Στον ρυθμό της κοσμικής μουσικής που πρώτοι «άκουσαν» οι μαθηματικοί του -6ου αιώνα εξακολουθεί να χορεύει η σύγχρονη Κοσμολογία.
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΕΙΧΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ!
Oι
Πυθαγόρειοι είχαν όλα τα «κλειδιά».
Στον ρυθμό της κοσμικής μουσικής που πρώτοι «άκουσαν» οι μαθηματικοί του -6ου αιώνα εξακολουθεί να χορεύει η σύγχρονη Κοσμολογία.
Στον ρυθμό της κοσμικής μουσικής που πρώτοι «άκουσαν» οι μαθηματικοί του -6ου αιώνα εξακολουθεί να χορεύει η σύγχρονη Κοσμολογία.
Ένας
Έλληνας καθηγητής Μουσικής και Πληροφορικής, με πανεπιστημιακές σπουδές στη
Φυσική και ερευνητικό έργο στα Πυθαγόρεια Μαθηματικά απέδειξε ότι η «αρμονία σφαιρών», η περίφημη πυθαγόρεια θεωρία, έχει ακριβή εφαρμογή σε όλους τους γνωστούς μας σήμερα πλανήτες.
Ο πρώην
πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, διευθυντής του Τομέα Τεχνολογίας Ήχου,
Μουσικοπαιδαγωγικής και Βυζαντινής Μουσικολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του
Πανεπιστημίου Αθηνών Χαράλαμπος Σπυρίδης ανακοινώνει στο επιστημονικό συμπόσιο «Φιλοσοφία και Κοσμολογία»
τους αριθμούς που εκφράζουν σε αστρονομικές μονάδες τις αποστάσεις των πλανητών
από τον Ήλιο πιάνοντας
το νήμα από τους Πυθαγορείους.
Ο κ. Σπυρίδης
διατυπώνει «μια καθολική, εξαιρετικά απλή και κομψή σχέση» που εμπεριέχει μόνον
τους αριθμούς 1, 2, 3, 4 της «ιερής
τετρακτύος» των
Πυθαγορείων και το άθροισμά τους, τον «τέλειο» αριθμό 10.
Η «τετρακτύς» ήταν η βάση της πυθαγόρειας διδασκαλίας που πρέσβευε ότι οι
ήχοι των ουράνιων σωμάτων συνθέτουν μία κοσμική μουσική, γιατί οι αποστάσεις
και οι ταχύτητες των πλανητών και των απλανών αστέρων διέπονται από τους ίδιους
αριθμητικούς λόγους που παράγουν και τη συμφωνία των ήχων.
Οι
συμφωνίες των ήχων που παράγουν αρμονικό αποτέλεσμα έχουν μορφή απλών
αριθμητικών σχέσεων. Επομένως κατά τους Πυθαγόρειους το μυστικό της μουσικής
και της κοσμικής αρμονίας κρύβεται στις σχέσεις των τεσσάρων πρώτων φυσικών
αριθμών (1, 2, 3, 4).
Ο Πυθαγόρας
είναι ο πρώτος φιλόσοφος που συνδέει την Αστρονομία με τη Μουσική,
υποστηρίζοντας ότι στο αρμονικό και σφαιρικό σύμπαν τα πάντα διέπονται από
απλούς νόμους, που μπορούν να εκφρασθούν με τους αριθμούς της «ιερής τετρακτύος».
Με τη
θεωρία της αρμονίας των σφαιρών που συνδυάζει την κοσμική αρμονία με τη μουσική
αρμονία, ο μεγάλος φιλόσοφος επιχείρησε να εξηγήσει τη θέση και την κίνηση των
πλανητών στον ουράνιο θόλο. Χρησιμοποιώντας μουσικούς όρους, δηλαδή εύφωνα
μουσικά διαστήματα, καθόρισε υπό μορφήν κλίμακας τις μεσοπλανητικές αποστάσεις.
Ακολούθως, αντιστοιχίζοντας τα μουσικά διαστήματα σε μετρικές αποστάσεις,
κατόρθωσε πρώτος να υπολογίσει σε Δελφικά στάδια τις μεσοπλανητικές αποστάσεις
των «ουρανίων γεννητών», όπως ονόμασε τα ουράνια σώματα ο Πλάτωνας παίρνοντας το νήμα από τον Πυθαγόρα.
Ο
Πυθαγόρας τον -6ο αιώνα δέχθηκε ότι η μουσική απόσταση μεταξύ Γης και Σελήνης
είναι ένας τόνος και η μετρική απόσταση μεταξύ τους είναι 126.000 Δελφικά
στάδια, δηλαδή 22.371.300 μέτρα.
Σχεδόν
24 αιώνες μετά δύο Γερμανοί αστρονόμοι, ο Γιόχαν Μπόντε και ο Τίτιους,
προσδιορίζουν τις θέσεις των γνωστών τότε πλανητών του ηλιακού μας συστήματος
με ικανοποιητική ακρίβεια.
Η
εμπειρική ανακάλυψή τους, ανερμήνευτη μέχρι σήμερα, έμεινε γνωστή ως ο κανόνας
Μπόντε-Τίτιους. Ο κανόνας των Γερμανών αστρονόμων έπαψε να δίνει αξιόπιστα
αποτελέσματα όταν επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί στους «νεότερους» πλανήτες και στη
ζώνη πέρα από τον Πλούτωνα, μία από τις συναρπαστικότερες περιοχές του ηλιακού
συστήματος, γεμάτη αντικείμενα από βράχο και πάγο που περιστρέφονται γύρω από
τον Ήλιο σε τεράστιες αποστάσεις.
Ο
καθηγητής Σπυρίδης, μελετώντας επί σειρά ετών τις πλατωνικές απόψεις «περί των θείων γεννητών», τις οποίες συγκέρασε με την «αρμονία των σφαιρών» του Πυθαγόρα,
ανακάλυψε ότι ο κανόνας των δύο Γερμανών αστρονόμων του 18ου αιώνα
αποτελεί μία μαθηματική έκφραση της πυθαγόρειας μουσικής των σφαιρών.
Στο
συμπόσιο του Πανεπιστημίου Αθηνών θα αποδείξει ότι κατάφερε να επεκτείνει την
ακριβή εφαρμογή της πυθαγόρειας θεωρίας σε όλους τους γνωστούς πλανήτες, ενώ θα
υποδείξει συγκεκριμένες θέσεις «πλανητικών» αντικειμένων μετά τον Πλούτωνα.
Όπως
δήλωσε στον «Ε.Τ.», «η γέφυρα που κατασκευάσθηκε και συνδέει τον κόσμο των
αστρονόμων με τον κόσμο των μουσικών διασφαλίζει την αιωνιότητα μιας
συμπαντικής αρμονίας σε πλήρη εξέλιξη, η οποία θα προσδιορίσει το χωροχρόνο
μέσω των γνώσεων της Αστρονομίας και της Μουσικής στην εκάστοτε εποχή».
Πηγή:
Ελεύθερος Τύπος , Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
▼
2014
(450)
-
▼
Ιανουαρίου
(44)
- χωρίς τίτλο
- Θάργηλος άρτος
- Jean Michel Jarre - Oxygene II
- ΠΩΣ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ;
- ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΛΛΑΣ
- Η ΑΒΟΛΗ ΣΧΕΣΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
- ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΑΓΩΝΙΑΣ
- ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟN ΤΟΝΟ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΜΟΥ...
- «Το μακάριον και άφθαρτον ούτε αυτό πράγματα έχει ...
- Η ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΟΛΛΗΤΙΚΟ ΤΗΓΑΝΙ ΣΤΟΝ ΜΥΚΗΝΑ...
- ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ;
- Πρώην υπουργός άμυνας του Καναδά μιλά για εξωγήινε...
- ΤΟ ΘΡΑΚΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ "ΜΠΑΜΠΩΣ" ή ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑ...
- ΟΙ ΗΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΗΛΕΘΕΑΤΕΣ ΑΚΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΥΜΝΟ ΖΩ...
- Η ΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ - ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Τ...
- David Icke - Αλλαγή Δονήσεων
- ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΟΣ: Ο ΈΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΙΧΝΗ ΑΡΧΑΙ...
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ: ΧΡΥΣΑΦΙ ΕΚΛΥΕΙ ΤΟ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣ...
- ΒΛ. ΡΑΣΣΙΑΣ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΠΡ...
- Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ
- BYRON, Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
- ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΛΟΓΙΑ…;
- ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
- ΠΡΩΤΕΥΣ
- ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΥΣ ΑΕΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΩΝ ΜΑΣ
- ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΜΑΣ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ…
- Jean Michel Jarre - Oxygen II
- Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΌΜΗΡΟΣ ΜΙΛΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
- Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΕΙΧΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΑ...
- ΣΕΙΡΙΟΣ - ΤΟ ΥΠΕΡΛΑΜΠΡΟ ΑΣΤΡΟ
- ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΜΑΣ
- «…ΤΗΔΕ ΚΕΙΜΕΘΑ, ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ»
- ΑΓΗΜΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
- ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2/...
- ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ
- ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
- Η ΓΛΑΥΚΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ
- ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
- Ο ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΣΕΙΡΙΟ
- ΔΥΟ ΝΕΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΥΣ ΗΡΘΑΝ ΣΤΟ ΦΩΣ
- Jean Michel Jarre - Oxygene 2
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
▼
Ιανουαρίου
(44)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου