Ας ξεκινήσουμε με τον Κρατύλο του Πλάτωνα που στον στίχο 332c γίνεται ο παρακάτω διάλογος μεταξύ Σωκράτη και Κρατύλου στον οποίο είναι παρόν και ο Ερμογένης και έχει θέμα το πώς και ποιοι έθεσαν τα ονόματα.
Ας υποθέσωμεν ότι έχομεν δύο πράγματα τα εξής.
παραδείγματος χάριν τον Κρατύλον και την εικόνα του Κρατύλου.
Αν κανείς θεός απεμιμείτο όχι μόνον το χρώμα και το σχήμα το ιδικόν
σου, καθώς οι ζωγράφοι, αλλά και όλα τα εσωτερικά μέρη τα έκαμνε
όμοια, καθώς είναι τα ιδικά σου, και αποδώση με ομοιότητα τας
μαλακότητας και τας θερμότητας, και θέση εντός κίνησιν και ψυχή
και φρόνησιν, καθώς είναι η ιδική σου, και με μίαν λέξιν όλα όσα
συ έχεις, και άλλην μίαν φοράν κατασκευάση όμοια πλησίον σου,
τότε τι νομίζεις, αυτά τα πράγματα θα ήσαν πλέον ο Κρατύλος και η
εικών του Κρατύλου, ή δύο Κρατύλοι;
Μου φαίνεται, καλέ Σωκράτη, ότι θα ήσαν δύο Κρατύλοι.]
- Όλα είναι ρευστά όλα μεταβάλλονται
Η γνωστή φράση του Ηράκλειτου. Aν δεν είναι αυτή η αρχή της θεωρίας της σχετικότητας τότε ποια είναι; Του γνωστού «σοφού» των νεοτέρων χρόνων που όλα είναι σχετικά εκτός από τον «δικό» του νόμο… Έτσι τον και τους βόλευε έτσι είπε και μας το πέρασαν μια χαρά .
Τι συμβούλεψε ο Δαίδαλος τον γιό του; Να μη πετάει πολύ ψηλά κι αυτός τον παράκουσε και έλειωσε το κερί το οποίο στήριζε τα φτερά του. Πόσο δυνατό ήταν το κερί και πόσο πιο ψηλά πέταξε ο Ίκαρος ώστε να υπάρχει τέτοια διαφορά θερμοκρασίας ώστε να λειώσει το κερί;
Όταν οι σημερινοί ίκαροι δεν θέλουν να τους πιάσει το ραντάρ τι κάνουν; Απλά πετούν χαμηλά για να τους καλύπτει από τα ραδιοκύματα η διαμόρφωση του εδάφους.
Ίσως κάτι τέτοιο να έγινε και τότε και ο Ίκαρος επειδή ενθουσιάστηκε και πέταξε πιο ψηλά τον εντόπισαν.
Ακόμη και ποδόσφαιρο έπαιζαν οι Φαίακες.
Ο Όμηρος το αναφέρει. |
Είπε ο Αλκίνοος ο βασιλιάς των Φαιάκων στον Οδυσσέα: ξένε πες μας την Γή σου, τον δήμο και την πόλη σου για το βάλουνε τα πλοία μας στο νου τους και να σε πάνε στον προορισμό σου.
Γιατί τα πλοία μας δεν έχουν καπετάνιο ούτε κάποιο πηδάλιο και γνωρίζουν νοήματα και σκέψεις ανδρών.
Γνωρίζουν όλους τους εύφορους αγρούς και τις πόλεις των ανθρώπων και διασχίζουν τα βάθη της θάλασσας καλυμμένες με αέρα και νεφέλη και δεν υπάρχει φόβος αυτά να χαλάσουν ή να χαθούν. (Οδύσσεια Θ ραψωδία στίχοι 555-564)
Όμως ο Θαλής ο Μιλήσιος ένας από τους επτά σοφούς της Αρχαίας Ελλάδος και μάλιστα ο σοφότερος όλων (αναγνωρίστηκε από τους έξι υπόλοιπους σοφούς με τον χρυσό τρίποδα που έπιασαν στα δίκτυα τους οι ψαράδες από την Μυτιλήνη και έγραφε επάνω του να δοθεί στον σοφότερο των Ελλήνων και αυτοί τον έδωσαν στον Θαλή αυτός θεωρώντας ότι υπάρχει κάποιος σοφότερος από τον εαυτό του τον έστειλε σ αυτόν και περνώντας από χέρι σε χέρι από όλους τους σοφούς κατέληξε και πάλι στα χέρια του Θαλή και τότε είπε ότι, σοφός είναι μόνο ο θεός Απόλλων και τον αφιέρωσε στους Δελφούς) μπήκε στο πάνθεον των σοφών της Αρχαιότητας γιατί μια εβδομάδα πριν προέβλεψε με ακρίβεια δευτερολέπτων μια ολική έκλειψη ηλίου.
Πως την προέβλεψε αν δεν ήξερε την θέση του ηλίου και τις κινήσεις των πλανητών ποιους πάνε να κοροϊδέψουν;
Μήπως ο ίδιος δεν ανακάλυψε το φαινόμενο του ηλεκτρισμού (στατικό) όταν το κομπολόι του που ήταν από ήλεκτρο (κεχριμπάρι) όταν το έτριβε στο μάλλινο χιτώνα του αποκτούσε την ιδιότητα να ελκύει τρίχες και άλλα μικροαντικείμενα και από το ήλεκτρο το ονόμασε ηλεκτρισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου