Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

ΚΟΡΩΝΙΣ ΚΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ

Σύμφωνα με τον Μύθο, η μητέρα του Ασκληπιού είναι η Κορωνίδα, μια θνητή κοπέλα, ευγενούς καταγωγής, και πατέρας του ο θεός Απόλλωνας.

Ο Αρχαίος θεσσαλικός Μύθος λέει πως ενώ κυοφορούσε τον Ασκληπιό, η Κορωνίδα ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε ένα θνητό, τον ‘Ισχυ, και όπως ήταν επόμενο θεωρήθηκε αυτός ο πατέρας παιδιού της.

Αυτές οι φήμες όμως έφτασαν γρήγορα στον Απόλλωνα με το μαντατοφόρο του πουλί, τον κόρακα, που ως τότε έλεγαν πως είχε χρώμα λευκό.

Η είδηση πως την πατρότητα του παιδιού του διεκδικούσε ένας θνητός, έκανε το θεό Απόλλωνα έξαλλο που ξέσπασε αρχικά στον καημένο τον κόρακα, αφού τον καταράστηκε να είναι πάντα μαύρος.

Δεν αρκέστηκε όμως μόνο στον κόρακα, αλλά στη συνέχεια σκότωσε τον Ίσχυ και διέταξε τη δίδυμη αδελφή του, τη θεά Άρτεμη, να εξοντώσει με τα βέλη της την έγκυο Κορωνίδα.

Όταν όμως το νεκρό σώμα της Κορωνίδας τοποθετήθηκε για καύση στην πυρά, εμφανίστηκε ο Απόλλωνας, ως καλός πατέρας, και έσπευσε να βγάλει το γιο του Ασκληπιό, μέσα από τη διάπυρη μήτρα της θνητής μητέρας του.
Μια γέννηση γεμάτη πόνο, αδικία και θάνατο, που προκάλεσε όμως μεγάλη χαρά στον κόσμο, αφού ο Ασκληπιός θα ήταν ο λυτρωτής που θα έφερνε θεραπεία και ανακούφιση στο ανθρώπινο γένος.

Ο Μύθος λέει πως ο νεογέννητος Ασκληπιός οδηγήθηκε από τον Απόλλωνα στο όρος Πήλιο της Θεσσαλίας και παραδόθηκε στο Κένταυρο Χείρωνα (σύμβολο της προαιώνιας σοφίας), για να τον μεγαλώσει και να τον εκπαιδεύσει.

Κοντά στο Χείρωνα ο Ασκληπιός διδάχτηκε την τέχνη του κυνηγιού, την ιατρική, καθώς και τον τρόπο συλλογής των θεραπευτικών βοτάνων. Έγινε μεγάλος γιατρός, που θεράπευε όλες τις ασθένειες με φάρμακα, επεμβάσεις αλλά και μαγικούς ψαλμούς.

Στην εκπαίδευσή του συμμετείχε ένα ακόμα αρχέτυπο της σοφίας, η θεά Αθηνά, που πρόσφερε στον Ασκληπιό το αίμα της αποκεφαλισμένης Γοργόνας, που είχε διπλή δύναμη: μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είτε για θεραπεία ανθρώπων και ανάσταση νεκρών, είτε για θάνατο και καταστροφή. (Σύμφωνα με μια άλλη άποψη έλαβε μόνο το αίμα της δεξιάς φλέβας, που ήταν θεραπευτικό, ενώ της αριστερής το κράτησε η Αθηνά.)

Η φήμη για τις ικανότητες του Ασκληπιού διαδόθηκε παντού, κάποιες περιοχές μάλιστα διεκδίκησαν τον τίτλο της γενέτειράς του και διαμόρφωσαν τη δική τους ιδιαίτερη παράδοση και διάφορες παραλλαγές του Μύθου.

Σύμφωνα με τον Αρχαίο θεσσαλικό Μύθο, ο Ασκληπιός κατάγεται από την Λακέρεια, την πατρίδα της μητέρας του Κορωνίδας. Ήταν μια πόλη της θεσσαλικής πεδιάδας, στο Δώτιον Πεδίον, κοντά στη λίμνη Βοιβηίδα (είναι η λίμνη Κάρλα, αποξηραμένη από το 1962). Ο ίδιος Μύθος μας λέει πως η μητέρα του ήταν κόρη του Φλεγύα· υπήρξε βασιλιάς τριών λαών, που αποκαλούνταν Φλεγύες, Λαπίθες και Μινύες, και κατοικούσε στη Λακέρεια. Ο θνητός άντρας της, ο Ίσχυς, ήταν βασιλιάς της Αρκαδίας, καταγόταν από τη φυλή των Λαπιθών και είχε πατέρα τον Έλατο.

Σύμφωνα με μία άλλη εκδοχή, που αναφέρεται στην Ιλιάδα του Ομήρου, η γέννηση του Ασκληπιού τοποθετείται στην Τρίκκη (σημερινά Τρίκαλα) της Θεσσαλίας· εκεί αναφέρονται ως γιοι του ο Μαχάονας και ο Ποδαλείριος, πολύ πιθανόν εξαιτίας των ιαματικών ιδιοτήτων τους· ήταν ήρωες-γιατροί της θεσσαλικής Τρίκκης, που είχαν πάρει μέρος και στον Τρωικό Πόλεμο.

Στην Ελληνική Μυθολογία ως γιοι του μνημονεύονται επίσης ο Αετός, ο Ευμαρίων (δηλαδή εκείνος που παρέχει την καλή υγεία, τη χαρά απ’ την ευεξία), ο Άκεσις (από το ρήμα ακέομαι, δηλαδή εκείνος που θεραπεύει δι’ οξέως οργάνου), ο Ιανίσκος (από το ρήμα ιώμαι, δηλαδή εκείνος που θεραπεύει/θεραπεύεται), ο Τελεσφόρος (δηλαδή εκείνος που καθιστά μια θεραπεία αποτελεσματική) και ο Αλεξήνωρ (δηλαδή εκείνος που βοηθά τους ανθρώπους και αποτρέπει κάθε κακό).

Σύζυγός του ήταν η Ηπιόνη, που λατρευόταν στην Αθήνα, την Κω και την Επίδαυρο· είχε θεραπευτικές-νοσηλευτικές γνώσεις και ήξερε να απαλύνει τους πόνους. Οι κόρες του Υγεία, Ιασώ, Ακεσώ και Πανάκεια συμβόλιζαν την υγεία και τη γιατρειά. Ως κόρη του αναφέρεται και η Αίγλη, που λένε ότι εκπροσωπούσε τη φωτοδότρα δύναμη του ίδιου του Ασκληπιού.

Κατά την Μυθολογία ο Ασκληπιός συμμετείχε στην αργοναυτική εκστρατεία ως θεραπευτής – ιατρός, καθώς και στο κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου. Διέθετε μοναδικές ικανότητες· θεράπευσε τις μανιασμένες θυγατέρες του Προίτου και το βασιλιά της Επιδαύρου Άσκλη· θεράπευσε πολλούς ήρωες και έφτασε στο σημείο να αναστήσει και νεκρούς, όπως τον Τυνδάρεω, το Γλαύκο (γιο του Μίνωα), τον Ιππόλυτο (γιο του Θησέα και αγαπημένο της θεάς Άρτεμης), τους Καπανέα και Λυκούργο (που σκοτώθηκαν στη διάρκεια του πολέμου των Επτά επί των Θηβών) και άλλους.

Η ανάσταση των νεκρών όμως προκάλεσε την ανησυχία του βασιλιά του Άδη, τον Πλούτωνα, που φοβήθηκε πως το βασίλειό του θα ερήμωνε, αν ο Ασκληπιός συνέχιζε να θεραπεύει τους ανθρώπους.
Παραπονέθηκε λοιπόν στον αδελφό του Δία, ο οποίος έσπευσε να αποκαταστήσει την τάξη βάζοντας με τον κεραυνό του τέρμα στη ζωή του ιερού γιατρού.
Ο Απόλλωνας εκδικήθηκε το χαμό του γιου του σκοτώνοντας τους Κύκλωπες, που είχαν δωρίσει το θανατηφόρο κεραυνό στο Δία.
Ο Απολλόδωρος αναφέρει ότι ο Ασκληπιός μετά το θάνατό του αποθεώθηκε, έγινε δηλαδή δεκτός στη θεϊκή κατοικία του Ολύμπου, ταυτόχρονα με τον Ηρακλή.

Αυτά λίγο πολύ αναφέρονται στην Ιερή μας Παράδοση, την Ελληνική Μυθολογία.
Οι συνειρμοί δικοί σας…

https://www.freeopinion.news/

...

Τα Ιερά Mυστήρια είναι η Κορωνίς (η μήτρα που γέννησε τον Ασκληπιό, την θεραπεία και την μετουσίωση διαμέσου της Απολλώνιας δόνησης) δηλαδή η Κορωνίς του Ανθρώπου.
Αυτό σημαίνει ότι η οντότητα - Άνθρωπος - Μύστης οφείλει, να έχει μυηθεί (Καβείρια - Ελευσίνια - Ορφικά - Πυθαγόρεια) έστω και με έναν σύγχρονο τρόπο.
 
https://enneaetifotos.blogspot.com/2017/06/blog-post_32.html

...

Ο Παυσανίας γράφει ότι στο Ασκληπιείο της Τιτάνης υπήρχε λατρευτικό άγαλμα της Κορωνίδας φτιαγμένο από ξύλο, στο οποίο αποδίδονταν θεϊκές τιμές. el.wikipedia

---------------------------

ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ 2.500 ΕΤΩΝ 

TΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ!!!

ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΠΙΔΑΥΡΟ: ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου