Εικόνα: ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΙ ΠΑΝΑΣ
By dimulator
Οι συμβολισμοί που έχει ο Θεός Πάνας είναι πολλοί, τόσο στη Κοσμική ερμηνεία όσο και στην Μυσταγωγική.
Είναι μάντης, υιός του Απόλλωνος και της Νύμφης Πηνελόπης (άλλοι αναφέρουν άλλους). Γεννήθηκε στην Αρκαδία στο Λύκαιο όρος, γελαστός Θεός της χαράς, με την όψη του ως βρέφος κίνησε σε γέλωτα όλους τους Θεούς, λόγω της μορφής του. (επειδή ο Παν συμβολίζει τον κόσμο το παν οι Θεοί γελάνε και χαίρονται με την ομορφιά του Παντός.)
Είναι κυνηγός (θηρευτής αυτός που επιδιώκει κάτι με επιμονή) και ποιμήν, θέλγει με την μουσική του τις Νύμφες (οι Νύμφες είναι οι ψυχές σε εξέλιξη) οι οποίες κάθονται γύρω του και ευφραίνονται με την μουσική του, προστάτης των σπηλαίων, αρχηγός των Νυμφών, Νυμφαγέτης, προστάτης των αλιέων ονομάζεται Αλίπλακτος από τον Σοφοκλή, κρατά στο χέρι της καρδιάς (αριστερό) ποιμενική ράβδο συμβολίζοντας ότι το έργο του πνευματικού ποιμένα γίνεται με την αγάπη. Ακόλουθος του Διονύσου.
Οι έρωτες του είναι η Αίγα, η Νύμφη Πίτυ που ύστερα από τον θάνατο της στεφανώθηκε το ομώνυμο φυτό εις ένδειξη αγάπης και η Ηχώ.
Αγάπησε την Άρτεμη και μεταμορφώθηκε εις τράγο λευκό και ο Έρωτας τους οδήγησε σε ένα κυνηγητό της Άρτεμης προς τον Πάνα. Ο λευκός τράγος συμβολίζει όπως θα δείτε παρακάτω τον ορειβάτη μύστη που αναζητά την αρετή, δλδ την πνευματική τελείωση και ανεβαίνει το πνευματικό όρος. Η Άρτεμη είναι η Θεά της σεμνότητας. Έτσι κάθε μύστης τρέφει έρωτα σεμνότητας και αρετής προς την εξέλιξη της ψυχής του.
Αγάπησε και την Σύριγγα, μια των Ναϊάδων Νυμφών, αυτή όμως παρακάλεσε τις αδελφές αυτής Νύμφες να την μεταμορφώσουν σε καλάμους πλησίον του πατέρα της ποταμού Λάδωνα. Όταν πρόφθασε ο Παν, έκλεγε και αναστέναζε, και θέλησε να την αγκαλιάσει, και αγκάλιασε τους καλάμους οι οποίοι απεκρίθηκαν, αντιχούντες προς τους στεναγμούς αυτού. Από τους κάλαμους αυτούς δημιούργησε την επτάφωνη Σύρριγγα, σύμβολο της αρμονίας των επτά πλανητών.
Αλληγορούμενος στην εικόνα της φύσεως και του Παντός Κόσμου. Η εικόνα του είναι τα άνω χαρακτηριστικά ανθρωπόμορφα δηλώνοντας το ηγεμονικό του αιθέρος ως λογικό του παντός, τα δε κάτω λάσια και τραγώδη δια την τραχύτητα της γης και την ικανότητα του λογικού της ψυχής να ανεβαίνει το πνευματικό όρος, όπως οι κατσίκες..
Μυθολόγησαν δε αυτόν και ως λάγνο και ασελγή δια την σπερματική δύναμη των όντων εκείνων, των οποίων η γέννησις γίνεται εκ της μίξεως.
Είναι και επίσκοπος των θρεμμάτων, επειδή προξενεί την τροφή και πολλαπλασίαση αυτών, έτσι έχει και αυτός κέρατα. Τα κέρατα συμβολίζουν τον πλούτο και την ευμάρεια όπως το κέρας της Αμαλθείας.
Ενίκησε δε και τους Τιτάνες με της σύριγγα δηλαδή την αταξία του παντός διά της αρμονίας.
Ο ίδιος είναι Θεός των ψυχών και των μυστών που τους βοηθά σε αυτό το έργο.
Επίθετα: Αιγόκερος, Αστροδίαιτος, Αντροχαρής, Βακχευτής, Ερημονόμος, Θεσπέσιος, Κρημνοβάτης, Κοσμοκράτωρ, Κεράστης, Ορειβάτης, Πιτύστεπτος, Συρικτής, Φίλαμνος, Φιλένθεος.
----------------------------------------------
ΠΩΣ Ο ΠΑΝΑΣ ΕΓΙΝΕ ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ΚΙ ΑΥΤΗ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΩΣ ΔΙΑΒΟΛΟΣ!
ΠΑΝΑΣ - Ο ΚΕΡΑΣΦΟΡΟΣ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΗΣΙΑΣ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΜΕΝΗΣ ΖΩΗΣ
Ο Παν των Ελλήνων - Πεθαίνοντας η Αρχαιότητα πέθανε και ο φυσικός άνθρωπος (Δημήτρης Λιαντίνης)
1 σχόλιο:
Ο Παυσανίας στα “ΑΤΤΙΚΑ” (Ι, 15,3) αναφέρει ότι πολλοί Αθηναίοι στην μάχη του Μαραθώνα, είδαν ανθρώπους άγνωστης ταυτότητας να πολεμούν δίπλα τους και μας δίνει μια παραστατική εικόνα για την μάχη που διεξήχθη. Αναφέρει ότι ο Θησέας παριστάνεται να βγαίνει από την γη. Επίσης αναφέρεται και ο ημίθεος Ηρακλής να λαμβάνει μέρος στην μάχη. Μας μιλάει επίσης για την θεά Αθηνά η οποία επίσης έπαιρνε μέρος στην μάχη πάνοπλη, και οδηγούσε ένα άρμα με τέσσερα άλογα. Ακόμα στο πλευρό των Αθηναίων ήταν και ο θεός Πάνας ο οποίος μαζί με τους Πανίσκους του σκόρπισαν τον τρόμο και τον πανικό στους Πέρσες και οι τελευταίοι τράπηκαν σε φυγή.
Ο Ηρόδοτος γράφει (ΣΤ ‘,105) ότι ο Φειδιππίδης (δρομέας μεγάλων αποστάσεων) κατά την διαδρομή του προς την Σπάρτη, λίγο πριν την μάχη του Μαραθώνα, είδε στο Παρθένιον όρος τον θεό Πάνα. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που διηγήθηκε ο Φειδιππίδης στους Αθηναίους, τον συνάντησε ο Πάνας στην περιοχή του Παρθένιου όρους παραπάνω από τον Τεγέα. Τον φώναξε με το όνομα του και τον ρώτησε γιατί δεν φροντίζουν οι Αθηναίοι γι’ αυτόν, ενώ ο ίδιος τους είχε βοηθήσει κατά το παρελθόν και ότι το ίδιο θα κάνει και στο μέλλον. Οι Αθηναίοι μετά την νίκη τους λοιπόν του αφιέρωσαν ένα σπήλαιο που βρίσκεται στην βόρεια πλευρά της ακρόπολης και ο στρατηγός της μάχης του Μαραθώνα, ο Μιλτιάδης, μερίμνησε για την κατασκευή αγάλματος του θεού, το οποίο έφερε την επιγραφή «Τον τραγόπουν εμέ Πάνα, τον Αρκάδα, τον κατά Μήδων, τον μετ’ Αθηναίων, στήσατο Μιλτιάδης».
Δημοσίευση σχολίου