Η
ξύλινη γέφυρα της Αμφίπολης είχε μήκος
275 μ., στηριζόταν σε ξύλινους πασσάλους
δρυός κυκλικής ή τετράγωνης διατομής
που ήταν σφηνωμένοι κάθετα στο αμμώδες
έδαφος.
Από
τους 101 πασσάλους που έχουν σωθεί, αυτοί
που βρίσκονται σε βαθύτερο επίπεδο
είναι των κλασικών χρόνων ενώ αυτοί που
βρίσκονται πιο ψηλά ανήκουν στην Ρωμαϊκή
εποχή.
Η
πρώτη αναφορά για την γέφυρα της Αμφίπολης
γίνεται από τον ιστορικό Θουκυδίδη, που
αναφέρει ότι η γέφυρα αποτελούσε κομβικό σημείο στην έκβαση του Πελοποννησιακού πολέμου.
Επισημαίνει
πως ο Σπαρτιάτης Στρατηγός Βρασίδας το
422 προ Χριστιανικής χρονολόγησης, στη
μάχη με τον Κλέωνα, ως νικητής της μάχης,
κατέλαβε την γέφυρα, η οποία και συνέδεε
την πόλη της Αμφίπολης με το λιμάνι της.
Επίσης
ο Αρριανός στο Αλεξάνδρου Ανάβασις μας
αναφέρει ότι ο Μέγας Αλέξανδρος διάβηκε
τον Στρυμόνα ποταμό από την συγκεκριμένη
γέφυρα κατά την διάρκεια της εκστρατείας
του στην Ασία.
Η
Αρχαία ξύλινη γέφυρα της Αμφίπολης
αποτελεί ένα σημαντικό τεχνικό επίτευγμα
της Αρχαιότητας, έπαιξε σημαντικό ρόλο
στην οικονομική και εμπορική ανάπτυξη
της Αμφίπολης, μιας και συνέδεε τον
ποταμό Στρυμόνα με αυτήν.
Η
Αμφίπολη ήταν μία πόλη στρατηγικής
σημασίας λόγω της ναυπηγήσιμης ξυλείας
που πρόσφερε η περιοχή, αλλά και λόγω
των χρυσωρυχείων του Παγγαίου.
Συγγραφέας Ερευνητής Αστέριος Χοϊλούς
Αληθείας Πεδίον - Αστέριος Χοϊλούς
----------------------------------
Σχετικές αναρτήσεις με Αμφίπολη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου