Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014
Το όνομα «Θεός»
Το
όνομα «Θεός» είναι λογικό να αποδίδεται όχι μόνο επί των εμφανών, αλλά και επί
των υπερουρανίων, επί των νοητικών και των νοητών αιτίων.
Όπως
λέγει δηλαδή ο
Σωκράτης της «Πολιτείας, 529.d», οι νοητοί αριθμοί έχουν την ίδια ταχύτητα καθεαυτή και την ίδια
βραδύτητα καθαυτή. Για τούτο και μυηθήκαμε στον «Φαίδρο, 246.e» ότι οι απόλυτοι (ανεξάρτητοι) των όλων ηγεμόνες, όντας
υπερκόσμιοι, «καλπάζουν
με πτερωτό άρμα», και
πρίν από αυτούς, όπως λένε οι Θεολόγοι, οι νοητικοί Θεοί οδηγούν τέτοια άρματα, και ο ίδιος ο Ουρανός, ο συνοχέας και
συνεκτικός των νοητικών Θεών (που παρέχει την συνοχή και την ενότητα), έχει εν
περιφορά την νόηση, ενώ οι πριν από αυτόν νοητικές αιτίες, που κι αυτές είναι
άφθεγκτες, έχουν την κίνηση ταχεία και άχρονη.
Άλλωστε
και οι χρησμοί τις αποκαλούν “θοάς” (γρήγορες) και λένε ότι προερχόμενες από
τον πατέρα “θέουν” (τρέχουν) προς αυτόν.
Ο
Ορφέας, πάλι, μίλησε για τον (από)κρυφό διάκοσμο των
Θεών ως εξής : «το
ατέρμονο σε κυκλική πορεία ακαταπόνιτα κινούνταν» (ορφικό απόσπασμα Νο.55).
Το
όνομα τούτο, το Θεός, είναι δυνατόν να ερμηνευτεί και με άλλους τρόπους, διότι
δηλώνει τους ποιητικούς και δημιουργικούς των πάντων αίτιους, καθώς το “θείναι”
και “θήσω” λαμβάνουν και τη σημασία του πειοίν.
Βλ. Πρόκλος, «Εις τον
Κρατύλο του Πλάτωνος Εκλογαί χρήσιμοι, 126.1 – 12».
Για την
συγγραφή : Κεφάλας Δ. Ευστάθιος (Αμφικτύων)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
▼
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
-
▼
Φεβρουαρίου
(54)
- ΕΛΛΗΝΑ ΑΘΑΝΑΤΕ ΜΗ ΣΚΥΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
- Για να καταλάβεις τι έχει γίνει...... και τι πρόκε...
- ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ O ΜΕΓΑΣ - ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
- ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕ ΠΟΣΗ ΣΟΦΙΑ ή ΛΟΓΙΚΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣ...
- ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΧΩΜΑ
- ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ Τ...
- ΕΝΑ ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
- ΕΠΙΦΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ - ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙ...
- ΠΗΝΕΛΟΠΗ - Η ΠΙΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΗ ΝΥΦΗ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕ...
- ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ, Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗ...
- ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ» ΚΑΙ Τ...
- …όμορφες μέρες
- Το όνομα «Θεός»
- ΓΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ!!!
- Jean Michel Jarre - Oxygene 2
- ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ...
- ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ
- Jean Michel Jarre - Oxygen II
- Η ΘΕΩΝΗ, Ο ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ
- ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΩΣ ΤΑ ΠΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΑ ΑΣΤΡΑ!
- ΟΙ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ
- ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ … Η ΨΥΧΗ
- ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ GUARDIAN: ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΓΛΥΠ...
- Η ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ...
- Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ “ΑΡΑ” - ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ("Λίγη ξερή, ...
- ΤΑ «ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΚΥΠΡΟΣ: ΤΟ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ Μ...
- Ο ΠΑΠΥΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΡΒΕΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Ο ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΞΗΓΕΙ...
- ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΜΑΡΑ
- ΣΕΡΡΕΣ - ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ...
- ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
- Η ΜΑΧΗ ΣΤΑ ΠΛΑΤΑΝΟΥΔΙΑ ΤΕΡΠΝΗΣ ΣΕΡΡΩΝ 17-21 ΦΕΒΡΟΥ...
- ΟΙ ΦΙΛΟΠΑΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δ...
- ΟΙ ΠΟΛΥΘΕΟΙ - ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
- ΓΛΩΣΣΑ – ΑΦΥΠΝΙΣΗ – ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ – ΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΣΚΕΨΗ
- ΠΩΣ ΕΠΕΛΕΓΕ Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡ...
- ΕΡΜΗΣ Ο ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ - ΙΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ
- ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ...
- Ο ΛΕΥΚΙΠΠΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΟ "BIG BANG" ΑΠ' ΤΟΝ -5o αι.
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΟΡΥΒΑΝΤΕΣ
- Ο ΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ!!!
- Το Κυμβάλειο ή ο Κυμβαλίων όπως ονομαζόταν από του...
- ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΦΙΛ...
- ΑΙΝΕΣΙΔΗΜΟΣ
- ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
- Η ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΗΡΩΑ ΗΡΑΚΛΗ
- Μαίρη Νίσμπετ – Έλγιν, Πελοπόννησος 1802 (Άργος, Μ...
- ΛΕΜΕ ΛΑΘΕΜΕΝΑ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΑΝΘΡΩΠΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΟ...
- ΠΟΙΟΣ ΜΟΙΡΑΖΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΟΧΕΡΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ...
- ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ - ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ ΜΑΡΑΜΕΝΟ
- ΤΟ ΠΟΛΥΚΕΦΑΛΟ ΘΗΡΙΟ
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
1 σχόλιο:
in Cra 126.1 ` to in Cra 127.1 126
Ὅτι οὐ μόνον ἐπὶ τῶν ἐμφανῶν, ἀλλὰ ἐπὶ τῶν ὑπερουρανίων καὶ νοερῶν καὶ νοητῶν αἰτίων τὸ ὄνομα (p 397cd) εὐλόγως κεῖται. τὸ γὰρ αὐτὸ τάχος, φησὶν ὁ (VII p 529d) Σωκράτης, καὶ ἡ αὐτὴ βραδυτὴς ἐν τοῖς νοητοῖς ἀριθμοῖς• διὸ καὶ τοὺς ἀπολύτους τῶν ὅλων ἡγεμόνας ὑπερκοσμίους ὄντας (p 246e) ἐμυήθημεν, καὶ πρὸ τούτων τοὺς νοεροὺς θεοὺς ἐφ᾽ ἁρμάτων τοιούτων ἡνιοχεῖν (or chald p 40) , αὐτόν τε τὸν Οὐρανὸν τὸν συνοχέα τῶν νοερῶν θεῶν καὶ συνεκτικὸν ἐν περιφορᾷ τὴν νόησιν ἔχειν, τάς τε πρὸ τούτου νοερὰς αἰτίας καὶ ταύτας ἀφθέγκτους οὔσας ταχεῖαν καὶ ἄχρονον ἔχειν τὴν κίνησιν• γὰρ αὐτὰς καὶ (or chald p 40) καλεῖ, καὶ προϊούσας ἀπὸ τοῦ πατρὸς [2] ἐπ᾽ αὐτόν• ὁ δ᾽ (fr 55) περὶ τοῦ κρυφίου διακόσμου τῶν θεῶν οὕτως ἔφη•
.
δυνατὸν δὲ καὶ ἕτερον τρόπον τὸ ὄνομα τοῦτο διερμηνεύειν• τοὺς γὰρ ποιητικοὺς καὶ δημιουργικοὺς δηλοῖ τῶν πάντων αἰτίους• τὸ γὰρ καὶ τὸ ποιεῖν μεταλαμβάνεται.
= ποιῆσαι. (Βλ. Λεξικό Σούδα και Ησύχιου).
καὶ = τρέχειν. (Βλ Λεξικό Σούδα). = τρέχειν, δραμεῖν. (Βλ. Λεξικό Ησύχιου).
Δημοσίευση σχολίου