ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ.
ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ.
Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΜΝΗΜΕΙΟ ΣΟΦΙΑΣ, ΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑ ΟΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΙΚΑ, ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΔΙΚΟ...
Παραθέτω δύο τρία αποσπάσματα από την απολογία του Σωκράτους…
Κάπως έτσι είναι. Γιατί αυτά βλέπετε και σεις οι ίδιοι στην κωμωδία του Αριστοφάνη, δηλαδή κάποιον Σωκράτη να περιφέρεται εκεί, να συζητά, να αεροβατεί και να φλυαρεί, πράγματα για τα οποία εγώ δεν έχω την παραμικρή ιδέα. Και δεν τα λέω αυτά για να υποτιμήσω την επιστήμη αυτή, αν κάποιος είναι σοφός σε τέτοια ζητήματα - ούτε βέβαια για να αποφύγω αυτές τις κατηγορίες του Μελήτου - αλλά επειδή εγώ, άνδρες Αθηναίοι, δεν έχω καμιά σχέση με αυτά».
Γιατί πράγματι αυτοί λένε πολλά και καλά, αλλά δεν γνωρίζουν τίποτα γι' αυτά που λένε. Αυτό μου φαίνεται ότι έχουν πάθει και οι ποιητές. Και ταυτόχρονα κατάλαβα ότι εξαιτίας του ποιητικού τους ταλέντου νομίζουν ότι και στα άλλα είναι οι πιο σοφοί από τους ανθρώπους, ενώ δεν είναι».
Ολόκληρη η απολογία του Σωκράτους και σε κείμενο ΕΔΩ
Πολλοί έγραψαν και όχι άδικα, πως μεγάλο ρόλο έπαιξε και στάθηκε αφορμή το έργο Νεφέλες του Αριστοφάνη, ώστε να οδηγηθεί ο Σωκράτης σε δίκη και τελικά στον θάνατο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου