέγα ψέμα ότι:
«Στο Βυζάντιο και στην Ορθόδοξο
Ανατολική Εκκλησία δεν υπήρχαν Ιερά
Εξέτασις, ιεροί πόλεμοι, καταστροφές,
βία, βασανιστήρια, φόβος και τρόμος,
κλπ!». Αυτά όλα υπήρχαν και μάλιστα
θεωρούμενα ολικώς σε πολύ αγριότερη
μορφή και δράση από τα αντίστοιχα της
Δυτικής Εκκλησίας τουλάχιστον
κατά την διάρκεια των κοινών αιώνων
δράσεως.
Ιωάννης
Νεοκλής Φιλάδελφος Μ. Ρούσσος
Δρ.
Καθηγητής Μαθηματικών
Ερευνητής
βιβλικών και χριστιανικών ζητημάτων.
http://www.e-telescope.gr/
4 σχόλια:
ΔΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΛΕΤΗ
Ελληνικά
Αλέκος Αγγελίδης, Ρασοφόροι, Ημέρες και Έργα του Ιερατείου, Εκδόσεις Πλάτωνος, Θεσσαλονίκη 1999. Ο τίτλος του τα λέει όλα. Μελετείστε το!
Απάντησις εις τό Χριστιανικόν Κείμενον - Λίβελλον «Κοινότοπα Αρχαιολατρικά Παραμύθια», Συλλογική Εργασία τής Επιτροπής διά τήν Αναγνώρισιν τής Ελληνικής Θρησκείας, «Τό Καρουχαρείον» Διδακτικόν Μέσον 84, Απρίλιος 2006.
Η Aντιπαγανιστική Nομοθεσία της Ύστερης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας μέσα από τους Κώδικες, Εισαγωγή – Μετάφραση Αφροδίτη Καμάρα, Εκδόσεις Κατάρτι, 2000.
Λιλή Ζωγράφου, Αντιγνώση, Τα Δεκανίκια του Καπιταλισμού, 17η Έκδοση, Εκδόσεις Αλεξάνδρεια,1974 - 1983.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, Εικονομαχία και Αντιμοναστική Στροφή, (Κων/νος Ε΄), Τρίκαλα 2003.
Γιώργου Δ. Καρανικόλα, Ρασοφόροι, Συμφορά του Έθνους, Δ΄ Έκδοση συμπληρωμένη, Εκδόσεις Θουκυδίδης, Αθήνα 1985. Ο τίτλος του τα λέει όλα. Μελετείστε το!
Γιάνη Κορδάτου, Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός, 2 Τόμοι, Εκδόσεις Μπουκουμάνη, Αθήνα 1975. Ειδικά για το παρόν θέμα μας μελετείστε τις σελίδες 321-406 του δευτέρου τόμου. Εκεί θα βρείτε πολλά στοιχεία για το πως τελικά επεκράτησε η χριστιανική μάστιγα και πολλά στοιχεία για την Ιεράν Εξέτασιν και την βία που ήσκησε οπουδήποτε έφτασε η χάρη της!
Παν. Μαρίνης, Ελληνισμός και Χριστιανισμός, Εκδόσεις Νέα Θέσις, Αθήναι 2003.
Παν. Μαρίνης, Φωνή Εξυπνισμού εν τω Αιώνι της Νυκτός, Εκδόσεις Νέα Θέσις, Αθήναι 2005.
Βασίλης Μισύρης, Τα Άγια Ρεμάλια, Εκδόσεις Ευρώτας, Αθήνα 1989.
Μυστική Βιβλιοθήκη, Μυστικές Εταιρίες, Στ΄ Έκδοση, Εκδόσεις Αρχέτυπο, Θεσσαλονίκη 2002.
Κωνσταντίνος Παπαρηγόπουλος, Τό έπος τής Εικονομαχίας, Εκδόσεις Ωκεανίδα ΑΕ, 2005,
Βλάσης Γ. Ρασσιάς, Υπέρ της των Ελλήνων Νόσου, 3 Τόμοι, Εκδόσεις Ανοικτή Πόλη, 1992-2002. (551 σελίδες.).
Τόμος Πρώτος: Περί Πατρώων Θεών, γ΄ έκδοση. (Σελίδες 185.).
Τόμος Δεύτερος: Η Συρρίκνωση της Αρχαίας Ψυχής, β΄ έκδοση επαυξημένη. (Σελίδες 182.).
Τόμος Τρίτος: Ες Έδαφος Φέρειν.. β΄ έκδοση επαυξημένη. (Σελίδες 184.).
Βλάσης Γ. Ρασσιάς, Μια.. Ιστορία Αγάπης (Η Ιστορία της Χριστιανικής Επικρατήσεως), Εκδόσεις Ανοικτή Πόλη, 1999.
Κυριάκος Σιμόπουλος, Βασανιστήρια και Εξουσία, Από τήν Ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα, τό Βυζάντιο καί τήν τουρκοκρατία ώς τήν εποχή μας, Αθήνα 1987. Δια τό παρόν θέμα μας καί ειδικά τής βυζαντινής ιεράς εξετάσεως μάς ενδιαφέρουν τά βασανιστήρια τής βυζαντινής εποχής.
Κυριάκος Σιμόπουλος, Ξένοι Ταξιδιώτες στην Ελλάδα, Από το +333 έως το +1821, Τέσσερις Τόμοι, Αθήνα 1970-1989.
Επαμ. Ι. Σταματιάδου, Οι Καταλανοί εν τή Ανατολή, Βιβλιοθήκη Ιστορικών Μελετών 32, 1869. Εδώ θα βρείτε την απάντηση τι ήθελαν οι Καταλανοί στην Ανατολή επί Κομνηνών. Μελετείστε το.
Μεταφράσεις στα Ελληνικά από τα Γερμανικά
Karlheinz Deschner, Η Εγκληματική Ιστορία του Χριστιανισμού, Μετάφραση Ρουμπίνη Ζαρκάδη, Δέσποινας Βλασσοπούλου, Μ. Αργυροηλιοπούλου, Τ. Φατσέα, Ξ. Αλμυρού από τα Γερμανικά, με τίτλο πρωτοτύπου: Kriminalgeschichte des Christentums. 8 Τόμοι, 4374 σελίδες, Εκδόσεις Κάκτος, 2004-2006. (Έπεται να μεταφραστούν και οι τελευταίοι Τόμοι, 9ος και 10ος.).
Τόμος 1ος: Πρώιμα Χρόνια. (Σελίδες 878.).
Τόμος 2ος: Το Τέλος του Αρχαίου Κόσμου. (Σελίδες 710.).
Τόμος 3ος: Αρχαία Χριστιανική Εκκλησία: Α΄ Πλαστογραφίες, Απάτες Θαυμάτων – Λειψάνων – Προσκυνημάτων. (Σελίδες 539.).
Τόμος 4ος: Αρχαία Χριστιανική Εκκλησία: Β΄ Σκοταδισμός, Εκμετάλλευση, Καταστροφές. (Σελίδες 451.).
Τόμος 5ος: Η Αρχή του Μεσαίωνα: Α΄ Μεροβίγγειοι. (Σελίδες 440.).
Τόμος 6ος: Η Αρχή του Μεσαίωνα: Β΄ Καρολίδες και Καρλομάγνος, Ο Χριστιανικότατος Σφαγέας της Ευρώπης. (Σελίδες 400.).
Τόμος 7ος: 9ος Αίωνας: Λουδοβίκος Α΄ ο Ευσεβής, οι Γιοι και οι Εγγονοί του. (Σελίδες 445.).
Τόμος 8ος: 10ος Αιώνας: Όθων ο Μέγας. (Σελίδες 511.).
(Τόμοι 9 και 10 που πρόκειται να μεταφραστούν και να εκδοθούν στα Ελληνικά, πραγματεύονται τα χρόνια από τον 11ομέχρι τον 19ο αιώνα. Προς το παρόν ημπορούν να μελετηθούν στα Γερμανικά.).
Karlheinz Deschner, Σεξουαλικότητα και Χριστιανισμός, Μετάφραση από τα Γερμανικά, Εκδόσεις Μαύρη Λίστα, 2004.
Ξενόγλωσσα
Acharya S, The Christ Conspiracy, the Greatest Story ever Sold, AUP 1999. Η Χριστό-Συνωμοσία, το Μεγαλύτερο Παραμύθι που Πωλήθηκε ποτέ. Εκτός από τις σχετικές σελίδες 6 και 10 που αναφέραμε εντός του άρθρου, περιέχει πλήθος εξαιρετικής βιβλιογραφίας και στοιχείων μαζί με μια πολύ ενδιαφέρουσα και πιθανή εξήγηση της εμφανίσεως του χριστιανικού φαινομένου εκ του παγκοσμίου ηλιοαστρικού μύθου.
Michael Baigent, Richard Leigh, The Inquisition, Penguin Books, 2000. Πρόκειται για μια γενική Ιστορία της Ιεράς Εξετάσεως.
Christopher Bush Coleman, Ph. D., Constantine the Great and Christianity, Columbia University Press 1914.
Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History, Morningstar and Lark, 1996
G. W. Foote, J. M. Wheeler, Crimes of Christianity, Printed by the Coptic Press, 7 Coptic Street, London W. C., obtainable at Pioneer Press, August 1887. Πρόκειται για εξαιρετικό κατάλογο των χριστιανικών εγκλημάτων ανά τους αιώνας. Δεν είναι πλήρης και για κάποιο λόγο διακόπτεται απότομα.
Robert Held, Inquisition / Inquisición, Torture Instruments – Instrumentos de Tortura, Qua d’ Arno, Florence, 1991. Πρόκειται διά καλαίσθητον άλμπουμ μεγάλου μεγέθους με πολλές σπουδαίες ιστορικές σημειώσεις, εικόνες και παρουσίαση των τρομακτικών οργάνων βασανισμού της Ιεράς Εξετάσεως. Η έκδοσις είναι δίγλωσσος, αγγλική και ισπανική.
Maude Aline Huttmann, The Establishment of Christianity and the Proscription of Paganism, New York, The Columbia University Press, 1914, Η εδραίωσις του Χριστιανισμού και η Προγραφή του Παγανισμού. Εδώ υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες των οικτρών χριστιανικών νόμων από τον Κωνσταντίνο και εφεξής για την βιαία μετατροπή του αρχαίου κόσμου στην χριστιανική δοξασία.
A. H. M. Jones, Constantine and the Conversion of Europe, University of Toronto press, 1904-2001.
Henry Kamen, The Spanish Inquisition, a historical revision, The Folio Society, London 1998. Μια ιστορική αναθεώρηση της Ισπανικής Ιεράς εξετάσεως από την Folio Society του Λονδίνου. Το κατά πόσον συμφωνείτε εναπόκειται στις γνώσεις σας και στην κρίση σας.
D. G. Kousoulas (Έλλην Καθηγητής), The First Christian Emperor, Τhe Life and the Times of Constantine the Great, Rutledge Βooks Ιnc., 1997.
George MacDonald, Thumb Screw and Rack, Austin, Texas, AAP, 1991. Πρόκειται διά συνοπτική παρουσίαση βασανιστηρίων και φρικιαστικών οργάνων βασανισμού της Ιεράς Εξετάσεως με σπουδαίες ιστορικές σημειώσεις και μια περιληπτική παρουσίαση του φρικτού μαρτυρίου του Geleyn Cornelius από τους ιεροεξεταστές το έτος 1572, στις σελίδες 6-7.
Ξενόγλωσσα
Malleus Maleficarum, Translated from Latin and with an Introduction, Bibliography and Notes, by Rev. Montague Summers, The Pushkin Press, London, 1928-1951. Πρόκειται για το τρομακτικό εγχειρίδιο της Καθολικής Ιεράς Εξετάσεως, με τίτλο η «Σφύρα κατά των Κακοπραγούντων»! Μόνον από τoν τίτλο καταλαβαίνεις κανείς περί τίνος πρόκειται. Ένα μεγάλο μέρος του εγχειριδίου αναλώνονται με τους τρόπους διαπιστώσεως του αν μία γυναίκα κατέστη έγκυος από άνδρα ή από κανένα διάβολο (incubus). Το τί πάθαινε η γυναίκα αν διαπίστωναν ότι είχε μείνει έγκυος από διάβολο (και όχι από άνδρα) το αφήνομε στη φαντασία σας...
Procopius, The Anecdota or Secret History (Τα Ανέκδοτα ή Μυστική ή Απόκρυφη Ιστορία), Loeb Classical Library (Greek-English).
Uta Ranke-Heineman, Eunuchs for the Kingdom of Heaven (translated from German), Doubleday, 1990.
Kathy Rudy, Sex and the Church, Beacon Press, 1997.
The Russian Primary Chronicle, Laurentian Text, Translated into English and Edited by Samuel Hazzard Cross and Olgerd P. Sherbowitz-Wetzor, The Mediaeval Academy of America, Publication No 60, Third Printing, Cambridge Massachusetts 1973.
Evaggelos G. Vallianatos (Έλλην Διδάκτωρ), The Passion of the Greeks: Christianity and the Rape of Hellenes, Clock & Rose Press, 1st Edition, December 1, 2006.
Charles B. Waite, History of the Christian Religion to the Year Two Hundred (200), Fifth Revised Edition, C. V. Waite & Co., Chicago 1900 - 1992.
Joseph Wheless, Forgery in Christianity, Kessinger Publishing.
Joseph Wheless, The Church that was Founded on Lies and Forgeries, Christian Frauds, Forgeries and Fakeries Exposed, Haldeman – Julius Publications. ―]
Ιωάννης Νεοκλής Φιλάδελφος Μ. Ρούσσος
Φεβρουάριος 2012
Δημοσίευση σχολίου