Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014
ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ» ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑ!
«Όταν αντικρίζουμε τα των Θεών αγάλματα, ας
μην τα νομίζουμε ως λίθους ή ξύλα, αλλά ούτε να θεωρούμε ότι είναι οι ίδιοι οι
Θεοί. Και τις βασιλικές
εικόνες (δηλ. τις εικόνες των Βασιλέων) δεν τις λέμε ξύλα ή λίθο ή χαλκό, ούτε,
βέβαια, και βασιλείς, αλλά εικόνες των Βασιλέων. Όποιος, λοιπόν, αγαπά τον
Βασιλέα (=φιλοβασιλεύς), ορά με ευχαρίστηση την του Βασιλέως εικόνα, όπως και
όποιος αγαπά το παιδί του (φιλοπαίς) ορά με ευχαρίστηση την εικόνα του παιδιού
του, και όποιος αγαπά τον πατέρα του (=φιλοπάτωρ), την εικόνα του πατέρα του∙ όποιος, λοιπόν, αγαπά τους Θεούς
(=φιλόθεος) αποβλέπει με ευχαρίστηση τα αγάλματα και τις εικόνες των Θεών,
νιώθοντας την ίδια στιγμή σεβασμό και ρίγος καθώς τον βλέπουν, αόρατοι, οι Θεοί. Αν τώρα κάποιος νομίζει πως αυτά τα
αγάλματα δεν μπορούν να καταστραφούν επειδή κάποτε ονομάστηκαν εικόνες Θεών, θα
τον θεωρήσω τελείως άμυαλο∙ διότι θα έπρεπε τότε να μην είχαν φτιαχτεί από
ανθρώπινα χέρια. Είναι
άλλωστε δυνατό, ένας άθλιος και αμαθής άνθρωπος να καταστρέψει το έργο ενός
αγαθού και σοφού ανθρώπου∙ όμως τα ζωντανά αγάλματα που κατασκεύασαν
οι Θεοί από την αφανή ουσία τους, δηλαδή εκείνοι οι Θεοί που περιφέρονται
κυκλικά στον ουρανό, μένουν αΐδια στον αεί χρόνο. Ας μη χάνει λοιπόν κανείς την Πίστη του στους Θεούς, επειδή
βλέπει και ακούει ότι κάποιοι φέρθηκαν υβριστικά προς τα αγάλματα και τους
ναούς.»
—- Βλ.,
Ιουλιανός «Επιστολές, 89b.165 – 89b.184.» —-
«Να μη
σας ξεγελάει λοιπόν κανείς με τα λόγια ούτε να σας κλονίζει την Πίστη στην Πρόνοια∙ και εκείνοι που σας χλευάζουν για αυτά,
δηλαδή οι προφήτες των Ιουδαίων, τι έχουν να πούνε για το ναό τους που τρεις
φορές γκρεμίστηκε και ακόμα δεν έχει ανεγερθεί; Εγώ δεν το είπα αυτό
χλευαστικά, εγώ που
πρώτος ύστερα από τόσα χρόνια σκέφτηκα να τον ανοικοδομήσω προς τιμή του Θεού
που λατρεύουν σε αυτόν.»
—- Βλ.,
Ιουλιανός «Επιστολές, 89b.191 – 89b.197.» —-
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
▼
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
-
▼
Φεβρουαρίου
(54)
- ΕΛΛΗΝΑ ΑΘΑΝΑΤΕ ΜΗ ΣΚΥΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
- Για να καταλάβεις τι έχει γίνει...... και τι πρόκε...
- ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ O ΜΕΓΑΣ - ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
- ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕ ΠΟΣΗ ΣΟΦΙΑ ή ΛΟΓΙΚΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣ...
- ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΧΩΜΑ
- ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ Τ...
- ΕΝΑ ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
- ΕΠΙΦΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ - ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙ...
- ΠΗΝΕΛΟΠΗ - Η ΠΙΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΗ ΝΥΦΗ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕ...
- ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ, Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗ...
- ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ» ΚΑΙ Τ...
- …όμορφες μέρες
- Το όνομα «Θεός»
- ΓΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ!!!
- Jean Michel Jarre - Oxygene 2
- ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ...
- ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ
- Jean Michel Jarre - Oxygen II
- Η ΘΕΩΝΗ, Ο ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ
- ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΩΣ ΤΑ ΠΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΑ ΑΣΤΡΑ!
- ΟΙ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ
- ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ … Η ΨΥΧΗ
- ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ GUARDIAN: ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΓΛΥΠ...
- Η ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ...
- Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ “ΑΡΑ” - ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ("Λίγη ξερή, ...
- ΤΑ «ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΚΥΠΡΟΣ: ΤΟ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ Μ...
- Ο ΠΑΠΥΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΡΒΕΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Ο ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΞΗΓΕΙ...
- ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΜΑΡΑ
- ΣΕΡΡΕΣ - ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ...
- ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
- Η ΜΑΧΗ ΣΤΑ ΠΛΑΤΑΝΟΥΔΙΑ ΤΕΡΠΝΗΣ ΣΕΡΡΩΝ 17-21 ΦΕΒΡΟΥ...
- ΟΙ ΦΙΛΟΠΑΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δ...
- ΟΙ ΠΟΛΥΘΕΟΙ - ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
- ΓΛΩΣΣΑ – ΑΦΥΠΝΙΣΗ – ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ – ΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΣΚΕΨΗ
- ΠΩΣ ΕΠΕΛΕΓΕ Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡ...
- ΕΡΜΗΣ Ο ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ - ΙΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ
- ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ...
- Ο ΛΕΥΚΙΠΠΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΟ "BIG BANG" ΑΠ' ΤΟΝ -5o αι.
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΟΡΥΒΑΝΤΕΣ
- Ο ΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ!!!
- Το Κυμβάλειο ή ο Κυμβαλίων όπως ονομαζόταν από του...
- ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΦΙΛ...
- ΑΙΝΕΣΙΔΗΜΟΣ
- ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
- Η ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΗΡΩΑ ΗΡΑΚΛΗ
- Μαίρη Νίσμπετ – Έλγιν, Πελοπόννησος 1802 (Άργος, Μ...
- ΛΕΜΕ ΛΑΘΕΜΕΝΑ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΑΝΘΡΩΠΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΟ...
- ΠΟΙΟΣ ΜΟΙΡΑΖΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΟΧΕΡΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ...
- ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ - ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ ΜΑΡΑΜΕΝΟ
- ΤΟ ΠΟΛΥΚΕΦΑΛΟ ΘΗΡΙΟ
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
1 σχόλιο:
[1] Epistulae 89b.165 ` to Epistulae 89b.184
Αφορῶντες οὖν εἰς τὰ τῶν θεῶν ἀγάλματα, μήτοι νομίζωμεν αὐτὰ λίθους εἶναι μήτε ξύλα, μηδὲ μέντοι τοὺς θεοὺς αὐτοὺς εἶναι ταῦτα. Καὶ γὰρ οὐδὲ τὰς βασιλικὰς εἰκόνας ξύλα καὶ λίθον καὶ χαλκὸν λέγομεν, οὐ μὴν οὐδὲ αὐτοὺς τοὺς βασιλέας, ἀλλὰ εἰκόνας βασιλέων. Ὅστις οὖν ἐστι φιλοβασιλεύς, ἡδέως ὁρᾷ τὴν τοῦ βασιλέως εἰκόνα, καὶ ὅστις ἐστὶ φιλόπαις, ἡδέως ὁρᾷ τὴν τοῦ παιδός, καὶ ὅστις φιλοπάτωρ, τὴν τοῦ πατρός• οὐκοῦν καὶ ὅστις φιλόθεος, ἡδέως εἰς τὰ τῶν θεῶν ἀγάλματα καὶ τὰς εἰκόνας ἀποβλέπει, σεβόμενος ἅμα καὶ φρίττων ἐξ ἀφανοῦς ὁρῶντας εἰς αὐτὸν τοὺς θεούς. Εἴ τις οὖν οἴεται δεῖν αὐτὰ μηδὲ φθείρεσθαι διὰ τὸ θεῶν ἅπαξ εἰκόνας κληθῆναι, παντελῶς ἄφρων εἶναί μοι φαίνεται• χρῆν γὰρ δήπουθεν αὐτὰ μηδὲ ὑπὸ ἀνθρώπων γενέσθαι. Τὸ δὲ ὑπ᾽ ἀνδρὸς σοφοῦ καὶ ἀγαθοῦ γενόμενον ὑπὸ ἀνθρώπου πονηροῦ καὶ ἀμαθοῦς φθαρῆναι δύναται• τὰ δὲ ὑπὸ τῶν θεῶν ζῶντα ἀγάλματα κατασκευασθέντα τῆς ἀφανοῦς αὐτῶν οὐσίας, οἱ περὶ τὸν οὐρανὸν κύκλῳ φερόμενοι θεοί, μένει τὸν ἀεὶ χρόνον ἀΐδια. Μηδεὶς οὖν ἀπιστείτω θεοῖς, ὁρῶν καὶ ἀκούων ὡς ἐνύβρισάν τινες εἰς τὰ ἀγάλματα καὶ τοὺς ναούς.
[2] Epistulae 89b.191 ` to Epistulae 89b.197
Μηδεὶς οὖν ἀπατάτω λόγοις μηδὲ ταραττέτω περὶ τῆς προνοίας ἡμᾶς• οἱ γὰρ ἡμῖν ὀνειδίζοντες τὰ τοιαῦτα, τῶν Ἰουδαίων οἱ προφῆται, τί περὶ τοῦ νεὼ φήσουσι τοῦ παρ᾽ αὐτοῖς τρίτον ἀνατραπέντος, ἐγειρομένου δὲ οὐδὲ νῦν; Ἐγὼ δὲ εἶπον οὐκ ὀνειδίζων ἐκείνοις, ὅς γε τοσούτοις ὕστε ρον χρόνοις ἀναστήσασθαι διενοήθην αὐτὸν εἰς τιμὴν τοῦ κληθέντος ἐπ᾽ αὐτῷ θεοῦ•
Δημοσίευση σχολίου