Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014
ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τα δύο
Ελληνικά εκθέματα που θα αναφέρουμε παρακάτω ανεβάζουν στο ζενίθ την
επισκεψημότητα στο Μουσείο του Λούβρου αποφέροντας ιλιγγιώδη ποσά στη Γαλλία
προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας χωρίς ποτέ όχι μόνο να φθείρεται η αξία
τους αλλά να αποκτούν υπεραξία διαχρονικά…
Αυτό
κατ αναλογία γίνεται και στο Βρετανικό και σε άλλα μουσεία της Ευρώπης…
ΛΙΓΑ
ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΕΡΓΑ..
1) Η
αίθουσα με την Αφροδίτη της Mήλου, δηλαδή το άγαλμα (-3ος αι.) της γυναικείας
θεότητας που βρέθηκε το 1820 στο νησί της Μήλου.
Ο
αξιωματικός Jules-Sébastien-César Dumont d’Urville, που έπεισε τους Γάλλους να
βιαστούν να αγοράσουν την Αφροδίτη της Μήλου και που αργότερα εξελίχθηκε σε
σημαντικό εξερευνητή της Ανταρκτικής.
Το έργο
βρέθηκε σε πολλά κομμάτια (πιθανόν έξι, από τα οποία τα χέρια και το όνομα του
γλύπτη πλέον λείπουν), με δύο βασικά, τον κορμό και τα πόδια. Όλα αυτά τα
κομμάτια και οι Ερμές έγιναν αμέσως αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
Ο
Βουτιέ ενημέρωσε με μιας τον Γάλλο υποπρόξενο στην Μήλο, τον Λουϊ Μπρεστ (Louis
Brest) και αυτός παρουσιάστηκε και άρχισε να παζαρεύει λέγοντας πως “δεν είναι
βέβαιο ότι το άγαλμα αξίζει 1.000 γρόσια”.
Ειδοποίησε
όμως αμέσως τον ντε Ριβιέρ (Charles-François de Riffardeau, μαρκήσιος και
αργότερα δούκας de Rivière), πρόξενο των Γάλλων στην Υψηλή Πύλη.
Στη
διαπραγμάτευση αναμίχθηκε ενεργά και ένας άλλος Γάλλος αξιωματικός που είχε
πάθος με τις αρχαιότητες, ο Ντιμόν ντ’ Ουρβίλ (Dumont d’Urville) που σημειωτέον
ήταν βέβαιος πως επρόκειτο ή για την Αφροδίτη που κρατούσε το μήλο του Πάρη.
Οι
Γάλλοι αποφάσισαν να πάρουν οπωσδήποτε όλα τα ευρήματα στην κατοχή τους.
Το
παζάρι καθυστερούσε όμως, όπως και το πλοίο που θα μετέφερε με ασφάλεια το
άγαλμα στη Γαλλία.
Ο
Κεντρωτάς ή και οι δημογέροντες (καθώς πλέον στα παζάρια είχε αναμιχθεί όλο το
νησί) αδημονούσαν και αποφάσισαν να δώσουν ή να πουλήσουν το άγαλμα σε άλλους
ενδιαφερόμενους. Ίσως εξάλλου υφίσταντο και πολιτικές πιέσεις -η Υψηλή Πύλη
περνούσε σοβαρή κρίση στις εξωτερικές της σχέσεις και η παραχώρηση αρχαιοτήτων
από πλευράς της συνιστούσε ουσιαστικά άσκηση εξωτερικής πολιτικής.
Ο νόμος
όριζε όλες οι αρχαιότητες να καταλήγουν στην Κωνσταντινούπολη και να αποφασίζεται
κεντρικά η διάθεσή τους ώστε ο σουλτάνος να κολακεύει τα έθνη που τον συνέφερε.
Μέσα σε
όλα, παρουσιάστηκε και ο Νικόλαος Μουρούζης, μέγας δραγουμάνος του οθωμανικού
στόλου, και έπεισε τους Μηλίους να πουλήσουν το εύρημα σε εκείνον (ο Μουρούζης
εκτελέστηκε με απαγχονισμό ένα χρόνο αργότερα μαζί με άλλους Φαναριώτες με την
κατηγορία ότι συμμετείχαν στην ελληνική επανάσταση).
Ο
εκπρόσωπος των Γάλλων που βρέθηκε τότε εκεί ήταν ο υποκόμης ντε Μαρκέλους
(Vicomte de Marcellus) που έπεισε τους ντόπιους να μη φορτωθεί τελικά η
Αφροδίτη στο πλοίο του Μουρούζη για να πάει στην Πόλη, αλλά στο πλοίο των
Γάλλων για να πάει στο Λούβρο.
Το
γλυπτό όντως ταλαιπωρήθηκε και φορτώθηκε μετ’ εμποδίων στο γαλλικό καράβι,
γιατί οι κάτοικοι της Μήλου είχαν διχαστεί (και διαπληκτίζονταν) και
τραβολογούσαν τους Γάλλους μεταφορείς -πολλοί ντόπιοι φοβούνταν ότι αν το
γλυπτό έφευγε για τη Γαλλία θα είχαν συνέπειες από τους Οθωμανούς ενώ άλλοι
πίστευαν ότι έπρεπε να πάει στη Γαλλία αλλά να δοθούν περισσότερα χρήματα.
2) Η
Νίκη της Σαμοθράκης (-200), το πιο αξιοθαύμαστο ίσως καλλιτέχνημα της Αρχαίας Ελληνικής
γλυπτικής τέχνης, που παριστάνει τη φτερωτή θεά της νίκης.
Δυστυχώς,
από το άγαλμα λείπει το κεφάλι της. Ανακαλύφθηκε το 1863 από τον Γάλλο πρόξενο
Σαμπουαζώ. Το άγαλμα έφτασε στο Λούβρο στις 11 Μαΐου του 1864 και δύο χρόνια
μετά εκτέθηκε για πρώτη φορά μετά τις απαραίτητες εργασίες – χωρίς όμως ακόμα
να μπορούν να εκθέσουν το επάνω μέρος τους κορμού και τα φτερά.
Με
αναλογιστική μελέτη αποδεικνύεται ότι οι εισπράξεις των τελευταίων 98 ετών στο
μουσείο του Λούβρου μόνο από τα Ελληνικά εκθέματα αγγίζει το ιλιγγιώδες ποσό
των 359 τρις ευρώ…!!!
302 Δίς
ευρώ έχει εισπράξει αναλογικά η Γαλλία από τα Ελληνικά εκθέματα τα τελευταία 50
χρόνια…!!!
Μήπως
τελικά μέσα στο παιγνίδι που παίζεται τον τελευταίο καιρό κρύβεται στην ουσία η
εξαγορά του πολιτισμού της Ελλάδας που η απόδοση σε κέρδη δεν τελειώνει ποτέ
και είναι πάνω από πετρέλαια, θάλασσες, κλίματα και διάφορα άλλα…!!!
Toυ
Περικλή Αθανασόπουλου
Περισσότερα
εδώ: http://www.makeleio.gr/?p=52476
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
▼
2014
(450)
-
▼
Ιανουαρίου
(44)
- χωρίς τίτλο
- Θάργηλος άρτος
- Jean Michel Jarre - Oxygene II
- ΠΩΣ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ;
- ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΛΛΑΣ
- Η ΑΒΟΛΗ ΣΧΕΣΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
- ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΑΓΩΝΙΑΣ
- ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟN ΤΟΝΟ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΜΟΥ...
- «Το μακάριον και άφθαρτον ούτε αυτό πράγματα έχει ...
- Η ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΟΛΛΗΤΙΚΟ ΤΗΓΑΝΙ ΣΤΟΝ ΜΥΚΗΝΑ...
- ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ;
- Πρώην υπουργός άμυνας του Καναδά μιλά για εξωγήινε...
- ΤΟ ΘΡΑΚΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ "ΜΠΑΜΠΩΣ" ή ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑ...
- ΟΙ ΗΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΗΛΕΘΕΑΤΕΣ ΑΚΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΥΜΝΟ ΖΩ...
- Η ΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ - ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Τ...
- David Icke - Αλλαγή Δονήσεων
- ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΟΣ: Ο ΈΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΙΧΝΗ ΑΡΧΑΙ...
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ: ΧΡΥΣΑΦΙ ΕΚΛΥΕΙ ΤΟ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣ...
- ΒΛ. ΡΑΣΣΙΑΣ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΠΡ...
- Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ
- BYRON, Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
- ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΛΟΓΙΑ…;
- ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
- ΠΡΩΤΕΥΣ
- ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΥΣ ΑΕΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΩΝ ΜΑΣ
- ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΜΑΣ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ…
- Jean Michel Jarre - Oxygen II
- Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΌΜΗΡΟΣ ΜΙΛΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
- Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΕΙΧΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΑ...
- ΣΕΙΡΙΟΣ - ΤΟ ΥΠΕΡΛΑΜΠΡΟ ΑΣΤΡΟ
- ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΜΑΣ
- «…ΤΗΔΕ ΚΕΙΜΕΘΑ, ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ»
- ΑΓΗΜΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
- ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2/...
- ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ
- ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
- Η ΓΛΑΥΚΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ
- ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
- Ο ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΣΕΙΡΙΟ
- ΔΥΟ ΝΕΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΥΣ ΗΡΘΑΝ ΣΤΟ ΦΩΣ
- Jean Michel Jarre - Oxygene 2
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
▼
Ιανουαρίου
(44)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου